XXL Nutrition

Wie gelooft er hier?

Big ****ing deal. Je bent 20 en net uit de puberteit. Dan voelen zoveel mensen zich opeens gelukkiger. Jij hebt alleen behoefte aan een ingewikkelde verklaring voor een simpel gegeven, of bent net op een cruciaal moment aan bepaalde beinvloeding ten prooi geweest.

Maar goed; je bent gelukkiger dan je eerst was. Leuk voor jou, maar bewijs dat god bestaat? Nee.

Instabiele mensen wel ja, hoor jij bij die zoveel aangezien je die link maakt?
Mischien heb jij die positieve invloed gemist of er niks mee gedaan.
Dan was je vast een stuk beleefder mod.

@ dj phreak.

bewijs dat god niet bestaat is er ook niet.

Instabiele mensen wel ja, hoor jij bij die zoveel aangezien je die link maakt?
Mischien heb jij die positieve invloed gemist of er niks mee gedaan.
Dan was je vast een stuk beleefder mod.

LOL De o-zo superieure gelovige begint met een persoonlijke aanval. :D Heb je god's stem in je hoofd niet gehoord? Die had je toch wel moeten zeggen dat je de andere wang moest toekeren. Slechte verbinding vandaag?

dankuwel voor de erkenning van superieuriteit.
ondanks mijn geloof ben ik af en toe gewoon allergisch voor bullshit, mijn excuses daarvoor.

ja daarom heet t ook geloof,denk dat dit een gebed zonder einde is hahaha.
tsja zeker weten zullen we t nooit denk ik

ja daarom heet t ook geloof,denk dat dit een gebed zonder einde is hahaha.
tsja zeker weten zullen we t nooit denk ik

Wetenschap is er in ieder geval niet op gericht om iets zeker te weten maar diezelfde wetenschap kan je wel gebruiken om bepaalde zaken uit te sluiten. Degenen die graag willen geloven in metafysische zaken moeten dat vooral doen maar er zal nooit een tijd komen dat ze ooit iets van dat soort zaken zullen bewijzen. Daarentegen bewijst de wetenschap aan de lopende band zaken waarvoor in eerdere jaren al theorieen zijn opgesteld.

Niet bestaande zaken kan je dan ook nooit bewijzen.

Nou en of dat kan. God is niets meer dan een pseudoniem voor de meest krachtige en opperste prikkelingen in onze hersenen en bewustzijn. Als iemand specifieke religeuze muziek hoort, een heiligdom op z'n netvlies valt, een boek onder ogen krijgt, met gelijkgestemde interacties of saamhorigheid bedrijft worden en zenuwsignalen anders doorgegeven en beinvloed het de receptoren dusdanig dat elke andere vorm van denken of gevoelens unaniem ter zijde worden geschoven.

Hieruit valt tevens de blokkade te verklaren die religeuzen ondervinden en immuum zijn voor elke ingeving van buitenaf als die geen verband houd met deze enige dominerende prikkel.

Hierdoor zijn ze alsware slachtoffer van een ongezonde overstimulering van 1 prikkel. Deze overstimulering is voor hen uiteraard het enige aanwezig in maximale mate. In hun woorden omschreven als heilig en geen slachtoffer. Omdat te beseffen zijn er namelijk meer prikkels nodig.

Voor de buitenstaanders die wel met deze mensen te maken hebben en hun geestelijke gestel wel in proporties op verschillende vlakken gezond verdeeld hebben, is het een bijna verzuchtende opgave om ze alleen al een plaats te geven zodat ze niet teveel ruimte in nemen.

Daarmee is er nog geen niet bestaande zaak bewezen, Marky. Als geloof niet meer is dan een overreactie van de hersenen dan betekent dat nog niet dat er een god is.

Nou en of dat kan. God is niets meer dan een pseudoniem voor de meest krachtige en opperste prikkelingen in onze hersenen en bewustzijn. Als iemand specifieke religeuze muziek hoort, een heiligdom op z'n netvlies valt, een boek onder ogen krijgt, met gelijkgestemde interacties of saamhorigheid bedrijft worden en zenuwsignalen anders doorgegeven en beinvloed het de receptoren dusdanig dat elke andere vorm van denken of gevoelens unaniem ter zijde worden geschoven.

