AndroidHealthClinic

Wie gelooft er hier?

200px-Carlin.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
George Carlin

George Denis Patrick Carlin (New York City, 12 mei 1937) is een Amerikaanse stand-up komiek, acteur en auteur.

zegt genoeg, dunkt me.......
:roflol:
Misschien zegt het feit dat ze hem ook erbij halen in serieuze discussie programma's over politiek en religie dan ook genoeg? Hij gebruikt komedie om aan te tonen hoe zielig het allemaal is, maar als je even verder denkt snap je dat hij nergens over liegt, en zijn redenering over geloven in de zon is logischer dan geloven in god.
Als Jezus van me houdt, waarom stuurt ie me dan naar hel.
Hij is een kl***zak?
Begrijp me goed, ik hoor geen stemmen in mijn hoofd. No Spang.
Want dát is het verschil tussen God en satan. Satan komt ongevraagd in jouw hoofd en probeert jouw leven naar de t*fus te helpen. God komt alleen in jouw via zijn zoon, Jezus, áls jij je opensteld voor Hem. Ik heb mij vorig jaar opengesteld voor Hem en hij heeft mijn hart vervult. En ik zal je één ding vertellen, ik heb mij nog nooit zo gelukkig gevoeld.
PROVE THIS!!
ipv dat ie je potefeuille vult, heb je meer aan.

Mensen denken dat ze heel erg intelligent zijn en alles kunnen vatten.. alles wat niet te verklaren is door de wetenschap bestaat niet.. dat is dan weer de misplaatste arrochantie van de mensheid..
Wat niet te verklaren is door de wetenschap moet nog verklaard worden door de wetenschap. ;)

Weet je met de maatstaven van het christendom kan bewijzen dat onzichtbare roze vliegende olifanten bestaan?

Als Jezus van me houdt, waarom stuurt ie me dan naar hel.:(

Hij stuurt jouw niet naar de hel, je loopt er zelf naar toe. God heeft jouw een vrije wil gegeven om zelf te beslissen.

Ah, makkelijk, zoiets heet 'retardation'.

Vriend, ik weet niet wat jij denkt maar ik heb een goede verstand. In plaats van inhoudelijk op mijn geteugenis in te gaan, zet jij deze af als retardatie. Jij maakt je er eerder gemakkelijk af door mijn True Life Story zo weg te zetten. Misschien omdat de wetenschap daar géén antwoord op heeft, alleen God.

Wat je zegt klopt niet, wat wilt zeggen dat je niet genoeg geïnformeerd hebt. Waarom zoek je die vragen niet op ipv direct een stelling te nemen zoals bovenstaande ?

welke vrije wil? als god zo machtig is, dan weet ie toch wat m'n toekomstige acties zullen zijn? als wij vrije wil hebben, waarom is dan maar 1 keuze de "goeie" volgens hem?

Begrijp me goed, ik hoor geen stemmen in mijn hoofd. No Spang.
Want dát is het verschil tussen God en satan. Satan komt ongevraagd in jouw hoofd en probeert jouw leven naar de t*fus te helpen. God komt alleen in jouw via zijn zoon, Jezus, áls jij je opensteld voor Hem. Ik heb mij vorig jaar opengesteld voor Hem en hij heeft mijn hart vervult. En ik zal je één ding vertellen, ik heb mij nog nooit zo gelukkig gevoeld.
PROVE THIS!!

Ik zeg ook niet dat je stemmen hoort, ik las alleen dat je tegen een gevoel praat.
Maar je hebt me nog steeds niet verteld hoe je weet dat het niet satan is? Die komt immers als een dief in de nacht, een wolf in schaapskleren.

Ook heeft hij het voor elkaar gekregen om onder het toeziend oog van god de enige twee mensen die op dat moment leefden te verleiden tot dat ding wat god verboden had. Een paar duizend jaar later (volgens de stamboom van de bijbel) zjin we 6 miljard mensen verder. Hoe denk je dat god nu wél een oogje in het zeil kan houden? Je post onderbouwt mijn mening dat het aannemelijker is dat het satan is die je voelt en met wie je praat. Die komt er immers ongevraagd in. En wie zegt dat je jezus wel genoeg in je hart hebt gesloten? Ben je wel echt oprecht? Ben je werkelijk doordrongen van zijn boodschap en bereid je netten te laten liggen en je kruis op te nemen?

Hij stuurt jouw niet naar de hel, je loopt er zelf naar toe. God heeft jouw een vrije wil gegeven om zelf te beslissen.

Cool! Nou, ik wil naar paradijs!

...

