Fitness Seller

Wie gelooft er hier?

Dit is een verhaal dat ik erg vaak heb gehoord. Mensen worden er helemaal blij van dat 'god' iets in hun leven heeft gedaan. De maker van het universum met wie JIJ een 'lijntje' hebt, waardoor je een deeltje van z'n almacht meekrijgt, jij kunt deze immers sturen door te bidden en te ontvangen. (want god verhoort ieder gebed)

Maar het komt neer op het toekennen van de oorzaak van bepaalde fenomenen (in jouw geval de twee zaken waar je vanaf moest) aan god. En we hebben de pagina hiervoor kunnen lezen waarom dat onmogelijk is; dergelijke zaken toekennen aan iets dat onkenbaar is - god - is onmogelijk. God staat volledig buiten onze wereld.

Je hebt het dus aan jezelf te danken, met een beetje placebo. En placebo's werken ECHT: rode pillen werken beter dan witte, grote beter dan kleinere en injecties beter dan tabletten. (I'm not shitting you)

Hoe hard je ook roept dat het god is, die toekenning is NIET TE MAKEN door mensen. God is onkenbaar. Iedere poging daar verandering in te brengen is bij voorbaat mislukt. En daarbij is transsubstantiatie (de god die 'in de wereld' komt) nog een van je kleinste problemen.

Je bevindt je wat dit betreft op precies dezelfde boot als de Intelligent Design vertegenwoordigers en dat is een schuitje dat zinkt.
je moet je handtekening eens gaan veranderen kerel:

er is niemand die minder snapt van God, dan BuilderB!
:roflol:

Ik denk dat BuilderB meer snapt in zijn pink dan jij ooit in je botte kop zal kunnen bevatten vriendelijke Antiliaan :D

Ik denk dat jij niet moet denken dat jij zo veel slimmer bent als anderen.

Wat Klaaswitz zegt heeft niets met slim zijn te maken, maar met een scherp observeringsvermogen. Alhoewel die niet al te scherp hoeft te zijn om te zien dat zijn bewering kloppend is.

Ik denk dat BuilderB meer snapt in zijn pink dan jij ooit in je botte kop zal kunnen bevatten vriendelijke Antiliaan :D

ik denk idd dat builderB vele malen meer snapt en weet dan ik ooit zal snappen en weten, .............maar van het onderwerp God/geloof/Bijbel heeft hij echter weinig kaas gegeten!

dus je hoeft niet zo denigrerend tegen mij te doen hoor!
:p

Hou me op de hoogte Arnoldfan, maak van je hart geen moordkuil!

Een 31 jarige man die alleen maar bezig is met fouten ontdekken in andermans tekst en die voor vmbo-er uit wilt maken :roflol: krijgen je kinderen nog wel aandacht als je die hebt tenminste ?

Ja en toen? Wat gebeurde er toen?!

je moet je handtekening eens gaan veranderen kerel:

er is niemand die minder snapt van God, dan BuilderB!

En dan waan je je met dergelijke replies ineens weer in groep 3: wat je zegt ben jezelf, builderb! Lekker puh en sliep-uit!

Volwassen reply klus :thumbs: Wees als de kinderen is je op het lijf geschreven.

ik denk idd dat builderB vele malen meer snapt en weet dan ik ooit zal snappen en weten, .............maar van het onderwerp God/geloof/Bijbel heeft hij echter weinig kaas gegeten!

dus je hoeft niet zo denigrerend tegen mij te doen hoor!
:p

Ik denk dat ik meer van dat wereldje weet dan jij denkt...

Als ik me niet vergis heb jij jarenlang in het wereldje gezeten toch BuilderB?

En dan waan je je met dergelijke replies ineens weer in groep 3: wat je zegt ben jezelf, builderb! Lekker puh en sliep-uit!
Volwassen reply klus :thumbs: Wees als de kinderen is je op het lijf geschreven.
soms heb ik daar gewoon ff zin in!

hoe staat het met je training? ik zie geen log van je, of train je niet?
;)

Ik denk dat ik meer van dat wereldje weet dan jij denkt...

je maakt me nieuwsgierig...........
:rolleyes:

Als ik me niet vergis heb jij jarenlang in het wereldje gezeten toch BuilderB?

