MuscleMeat

Woopy returns

• Topic Starter Topic Starter
Log clean
3 x 76kg
3 x 96kg
3 x 111kg
2 x 121kg (Drie reps waarvan de tweede niet hoog genoeg)
2 x 121kg (Twee goeie en derde terug niet hoog genoeg. Denk dat ik niet genoeg achteruit durf leunen)
3 x 121kg (Eindelijk! Probleem gevonden! Dit was daardoor ook een veel rustigere set dan de vorige twee) PR
2 x 121kg (Dju 😄 eerste goed vlot. Tweede denk ik beetje te nonchalant gedaan en terug niet hoog genoeg. Derde weer wel goed. Blij dat het gedaan is 😅)

Probleem dat zich voordeed: bij de rol leun ik achteruit, maar ik kwam te snel al terug naar voor. De rol was nog niet klaar op dat moment, dus moest ik ofwel met de armen nog verder duwen, of de log laten gaan. Geduldiger zijn en langer achterover blijven staan, en het gaat bijna als vanzelf

Log lockout
5 x 71kg
3 x 101kg (Tijdens de set beseft dat het rack een gaatje lager staat dan vorige keer 😅)
3 x 121kg (Holy shit wat is dit? Voelt zelfs in lockout veeeel zwaarder dan 121kg. Derde set was beetje gecheat door er een halve squat van te maken) PR
3 x 121kg (Ok, wel beter. Blijft hoerezwaar maar was bij de eerste set mss omdat ik in een andere startpositie had opgewarmd)
3 x 121kg (Lekker)

Viking press + Pendlay row
10 x 125kg + 5 x 112.5kg
10 x 125kg + 5 x 112.5kg (Heb nog niet veel trainingen gehad waar ik na mijn sets spontaan begin te roepen van de adrenaline. Dit is fucking intens 😅)
10 x 125kg + 5 x 112.5kg

Saxon bar lift
2 x 55kg (Okay, direct pakje moeilijker dan de 50 van vorige week) PR
4 x 55kg PR
4 x 55kg (Volgende week nog eens proberen. Moest 3x5 zijn)

Reverse wrist curl + Wrist curl
10 x 20kg + 10 x 20kg
10 x 20kg + 10 x 20kg
10 x 20kg + 10 x 20kg

Zware training weer. Benieuwd hoe lang deze keer mijn bovenlichaam vast gaat zitten 😅

Sheeet stevig gewerkt hoor

Zercher squat
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 165kg (Dat was wel een beetje zwaar ja) PR
1 x 165kg (Ik denk beetje te diep gezakt voor de tweede rep. Bar was tijdens de eerste rep ook al vooruit beginnen rollen op mijn armen. Pijnlijk 😅)
1 x 165kg (Bar was weer beetje aan het rollen. Bewust bij een single gehouden deze keer)
0 x 200kg (Wou deze gewoon al eens tot op de benen gekregen hebben, met die awkward soort van sumo deadlift. Is gelukt, maar toen wist ik niet hoe ik er terug onderuit moest raken. Was mooi 😅)

Front Squat
6 x 70kg
6 x 110kg (Voelde niet heel zwaar maar hier zijn mijn knieën toch nog niet blij mee. Niet forceren)

Ab roller geprobeerd maar ging niet

Tibialis anterior band pull
10 x Dubbelgevouwen blauwe band

Ok training. Zerchers hadden 3x3 moeten zijn maar wist op voorhand al dat dat een moeilijke ging zijn. Techniek is ook nog steeds elke training net iets anders. 200kg blijft wel het doel. Voelde niet onmogelijk voor op een goeie dag.

Buiten zerchers niet veel kunnen doen. Lichaam begint te protesteren tegen de zware trainingen.

