MuscleMeat

Wie gelooft er hier?

Dat ben ik niet met je eens. De keer dat J. (een persoon) mij over het geloof vertelde, sprak ik voor het eerst met hem. J. overtuigde mij God een kans te geven in mijn leven. Ik gaf God een kans in mijn leven, dat toen beheerst werd door twee - in mijn ogen - grote problemen. Het ene probleem werd gelijk verholpen. En nog geen week later was ik ook van het tweede probleem af.
Al zou iemand mij overtuigen om in kaboutertjes te gaan geloven. Dan zou ik naast mijn geloof geen zichtbare c.q. voelbare bewijzen erbij krijgen. Voor mij heeft God bewezen dat Hij er is. En daarom hoef ik geen extra bewijs uit de wetenschap. Elke theorie die beweert dat God niet bestaat, klopt niet. Wat er niet aan klopt ga ik niet eens uitzoeken. Want God heeft aan mij laten zien dat Hij er is. En daarom getuig ik van Hem en Zijn goedheid.

En die God lag toevallig bij de christendom omdat 1) J een christen was ? 2) Je je geen andere godsdienst kon voorstellen ? 3)....
Ik dacht dat je je 'problemen' al eens gepost had hier, niet ? Dat was dat je meisje vertrok naar 1 of ander land en dat was voor u een 'teken' van God dat zij niet het geknipte meisje was voor je. Komaan zeg:rolleyes:

En die God lag toevallig bij de christendom omdat 1) J een christen was ? 2) Je je geen andere godsdienst kon voorstellen ? 3)....
Ik dacht dat je je 'problemen' al eens gepost had hier, niet ? Dat was dat je meisje vertrok naar 1 of ander land en dat was voor u een 'teken' van God dat zij niet het geknipte meisje was voor je. Komaan zeg:rolleyes:

Nee, dat was een voorbeeld waarin God mijn leven leidde. Geloof mij, de problemen waar ik destijds meezat waren groter. Ik wil het niet persoonlijk maken, maar geloof mij als ik zeg, dat God voor 100% heeft laten zien dat Hij er is. Dat jij dat niet geloofdt, begrijp ik donders goed. Ik zou het ook niet geloven, als God mij niet op die wijze geholpen had, en een jongetje op een één of ander forum met een verhaaltje kwam opzetten. Het enige dat ik jou kan zeggen, is dat God ook jou zoekt. En als iemand uit jou kennissen/vrienden kring één keer met zo'n verhaal bij jou komt, ga er dan een keertje in mee. En zeg, laat die God van jou maar zien. Als je niet gelooft dat God bestaat, kan jou toch niks gebeuren. Als hij er wel is, dan heb je hem gevonden. Dus wat heb je te verliezen... niks!

Ach, Klus schreeuwt eerst dat er bewijzen zijn maar komt er nooit op terug wanneer je om die zogenaamde bewijzen vraagt.

omdat een ongelovig iemand die bewijzen niet zal zien..........je moet eerst die poep uit je ogen halen en goed kijken wat er in de Bijbel staat!!
:mad:

sorry dat ik wat grof word, maar soms is dat nodig.......
:D

Maar wat zijn dan bewijzen voor jou? Continu roepen dat je maar goed moet kijken wat er in de Bijbel staat zal je niemand verder mee helpen. In feite zeg je eigenlijk "Zolang jij niet overtuigd bent heb je de Bijbel niet goed gelezen dus ga 'm nog maar een keer lezen!"

Wat zijn nu concreet stukken die jij als bewijs ervaar? En wat probeert De Bijbel op zich zelf staant uberhaupt te bewijzen? Is niet ieder boek een apart verhaal met een al dan niet eigen morele boodschap?

Maar wat zijn dan bewijzen voor jou? Continu roepen dat je maar goed moet kijken wat er in de Bijbel staat zal je niemand verder mee helpen. In feite zeg je eigenlijk "Zolang jij niet overtuigd bent heb je de Bijbel niet goed gelezen dus ga 'm nog maar een keer lezen!"

