XXL Nutrition

When a viking goes berserk......

Idd, beetje stretchen of hook grip doen. Pak je stukken meer.

Edit; Ben een beetje laat zo te zien met mijn reactie, :P

• Topic Starter Topic Starter
Idd, beetje stretchen of hook grip doen. Pak je stukken meer.

Edit; Ben een beetje laat zo te zien met mijn reactie, :P

Je was idd een beetje traag.....:D

Maar het doel is om pronated zoveel mogelijk te gaan liften dus mixed grip is sowieso geen optie. Hook grip ga ik nog wel proberen maar de vorige keer wilde het niet echt lukken.

Zeker van die worstenvingers.:D

Yep, pronated. Ik kan geen mixed grip omdat ik mijn hand niet ver genoeg kan draaien zonder mijn biceps extreem onder spanning te zetten.
Nu mag ik van de gymeigenaar alleen nog maar pronated en zonder straps deadliften voor mijn grip.

Mixed grip is fysiek niet mogelijk voor mij Gijs. Ik heb het al vaker verteld maar ik kan zelfs niet normaal wisselgeld aanpakken in de winkel. Als ik even niet op let rollen de muntjes van mijn hand. :o

Wow, weird...

Waarom was je weekend een hel? :p

Was het eigenlijk niet hoor maar het klinkt lekker dramatisch en een stuk stoerder dan "ik heb zo'n leuk weekend gehad in Centerparcs met mijn schoonmoeder".

Wussy!!

Waarom moet je je grip trainen d.m.v. pronated deadliften. Op de wedstrijd mag je toch ook straps gebruiken?

Wussy!!

Waarom moet je je grip trainen d.m.v. pronated deadliften. Op de wedstrijd mag je toch ook straps gebruiken?

:D

Omdat het ik toch al moet DL-en dus waarom dan niet gewoon zo. Het is ook niet speciaal voor DL-en op wedstrijden maar om mijn grip in het algemeen te trainen. Verder doe ik ook farmerholds om mijn grip te trainen hoor.

Vandaag mag ik niet trainen volgens mijn schema maar ik ga toch. Vanavond wil ik schouders en benen trainen want ik heb deze week weinig tijd omdat ik nog zoveel mogelijk rust moet pakken voor de twee wedstrijden komend weekend. Waarschijnlijk train ik alleen vanavond nog in de gym en doe ik nog een korte werptraining op woensdag.

Vage redenering hoor van die deadlift. Wat is voor jou het belangrijkste? Sterkere supportive grip of sterkere rug? Als grip dan toch zo belangrijk is, doe je deads dan met straps of hook grip en train daarna die grip kapot. Je kan toch onmogelijk een sterkere rug bouwen met deadlifts die maar 40kg boven je BW zitten?

Dat je niet meer stretcht snap ik ook niet echt. Je was te stijf om een barbell vast te houden bij het squatten, te stijf om muntjes aan te nemen in de winkel. Moest het ooit zo ver komen bij mij, dan zou ik 2x per dag gaan stretchen want ik kan me inbeelden dat zo stijf zijn je levenskwaliteit naar beneden haalt en dat kan toch de bedoeling niet zijn.

Doe jij ook niet een beetje te veel wedstrijden? Ieder weekend lijkt het wel van dat, zo kan je tijdens de week nooit doortrainen. Telkens inhouden voor het weekend. Is je doel even sterk blijven en veel wedstrijden draaien? Of sterker worden en dat dan op wedstrijd tonen? Want om eerlijk te zijn, denk ik dat je, mede door die vele wedstrijden, niet echt veel hebt kunnen winnen het afgelopen jaar.

Ik weet dat iedereen voor mij alleen maar positieve dingen zegt en dat je erg geliefd bent, maar ik hoop dat je met kritiek ook kan omgaan. Al is het dan van een student die wat lastig loopt door z'n examens.

Laatst bewerkt:
Ik had ook een keer kritiek, toen at hij me bijna op...... :janken:

Vage redenering hoor van die deadlift. Wat is voor jou het belangrijkste? Sterkere supportive grip of sterkere rug? Als grip dan toch zo belangrijk is, doe je deads dan met straps of hook grip en train daarna die grip kapot. Je kan toch onmogelijk een sterkere rug bouwen met deadlifts die maar 40kg boven je BW zitten?

Dat je niet meer stretcht snap ik ook niet echt. Je was te stijf om een barbell vast te houden bij het squatten, te stijf om muntjes aan te nemen in de winkel. Moest het ooit zo ver komen bij mij, dan zou ik 2x per dag gaan stretchen want ik kan me inbeelden dat zo stijf zijn je levenskwaliteit naar beneden haalt en dat kan toch de bedoeling niet zijn.

Doe jij ook niet een beetje te veel wedstrijden? Ieder weekend lijkt het wel van dat, zo kan je tijdens de week nooit doortrainen. Telkens inhouden voor het weekend. Is je doel even sterk blijven en veel wedstrijden draaien? Of sterker worden en dat dan op wedstrijd tonen? Want om eerlijk te zijn, denk ik dat je, mede door die vele wedstrijden, niet echt veel hebt kunnen winnen het afgelopen jaar.