Log press
4 x 76kg (Waaw... Wat was dit? Compleet energieloos en niks legdrive)
4 x 86kg (Beetje beter al)
4 x 96kg
4 x 106kg (Weak-ass legdrive weeral)
4 x 106kg
4 x 106kg
4 x 106kg (Blij dat het gelukt is, met eigenlijk ook niet super veel effort. Na die eerste set met 76kg had ik even het gevoel dat een dagje zetelhangen me beter zou afgaan)

Bench press
5 x 70kg
5 x 110kg (Gekneusd gevoel in rechterhand is er nog, maar lijkt wel al wat gebetert te zijn nu)
5 x 120kg
5 x 130kg (Moesten niet veel meer reps zijn. RPE 8,5 zou ik zeggen)

Side raise against bands + Reverse grip axle curl
10 x Groene bands + 10 x 27.5kg

Assistance binnenkort nog wat meer verminderen tot aan mijn wedstrijd. Komt niet goed met mijn recup anders.

Volgende week weer mijn sbd knee sleeves aandoen voor de log press. Kniepijn komt er bij die wat minder door waardoor mijn legdrive beter is.

Gezien ik na de eerste log set al wou stoppen, is het nog best een goeie training geworden 😅

Ik hoop ook ooit een decent logpresser te worden haha. Moeizaam qua techniek als je nogal lange ledematen hebt heb ik de indruk. Gaat snel verkeerd qua techniek, barpath, houding etc. Soms voelt het super en soms is 70 al mega kut. Ben echt nog heel inconsistent :p

Ja mijn halve dwerggroei is op dat vlak wel een voordeel 😅 vandaag was mijn legdrive eerder een "mezelf compressen en releasen als een springveer" en was nog steeds goed om deze sets tot een goed einde te brengen.

Deadlift (straps)
5 x 100kg
5 x 140kg
5 x 160kg
5 x 180kg
5 x 200kg (Verrassend zwaar. Ben ook met heupen iets hoger dan normaal gestart omdat benen nog wat stijf waren. Zal er mee te maken hebben) PR

Echte 5RM is 205kg, maar toen logde ik "Deadlift (straps)" nog niet als aparte oefening.

Dinne deadlift
3 x 140kg (60kg + 80kg. Dit was direct goed qua gevoel! Heb ontdekt dat mijn vooruit kijken met 45° moet draaien om de heupen in een neutralere positie te krijgen)
3 x 200kg (90kg + 110kg. Goed) PR
3 x 200kg (Beter. Had bij de vorige set per ongeluk weer geswitcht welk been vooraan stond en dacht al dat het raar voelde 😄)
3 x 215kg (95kg + 120kg. Vorige twee sets waren vrij vlot dus gewicht van volgende keer al eens uitproberen. Stevig maar zit nog veel groeiruimte op!) PR

Hub pinch grip

3 x 15kg (3 per hand) PR
2 x 20kg PR
2 x 25kg (Twee keer met rechts, 0 met links. Leuke speelgoed wel 😄) PR

10 x Dubbelgevouwen blauwe band (Tussendoor klein testje gedaan. Op platte schoenen en zonder sleeves een BW squat kunnen doen zonder ook maar de kleinste hint van pijn. Voelt surreal 😂)

Good train. Niets dat heel uitputtend was. Doet eens goed. Volgende training is ook pas maandag.
Deze namiddag wel nog lange wandeling gaan maken 👌

Log clean
3 x 76kg
3 x 96kg
2 x 106kg
2 x 116kg (Vlot!)
2 x 126kg (Yesss. Twee goeie reps. Ik heb de techniek eindelijk terug)
2 x 126kg (Al wat zwaarder maar toch mooi kunnen doorrollen)
3 x 126kg (Extra repje 😁 heel blij mee. Dit was een belangrijke voor mij. Ik weet nu dat als ik op wedstrijd gefaalde beurten heb, het al niet aan de clean gaat liggen, zelfs niet in de derde beurt (want heb 3 sets gedaan)) PR

Log lockout

5 x 71kg
3 x 101kg (Dit gaat weer fucking zwaar worden 😅)
3 x 126kg (Stevig, maar goed! Beetje dynamischer aan de lift begonnen en helpt een beetje voor de start. Tweede rep heel schuin laten vallen en toch derde rep kunnen afmaken, dus is mooi) PR
3 x 126kg
3 x 126kg (Heavy 😅)

Aan de lockout zal het ook al niet liggen 😁

Saxon bar lift
2 x 50kg (Weak ass grip 😅)
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg

Reverse wrist curl + Wrist curl
10 x 20kg + 10 x 20kg
10 x 20kg + 10 x 20kg
10 x 20kg + 10 x 20kg (Pijn 😅)

Good train! Grote confidence boost dat de 125kg log er terug in zit.