van 11 a 12 jaar tot ongeveer m'n 16e - 17e. Het nodige gezien. Van het 'uitdrijven' van 'demonen' tot het 'spreken in tongen' en de volslagen massahysterie die op kan treden in een groep onder de juiste voorwendselen. De feilloze machinerie die aanwezig is om 'de juisten' er tussenuit te pikken. De hang naar anti-onderwijs, de verheerlijking van mensen als Hovind, die door god naar de gevangenis is gestuurd, om daar meer mensen te bekeren...
Ken nog steeds redelijk wat mensen die me dicht aan het hart staan en er midden in zitten.

van 11 a 12 jaar tot ongeveer m'n 16e - 17e. Het nodige gezien. Van het 'uitdrijven' van 'demonen' tot het 'spreken in tongen' en de volslagen massahysterie die op kan treden in een groep onder de juiste voorwendselen. De feilloze machinerie die aanwezig is om 'de juisten' er tussenuit te pikken. De hang naar anti-onderwijs, de verheerlijking van mensen als Hovind, die door god naar de gevangenis is gestuurd, om daar meer mensen te bekeren...
Ken nog steeds redelijk wat mensen die me dicht aan het hart staan en er midden in zitten.

anti onderwijs snap ik niet

wat is er mis met mensen die gevangen worden gezet om mensen te bekeren.........God stuurt trouwens geen mensen de gevangenis in, dat doen de ongelovigen....net als in de tijd van Paulus!

Hovind is echter niet zo'n christelijk voorbeeld te noemen:
Neurotopia (version 2.0) : SchadenFriday, Early Edition (Hovind Redux)

Kent Hovind is charged with 58 federal counts, including failure to pay $845,000 in employee-related taxes and withholdings.

If found guilty, he faces a maximum of 288 years in prison. His wife, Jo Hovind, faces up to 225 years. Her charges include aiding and abetting her husband with 44 counts of evading bank-reporting requirements.

anti onderwijs snap ik niet

wat is er mis met mensen die gevangen worden gezet om mensen te bekeren.........God stuurt trouwens geen mensen de gevangenis in, dat doen de ongelovigen....net als in de tijd van Paulus!

1. Met anti onderwijs doel ik o.a. op de neiging om evolutie als een misvatting weer te geven. Dat vind ik BIJZONDER misdadig. Geloof wat je wilt, maar om je kinderen met totale nonsens als een 6000 jaar oude schepping groot te brengen, vind ik echt insane en walgelijk. Om je kinderen te voeden met nonsens van een hel: idem dito.

2. God stuurde zijn eigen zoon aan het kruis. En daarbij: god weet wie er allemaal de gevangenis in gaan, nog voordat ze geboren zijn. Daarbij gaat het niet om 'het naar de gevangenis sturen van mensen', maar het toepassen van de drogreden dat mensen denken dat god ze daar naartoe stuurt om mensen te bekeren, terwijl een menselijk rechtssysteem de persoon in kwestie naar de gevangenis stuurt.

Hovind is echter niet zo'n christelijk voorbeeld te noemen:d
[Link niet meer beschikbaar]

Kent Hovind is charged with 58 federal counts, including failure to pay $845,000 in employee-related taxes and withholdings.

If found guilty, he faces a maximum of 288 years in prison. His wife, Jo Hovind, faces up to 225 years. Her charges include aiding and abetting her husband with 44 counts of evading bank-reporting requirements.

Dat bedoel ik. Om dan vervolgens te claimen dat god's werk is. Ik zeg niet dat dit een gemeengoed is, maar de gedachtengang zie ik wel als zodanig. Recht praten wat krom is.

1. Met anti onderwijs doel ik o.a. op de neiging om evolutie als een misvatting weer te geven. Dat vind ik BIJZONDER misdadig. Geloof wat je wilt, maar om je kinderen met totale nonsens als een 6000 jaar oude schepping groot te brengen, vind ik echt insane en walgelijk. Om je kinderen te voeden met nonsens van een hel: idem dito.

2. God stuurde zijn eigen zoon aan het kruis. En daarbij: god weet wie er allemaal de gevangenis in gaan, nog voordat ze geboren zijn. Daarbij gaat het niet om 'het naar de gevangenis sturen van mensen', maar het toepassen van de drogreden dat mensen denken dat god ze daar naartoe stuurt om mensen te bekeren, terwijl een menselijk rechtssysteem de persoon in kwestie naar de gevangenis stuurt. [/SIZE]

Dat bedoel ik. Om dan vervolgens te claimen dat god's werk is. Ik zeg niet dat dit een gemeengoed is, maar de gedachtengang zie ik wel als zodanig. Recht praten wat krom is.

