MuscleMeat

Wie heeft zn ouders weleens tikken gegeven?

M'n stiefvader. Laatst nog de grootste ruzie gehad waarop ik op het punt stond om em een paar klappen te geven, toch maar niet gedaan. Sindsdien zeggen we ook niks meer tegen elkaar. Heb besloten op mezelf te gaan wonen voordat het echt uit de hand loopt.

Ik heb mijn eigen ouders niet gekozen!
Of ben jij van mening dat je als zaadcel al kunt denken? ( don't go there )
Alles gebeurt met een reden daar ben ik heilig van overtuigd, maar waarom moet het dan zoveel negatiefs zijn?
Sinds ik daar weg ben en hun niet meer zo,hoor,spreek of wat dan ook merk ik persoonlijk wel een verschil aan mijzelf.
Nu ik voor de 2e x aan het cutten ben merk ik het grootste verschil.
De eerste keer thuis was is vaak chagerijnig ( zonder cutten ook ) en super opgefokt.
En ik was meer in de gym dan thuis.
Nu ik lekker op mezelf zit ben ik veel rustiger en wat ik altijd al had is dat ik kan genieten van de kleine dingen in het leven.
Ik ben geen materialist, maar ik kan mij bijzonder happy voelen als ik een lekker eind fiets langs de uitgestrekte landschappen e.d.
Ik ben nu pas wat ik altijd had moeten zijn, maar merk wel dat ik tussen 2 uitersten leef.
Als ik iemand lief heb dan doe ik er alles aan mocht diegene in de problemen zitten ( dit is slechts bij een aantal mensen in mijn omgeving )
Mocht ik iemand niet mogen nou berg je dan maar want dan laat ik de hel op aarde naar beneden komen.
En het gevoel wat velen hebben wat er tussen in zit heb ik niet!
En ik heb vaak genoeg gemerkt dat ik gespeeld kan overkomen en ik ben pas echt mezelf bij die ene speciale vrouw waar ik geen eens een relatie mee heb.
Alhoewel een relatie op afstand ik weet 100% zeker dat die vrouw mij veranderd heeft.

Je stelt me een vraag maar ik mag niet mijn mening geven..
Nee, ik kies niet als zaadcel mijn ouders, maar als ziel.
Meer zal ik er niet over zeggen.
Jij ziet het als negatief, het wil niet zo zeggen dat het ook zo in werkelijkheid is.
Jij ervaart dat zo, menig ander zal in soort vergelijkbare situaties anders erop reageren, en dat hoeft niet perse negatief te zijn, het is maar net hoe je er mee omgaat.
En ik zei al eerder dat je meer leert van je fouten dan van iets wat je al weet.
Mensen leven en wonen om heel veel verschillende redenen bij elkaar, maar de liefde is het enige wat mensen bij elkaar houd.
En dat is ook het enige waar het om draait, wat de bron is, en ons doel.
Leren hoe we in deze eeuwigheid kunnen overleven.

Natuurlijk voel je jezelf anders nu, je bent gevlucht van je problemen.
En dat geeft een bepaalde opluchting, maar geloof me, dat is tijdelijk.
En je bent boos nu, dat vertroebelt ook het helder denken.
Over een paar jaar denk je er weer anders over, en dat is ook wat ik hoop.
Want als je het normaal vindt dat je je ouders slaat,..hoe slecht ze ook zijn.
Het zegt meer over jou dan over je ouders. ( Niet lullig bedoelt).
En uiteindelijk heeft die vrouw die er toevallig op het juiste moment was, jou niet veranderd, maar heb je dat zelf gedaan. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Kerel die vrouw heeft mij wel verandert.
Ik zelf ben nl niet verandert!
Overigens zei ik al dat er bij maar 2 mogelijkheden zijn of ik heb iemand lief en die laat ik ook niet vallen of stel ik niet teleur.
Maar daar tegenover staat dat ik de mensen die ik niet lief heb niet mijn leven laat bepalen en totaal geen emotionele band mee heb of kan krijgen.
En dat soort mensen kan ik keihard laten vallen en het doet mij helemaal niks!
Maar ja als je als kind constant betutteld wordt en telkens op je fl**ker krijgt, terwijl je datgene waarvan je beticht wordt niet heb gedaan en dat gaat dag in dag uit jaar in jaar uit door dan zou jij ook flippen.
Ik heb genoeg gepraat in het verleden, maar die keer dat ik tikken uitdeelde was het enkele weken rustig!
En die momenten waren mij wel kostbaar.

Elk huis heeft zijn kruis.
Geluk is die van momenten, en per mens laat staan per gezin heel verschillend.
Met andere woorden je kan dat niet als voorbeeld nemen.
Je zegt dat het had MOETEN zijn met mooie herinneringen.
Maar dat is niet zo geweest, en dat accepteer en begrijp je niet, het maakt je verdrietig.
Ik kan mij voorstellen dat wat jij voelt als negatief, moeilijk is om te draaien naar iets positiefs.

Wat ik nu ga zeggen zal je wel als onzin zien maar dat maakt niet uit.
Door te begrijpen dat alles wat je meemaakt met een reden is, het leven meer is dan alleen een gelukkige gezinnetje, dat je je hand ook in je eigen boezem kan steken, dat je zelf je ouders zelf hebt uitgekozen, begrijp je je
eigen situatie en het leven meer, en kan je er beter en gezonder mee omgaan.
Je bent het toch wel met me eens dat je meer leert in het leven van mensen die van je verschillen, dan die gelijk aan je staan.
Want niet de moment van plezier bepalen je vooruitgang als wel van alle problemen waar je jezelf uitvecht.
Maar doe het met liefde in je hart en een positieve instelling en al het goede komt naar je toe...
Het leven is 1 groot feest, alleen je moet zelf de slingers ophangen.
Ik heb vergeven en daardoor ook vergeten.;)

vertel dat maar eens aan alle slachtoffertjes van vaderlijke incest, monsterhulp :thumb:

vertel dat maar eens aan alle slachtoffertjes van vaderlijke incest, monsterhulp :thumb:

Ja of aan al die aids kindjes in Afrika.
En rij vooral niet te hard, want straks steekt er een moeder met een kinderwagen over,.. zo kan ik er nog wel een paar.
Mensen die je in je leven ontmoet is je lot, want daar heb je zelf aan meegewerkt, hoe je met je ontmoetingen en relaties in je leven omgaat, is aan jezelf.
De vrije wil is het grootste goed wat de mens heeft gekregen, dus kan en zal er ook geen God zijn die in zal ingrijpen.
En iedereen die onderwerpt is aan de grillen van ouders, is slachtoffer !!!
En elk slachtoffer, is een slachtoffer, dus kom niet met die eeuwige dooddoeners van een voorbeelden aan.
En als dit jou enige bijdrage is in deze topic, dan ben ik jou liever kwijt dan rijk.
Monsterhulp !! :thumbs:

Kerel die vrouw heeft mij wel verandert.
Ik zelf ben nl niet verandert!
Overigens zei ik al dat er bij maar 2 mogelijkheden zijn of ik heb iemand lief en die laat ik ook niet vallen of stel ik niet teleur.
Maar daar tegenover staat dat ik de mensen die ik niet lief heb niet mijn leven laat bepalen en totaal geen emotionele band mee heb of kan krijgen.
En dat soort mensen kan ik keihard laten vallen en het doet mij helemaal niks!
Maar ja als je als kind constant betutteld wordt en telkens op je fl**ker krijgt, terwijl je datgene waarvan je beticht wordt niet heb gedaan en dat gaat dag in dag uit jaar in jaar uit door dan zou jij ook flippen.
Ik heb genoeg gepraat in het verleden, maar die keer dat ik tikken uitdeelde was het enkele weken rustig!
En die momenten waren mij wel kostbaar.

Lijkt me niet gezond dat andere zo'n grote invloed op je kunnen uitoefenen.
jij hebt je laten veranderen door die vrouw, als je gevoel niet goed was geweest of er was geen klik,..dan had ze je ook niet kunnen veranderen.
Dus uiteindelijk doe je het zelf, je bent zelf hemel en hel, doordat je niemand in het leven de schuld kan geven, behalve jezelf.
Je moet alles bij de wortel aanpakken, en de wortel van het leven ben jij.
Overal waar jij komt gebeurt het.
Je hebt ooit van je ouders gehouden, ..daar heeft het dan toch niet bij gewerkt.
Dat je iemand keihard kan laten vallen, en het je ook niks doet, is niet NORMAAL.
Niet normaal in de zin dat je daardoor je gevoels leven in extreme maten beleeft.
Ze zeggen wel eens, alles in het leven met maten.
Het leven is balanceren op de rand van goed en kwaad.

Je leest mijn verhalen maar half of niet MB?
Ik heb elders al gezegd dat ik nooit een band heb gevoeld met mijn ouders!
Mijn ouders deden raar naar mij toe zonder dat er aanleiding van mijn kant was enkel van mn broertje, maar ik was iedere keer de lul.
Zelfs toen er enkele duizenden xtc pillen in zn kast lagen werd die crackhead nog gelooft en had ik ze daar neergelegd like whatever.

Ik niet. Maar begrijp je wel min of meer ghostrider. Ik oordeel niet. Ik weet niet hoe het daar zit met je familie. Je hebt je redenen daarvoor :D

Ik kan wel begrijpen dat jij echt teleurgesteld bent in je ouders. Overal om je heen zie je happy family's, maar jij hebt dat niet. Toch zul je je erbij neer moeten leggen, you can't turn back time. Het zat je gewoon niet mee, maar nu kan je er alsnog wat van maken. Wat MB zegt: Je moet zelf de slingers ophangen.

Zelf heb ik m'n ouders nog nooit aangeraakt wanneer ik boos was. Zij mij wel eens, maar dat waren eerder corrigerende tikken (sandalen doen PIJN!).
Ik denk ook niet dat ik het zou kunnen, 0.0000001sec na die klap zou het schuldgevoel gewoon TE groot zijn.

Je leest mijn verhalen maar half of niet MB?
Ik heb elders al gezegd dat ik nooit een band heb gevoeld met mijn ouders!
Mijn ouders deden raar naar mij toe zonder dat er aanleiding van mijn kant was enkel van mn broertje, maar ik was iedere keer de lul.
Zelfs toen er enkele duizenden xtc pillen in zn kast lagen werd die crackhead nog gelooft en had ik ze daar neergelegd like whatever.

Ik lees je verhalen heel goed.
Je bekijkt het alleen anders dan de manier waarop ik dat doe.
Ik begrijp jou wel, begrijp je mij?
Begrijp je iets van wat je ouders jou hebben aangedaan?
Dat je broertje duizenden xtc pillen is zijn kast heeft gehad sta ik niet van te kijken.
Maar ook al hebben je ouders de plank misgeslagen, en is het structureel mis gegaan in hun manier van opvoeden, dat wil niet zeggen dat je daarmee je ouders tikken kan geven.
Dat is geen logisch gevolg, maar een eigen beslissing.
En dus je eigen verantwoordelijkheid.
Het is niet voor niks één van de tien geboden... Toon eerbied voor uw vader en uw moeder.
Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.

Tsja wij hebben duidelijk andere opvattingen daarover!
Ik behandel mensen zoals ik zelf ook behandeld wil worden, maar word ik slecht behandeld dan behandel ik de tegenpartij ook slecht!
je kent het gezegde oog om oog, tand om tand?

"Oog om oog, tand om tand" betekent daarom gewoon wraak, echter met de suggestie van rechtvaardigheid door een gelijke "betaling".

Het is je eigen afweging die je maakt.
Ik begrijp je gevoelens maar niet je daden.

Het zal allemaal best MB, maar ik weet zeker dat er niet over mij heen gelopen wordt!
Alpha male was het toch?
Ik heb het lang genoeg mogen pikken, maar ja dat houd een keer op.
Vooral als het iedere keer nergens om ging ( ik had er niks mee te maken )
Van de drie kinderen was ik denk het grootste voorbeeld meerdere opleidingen afgemaakt en dan een broertje die het makkelijkste examen giga verdoet heeft, geld jat van mn ouders, mijn naam opgeeft bij een staande houding, drugs opslaat in huis enz,enz,enz en ik heb dat allemaal gedaan!
Yeah right

Heb niet het hele topic gelezen, maar waarom ga je niet het huis uit?

