MuscleMeat

When a viking goes berserk......

Komt wel goed mits genoeg training :)

• Topic Starter Topic Starter
Komt wel goed mits genoeg training :)

Conditie he snoob! Hij is al verbeterd maar nog steeds niet goed. Ik moet echt nog meer conditiewerk gaan doen. De kracht is het probleem niet alleen door die verrotte conditie hertsel ik niet voldoende tussen de onderdelen.
Maar dat was geen geheim dus dat ga ik dit jaar hard aanpakken en volgend jaar kanal ik er echt serieus in (dit jaar gaan de highland games toch ook nog voor).

bij gym lifts ben je zo'n beest...had wel beetje meer verwacht!!anyway alle begin is moeilijk!!!!keep it up!

Tjees Jacco laatste. Het was natuurlijk wel een beste wedstrijd die je had uitgezocht.
Maar ja het is een leerschool he.

Tjees Jacco laatste. Het was natuurlijk wel een beste wedstrijd die je had uitgezocht.
Maar ja het is een leerschool he.

Ja, op zich wel jammer maar die andere gasten waren ook zeker niet de minste tegenstanders. Ik denk dat een hoop mensen zich daar in vergissen omdat ze het op een training wel leuk doen maar op zo'n wedstrijd is het toch allemaal net even anders he. Je krijgt ineens een Conan's wheel (of Carcircle) die je niet gewend bent. De timbers van Wout die echt zwaar klote zijn en tegen je benen aanhangen. Vrijwel niemand wist ook dat we de stones op zo'n grote hoogte moesten leggen, dat zag ik pas toen ik daar kwam.

Eindelijk dan de filmpjes!

Truckpull (let op de moeizame start!)
th_STA77547.jpg

Logpress 110kg
th_STA77552.jpg

Carcircle:
th_STA77559.jpg

Timberwalk:
th_STA77562.jpg

Stones:
th_STA77565.jpg

Laatst bewerkt:
Bij loglift moet je je hoofd sneller eronder door duwen, op het moment dat ie je voorhoofd voorbijgaat moet je hoofd eronder, kan je VEEL makkelijker uitduwen.
Vandaag had ik 115kg boven men kop en begon ik te dansen ( :p ) met de log en hij zakte en ik kon em makkelijk terug locken gewoon vanwege men positie. Je presst teveel naar voren waardoor je waarschijnlijk die 120kg niet gelift kreeg ondanks je veel meer kan liften.

Bij farmers walk neem je misschien best een ruimere bocht, als je een ruime bocht neemt trekken de farmer's je zowiezo weer recht. Een korte bocht vertraagd je, zorgt voor meer torsie op je polsen en zorgt ervoor dat de implements tegen je benen botsen. Iets wat je niet wilt, ik deed et ook lang zo en het suckt.

Bij de stones deadlift je de stenen op je schoot, doe ik ook maar het is niet echt effectief. Je grip geeft het veel eerder op dan je rug / benen. Ik heb vandaag wat gespeeld met men techniek en merk als je je romp dicht bij de steen brengt en hem dan al goed vastneemt het veel scheelt, je kan meer gewicht aan en het is sneller. Dit is wel moeilijker met stenen met een kleinere diameter denkek.

Voor de rest mooie filmpjes, just my 2 cents

Goede tips van Snoob lijkt me zo :o

Vette filmpjes weer man!!! Die timbers zien er echt wel onhandelbaar lomp uit

Toffe filmjes man, lijkt me niet zo ideaal om met gewichten over het gras te lopen.

Bij loglift moet je je hoofd sneller eronder door duwen, op het moment dat ie je voorhoofd voorbijgaat moet je hoofd eronder, kan je VEEL makkelijker uitduwen.
Vandaag had ik 115kg boven men kop en begon ik te dansen ( :p ) met de log en hij zakte en ik kon em makkelijk terug locken gewoon vanwege men positie. Je presst teveel naar voren waardoor je waarschijnlijk die 120kg niet gelift kreeg ondanks je veel meer kan liften.