Geen viking press en rows meer gedaan. Moet stilaan aan de recup gaan denken. Wedstrijd komt dichterbij!

Zercher squat
3 x 60kg
3 x 100kg
2 x 130kg
2 x 150kg (Tweede rep was niet echt diep genoeg maar bar was tijdens het zakken weer naar voor aan het rollen. Doet fucking veel pijn 😅)
2 x 170kg (Elke rep vanop de grond. Neerwaartse fase met dit gewicht zag ik niet goedkomen. Heel zware tweede rep) PR
0 x 177.5kg (Nope, energie op 😅 wel tot op de knieën maar geen squat meer)
0 x 210kg (Tot aan de knieën, als overload. Heel zwaar. No way dat die er in zit, maar doel blijft wel op 200kg staan, alhoewel die sowieso ook moeilijk zal zijn)

Front Squat
4 x 70kg
3 x 110kg
1 x 145kg (Nee, zwaar, stop)

10 x Dubbelgevouwen blauwe band (Beetje anders geprobeerd in deze set. Voet naar me toe houden en dan been naar mezelf trekken. Voelt ook wel goed)

Beetje flauw. Niet ontevreden van de zerchers. Ook niet super ofzo. Jammer dat mijn benen daarna altijd pap zijn 😅

Laatst bewerkt:
Log press
4 x 76kg
4 x 91kg
4 x 101kg
4 x 111kg (Stevig! Bij dit gewicht moet ik echt met mijn leg drive bezig zijn. Dit kan ik niet meer voor vier reps half strict pressen)
4 x 111kg
4 x 111kg
4 x 111kg (Goed! RPE 9)

Evenaring van mijn beste 4x4 zover ik weet, en mss iets beter dan de vorige keer dat ik dit deed. Leg drive nog niet 100% maar wel al best goed. Strakke knee sleeves helpen

Bench press
5 x 70kg
3 x 115kg
3 x 125kg
3 x 135kg (Stevig. Bench lijkt de laatste weken -10kg qua kracht te zijn, maar is ook niet verwonderlijk met de zware press trainingen, en is momenteel ook geen prio)

Good train! Blij mee. Log zit op mijn beste niveau momenteel. Binnen 2 weken wedstrijd!

IMG_20240516_19202981.jpg

Onlangs samen met de vriendin besloten om elke vrijdag te gaan zwemmen. Beetje conditie opbouwen. Kan het dan even goed loggen 😄

Swimming
50m
50m
50m
50m
100m (PR 😅)

Elke keer met beetje rust tussen. Soms iets langer afgewisseld met trappenlopen (er is een glijbaan 😄).

Het is niet veel, maar we bouwen op. Vorige keer was het maar 3x50m.

Zwemmen?? Hoho :p

Enige cardio die ik me op lange termijn zie volhouden 😅

Deadlift (straps)
5 x 100kg
3 x 130kg
3 x 150kg
3 x 170kg
3 x 190kg (Toch wel al zwaar)
4 x 210kg (Pfoe 😄) PR

Car deadlift

6 x 320kg
15 x 380kg (Goddamn 😂) PR
15 x 380kg (Ded)

Good train

Log clean
3 x 76kg
2 x 96kg
2 x 111kg
2 x 121kg
2 x 131kg (Goed! En zeggen dat ik twee weken geleden moeite had met 121kg) PR
2 x 131kg (Bij laatste rep nog klein dipje als aanzet van press gedaan, om zeker te zijn dat de clean afgerond en stabiel is. Zit goed!)

