AndroidHealthClinic

Wie gelooft er hier?

Ik heb je verhaal gelezen en kan nog steeds niet geloven hoe jij dat als bewijs ziet voor God. Ik kan fout zijn, maar uit u verhaal lijk jij mij zo iemand die vroeger geen disciplines had en eigenlijk leefde van dag tot dag, totdat jij een verantwoording zou moeten afleggen tegenover een hoger persoon (en toevallig is dit God geworden) om zo je je chaotisch en ongelukkig leven weer richting en zin te geven. Maar met wat geluk hier en daar kon jij evengoed verantwoording afleggen aan je ouders of je baas, zoals talloze andere mensen (niet dat hun 'leven' superieur is aan de uwe, maar ze geloven tenminste niet in een onzichtbaar vriendje) of die J figuur kon een moslim zijn en zou hij tegen je zeggen dat Mohammed van u hield...

Als dat je krachtige verhaal moet voorstellen als onomstotelijk bewijs voor God, dan vind ik het maar erg flauwtjes en ik kan niet geloven dat er mensen zijn die omwille van dat soort ervaringen in God beginnen geloven. Ik heb ook wat meegemaakt in m'n leven waarvan ik zoveel geluk had, maar ik zie niet in wat God hiermee te maken heeft ? En dan kan elke moslim/christen/blabla zeggen dat God mij geholpen heeft, maar ik denk dat je wel nuchter genoeg bent om te zeggen dat ze geen bewijs hebben.
Misschien moet je ook aan die J figuur vragen waarom je om onduidelijk reden bent vrijgelaten van een instelling(?), want ik heb het idee dat je dat 'onduidelijk reden' toeschrijft aan God...

Ik heb dit vraag aan u al paar keren verteld, maar ik heb nog steeds geen antwoord gehad, namelijk:

Hoe weet jij zeker dat je de juiste leer aanhangt ?
en
Ga je er niet mee akkoord dat je aan zowat alles God kan linken ? Wat de ene situatie ook brengt, of het nu a, b of c is, je kan toch altijd iets verzinnen tegenover uzelf dat God hiermee iets te maken heeft ?

God is niet wetenschappelijk te bewijzen, iig niet de god waar jij in gelooft. Mocht het bewezen worden dan is het per definitie geen 'god' meer. Maar dat boeit ook geen ****. God is allang dood.

In die hoek zit god ook. Je probeert deze inzichtelijk te maken. Maar het grote verschil is dat god de dans van de controleerbaarheid ontspringt, door zich buiten tijd en ruimte te zetten. Dit is wederom geen 'bewijs' tegen god, maar de totale dood van ieder argument dat men gebruikt voor het geloof in een god. Iedere causale verband legging tussen de wereld en god is gestoeld op: NIETS.
Als god bestaat, spreekt hij koeterwaals en is er geen zinnig woord meer me te voeren: God is voor ons een afatisch figuur, waar we nooit iets van zullen begrijpen en nooit iets van zullen kennen.

Zeker, maar het gaat niet alleen om je christelijke omgeving. En daarbij heb je zelf vaak genoeg aangegeven dat er een of andere persoon was die je heeft doen bekeren.

Lees Epicurus eens. Maar de bijbel is geen BEWIJS dat god bestaat.

En daar slagen de christelijke instellingen denk ik erg goed in. Als we tenminste hun cijfers mogen geloven. Als die kloppen, legt een Jellinek kliniek het flink af tegen een 'De Hoop'. Maar zij hebben ook iets dat de Jellinek ontbeert: een allesomvattende metafysica, met schijnbaar voldoende antwoorden en regels.
De beloning is per definitie uitgesteld en de gever (god) is buiten de aansprakelijkheid voor een eventuele 'onvoorziene' terugslag. Dit is de duivel en de mensen zijn er de schuld van dat die zoveel ongein uit kan halen. De mens is zijn eigen gedrag en beloning geworden.
Ergo: God is onschuldig, waar, als er van mens tot mens gehandeld wordt, de mens schuldig kan worden gesteld, welke de helpende persoon is.

