MuscleMeat

Woopy returns

• Topic Starter Topic Starter
Bodyweight
90.5kg (Zit goed. Ik kom volgende week aan in Armenië de nacht van donderdag op vrijdag, en kan me vrijdag al wegen. Gebruik maken van de dehydratatie van de vlucht en komt easypeasy in orde)

Log press
3 x 76kg
3 x 96kg (Lichaam doet op verschillende plaatsen pijn bij de clean 😅)
3 x 106kg (Press voelt ook zwaar)
3 x 116kg (Stevig)
2 x 116kg (Waaw, ok. Voelde nochtans op de borst niet heel zwaar. Denk dat ik in een derde set misschien wel terug drie reps kan halen, maar ik ga mezelf wat sparen.)

Ik ga mezelf hier niet teveel zorgen om maken. Op wedstrijd zal ik uitgerust zijn

Bench press
5 x 70kg
5 x 120kg
3 x 130kg
1 x 140kg (Trage rep. Had er op dit moment ook al niet veel zin meer in 😄)

Baal er toch een beetje van 😅

Swimming
50m
100m
50m
50m
100m

Toch weer 50m verder dan vorige keer.
Schouders helemaal pumped 😅

Bodyweight
89.9kg (Onverwacht. Gisteren nog kaaskroketten zitten eten 😅)

Deadlift (straps)
5 x 100kg
5 x 140kg
5 x 160kg (Straps)
5 x 180kg (Vlotter dan verwacht)
3 x 200kg (Zwaarder dan verwacht)
1 x 220kg (Ok)
1 x 230kg (Voelde bijna hetzelfde. Beetje meer energie. 240kg zou denk ik lukken maar gaat me teveel recup kosten)

Dinne deadlift
3 x 140kg (60kg + 80kg. Easy)
3 x 215kg (95kg + 120kg)
3 x 215kg
3 x 240kg (105kg + 135kg. Cava nog wel eigenlijk!) PR
1 x 270kg (Ging goed dus moest toch ff testen 😅. 120kg + 150kg. De zwaarste begon uit mijn hand te glijden) PR

Tibialis anterior band pull

10 x Dubbelgevouwen blauwe band

Good train. Nog eentje te gaan.

IMG_20240525_12442075.jpg

Log clean
3 x 76kg
3 x 96kg
2 x 106kg
1 x 116kg (Tot deze set na elke laatste clean ook 1 press gedaan. Ging bij deze nog best vlot, desondanks de press zelf dus eigenlijk amper opgewarmd te hebben. Training is bij deze al geslaagd.)
1 x 126kg
1 x 136kg (Yesss) PR
0 x 141kg (Nope 😄 laatste stukje kreeg ik niet meer doorgerold)

Log lockout
5 x 71kg
3 x 101kg
2 x 121kg (Stevig, maar wel het cleanst dat ik dit soort gewicht hierop al gedaan heb. Geen heup-cheat)
1 x 136kg (Potje ammoniak nodig gehad en was meer een hip-lockout dan een press, maar soit, ik heb hem toch 😅)

En klaar. Nu rust tot de wedstrijd zaterdag. Ben blij dat ik gestopt ben op een log training en niet op een zercher squat training, zoals eerst het plan was. Dit gaat me met een veel positiever gevoel naar Armenië sturen.

De zenuwen zijn deze ochtend ook geleverd, heb ik gemerkt. Ik verwacht nog extra leveringen in de loop van de week.

Ik kom ff volgen, mooie picas. En succes met de wedstrijd!

Succes op de wedstrijd alvast!

Succes!

IMG_20240530_160448.jpg

Bodyweight
89.3kg

Weigh in is gebeurd.
Het is hier al een heel gedoe geweest. Heb er nog steeds zin in, maar denk niet dat ik het volgend jaar nog eens doe 😅.

De wedstrijd zou normaal zaterdag doorgaan met weigh in op vrijdag. We kregen van de organisatie ook twee hotels aangeraden die op 200m van de wedstrijd lagen.
Vrijdag om 2u s'nachts kom ik aan in Yerevan, Armenië. Ik had gebruik gemaakt van de dehydratatie van het vliegen om vrijdagochtend mooi op -90kg te staan. Zoals beloofd staat iemand me op te wachten voor transport naar het hotel. Deze heer weet mij te zeggen dat de wedstrijd verzet is naar zondag, en de weigh in naar zaterdag. Alles dus 1 dag later, dus ook een dag langer dat ik op mijn gewicht moet letten. Ook is de wedstrijdlocatie veranderd. Deze is nu op een half uur stappen van het hotel dat iedereen geboekt heeft. Awesome.