Wat zijn nu concreet stukken die jij als bewijs ervaar? En wat probeert De Bijbel op zich zelf staant uberhaupt te bewijzen? Is niet ieder boek een apart verhaal met een al dan niet eigen morele boodschap?

wanneer je bijvoorbeeld het boek Markus leest, heb je een uitgebreide versie van Jezus leven..............lees ook Romeinen en Openbaringen eens goed door!

idd heeft elk verhaal zijn eigen visie en tijdseenheid, maar in bijvoorbeeld Jesasja en Psalmen (Oude Testament) staan ook profetische voorspellingen die pas in het Nieuwe Testament waar werden!
;)

het geloof is een grote leugen (dit geld voor alle geloven) en bedacht door rijke machtige mensen om controle over het volk te krijgen. check de docu maar eens op deze site is echt superrrrr uberrr. Hier word heeeeell duidelijk uitgelegt hoe de wereld in elkaar steekt.

Zeitgeist - The Movie

ik zeg er ook bij ik ben christelijk opgevoed en gedoopt maar voor mij is het bagger.

en dan te bedenken hoeveel mensen er zijn gestorven in oorlogen gebaseerd op het geloof ik vind het echt te schunnig voor woorden.

Laatst bewerkt:
het geloof is een grote leugen en bedacht door rijke machtige mensen om controle over het volk te krijgen. check de docu maar eens op deze site is echt superrrrr uberrr. Hier word heeeeell duidelijk uitgelegt hoe de wereld in elkaar steekt.

Zeitgeist - The Movie

ik zeg er ook bij ik ben christelijk opgevoed en gedoopt maar voor mij is het bagger.

Idd, goeie docu :thumbs:.

Edit: haha ook nog eens post 666 :roflol:

Laatst bewerkt:
het geloof is een grote leugen en bedacht door rijke machtige mensen om controle over het volk te krijgen. check de docu maar eens op deze site is echt superrrrr uberrr. Hier word heeeeell duidelijk uitgelegt hoe de wereld in elkaar steekt.

Zeitgeist - The Movie

hou je mening dan alszijnde jou mening, maar verkondig het niet als leugen zolang je geen concrete bewijzen kunt vinden!

iedere mafkees kan een filmpje op internet zetten,........toch?
:rolleyes:

het geloof is een grote leugen (dit geld voor alle geloven) en bedacht door rijke machtige mensen om controle over het volk te krijgen. check de docu maar eens op deze site is echt superrrrr uberrr. Hier word heeeeell duidelijk uitgelegt hoe de wereld in elkaar steekt.

Zeitgeist - The Movie

en dan te bedenken hoeveel mensen er zijn gestorven in oorlogen gebaseerd op het geloof ik vind het echt te schunnig voor woorden.

Iemand die gelooft vind dit filmpje een leugen en niks nuttigs aan. Iemand die niet gelooft vind het super,de waarheid,TOP! ..
eindeloos discussie

Iemand die gelooft vind dit filmpje een leugen en niks nuttigs aan. Iemand die niet gelooft vind het super,de waarheid,TOP! ..
eindeloos discussie

Dit is ook een eindeloze discussie, precies wat je zegt, degene die gelooft zal er toch niet vanaf zien en degenen die niet geloven zullen de gelovigen steeds wijs proberen te maken dat God niet bestaat, wat ook zo is trouwens, maar dat is dan weer mijn mening omdat ik niet geloof, ik denk dat deze discussie dan ook nooit zo ophouden en dat toch niemand tot een conclusie zal komen, dus ik zou zeggen, slotje erop.........

hou je mening dan alszijnde jou mening, maar verkondig het niet als leugen zolang je geen concrete bewijzen kunt vinden!

iedere mafkees kan een filmpje op internet zetten,........toch?

heb je het fimpje gezien dan? het zijn feiten die in een film verwerkt zijn. Als je gelooft neem dan ook de moeite om uit te zoeken of dat geloof op feiten en waarheden berust en neem het niet klakkeloos aan. Gelovigen hebben nogal de neiging om hun hoofd in het zand te drukken en alles te negeren wat tegen hun gebruikt word.