Hmm, ik vraag me af of er mensen zijn die kiezen om naar Hel te gaan ? Haha, wat een idioten dan. Iedereen kiest toch voor het paradijs ?

Vriend, ik weet niet wat jij denkt maar ik heb een goede verstand. In plaats van inhoudelijk op mijn geteugenis in te gaan, zet jij deze af als retardatie. Jij maakt je er eerder gemakkelijk af door mijn True Life Story zo weg te zetten. Misschien omdat de wetenschap daar géén antwoord op heeft, alleen God.

Mijn woorden is de wetenschap niet, hé. Ik durf niet zeggen hoe het precies komt, maar ik zou vermoeden omdat je gelooft in God en je gelooft dat je naar het paradijs zult gaan, dat dat je een goed gevoel geeft. Want veel mensen zijn bang over wat dat er komt na de dood. Dat kan vb een reden zijn waarom je je gelukkig voelt. Maar dat wilt niets zeggen over de waarschijnlijkheid van een hoger macht.
Verder, wie zegt dat wetenschap hierop geen antwoord heeft ? Heb je je wel goed genoeg geïnformeerd ?
Nog iets: waarom hunker je naar een hoger macht wanneer wetenschap over iets geen antwoord heeft ? Het is toch niet omdat wetenschap over een kwestie geen antwoord heeft, dat het daarom persé een hoger macht aan de werk is...(en dan kan je je nog afvragen of je wel in de juiste leer gelooft...). Want, heus, iemand als jij heeft zeker verdiept in alle verschillende honderden godsdiensten en adhv allerlei bronnen de juiste godsdienst hebt uitgekozen. En dus niet zomaar het godsdienst van je ouders/omgeving gekopieerd...
Haha, nee hoor, niemand is zo achterlijk.

Laatst bewerkt:
Ik heb mij in maar één godsdienst verdiept, het christendom, en dat was pas na mijn bekering. En jij hebt het over het paradijs alsof dat de enige waarde voor een christen moet zijn om in God te geloven. Ik ben daar helemaal niet mee bezig. Ook wil ik niet beweren dat ongelovigen naar de hel gaan, dat is niet aan mij. Ik getuig enkelt van mijn persoonlijke relatie met God, Hij helpt de juiste keuze's te maken en begeleid mij met mijn leven. En sinds Hij in mij is, met Zijn Heilige Geest gaat het zo goed met mijn leven. Ik weet zeker dat het God is, en niet Satan, (BuilderB). Waarom? Nou, God is liefde en ik voel zijn liefde door mij heen stromen.

Waarom zeg je dan dat ik naar de Hel loop ?

Ik heb mij in maar één godsdienst verdiept, het christendom, en dat was pas na mijn bekering. En jij hebt het over het paradijs alsof dat de enige waarde voor een christen moet zijn om in God te geloven. Ik ben daar helemaal niet mee bezig. Ook wil ik niet beweren dat ongelovigen naar de hel gaan, dat is niet aan mij. Ik getuig enkelt van mijn persoonlijke relatie met God, Hij helpt de juiste keuze's te maken en begeleid mij met mijn leven. En sinds Hij in mij is, met Zijn Heilige Geest gaat het zo goed met mijn leven. Ik weet zeker dat het God is, en niet Satan, (BuilderB). Waarom? Nou, God is liefde en ik voel zijn liefde door mij heen stromen.

amen bro. Dat gevoel dat de geest ons geeft zouden we moeten kunnen laten voelen aan hun die ermee spotten.

God is liefde. Beetje raar idee van liefde heeft 'ie dan. Het proces dat ons heeft doen ontstaan is een proces waarin de dood de vooruitgang inluidt.
Maar je wil dus zeggen dat god doorgrondelijk is? En wat is liefde? (hoe helpt ie je trouwens om keuzes te maken?)
Weet je zeker dat het niet het gevoel is dat je krijgt als je het idee hebt dat het uiteindelijk toch allemaal wel goed komt? (De Farizeërs dachten trouwens ook te weten hoe ze hun god moesten dienen)

amen bro. Dat gevoel dat de geest ons geeft zouden we moeten kunnen laten voelen aan hun die ermee spotten.

Over welk gevoel had je het nu weer ? Dat gelukkig gevoel, dat beschermend gevoel ? Ohja, dat had ik ook toen ik geloofde. Ik belijdde btw de Islam en niet de christendom. Dus you fail. En diezelfde gevoel heeft spiertje16 ook, en diezelfde gevoel heeft Joden ook. En diezelfde gevoel heeft iedereen die gelooft dat God over hen waakt.