Het leren van de evolutieleer aan je kinderen, is ze verdoemen naar de dieptes van Hel. Een moslim moet niet datgene opzoeken wat tegen zijn geloof ingaat,dat gaat tegen alle logica in.
Nonsense en onzin? Dat zal ze wel uiteindelijk een plekje in de hemel bezorgen
En de angst voor hel is verplichte kost voor elke moslim, die hij aan zn kinderen moet doorgeven. Ze moeten weten wat hun te wachten staat, en op de hoogte zijn van de gevaren die personen als jij kunnen zijn.
Angst en geloof zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Je moet je kinderen voeden met de ideen dat dit hun staat te wachten mochten ze ooit verleid worden door de shaytaan, of ongelovigen die erop uit zijn iedereen met zich mee trekken in de hel.

De bestraffingen van Hel

Het Vuur van de Hel is 69 keer heter dan het vuur van de zon.De lichste bestraffing is dat je in schoenen moet staan waarbij je hersenen beginnen te koken, denkende dat hij de zwaarste straf ondergaat.

De brandstof van de Hel bestaat uit ongelovigen en huichelaars, alles wat je erin werpt is zijn brandstof.De ongelovigen en schuldigen zullen kokend water drinken, en het zal over hun gezichten worden gegoten. Dat zullen ze drinken en het zal op ze gegooid worden tot het hun zijkanten bereikt en hun ingewanden eruitvallen.

De huiden zullen vervangen worden nadat ze zijn geroosterd, zodat ze steeds opnieuw de pijn proeven, en de dood bestaat niet daar. De Helbewoners zullen 70.000 keer per dag geroosterd worden, en steeds zullen ze opnieuw hersteld worden.

In het Vuur zullen de gezichten verschrompelen, de mensen zullen om de dood schreeuwen, maar alle gebeden zullen niet verhoord worden. De bewoners van de Hel zullen gewaden dragen, die Allah uit het vuur van de Hel zal snijden, speciaal voor hun. De ongelovigen zullen bij de haren en voorhoofden worden gegrepen en in de Hel geslingerd, met hun gezichten tegen de grond.

De harten zullen verminkt worden en vegaan, het vuur van de Hel zal erover heen gaan en niets onverteerd en ongeraakt laten. Wanneer de ongelovigen het Vuur zien, zullen ze om vernietiging schreeuwen en huilen totdat hun tranen op zijn en bloed tranen. Er zullen kuilen ontstaan boven hun wangen en in de grond door de tranen. De Helbewoners zullen zoveel huilen dat er een schip zou kunnen drijven op de tranen van een ongelovige

Dit is het lot wat iedereen staat te wachten die niet het ware pad volgt, iedereen die de waarheid verloochent.
En dit is wat kinderen en jongeren van zo jongs af aan mogelijk ingeprent moet worden, opdat ze de verleidingen weerstaan die walgelijke shaytaans proberen uit te lokken

^ Hahaha Omg! Wat is geloof toch ongelofelijk achtelijk. Dus jij wilt beweren dat de vader van een vriend van mij, die een maand geleden overleden is, nu voor eeuwig in de hel brand omdat hij niet geloofde in een achterlijke god? Een man die nog nooit een mug kwaad heeft gedaan en er altijd voor zijn kinderen was. Ooh ooh god is zo'n aardige en vergevende man, maar als je niet gelooft zult je voor eeuwig in de hel branden. Man man man, gelovigen zijn echt gehersenspoeld.

^ Hahaha Omg! Wat is geloof toch ongelofelijk achtelijk. Dus jij wilt beweren dat de vader van een vriend van mij, die een maand geleden overleden is, nu voor eeuwig in de hel brand omdat hij niet geloofde in een achterlijke god? Een man die nog nooit een mug kwaad heeft gedaan en er altijd voor zijn kinderen was. Ooh ooh god is zo'n aardige en vergevende man, maar als je niet gelooft zult je voor eeuwig in de hel branden. Man man man, gelovigen zijn echt gehersenspoeld.

Sorry voor hem, maar ja hij gaat voor eeuwig branden in de dieptes van hel.
Hij heeft ervoor gekozen om niet verlichting te accepteren, dus hij zal de gevolgen daarvan moeten dragen

Terug
Naar boven