Hieruit valt tevens de blokkade te verklaren die religeuzen ondervinden en immuum zijn voor elke ingeving van buitenaf als die geen verband houd met deze enige dominerende prikkel.

Hierdoor zijn ze alsware slachtoffer van een ongezonde overstimulering van 1 prikkel. Deze overstimulering is voor hen uiteraard het enige aanwezig in maximale mate. In hun woorden omschreven als heilig en geen slachtoffer. Omdat te beseffen zijn er namelijk meer prikkels nodig.

Voor de buitenstaanders die wel met deze mensen te maken hebben en hun geestelijke gestel wel in proporties op verschillende vlakken gezond verdeeld hebben, is het een bijna verzuchtende opgave om ze alleen al een plaats te geven zodat ze niet teveel ruimte in nemen.
Wat een load of crap, waar is je bewijs hiervoor?

Doe jij je best om zaken zo vaag mogelijk neer te pennen?

Wat een load of crap, waar is je bewijs hiervoor?

Met jou doe ik geen moeite, maar ik me voorstellen dat je ijzingwekkend zit te beven voor de wetenschap. Mocht het ondenkbare zo zijn, dat je die over prikkeling ooit kwijtraat, heb je namelijk alleen je fysieke aanwezigheid nog en kun je de handdoek in de ring gooien wat betreft het leven.

Daarmee is er nog geen niet bestaande zaak bewezen, Marky. Als geloof niet meer is dan een overreactie van de hersenen dan betekent dat nog niet dat er een god is.

God of Allah is gecomponeerd bij de mens.

Neem de elementen die de prikkeling tot stand brengen, boeken, heiligdommen, gebetshuizen en uiterlijke vertoningen in z'n geheel weg; en die ene alomvattende term die alles bundeld, bij de mensheid bekend als God of Allah, zal geen blindmakende prikkeling meer hebben die al het andere denken wegdrukt.

Waarom denk je dat er miljarden zitten te freaken om het moment dat hun componenten in twijfel worden getrokken? Juist omdat ze maar al te goed beseffen dat God enkel uit deze menselijke vindingen is opgebouwd.

hilarisch en zielig tegelijk dat elk topic over geloof hier op hetzelfde uitdraait en steeds dezelfde zaken worden aangehaald.

De enige die we hier in dit topic nog missen is Cirkel. Missen is ms een te groot woord...

gebed zonder einde zei ik net al :D

Met jou doe ik geen moeite, maar ik me voorstellen dat je ijzingwekkend zit te beven voor de wetenschap. Mocht het ondenkbare zo zijn, dat je die over prikkeling ooit kwijtraat, heb je namelijk alleen je fysieke aanwezigheid nog en kun je de handdoek in de ring gooien wat betreft het leven.

God of Allah is gecomponeerd bij de mens.

Neem de elementen die de prikkeling tot stand brengen, boeken, heiligdommen, gebetshuizen en uiterlijke vertoningen in z'n geheel weg; en die ene alomvattende term die alles bundeld, bij de mensheid bekend als God of Allah, zal geen blindmakende prikkeling meer hebben die al het andere denken wegdrukt.

Waarom denk je dat er miljarden zitten te freaken om het moment dat hun componenten in twijfel worden getrokken? Juist omdat ze maar al te goed beseffen dat God enkel uit deze menselijke vindingen is opgebouwd.

laten we niet de ene religie met de andere vergelijken :D
goede vertegewoordiging van je mening.

Ik spreek van een persoonlijke relatie met God. Mijn problemen leg ik bij Hem neer. Ik praat met Hem, niet alleen in de vorm van bidden maar bijvoorbeeld ook in de metro of als ik over straat loopt. Hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Kan jij hem eens vragen waarom we verstandskiezen hebben?

Terug
Naar boven