En moest ik van kinds af aan de leer van het vliegend spaghetti monster in mijn kop gestampt krijgen, dan nog had ik ook een gelukkig beschermend gevoel.
Maar uiteraard zegt dat dus NIKS over de bewijsbaarheid van God. NIKS.

Vraag aan de gelovigen: Indien je was geboren in een intolerante familie van een andere godsdienst, denk je dan echt dat je nog steeds in dezelfde godsdienst had geloven?

Nu vraag ik wel om even je gezond verstand te gebruiken ipv een beetje zweverig te gaan doen. En dat is precies moeilijk voor sommigen.

Over welk gevoel had je het nu weer ? Dat gelukkig gevoel, dat beschermend gevoel ? Ohja, dat had ik ook toen ik geloofde. Ik belijdde btw de Islam en niet de christendom. Dus you fail. En diezelfde gevoel heeft spiertje16 ook, en diezelfde gevoel heeft Joden ook. En diezelfde gevoel heeft iedereen die gelooft dat God over hen waakt.

En moest ik van kinds af aan de leer van het vliegend spaghetti monster in mijn kop gestampt krijgen, dan nog had ik ook een gelukkig beschermend gevoel.
Maar uiteraard zegt dat dus NIKS over de bewijsbaarheid van God. NIKS.

Jij weet niks cyan, jij weet NIKS
Niks van deze wereld, en niks van wat je wachten staat....je zult smeken
Hier in dit aardse leven kan je stoer doen wat je wilt, en maar dit en dat beweren. Maar als je eenmaal deze wereld verlaten hebt, dan kun je tegen niemand meer stoer doen of met niemand meer huichelen, want ook jij kan niet zeker zijn van wat je hierna staat te wachten
Als een ongelovige op het punt staat om deze wereld te verlaten en naar een
Volgende Wereld overgaat, komen engelen met zwarte gezichten en ruig haar en kleding uit de hemel naar beneden en zitten in grote menigte om hem heen, zover het oog reikt. Dan komt de Engel des Doods en gaat bij zijn hoofd zitten en zegt: “Slechte ziel, kom naar buiten voor de wraak en de woede van Allah!’ De ziel verdeelt zich over het hele lichaam en wordt uit het li­chaam getrokken zoals een pin uit natte wol wordt ge­trokken

Hier in dit aardse leven kan je stoer doen wat je wilt, en maar dit en dat beweren. Maar als je eenmaal deze wereld verlaten hebt, dan kun je tegen niemand meer stoer doen of met niemand meer huichelen, want ook jij kan niet zeker zijn van wat je hierna staat te wachten

Ja, enkele kameleneukers(alleen de vrouwtjes wel anders is het niet goed) en pedofielen uit de 6-7de eeuw weten wel wat er na de dood gebeurt en hebben het in een boek geschreven.

Ignorance is bliss. Je hebt stabiliteit en antwoord gevonden over vragen waar je anders had over moeten denken, en door onze beperkte kennis geen antwoord op had gekregen. Dat laatste is niet prettig en moeilijk te verwerken, maar verkies ik toch boven wat hoopvol zweverig geblaat.

Trouwens verkies ik om naar de hel te gaan boven de hemel. Ik de hel is het niet zo warm én zitten de sletjes. En als Satan wat moeilijk doet leg in hem wel in een armbar. ****ing kl***zak met ergens anders met zn riek maar gaan porren.

Laatst bewerkt:

Pff gast, je praat poep. En btw, waarom denk je dat ik bodybuild en boks ? Die engelen zijn niks waard motje. Ik stoot zelfs allah van zijn troon.

wat is het nut ve vrouw in de islam om naar de hemel te gaan behalve als voer voor terroristen te eindigen?

ik geloof in mezelf. :)
dat is genoeg.

:haha: idd :) totaal mee eens

dit brengt wel altijd leuke discussies teweeg :D

Als een ongelovige op het punt staat om deze wereld te verlaten en naar een Volgende Wereld overgaat, komen engelen met zwarte gezichten en ruig haar en kleding uit de hemel naar beneden en zitten in grote menigte om hem heen, zover het oog reikt. Dan komt de Engel des Doods en gaat bij zijn hoofd zitten en zegt: “Slechte ziel, kom naar buiten voor de wraak en de woede van Allah!’ De ziel verdeelt zich over het hele lichaam en wordt uit het li­chaam getrokken zoals een pin uit natte wol wordt ge­trokken

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Leip... Immortal in de hel? Begint er niet slechter op te worden daar. Gejengel op een fez in de hemel, scheurende gitaren in de hel. Zappa had dus gelijk :D

Voor mij blijft dit de beste samenvatting:

"I contend we are both atheists, I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Stephen F Roberts

Terug
Naar boven