XXL Nutrition

Wie gelooft er hier?

nee jij maakt de bewering dat god bestaat, dus jij moet het bewijzen

waar heb jij die bewering van mij dan zien staan kerel?
ik heb alleen gezegd ''bewijs dat ie niet bestaat is er ook niet''
en dan loop jij te beweren dat ik zeg dat hij wel bestaat.:rolleyes:

edit:dus sta ik er momenteel nog neutraal tegenover lijkt mij of niet dan?

Ik geloof niet.

Sarcasme hoop ik, anders is die 37 alleen een afdruk op je paspoort.

Ok Marky, daarom ziet een ieder jouw postings ook als zweverig en vrij vergezocht. Leuke bespiegelingen maar meestal geen touw aan vast te knopen. Koning der vaagheden.

Onzinnige opmerking, wanneer iemand een theorie heeft over iets moet hij of zij dat onderzoeken en dat geldt voor beide kanten.

Nee, degene die de theorie opstelt moet de moeite getroosten om die theorie aannemelijk te maken. Crackpot theorieen zijn geen theorieen die onderzoek behoeven maar hooguit een belletje noodzakelijk maken naar de mannen met de witte jassen.

Ok Marky, daarom ziet een ieder jouw postings ook als zweverig en vrij vergezocht. Leuke bespiegelingen maar meestal geen touw aan vast te knopen. Koning der vaagheden.

De wijze waarop ik het breng mag dan wel mistig zijn voor sommige, maar de kern wordt in m'n posts altijd persistent belicht waarbij ik uiteindelijke terugkoppeling maak naar het hoofdvraagstuk.

Koning der vaagheden. Niets is zo simpel om de bron van gegeven informatie een ongeloofwaardige sticker op te plakken, om zelf om de hete brei heen te kunnen draaien.

Het is 'het christendom'
Het is 'datzelfde gevoel'
'het is hebben joden ook'
'het is datzelfde gevoel'
mischien had dat spaghettimonster(wat je overigens aan elkaar schrijft) je fatsoenlijk nederlands kunnen leren.
Vliegend Spaghettimonster - Wikipedia

Inhoudelijk 0,0.
Toevallig christen ?

Ik spreek van een persoonlijke relatie met God. Mijn problemen leg ik bij Hem neer. Ik praat met Hem, niet alleen in de vorm van bidden maar bijvoorbeeld ook in de metro of als ik over straat loopt. Hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Om het praktisch te maken zal ik je één voorbeeld geven. Vorig jaar leerde ik in een discotheek een meisje kennen en ik mocht haar wel. We deden veel dingen samen en leerden elkaar beter kennen. Maar na een aantal weken krijg je het bekende gevoel, van welke kant moet ik in deze relatie heen. Verder gaan? Moet ik zelfs dingen opzij gaan zetten voor haar? et cetera.
Dit probleem legde ik neer bij God en vroeg Hem welke weg ik moest gaan. Hij gaf antwoord... de volgende dag (al!) vertelde mijn toenmalige vriendin dat ze bij haar Oma in Suriname ging wonen om voor haar te zorgen. Een week later vertrok zij.
Ik zie hier Gods handelen in. Dit is één voorbeeld, misschien niet het beste voorbeeld. Maar ik ben er van overtuigd dat hij mijn leven stuurt.

Hij zal je ook wel in de steek laten hoor. You bet you're ass on it. Iedereen maakt wel harde tijden mee of je moet extreem veel geluk hebben. Als je dan gelooft dat God almachtig is en ieders lot bepaalt tenminste. Je hebt dan weer Christenen die zeggen dat God niet almachtig is en niet altijd over u kan waken.

Over u verhaaltje: je kan in bijna zowat alles gekke verklaringen aan geven. Wat er ook gebeurt irl, het is altijd wel een God's teken. Je kan het dus altijd zo bekijken.
Verder heb ik ook al gezegd dat andere religieuzen dezelfde ervaringen ervaren als u, terwijl ze in een ander God/leer geloven. Oh crap, wat nu ?

Citaat:

Het is een gevoel dat jij blijkbaar niet kent. Vergelijk het maar met iemand die geen pik heeft en niet kan nken. Hij kent het gevoel van een orgasme ook niet. En weet niet hoe heerlijk het is om klaar te komen. Als andere mensen tegen deze pikloze figuur uitleggen hoe heerlijk dat gevoel is, zal hij geirriteerd reageren. Hij zal met psychologische theorieën komen, waarin staat dat relaties en coïtus helemaal niet gelukkiger maken. Hij komt met Maslov's Piramide. Hij zal cijfers van het CBS laten zien, waarin staat dat mensen met een relatie meer kans hebben om vermoord te worden, dan mensen zonder. Hij zal alles doen, om zijn gebrek, zijn leegte, te ontkennen en te beweren dat hij zonder kan.