Als ik zo gefokt werd dan zou ik ze gewoon laten verrotten, komen opdagen wanneer de erfenis verdeeld moet worden en zeiken op hun graf.

Maar ik zou hen niet slaan, geweld binnen een gezin is imo not done omdat je dan geen poot hebt om op te staan. Je mag hen niet de macht geven om je over die drempel te trekken.

Het zal allemaal best MB, maar ik weet zeker dat er niet over mij heen gelopen wordt!
Alpha male was het toch?
Van de drie kinderen was ik denk het grootste voorbeeld meerdere opleidingen afgemaakt en dan een broertje die het makkelijkste examen giga verdoet heeft, geld jat van mn ouders, mijn naam opgeeft bij een staande houding, drugs opslaat in huis enz,enz,enz en ik heb dat allemaal gedaan!
Yeah right
Ik begrijp jou best wel. Heb zelf regelmatig op het punt gestaan te gaan vechten of ergere dingen zelfs nog. Die waas die je soms krijgt....
Maar als jij op je 27e nog thuis woont kan het zo slecht niet zijn toch.

Ik begrijp jou best wel. Heb zelf regelmatig op het punt gestaan te gaan vechten of ergere dingen zelfs nog. Die waas die je soms krijgt....
Maar als jij op je 27e nog thuis woont kan het zo slecht niet zijn toch.

Ik woon al lang niet meer thuis!
Vanaf mijn 24e al bezig om op mijn eigen te gaan, maar in mijn toenmalige woonplaats was voor starters een wachtlijst van 3 jaar.
Toen mijn vriendin klaar was met school en via haar stage een vaste baan overhield konden wij de gok wagen om in haar woonplaats een huisje te regelen.
Daar was geen wachtlijst en werken ze met inschrijvingen en uitlotingen.
Daar hebben we ruim een jaar op allerlei woningen ingeschreven en uiteindelijk is het gelukt.
Qua werk was het toch niet veel soeps in mijn oude woonplaats en de band met mijn ouders was toch niet je van het en ik kan ze missen als kiespijn.
Dus de keuze om te vertrekken was gauw gemaakt en nu woon ik ruim een jaar hier:D

Alpha male was het toch?
Yeah right

Je kan ook voor jezelf opkomen met woorden, dan alleen daden.
Natuurlijk moet je niet over je heen laten lopen,.. maar dat laat jij je ook niet doen, het tegendeel eerder, je gaat los, blind voor de ogen en gaan.
Misschien ben je iets te ver doorgeschoten in het jezelf te verdedigen.

En wat is het nut van deze topic als je het al verwerkt zou hebben.
Een oplossing zoeken?, een duidelijke NEE dus.
Eerder erkenning, een bevestiging en waardering.
Ik geef ik je geen erkenning want daar heb je niks aan...

Zucht MB ik vroeg of er meerdere mensen zijn die dit hebben gedaan.
Verder niks enkel interesse wat jij er van bakt moet je zelf weten, maar probeer geen illusies bij mij aan te praten want dat lukt je toch niet.
En als ik al vanaf mijn 4e betuttelt wordt dan heeft het toch knap lang geduurt en ik heb een achtergrond in het kickboksen denk je nou echt dat ik mij helemaal laat gaan?
Ik weet als geen ander wat ik kan aanrichten als ik wel los zou gaan dan vallen er denk ik doden!
Ik heb nog nooit ruzie gehad op straat of wat dan ook enkel een keer een "vervelende" collega die ik bij zijn strot heb gepakt tijdens stage :D
Als ik echt zou ontsteken in blinde woede dan had ik op zn minst al meerdere malen op straat ruzie gehad!

Dus je slaat je ouders met je volle verstand?
Daar kan ik met mijn verstand niet bij.
Maar ik heb genoeg gezegd, ik begrijp je gevoelens, en hoop echt dat je zelf dit nooit met je eigen kinderen zal meemaken.
Maar die kans zit er dik in....

Terug
Naar boven