Goed, het is hier 30⁰, elke stap die ik zet kost me 10 zweetdruppels, en ik wou toch ook iets van de stad gezien hebben. Ik heb gisteren dus vrij normaal gegeten en gedronken en heb voldoende gezweet om nog iets lichter uit te komen dan ik vrijdagochtend al was, desondanks oa veel kaas gegeten te hebben. Heb mijn tshirt niet eens moeten uitdoen voor deze weging.

De locatie is ook beter. Ipv een of ander gymzaaltje buiten het centrum gaat het nu door op een plein vlak bij Republic Square, het grootste plein van de stad/het land, dus er zal veel publiek zijn. Is wel leuker. Zal enkel moeten zien dat de warmte me niet de das omdoet.

Vanochtend dan weer een stunt. Dezelfde heer die me kwam ophalen aan de luchthaven had beloofd om me deze ochtend een lift naar de weging te geven. Ik heb last minute nog een taxi geboekt en heb hem intussen nog steeds niet gehoord. Morgen zou hij me normaal ook komen halen, maar daar gaan we dus niet op wachten.

Wedstrijd begint morgen om 10u, opwarmen om 9u. Vertaald naar Belgische uren is dat opwarmen om 7u. Ga ik ook nog moeten zien hoe mijn lichaam daar mee omgaat.

De tshirt die we gekregen hebben heeft een hele grote effen gladde print vooraan. Zoiets waar magnesium ook niets op doet. Gaat een leuke worden voor de log press.

Er zijn volgens mij ook een pak minder deelnemers dan ze gehoopt hadden. Ik kom in een groep met de vrouwen, en dan nog de mannen u70 en u80. Daarna een groep met de zwaardere mannen. Ik ga dan tenminste in mijn groep wel sterk lijken 😅

Maar hey, ik heb er verder allemaal wel heel veel zin in 😂

Succes :lifter:

De wedstrijd locatie is een parking middenin druk verkeer, met een helling van minstens 10⁰ 😅 Heb er hoe langer hoe minder zin in

IMG_20240601_104135.jpg

Wedstrijd terrein 😅

IMG_20240601_225327.jpg

Nee, ik heb geen idee wat die "I" wil zeggen die onderaan voor "old school" staat. Ik vermoed een foutje 😂

EK Oldschool Strongman

Vandaag meegedaan aan het EK Oldschool Strongman. Zercher squat, log lift, deadlift.
Dit was veruit de slechtst georganiseerde wedstrijd waar ik ooit aan meegedaan heb. Het meeste heb ik in mijn vorige post al uitgelegd. Grootste punt was dat ze last minute zowel de dag als de locatie van de wedstrijd gewijzigd hebben.
De wedstrijd ging nu door op een schuin aflopende parking.
Komende van 14-15⁰ graden in België, was de 30⁰ in Armenië stevig. Dit plus de slechte ondergrond deed mij besluiten om al mijn geplande gewichten met 10-20kg te verlagen en gewoon beetje fun proberen te hebben.
Er waren wat tentjes voor de atleten, maar schaduw was beperkt
Daar komt dan bij dat ze er blijkbaar geen problemen mee hadden dat jan en alleman ook in de opwarmruimte rondliepen en dus schaduwplaatsen en stoelen in beslag namen.
Als klap op de vuurpijl: geen wc! Voor een wc werd gezegd dat we naar het hotel 300m verderop moesten. Heb ik twee keer gedaan, en de conciërge hield me telkens tegen. No room, no toilet. Heb een aantal keer tegen een muurtje achter een geparkeerde bestelwagen geplast...
Anyway.
Zercher squat. We zouden om 10u beginnen maar dat kwam niet. Iets na 10u kregen we te horen '20 minutes for warmup' en rond 11u zijn we dan begonnen.

Zercher squat
1 x 170kg (Licht genoeg gestart. 10kg onder wat ik van plan was. Zerchers doen mij sowieso al half KO gaan, en de warmte hielp niet.)
1 x 180kg (Ok, net niet KO)
0 x 190kg (Denk dat ik hem zo goed als had, maar hier ging ik echt KO. Opnieuw proberen leek me niet nuttig. Laatste plaats in de u90, denk ik. (7 deelnemers))

We waren verdeeld in twee groepen, dus hierna even wachten tot de tweede groep klaar was.
De log was dun en de handvaten stonden erg dicht bij elkaar. Nogal awkward. De clean op het gladde tshirt was geen probleem, dus toch iets positief. Maar zo'n awkward log plus de schuine ondergrond... 7,5kg van mijn openingsbeurt gehaald.
Net als bij de zercher squat was iedereen al een half uur klaar met opwarmen voor we eindelijk begonnen.