Bij farmers walk neem je misschien best een ruimere bocht, als je een ruime bocht neemt trekken de farmer's je zowiezo weer recht. Een korte bocht vertraagd je, zorgt voor meer torsie op je polsen en zorgt ervoor dat de implements tegen je benen botsen. Iets wat je niet wilt, ik deed et ook lang zo en het suckt.

Bij de stones deadlift je de stenen op je schoot, doe ik ook maar het is niet echt effectief. Je grip geeft het veel eerder op dan je rug / benen. Ik heb vandaag wat gespeeld met men techniek en merk als je je romp dicht bij de steen brengt en hem dan al goed vastneemt het veel scheelt, je kan meer gewicht aan en het is sneller. Dit is wel moeilijker met stenen met een kleinere diameter denkek.

Voor de rest mooie filmpjes, just my 2 cents

Ik waardeer je tips snoob maar er speelden toch wat andere zaken mee.
Bij de loglift heb ik normaal geen problemen om hem zo te pressen maar bij de 120 was ik zo stom om naar iemand te luisteren die een tip gaf om 1 voet iets naar voren te plaatsen en dat had ik niet moeten doen want hierdoor raakte ik mijn balans kwijt.
Bij de farmers maakte ik mijn eerste bocht erg ruim en dat ging ook goed maar bij de 2e bocht wist ik al dat ik hem ging verliezen en daarom maakte ik al geen ruime bocht meer.
En wat de stenen betreft dit is het dichtst wat ik mijn romp bij de steen kan krijgen want vergeet niet dat mijn onderrug nog steeds niet helemaal soepel is na die hernia. Vorig jaar had ik zelfs nog dagen dat ik de steen niet eens van de grond kon krijgen omdat ik niet diep genoeg kon bukken dus dit is al een hele verbetering dacht ik zo.

Mijn insteek voor deze wedsrijd was dan ook niet om voor de punten te gaan maar meer om te kijken wat ik nu zelf kon zodat ik daar mijn training op af kan stemmen. Volgend jaar wil ik dan wat serieuzer met SM aan de slag.

Goede tips van Snoob lijkt me zo :o

Vette filmpjes weer man!!! Die timbers zien er echt wel onhandelbaar lomp uit

Tnx, die timbers zijn zo'n beetje de lompste die ik ooit gezien heb, haha! Maar dat weet je pas echt als je er zelf mee gelopen hebt.

Hmm.. Jammer van je laatste plaats maar toch goed gedaan! :D En het is een leuke/goeie ervaring natuurlijk.

Pff, en die stones op 1.70m.. :eek:

Hmm.. Jammer van je laatste plaats maar toch goed gedaan! :D En het is een leuke/goeie ervaring natuurlijk.

Mwah...het is wel jammer maar ik had het natuurlijk wel een beetje verwacht dus ik baal er niet van ofzo. Tnx!

Ja, die stones op die hoogte daar schrok ik wel van toen ik het zag maar achteraf viel het eigenlijk beste mee.

hoever liep je met die dingen ? het zal toch wel een PR zijn na je geweldige 1,35 m in Hank 2006 ;)

Ik doe het je niet na.... (voorlopig ?)

het is wel jammer want met gewone timbers zou ik wel verder hebben kunnen lopen...maar aan de andere kant de andere deelnemers ook natuurlijk. ;)

Vette filmpjes Jacco! You big pimp :D

goed man jacco :) the though way is uiteindelijk toch de beste leerschool
qua kracht zit et wel goed bij jou denk ik maar je moet idd wat meer op conditie gaan werken en techniek natuurlijk ... als jij je conditie en techniek onder controle hebt dan kwam je veel hoger te staan maar dat zijn mooie punten om dit jaar aan te werken en dan kun je volgend jaar gaan knallen en wie weet zelfs een plaatsje bij de sterkste man van nederland 2009 verdienen ;) de power van een viking heb je wel nu nog een uithoudingsvermogen van een spartan ;)

Terug
Naar boven