En de film gaat niet alleen over het geloof. Als je de hele film bekijkt zul je zien dat de wereld niet is wat het lijkt en dus het geloof ook niet.

ik blijf het zeggen er is geen god een zo gehete man met een grijze baard die boven op een wolk toe kijkt hoe wij mensen leven. Allemaal holy crap

Oke ik zal er dan ook bij vermelden dat dit mijn mening is. En dat ik vind dat dit geld voor alle geloven en goden.
Zeitgeist - The Movie

Laatst bewerkt:
ik blijf het zeggen er is geen god een zo gehete man met een grijze baard die boven op een wolk toe kijkt hoe wij mensen leven. Allemaal holy crap

zo zo jij weet hoe GOD eruit ziet...knap van je :o

Dit is ook een eindeloze discussie, precies wat je zegt, degene die gelooft zal er toch niet vanaf zien en degenen die niet geloven zullen de gelovigen steeds wijs proberen te maken dat God niet bestaat, wat ook zo is trouwens, maar dat is dan weer mijn mening omdat ik niet geloof, ik denk dat deze discussie dan ook nooit zo ophouden en dat toch niemand tot een conclusie zal komen, dus ik zou zeggen, slotje erop.........

kom eens met onomstotelijk geschreven bewijs van enkele duizzenden jaar geleden aan om te bewijzen dat God niet bestaat.

kun je niet, en dat terwijl de Bijbel al enkele duizenden jaren oud is en nog steeds de verhalen vertelt van toen: wettig & overtuigend bewijs!

case closed!
;)

kom eens met onomstotelijk geschreven bewijs van enkele duizzenden jaar geleden aan om te bewijzen dat God niet bestaat.

kun je niet, en dat terwijl de Bijbel al enkele duizenden jaren oud is en nog steeds de verhalen vertelt van toen: wettig & overtuigend bewijs!

case closed!
;)

akkoord met jou;)

waarom ze je koude kille Curaçao ??

case closed!
;)

je snapt er nog niet veel van he. Ten eerste je hebt niet de moeite genomen om de film te bekijken die veel duidelijkheid zal geven over dit onderwerp.

Maar om het nog eens een andere wending te geven. Wat ik beweer is dat GOD niet bestaat. Maarrrrr het geloof bestaat wel degelijk laat dat wel duidelijk zijn alleen al die mensen geloven in iets (een GOD) waar ik niet in geloof.

weet je wel hoeveel geloven erzijn? pffff praat me er niet van. Weet je ook dat al die geloven een eigen god hebben en dat zijn er nogal niet wat. Dan snap je natuurlijk ook wel dat dit natuurlijk niet mogelijk is.

En dat al de geloven elkaar over halen om voor hun geloof te kiezen. En raad nu maar eens waar al die oorlogen over gaan.

Het geloof heeft voor de meeste slachtoffers ooit gezorgt en ik denk dat we prima zonder kunnen.

basta :D

je snapt er nog niet veel van he. Ten eerste je hebt niet de moeite genomen om de film te bekijken die veel duidelijkheid zal geven over dit onderwerp.

Maar om het nog eens een andere wending te geven. Wat ik beweer is dat GOD niet bestaat. Maarrrrr het geloof bestaat wel degelijk laat dat wel duidelijk zijn alleen al die mensen geloven in iets (een GOD) waar ik niet in geloof.

weet je wel hoeveel geloven erzijn? pffff praat me er niet van. Weet je ook dat al die geloven een eigen god hebben en dat zijn er nogal niet wat. Dan snap je natuurlijk ook wel dat dit natuurlijk niet mogelijk is.

En dat al de geloven elkaar over halen om voor hun geloof te kiezen. En raad nu maar eens waar al die oorlogen over gaan.

Het geloof heeft voor de meeste slachtoffers ooit gezorgt en ik denk dat we prima zonder kunnen.

basta :D
het geloof heeft niet voor slachtoffers gezorgd..........dat waren namelijk de mensen die een bepaald geloof aanhangen en niet kunnen denken in de naastenliefde van Christus!

Bekijken jullie dit filmpje eens:
YouTube - Re: To All Atheist onYouTube

Er zijn 150 verschilende geloven met ieder minimaal 1miljoen aanhangers! Dit is zonder verschillende christelijke richtingen.

De kans klusmier en n00b, dat het gene waar jullie in geloven, het enige echte geloof is is 0,002%. Als jullie er naast zitten, branden jullie volgens de bijbel na jullie dood voor eeuwig in de hel! (Iets wat ik jullie absoluut niet gun)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven