MuscleMeat

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Deze week dus nog de laatste voorbereidingen voor de PL wedstrijd in Herentals. Volgende week rust of nog 1 rustige training.

Planning daarna:
Vanaf de week na de wedstrijd tot nieuwjaar, ben ik van plan high-rep te trainen. Beetje bodybuilder spelen, zeg maar. Verschillende doelen. Massa winnen is geen doel, maar zou natuurlijk leuk meegenomen zijn. Belangrijker is wennen aan een hoger volume in mijn trainingen. Momenteel hou ik mijn trainingen altijd vrij kort, misschien te kort. Een tijdje met een veel hoger volume trainen, kan me dan misschien aanzetten om in de toekomst toch ook wat meer volume te gebruiken, wat wel positief zou zijn.
Ander belangrijk doel, is een soort van CNS-deload. Hogere reprange = lichtere gewichten, dus minder belastend voor het CNS. Zal me deugd doen, en dan kan ik na nieuwjaar weer vol energie aan de strongman trainingen beginnen.
Het plan is om 3-4 keer per week te trainen. Geen vast schema. Beetje kijken welke spieren op die dag voldoende hersteld zijn om te gaan vernielen, en die pompen tot ze niets meer waard zijn. De basis oefeningen blijven uiteraard, maar daarna lijkt het mij wel handig om wat toestellen ter beschikking te hebben. Daarom ben ik gedurende die maand dus ook van plan om in een gym in de buurt te gaan trainen.
Kortom, nieuwe manier van trainen, nieuwe omgeving, ik heb er wel zin in. Uiteraard ga ik ook stilaan weer wat meer beginnen eten.

Na nieuwjaar begint het echte werk dan terug. Strongman training. Ik heb nu al een soort van schema samengesteld, maar het duurt nog even voor ik dit ga gebruiken, dus er kan nog verandering in komen. Wat ik nu heb:

Maandag of dinsdag (afhankelijk hoe zwaar de training van zaterdag er nog in zit): Log lift training
- log lift (1 clean per set, elke rep clean, press vanuit het rack, dunne log, dikke log, strict press,...)
- BTN jerk
- close grip bench
- log clean
- bb row

Woensdag: conditie

Donderdag: Squat
- squat
- assistance

Zaterdag: Event training
- deadlift (conventional, platform, rack pull, fat bar, hex bar, farmer DL, bak DL,...)
- OH (log, axle, keg press, viking press,...)
- looponderdeel (farmers, yoke,...)
- conditie (laadrace of medley)
- endurance (farmers hold, crucifix, forward hold,...)
- stones (van zodra ik die heb)

Beetje meer uitleg.
De eerste training van de week wil ik volledig aan de log lift besteden. Ik wil hier volgend jaar echt op knallen. Als eerste oefening dus een log lift. Kan strict of push press zijn, met clean of vanuit het free rack, etc... 1 variant enkele weken aanhouden en voor een PR gaan voor ik aan een andere variant begin. Daarna BTN jerk, om te wennen aan zwaardere gewichten boven het hoofd en de nodige core stabiliteit te krijgen. Ook log cleans als aparte oefening. Beetje als een rug & biceps oefening, en ook om te wennen aan zware logs op de borst.
Woensdag wil ik dan aan mijn conditie werken. Hier zit ik te denken om terug judo te gaan doen (heb ik vroeger nog een aantal jaar gedaan). Uiteraard niet met als doel om judo-wedstrijden te gaan doen, maar puur als conditie training. Ik denk dat dit soort conditie training veel beter in de buurt komt van de conditie die je nodig hebt voor strongman, dan bv lopen of fietsen. Bovendien vind ik het ook gewoon veel leuker, en zal ik hiervoor dus wel de motivatie kunnen behouden om dit wekelijks te doen, wat bij lopen of fietsen allesbehalve het geval is. En stiekem ben ik ook wel benieuwd hoeveel beter het zou gaan nu ik meer dan 50kg weeg :D Waar ik wel schrik voor heb, is dat het mijn andere trainingen zal beïnvloeden, aangezien je bij judo toch ook wel redelijk wat kracht gebruikt. Als ik merk dat de invloed te groot is, stop ik ermee en zoek ik iets anders.
Donderdag een squat training, niets speciaals hier. Proberen lineair op te bouwen naar zwaardere gewichten.
De event trainingen zullen vanaf volgend jaar dan op zaterdag komen. Met als reden dat dit gemakkelijker te combineren is met het sociaal leven (zowel vrienden als familie), en ook dat mijn klagende buren het waarschijnlijk minder erg zullen vinden als ik op zaterdag wat lawaai maak, dan als ik dat op zondag doe (want die dag is uiteraard heilig).
Te beginnen met een deadlift variatie. Daarna OH. Zal waarschijnlijk telkens een bepaald gewicht op reps worden, kwestie dat het niet teveel zou interfereren met de log lift training op maandag of dinsdag. En de rest van de onderdelen hoeft ook geen uitleg denk ik. Ik ga proberen van niet lui te zijn in deze trainingen en telkens alle 6 de onderdelen te doen. Behalve het "endurance" onderdeel, dat lijkt mij niet nodig om elke week op te trainen.
Van zodra er een wedstrijd in zicht komt, zal ik de training uiteraard wel naar die wedstrijd aanpassen. Maar dat zal waarschijnlijk de eerste paar maanden niet het geval zijn.

