Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zonder het opnieuw uiteen te willen zetten, ben ik het in zoverre met hem eens dat religie (die van jou, die van al jou broeders, zo ook President Bush, minister Rouwvoet en diens broeders en ga zo door) irrationeel is doordat het fundament is weggeslagen door de voortschrijdende wetenschap. Dus is het plausibel om gelovigen als dwaas te beoordelen, echter alleen met strekking tot hun geloof en daaruitvolgende acties.
Of religie 'zin' geeft of inderdaad 'onzinnig' is, lijkt me een waardeoordeel dat iedereen maar zelf moet bepalen. Persoonlijk vind ik het ook onzinnig aangezien religies veelal normatief van karakter zijn, waardoor je jezelf beperkt zonder daar zelf een kritische gedachten aan te wijden.

Hij brengt het te bont, met z'n blonde kop... Maar in hoeveel landen is het verboden de bijbel in bezit te hebben?? In welk islamitisch land durf jij een bijbel mee te nemen?? petje af als je dat durft![]()

Hij brengt het te bont, met z'n blonde kop... Maar in hoeveel landen is het verboden de bijbel in bezit te hebben?? In welk islamitisch land durf jij een bijbel mee te nemen?? petje af als je dat durft![]()
Geloof wint alleen maar aan kracht als je het gaat verbieden. Dat zien die dwazen alleen maar als bevestiging dat hun 'god' bestaat. Waarom zouden die gemene onderdrukkers anders zo fanatiek zijn? Dat moeten wel dienaren van de duivel zijn. Negeer het gewoon, en laat die mensen lekker in hun achterstandwijken gaarkoken. Ze zullen zich nooit opwerken tot een echt gevaarlijke factor als ze hun tijd in alle rust verdoen aan die onzin.
Diocletianus, de Romeinse keizer, stond bekend om de wreedheid waarmee hij christenen vervolgde, hij overtrof daarin al zijn voorgangers, en wat was het resultaat? Zijn opvolger, Constantijn, was de eerste Christelijke keizer. Met uiteindelijk duizend jaar stilstand tot gevolg, even kort door de bocht.
zelda,
je noemt moslims dwazen, je generaliseert door te zeggen dat we allemaal in achterstandwijken wonen, en je noemt (onze) religie onzin.
ben benieuwd wat de regels hier zijn, en of hier ook maatregelen worden genomen tegen dit soort uitspraken..
Helaas wonen juist veel radicalen niet in achterstandswijken, veel extremisten hebben een goede opleiding en zijn ook nog eens vaak van goede komaf. Dat zal in Nederland misschien minder het geval zijn maar over het algemeen zijn de ergste extremisten redelijk goed geletterd. Ze hebben daarbij wel een ongeletterde achterban nodig, die kan je het makkelijkste indoctrineren.
De bedreiging ligt niet in die ongeletterde groep, die ligt bij degenen die een hoog educatief niveau hebben en toch vasthouden aan hun achterhaalde/achterlijke ideeen over een fundamentalistische staat.
Het is zaak om de ongeletterden uit hun duisternis te halen, zonder dat er veel invloeden komen vanuit de geletterde fundamentalische hoek. Als daarvoor haatzaaiende imams voor moeten worden uitgezet dan moet dat maar.
Geloof wint alleen maar aan kracht als je het gaat verbieden. Dat zien die dwazen alleen maar als bevestiging dat hun 'god' bestaat. Waarom zouden die gemene onderdrukkers anders zo fanatiek zijn? Dat moeten wel dienaren van de duivel zijn. Negeer het gewoon, en laat die mensen lekker in hun achterstandwijken gaarkoken. Ze zullen zich nooit opwerken tot een echt gevaarlijke factor als ze hun tijd in alle rust verdoen aan die onzin.
Diocletianus, de Romeinse keizer, stond bekend om de wreedheid waarmee hij christenen vervolgde, hij overtrof daarin al zijn voorgangers, en wat was het resultaat? Zijn opvolger, Constantijn, was de eerste Christelijke keizer. Met uiteindelijk duizend jaar stilstand tot gevolg, even kort door de bocht.

Geloof wint alleen maar aan kracht als je het gaat verbieden. Dat zien die dwazen alleen maar als bevestiging dat hun 'god' bestaat.
Vanaf hier kan ik al niet meer meevolgen hoor. Hoe zou religie verbieden een bevestging zijn dat hun god juist wel bestaat ?
). Zijn geloof is sterk etc, maar 1 persoon kan niet zoveel schade aanrichten. Het zou pas erg zijn moest de overgrote meerderheid zoals hem denken, dan zaten we nu met een probleem. En nu komt religie aan te pas. Miljarden gelovigen versus kleine miljoenen atheisten. Ik heb wel vaak genoeg gezegd dat mijn visie wel op (zeer?) lange termijn is. Ik wil de gelovigen op dezelfde plek zien als musclebears plaats, snap je ? Dat is zeker wel te doen en iets waar we allen moeten nastreven.(met allen bedoel ik dan de atheïsten, haha)
Daar zit hem!1) Religie is diep verankerd in de huidig cultuur, helaas maar je kan niet zomaar religie losweken uit de Westerse cultuur.
Je kan hopen op een utopische wereld waarin religie is afgezworen, maar ga er maar vanuit dat je dat niet meer meemaakt gedurende je leven en misschien zal religie wel nooit worden afgezworen. 2) Hoeveel kennis we ook vergaren, er zullen altijd personen blijven die houvast nodig hebben aan een creationair verhaal en een oppermacht die in feite alle touwtjes in handen heeft.
3) Vergelijking met gelovers in paranormale of andere buitenissige zaken gaat niet op, dat soort gelovers hebben zich nooit zo kunnen verenigen dat ze hun stempel hebben kunnen zetten op een maatschappij. Ook al zijn er genoeg regeringsleiders (geweest) die o.a. afgaan op astrologie. Maar dat is zijdelings en niet zoals religie een leidende factor.