Ik weet dat iedereen voor mij alleen maar positieve dingen zegt en dat je erg geliefd bent, maar ik hoop dat je met kritiek ook kan omgaan. Al is het dan van een student die wat lastig loopt door z'n examens.

Op zich is de redenering niet zo vreemd van die deadlift voor de mensen die weten op welk punt mijn training nu is en welke opbouw er in zit (er zijn er genoeg die dat niet weten hoor dus dat maakt niet uit). Gedurende de wintermaanden ben ik echt bezig met opbouwen en krachtwinst en gedurende het wedstrijseizoen is het allemaal meer op onderhoud omdat het inderdaad erg druk is met wedstrijden (heb ik helaas zelf niet in de hand want de NK-wedstrijden voor de HG moet ik meedoen want je mag max. 2 wedstrijden missen om niet uitgesloten te worden voor de finale). Nou heb ik het momenteel nog wat drukker omdat ik ook nog eens een overstap ga maken van HG naar meer SM.

Op zich moet ik er wel om lachen dat als ik 1x een lichte DL doe die meer op grip gericht is iedereen daar over valt. Het lijkt mij vrij logisch dat ik vlak voor een weekend met 2 wedstrijden niet ga trainen voor meer kracht in mijn onderrug. De zware DL komen halverwege het wedstrijdseizoen omdat het dan een paar weken wat rustiger is en direct na het seizoen weer voor langere periode. Ik train dus niet alleen lichte DL's hoor want anders zou mijn max. DL geen 270 zijn.

Wat betreft het stretchen: Daar gebeurt meer mee dan ik in mijn log zet want eerst kon ik idd niet normaal squatten door mijn schouders maar nu squat ik alweer een hele tijd lowbar dus daar zit gewoon vooruitgang in net als mijn onderrug die steeds soepeler wordt na die hernia. Ik kan nu bv. weer ver onder parallel squatten en de stones kan ik nu ook relatief eenvoudig van de grond pakken terwijl dit vorig jaar soms nog onmogelijk was. Maar ik geef toe stijfheid is niet altijd prettig maar je kiest zelf niet voor een hernia en verder wordt er hard aan gewerkt om het te verbeteren.
Dat ik mijn hand niet ver genoeg kan draaien kan helaas niet met stretchen verbeterd worden want dat zit in mijn gewrichten.

En ik dacht wel dat ik met kritiek om kan gaan want volgens mij heeft er nog nooit iemand problemen met mij gehad wegens kritiek. Al maakt het feit dat je maar een student bent het er niet makkelijker op......;)

Mixed grip is fysiek niet mogelijk voor mij Gijs. Ik heb het al vaker verteld maar ik kan zelfs niet normaal wisselgeld aanpakken in de winkel. Als ik even niet op let rollen de muntjes van mijn hand. :o

Beescht! Wel jammer van je deadlift man, pronated zou toch een eitje voor je moeten zijn :p

Hey viking, hebben ze op je oude gym(health club?) geen yoga?:) Misschien is dat iets voor jou.. Ik vind het alleen moeilijk om een mental image te maken van jou tussen vrouwtjes van tussen de 35 en 60 jaar die aan het yoga'en zijn.

Beescht! Wel jammer van je deadlift man, pronated zou toch een eitje voor je moeten zijn :p

Normaal ligt mijn max. zo rond de 200. Ik geloof dat mijn PR 1x210 was een tijdje terug maar gisteren voelde ik me gewoon niet zo sterk na een lang weekend teveel zuipen. :D

Hey viking, hebben ze op je oude gym(health club?) geen yoga?:) Misschien is dat iets voor jou.. Ik vind het alleen moeilijk om een mental image te maken van jou tussen vrouwtjes van tussen de 35 en 60 jaar die aan het yoga'en zijn.

Dat probeer ik maar niet denk ik......:angstig:

Training vanavond:

Logpress (extreem dik):
2 x 2 x 85
1 x 1 x 90
1 x 1 x 100 (easy, met legdrive)

Upright row:
1 x 10 x 20 (lege stang)
1 x 8 x 40
1 x 8 x 50
1 x 8 x 60

Squat:
1 x 12 x 70
1 x 10 x 90
1 x 8 x 110
1 x 6 x 130

Leg curl:
1 x 8 x 28
1 x 8 x 42
1 x 8 x 56
1 x 8 x 70

Standing calf raises:
4 x 12 x 200

Lichte training en tevens de laatste van deze week omdat het weekend erg zwaar zal zijn.
Op de logpress had ik wel verder willen gaan maar de gymeigenaar stond naast me en vond dat het genoeg was voor vandaag. Legdrive ging wel lekker deze keer. Benen ook niet al te zwaar aangepakt maar het was wel lekker. Nu ga ik drie dagen rust houden.

Succes met rusten!! En doe dan ook rusten he :)

rust ? p*ssy :gay:

:jk:

Terug
Naar boven