Log press
1 x 110kg (Vlot. Balans en warmte beetje lastig maar is al erger geweest.)
1 x 115kg (Balans kwijt en opnieuw moeten cleanen, maar dit is een gewicht dat nooit een probleem mag zijn, dus tweede poging wel gelukt.)

Hierna even gewacht tot de enige persoon in de u90 die zwaarder ging dan mij zijn beurt gedaan had. Hij deed 120 in zijn eerste beurt en zou nu 125 doen. De beste na mij had een moeilijke 110 en gezien de warmte voorspelde ik dat de meesten hun derde beurt niet zouden halen. Als die ene kerel zijn 125 faalde, zou ik in mijn derde beurt voor 122,5 gaan om mss voor de eerste plaats te kunnen gaan. Hij haalde het wel, en 125 ging ik in deze omstandigheden niet verslaan.
Ik gokte dat mijn 2de plaats op log safe was, dus geen derde beurt gedaan. Toch iemand die in zijn derde beurt ook 115 deed, dus gedeelde tweede plaats.
Leuk op zich, maar tweede worden op een EK met een log van 115kg vind ik triestig. Achja 🤷‍♂️
Hierna kwam de langste pauze van de hele wedstrijd. De log van de tweede groep duurde uren. Ik denk dat de deelnemers tussen elke beurt in gemakkelijk een half uur moesten wachten. Onzin.
Ik had het op dit moment helemaal gehad met deze wedstrijd. Ik was me aan het vervelen en had er helemaal geen zin meer in.
Ondertussen begon ik ook krampen in mijn darmen te krijgen door mijn nr2 zo lang op te houden.
Terug hetzelfde probleem met de opwarming hier
Iedereen klaar met opwarmen en dan nog zeker een half uur moeten wachten.
Plan was openen met 230kg en hopelijk opwerken naar 250kg, maar f**k it, ik wou rustig de wedstrijd uitdoen en niet in mijn broek schijten.

Deadlift (straps)
1 x 210kg (Easy)
1 x 220kg (Easy)
1 x 230kg (Vlot. Dit was nog beetje een f**k you naar een tegenstander die erg dicht bij mij zat van nummers. 230kg lukte hem niet. Nog voor hij van het platform was, stond ik al aan de bar om te tonen hoe het moest.)

Dan nog anderhalf uurtje ofzo gewacht tot ook de tweede groep klaar was. Prijsuitreiking, en naar het hotel.
5de van de 7.
Mooie plaats voor een EK, maar triest dat ik deze plaats kon halen met submax gewichten. Ook gewoon ronduit trieste organisatie. Ik doe nooit van mijn leven nog een wedstrijd hier.

Anyway, ik hou wel van Yerevan, en als vakantie is het wel een succes, dus we hebben dat toch 😂

Wat een kutzooi.
Naja, ooit zit het mee.. ooit zit het tegen.
Vanaf nu ken elke wedstrijd alleen nog maar beter worden als ik dat zo lees🤪

Ohja, om nog even te schetsen hoe chaotisch Yerevan in zijn geheel is:
Tijdens de briefing knalden twee auto's volle snelheid op elkaar op pakweg 50m van ons. De organisator keek even op en ging toen gewoon verder met de briefing.
Later op de dag sprak ik met een Armeen en vertelde ik dat er een ongeval gebeurd was.
"Person with car or car with car?"
"Car with car"
"Ok, then it's normal"

🤷‍♂️

Laatste free training voor mijn nieuwe schema begint!

18" deadlift (axle)
3 x 120kg
3 x 160kg
3 x 200kg (Straps)
2 x 220kg
2 x 240kg
1 x 260kg (Zwaar toch al) PR
0 x 280kg (Nope 😄)

Vorige keer 4x255kg gedaan dus geen "echt" PR 😅

Yoke walk
80kg - 2x10m
160kg - 10m
200kg - 10m
240kg - 10m (Core begint dit wel te merken 😄)
280kg - 10m (Stevig maar viel beter mee dan verwacht)

Hier bij gelaten. Vanaf maandag gaan we er weer stevig tegenaan.

Mooie verhalen, hoop dat je er achteraf allemaal om kan lachen 😅

Terug
Naar boven