Log lockout
5 x 71kg
3 x 101kg
2 x 121kg (Evenwicht wat kwijt bij de tweede rep maar is ok)
1 x 131kg (En nog twee keer over de spotters kunnen laten zweven maar geen lockout. Is echt zwaar nu 😄)
2 x 131kg (Okay, maar hier ga ik het wel bij laten 😅) PR

Lockout moest in principe 3x2 zijn, maar ik was er al op voorbereid dat ik deze training mogelijk niet alle doelen zou halen 😅 Dit is al heel mooi, en vooral de cleans waren heel goed!

Volgende maandag nog 1 korte training waar ik nog een tikkeltje zwaarder ga!

Zercher squat
3 x 60kg
3 x 100kg
2 x 140kg
1 x 160kg
1 x 180kg (Zwaar! Denk dat het verstandigst is om het hier bij te houden)

Enerzijds heb ik het gevoel dat 180kg een veilige opener is. Anderzijds heb ik het gevoel dat ik niet veel meer dan dit ga kunnen. Raar.
De gevoeligheid in de onderarmen is ook aan het opbouwen. Ik wou volgende week nog een paar singles doen met 170kg, maar denk dat het misschien beter zal zijn om dat niet te doen. Gewoon voor herstel gaan.

Front Squat
6 x 70kg
4 x 100kg
3 x 130kg
1 x 150kg (Zwaarder dan een 150 zou mogen zijn. Ga ik in mijn volgende schema terug consequenter moeten doen)

Daarna nog even als backsquat uitgehoffen. Voelde erg zwaar op mijn core. Misschien was het een slechte gok om mijn gewone squat even helemaal niet meer te doen om te kunnen focussen op de zercher...

Ab roller
3 x
3 x

10 x Dubbelgevouwen blauwe band (Mijn bankje staat iets verder en ik leun na elke rep ook nog even achteruit terwijl ik de spanning aanhoudt. Is al best stevig zo)

Ok training. Vertrouwen om voor de 200kg zercher te kunnen gaan is er niet echt na deze training.

IMG_20240521_19184015.jpg

Zercher squat
3 x 60kg
3 x 100kg
2 x 140kg
1 x 160kg
1 x 180kg (Zwaar! Denk dat het verstandigst is om het hier bij te houden)

Enerzijds heb ik het gevoel dat 180kg een veilige opener is. Anderzijds heb ik het gevoel dat ik niet veel meer dan dit ga kunnen. Raar.
De gevoeligheid in de onderarmen is ook aan het opbouwen. Ik wou volgende week nog een paar singles doen met 170kg, maar denk dat het misschien beter zal zijn om dat niet te doen. Gewoon voor herstel gaan.

Front Squat
6 x 70kg
4 x 100kg
3 x 130kg
1 x 150kg (Zwaarder dan een 150 zou mogen zijn. Ga ik in mijn volgende schema terug consequenter moeten doen)

Daarna nog even als backsquat uitgehoffen. Voelde erg zwaar op mijn core. Misschien was het een slechte gok om mijn gewone squat even helemaal niet meer te doen om te kunnen focussen op de zercher...

Ab roller
3 x
3 x

10 x Dubbelgevouwen blauwe band (Mijn bankje staat iets verder en ik leun na elke rep ook nog even achteruit terwijl ik de spanning aanhoudt. Is al best stevig zo)

Ok training. Vertrouwen om voor de 200kg zercher te kunnen gaan is er niet echt na deze training.

IMG_20240521_19184015.jpg
Gewoon een pose of heb je echt over de barbell geabwheelrollouted?

Zieke attempt haha

Ik ben tot het einde gerold maar kreeg de beweging terug niet gestart. Extra moeilijkheid was dat ik constant de roller tegen elkaar moest drukken omdat de twee wieltjes uit elkaar gedrukt werden en anders over de barbell zakten 😅

Terug
Naar boven