Wie Schreef de Bijbel?
;)

http://members.chello.nl/~a.hekstra2/Kunnen%20wij%20de%20Bijbel%20bewijzen.htm

Wat wij hier zien is een bevestiging van het Bijbelse verhaal, als wij deze onderzoekers kunnen geloven. Het interessante is dat Williams en Cornuke afweken van de gewoonlijke wijsheid in hun zoektocht naar de berg van God door in een ander gebied te zoeken dan de Berg Sinaï. Zij baseerden hun zoektocht op het verhaal gegeven in de Bijbel en schijnen succes te hebben. (Je kunt meer over de expeditie van Williams en Cornube lezen in het boek The Gold of Exodus door Howard Blum.)
:D

Wie Schreef de Bijbel?
;)

http://members.chello.nl/~a.hekstra2/Kunnen%20wij%20de%20Bijbel%20bewijzen.htm

Wat wij hier zien is een bevestiging van het Bijbelse verhaal, als wij deze onderzoekers kunnen geloven. Het interessante is dat Williams en Cornuke afweken van de gewoonlijke wijsheid in hun zoektocht naar de berg van God door in een ander gebied te zoeken dan de Berg Sinaï. Zij baseerden hun zoektocht op het verhaal gegeven in de Bijbel en schijnen succes te hebben. (Je kunt meer over de expeditie van Williams en Cornube lezen in het boek The Gold of Exodus door Howard Blum.)
:D
'De bijbel zelf vertelt ons dat god de auteur is van bijbelse geschriften'

lekker betrouwbaar :roflol: wie wil je nou voor de gek houden

Nog even een reactie op 2 eerdere posts, ben er namelijk nog niet achter hoe de dubbelquot knop werkt.

De verhalen uit de bijbel zijn mythes, hoe kun je nou zo naief zijn om al de onzin te geloven. Ga eens met beide voeten op de grond staan.

Je hebt geen god nodig om te weten dat:

1. Je naasten lief te hebben
2. Wie goed doet wie goed ontmoet
3. eerlijk te zijn tegenover je zelf en anderen
3. etc, etc

dit zijn dingen die niet meer als normaal zijn.

Ik ben zelf ook een slecht persoon geweest vele jaren lang. Heb heel wat mensen bedonderd en pijn gedaan. Maar ben uiteindelijk zelf tot inzien gekomen dat ik op de verkeerde pad zat en heb mijn leven een ommezwaai gegeven.

Ik ervaar nu ook dagelijks het fijne gevoel dat ik goed bezig ben. Maarnu heb ik het niet aan god te danken maar aan me zelf.

Is dat niet effe fijn zeg.

;)

Ik heb je verhaal gelezen en kan nog steeds niet geloven hoe jij dat als bewijs ziet voor God. Ik kan fout zijn, maar uit u verhaal lijk jij mij zo iemand die vroeger geen disciplines had en eigenlijk leefde van dag tot dag, totdat jij een verantwoording zou moeten afleggen tegenover een hoger persoon (en toevallig is dit God geworden) om zo je je chaotisch en ongelukkig leven weer richting en zin te geven. Maar met wat geluk hier en daar kon jij evengoed verantwoording afleggen aan je ouders of je baas, zoals talloze andere mensen (niet dat hun 'leven' superieur is aan de uwe, maar ze geloven tenminste niet in een onzichtbaar vriendje) of die J figuur kon een moslim zijn en zou hij tegen je zeggen dat Mohammed van u hield...

Als dat je krachtige verhaal moet voorstellen als onomstotelijk bewijs voor God, dan vind ik het maar erg flauwtjes en ik kan niet geloven dat er mensen zijn die omwille van dat soort ervaringen in God beginnen geloven. Ik heb ook wat meegemaakt in m'n leven waarvan ik zoveel geluk had, maar ik zie niet in wat God hiermee te maken heeft ? En dan kan elke moslim/christen/blabla zeggen dat God mij geholpen heeft, maar ik denk dat je wel nuchter genoeg bent om te zeggen dat ze geen bewijs hebben.
Misschien moet je ook aan die J figuur vragen waarom je om onduidelijk reden bent vrijgelaten van een instelling(?), want ik heb het idee dat je dat 'onduidelijk reden' toeschrijft aan God...