Brakke vergelijking. Heb je het nou over orgasme of een relatie btw ?
Een orgasme kan wetenschap wel aantonen dat het je een euforisch zaligmakend gevoel geeft. Wat heeft Religie bewezen ? Ohja, wacht, het is een geloof dus dat behoeft geen bewijs. Ik haat het als de ene christen a zegt en de andere B. Ofwel is het een geloof en hoef je je niet te bewijzen, ofwel heb je er een sluitend bewijs voor. Tis één of andere. Jij bent het type dat blijkbaar nog in de 2de fase zit en hardnekkig probeert te bewijzen dat God echt bestaat (met allerlei zwanzerij), maar wanneer men achteraf beseft dat God niet kan bewezen worden gaan ze lullen dat het ook niet hoeft (zie evolutie van spiertje16, klusmier en dannymarx). Nu jij ?

Laatst bewerkt:
Hahaha.. Marky's posts = de shit.

Echt weer een nutteloze discussie, bewijs of God wel of niet bestaat. Kansloos. Er is geen antwoord en daar houdt het zo'n beetje op.

Nee, degene die de theorie opstelt moet de moeite getroosten om die theorie aannemelijk te maken. Crackpot theorieen zijn geen theorieen die onderzoek behoeven maar hooguit een belletje noodzakelijk maken naar de mannen met de witte jassen.
Als we altijd zo gedacht hadden hadden we nooit ontdekt dat de Aarde rond was.

Als we altijd zo gedacht hadden hadden we nooit ontdekt dat de Aarde rond was.

Volgens mij is het idee dat de Aarde rond is wel aannemelijk gemaakt... Op eenzelfde wetenschappelijke wijze als elke andere wetenschap. Een godstheorie staat hier juist haaks op.

Inhoudelijk 0,0.
Toevallig christen ?

Hij zal je ook wel in de steek laten hoor. You bet you're ass on it. Iedereen maakt wel harde tijden mee of je moet extreem veel geluk hebben. Als je dan gelooft dat God almachtig is en ieders lot bepaalt tenminste. Je hebt dan weer Christenen die zeggen dat God niet almachtig is en niet altijd over u kan waken.

Over u verhaaltje: je kan in bijna zowat alles gekke verklaringen aan geven. Wat er ook gebeurt irl, het is altijd wel een God's teken. Je kan het dus altijd zo bekijken.
Verder heb ik ook al gezegd dat andere religieuzen dezelfde ervaringen ervaren als u, terwijl ze in een ander God/leer geloven. Oh crap, wat nu ?

Citaat:

Brakke vergelijking. Heb je het nou over orgasme of een relatie btw ?
Een orgasme kan wetenschap wel aantonen dat het je een euforisch zaligmakend gevoel geeft. Wat heeft Religie bewezen ? Ohja, wacht, het is een geloof dus dat behoeft geen bewijs. Ik haat het als de ene christen a zegt en de andere B. Ofwel is het een geloof en hoef je je niet te bewijzen, ofwel heb je er een sluitend bewijs voor. Tis één of andere. Jij bent het type dat blijkbaar nog in de 2de fase zit en hardnekkig probeert te bewijzen dat God echt bestaat (met allerlei zwanzerij), maar wanneer men achteraf beseft dat God niet kan bewezen worden gaan ze lullen dat het ook niet hoeft (zie evolutie van spiertje16, klusmier en dannymarx). Nu jij ?

Hetzelfde doe jij nu. Jij kent het gevoel van God die door Zijn Heilige Geest in jouw is niet. En je kan niet begrijpen hoe dat ervaren wordt. Het enige dat ik je wil zeggen is, probeer het uit. Waarom zou je wel 100 voedingssupplementen de kans geven die veel geld kosten. En God niet.

en al die tijd had je nodig om de spelling en grammaticacontrole te vinden?
volgende keer alt+f7.

shoarma aleikum verder.

Wat een load of crap, waar is je bewijs hiervoor?

Heel prijzenwaardig dat je sceptisch tegenover bepaald zaken staat. Dat siert je wel. Nu nog met diezelfde scpetici je eigen geloof benaderen en je komt er wel!

Geldt voor iedereen natuurlijk.

Terug
Naar boven