God is liefde. Beetje raar idee van liefde heeft 'ie dan. Het proces dat ons heeft doen ontstaan is een proces waarin de dood de vooruitgang inluidt.
Maar je wil dus zeggen dat god doorgrondelijk is? En wat is liefde? (hoe helpt ie je trouwens om keuzes te maken?)
Weet je zeker dat het niet het gevoel is dat je krijgt als je het idee hebt dat het uiteindelijk toch allemaal wel goed komt? (De Farizeërs dachten trouwens ook te weten hoe ze hun god moesten dienen)
Ik spreek van een persoonlijke relatie met God. Mijn problemen leg ik bij Hem neer. Ik praat met Hem, niet alleen in de vorm van bidden maar bijvoorbeeld ook in de metro of als ik over straat loopt. Hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Om het praktisch te maken zal ik je één voorbeeld geven. Vorig jaar leerde ik in een discotheek een meisje kennen en ik mocht haar wel. We deden veel dingen samen en leerden elkaar beter kennen. Maar na een aantal weken krijg je het bekende gevoel, van welke kant moet ik in deze relatie heen. Verder gaan? Moet ik zelfs dingen opzij gaan zetten voor haar? et cetera.
Dit probleem legde ik neer bij God en vroeg Hem welke weg ik moest gaan. Hij gaf antwoord... de volgende dag (al!) vertelde mijn toenmalige vriendin dat ze bij haar Oma in Suriname ging wonen om voor haar te zorgen. Een week later vertrok zij.
Ik zie hier Gods handelen in. Dit is één voorbeeld, misschien niet het beste voorbeeld. Maar ik ben er van overtuigd dat hij mijn leven stuurt.
Over welk gevoel had je het nu weer ? Dat gelukkig gevoel, dat beschermend gevoel ? Ohja, dat had ik ook toen ik geloofde. Ik belijdde btw de Islam en niet de christendom. Dus you fail. En diezelfde gevoel heeft spiertje16 ook, en diezelfde gevoel heeft Joden ook. En diezelfde gevoel heeft iedereen die gelooft dat God over hen waakt.
En moest ik van kinds af aan de leer van het vliegend spaghetti monster in mijn kop gestampt krijgen, dan nog had ik ook een gelukkig beschermend gevoel.
Maar uiteraard zegt dat dus NIKS over de bewijsbaarheid van God. NIKS.
Het is een gevoel dat jij blijkbaar niet kent. Vergelijk het maar met iemand die geen pik heeft en niet kan nken. Hij kent het gevoel van een orgasme ook niet. En weet niet hoe heerlijk het is om klaar te komen. Als andere mensen tegen deze pikloze figuur uitleggen hoe heerlijk dat gevoel is, zal hij geirriteerd reageren. Hij zal met psychologische theorieën komen, waarin staat dat relaties en coïtus helemaal niet gelukkiger maken. Hij komt met Maslov's Piramide. Hij zal cijfers van het CBS laten zien, waarin staat dat mensen met een relatie meer kans hebben om vermoord te worden, dan mensen zonder.
Hij zal alles doen, om zijn gebrek, zijn leegte, te ontkennen en te beweren dat hij zonder kan.
Hetzelfde doe jij nu. Jij kent het gevoel van God die door Zijn Heilige Geest in jouw is niet. En je
kan niet begrijpen hoe dat ervaren wordt. Het enige dat ik je wil zeggen is, probeer het uit. Waarom zou je wel 100 voedingssupplementen de kans geven die veel geld kosten. En God niet.