Ik beschreef daar mijn eerste week met God. Nadat ik verteld had hoe ik God een kans in mijn leven had gegeven. En in die eerste week, kwam ik twee keer door gebed tot God met een probleem. Beide keren iets waarvan in vanaf wilde. En beide keren is dat binnen gelukt. Het ene gelijk en het andere de volgende dag. Voor mij waren dat tekenen van God die voor mij duidelijk bevestigden dat Hij er was. En vanaf dat moment twijfel ik ook niet meer aan Zijn bestaan.

Ik heb dit vraag aan u al paar keren verteld, maar ik heb nog steeds geen antwoord gehad, namelijk:
Hoe weet jij zeker dat je de juiste leer aanhangt ?

Omdat ik weet dat ik in iets geloof dat echt is. Zoals ik hierboven al aangaf, heeft God voor mij alle twijfels over zijn bestaan weggenomen. En dat is de God van het christendom niet de God van de Islam.

en
Ga je er niet mee akkoord dat je aan zowat alles God kan linken ? Wat de ene situatie ook brengt, of het nu a, b of c is, je kan toch altijd iets verzinnen tegenover uzelf dat God hiermee iets te maken heeft ?

Nee, daar ga ik niet mee akkoord. Ik zie niet overal Gods handelen in. God is een respectvolle God en komt alleen naar jou toe als jij dat vraagt. Ik heb een voorbeeld gegeven waarin ik in situaties naar God kwam en hoe Hij daarop reageerde. Er zijn ook veel situaties geweest waarin ik niet naar God ben gegaan en Zijn handelen dus ook niet in zie.

geloof niet

Ik beschreef daar mijn eerste week met God. Nadat ik verteld had hoe ik God een kans in mijn leven had gegeven. En in die eerste week, kwam ik twee keer door gebed tot God met een probleem. Beide keren iets waarvan in vanaf wilde. En beide keren is dat binnen gelukt. Het ene gelijk en het andere de volgende dag.

Nee, daar ga ik niet mee akkoord. Ik zie niet overal Gods handelen in. God is een respectvolle God en komt alleen naar jou toe als jij dat vraagt. Ik heb een voorbeeld gegeven waarin ik in situaties naar God kwam en hoe Hij daarop reageerde. Er zijn ook veel situaties geweest waarin ik niet naar God ben gegaan en Zijn handelen dus ook niet in zie.

Jij hebt een probleem, wendt je tot God en het probleem wordt opgelost. Nu was jouw probleem niet levensbedreigend, leed je geen intense pijnen of bevond je je in een enorme angst. Toch?

Begrijp ik niet waarom het oplossen van jouw probleem zo belangrijk is geweest. Ik kan me ergere situaties bedenken waaruit God iemand zou kunnen redden.

Ik beschreef daar mijn eerste week met God. Nadat ik verteld had hoe ik God een kans in mijn leven had gegeven. En in die eerste week, kwam ik twee keer door gebed tot God met een probleem. Beide keren iets waarvan in vanaf wilde. En beide keren is dat binnen gelukt. Het ene gelijk en het andere de volgende dag. Voor mij waren dat tekenen van God die voor mij duidelijk bevestigden dat Hij er was. En vanaf dat moment twijfel ik ook niet meer aan Zijn bestaan.
Maar je verhaal kan iedereen overkomen hebben, het is totaal niet merkwaardig of mysterieus genoeg om naar God geneigd te zijn.
Ik merk ook dat je niet al te veel concrete voorbeelden geeft, buiten je eerste 2 dagen, dat God je je door de leven helpt. Je zegt enkel dat je vragen/problemen hebt en als je naar hem wendt, dat hij dan deze voor u oplost. Maar wat zijn die zogenaamde vragen/problemen van u en hoe helpt hij u en dus liefst concrete voorbeelden. Je zegt dat je niet graag persoonlijk wordt, maar ik denk dat je dat gewoon zegt omdat die concrete voorbeelden ,voor buitenstaanders zoals ik, totaal belachelijk zou overkomen...

Omdat ik weet dat ik in iets geloof dat echt is. Zoals ik hierboven al aangaf, heeft God voor mij alle twijfels over zijn bestaan weggenomen. En dat is de God van het christendom niet de God van de Islam.
Is toch hetzelfde God ? Wie weet was het de duivel en heeft hij slinkse technieken toegepast om je bij de verkeerde leer te richten ???
Je kan het toch nooit met 100% zeker weten!?

Nou, dan wil ik zeer graag dat je concrete voorbeelden geeft, want bovenstaande is erg vaag voor outsiders hoor.
Weet je, er zijn ook kinderen met denkbeeldige vriendjes die hetzelfde als u praten en we kunnen hen moeilijk serieus nemen, dus begrijp je wel van mij dat ik skeptisch tegenover sta.

Dit is een verhaal dat ik erg vaak heb gehoord. Mensen worden er helemaal blij van dat 'god' iets in hun leven heeft gedaan. De maker van het universum met wie JIJ een 'lijntje' hebt, waardoor je een deeltje van z'n almacht meekrijgt, jij kunt deze immers sturen door te bidden en te ontvangen. (want god verhoort ieder gebed)

Maar het komt neer op het toekennen van de oorzaak van bepaalde fenomenen (in jouw geval de twee zaken waar je vanaf moest) aan god. En we hebben de pagina hiervoor kunnen lezen waarom dat onmogelijk is; dergelijke zaken toekennen aan iets dat onkenbaar is - god - is onmogelijk. God staat volledig buiten onze wereld.

Je hebt het dus aan jezelf te danken, met een beetje placebo. En placebo's werken ECHT: rode pillen werken beter dan witte, grote beter dan kleinere en injecties beter dan tabletten. (I'm not shitting you)

Hoe hard je ook roept dat het god is, die toekenning is NIET TE MAKEN door mensen. God is onkenbaar. Iedere poging daar verandering in te brengen is bij voorbaat mislukt. En daarbij is transsubstantiatie (de god die 'in de wereld' komt) nog een van je kleinste problemen.

Je bevindt je wat dit betreft op precies dezelfde boot als de Intelligent Design vertegenwoordigers en dat is een schuitje dat zinkt.

Dit is een verhaal dat ik erg vaak heb gehoord. Mensen worden er helemaal blij van dat 'god' iets in hun leven heeft gedaan. De maker van het universum met wie JIJ een 'lijntje' hebt, waardoor je een deeltje van z'n almacht meekrijgt, jij kunt deze immers sturen door te bidden en te ontvangen. (want god verhoort ieder gebed)

Maar het komt neer op het toekennen van de oorzaak van bepaalde fenomenen (in jouw geval de twee zaken waar je vanaf moest) aan god. En we hebben de pagina hiervoor kunnen lezen waarom dat onmogelijk is; dergelijke zaken toekennen aan iets dat onkenbaar is - god - is onmogelijk. God staat volledig buiten onze wereld.

Je hebt het dus aan jezelf te danken, met een beetje placebo. En placebo's werken ECHT: rode pillen werken beter dan witte, grote beter dan kleinere en injecties beter dan tabletten. (I'm not shitting you)

Hoe hard je ook roept dat het god is, die toekenning is NIET TE MAKEN door mensen. God is onkenbaar. Iedere poging daar verandering in te brengen is bij voorbaat mislukt. En daarbij is transsubstantiatie (de god die 'in de wereld' komt) nog een van je kleinste problemen.

Je bevindt je wat dit betreft op precies dezelfde boot als de Intelligent Design vertegenwoordigers en dat is een schuitje dat zinkt.

bullshit man
God is onfeilbaar en bestaat wel :p

Lijkt me een miljard x makkelijker dan een gelovige uit te leggen dat god niet bestaat.

Nee hoor, zolang de gelovige een stuk eerlijkheid naar de wereld en zichzelf heeft, zodat beide niet verloochend worden, is het alleen een kwestie van aangeven van simpele feiten.
Jammergenoeg verschansen religieuzen zich nogal eens achter 'ik weet niet beter' of 'ik wil niet beter weten'-steen. Sommigen dragen deze steen zelfs als een bord voor hun kop.

Terug
Naar boven