Verder wordt er voor volgend jaar nog wat nieuw materiaal verwacht. Met name een dikkere log (van Joeri besteld, dus geen IFSA, maar toch dikker dan ik nu heb, en vooral lichter. Vooral bedoeld dus voor de mensen die willen komen trainen en niet willen opwarmen met een log die leeg 85kg weegt), atlas stones (80kg, 100kg, 120kg, 140kg) en een nieuw biervat dat zo'n 90kg zou moeten gaan wegen.
Er gaan ook nieuwe onderdelen in de recordslijst komen.

Tot zover mijn verhaal :p
 
Ik zou als ik jou was niet compleet gaan rusten maar gewoon heel rustig aan wat deloaden :)
 
leuk,kga na nieuwjaar zeker nog eens afkomen,wil wel eens met die steentjes spelen:cool:en de joeri heeft veel werk precies de laatste tijd:p
heb wel een paar vraagjes:p
-waarom je meer volume voor een strongman weet ik niet,conditie?
-wel raar dat je de maandag na de zaterdag terug oh doet,dus 2x oh na elkaar,maar uw spieren zullen wel al hersteld zijn zeker tegen dan:)
-btn-jerk ken ik niet???
-squatten daags na een judo-training,gaat nietgoe komen vrees ik,ik denk dat je zeker de eerste weken,zo stijf als een plank zult zijn:p
wel goed voor kracht en conditie uiteraard:)
ziet er verder goed uit
 
- bij strongman is niet enkel brute kracht belangrijk, maar ook spieruithouding he. Denk aan oefeningen op reps, of dingen als truck pull.
- ja vandaar dat ik die training maandag OF dinsdag doe. Maar ik ben ook van plan die OH op zaterdag niet te zwaar te doen, dus denk dat dat wel goedkomt.
- youtube ;)
- de eerste weken zal dat inderdaad zwaar worden. Daarna moet dat wel goedkomen. Judo belast de benen wel, maar niet in die mate dat je de dag erna niet kan squatten. Zal sowieso even afwachten zijn of die judo niet teveel interfereert. Als ik na enkele weken merk dat het niet goed gaat komen, stop ik ermee.
Als alles gaat zoals geplanned, zal mijn conditie volgend jaar beter dan ooit zijn :) Is wel belangrijk want dat is dit jaar een van mijn grote struikelpunten geweest. Bij onderdelen op brute kracht deed ik het telkens best goed, maar ik verloor telkens punten op medleys, laadraces, onderdelen op reps en nog van die lollige dingen.
 
- bij strongman is niet enkel brute kracht belangrijk, maar ook spieruithouding he. Denk aan oefeningen op reps, of dingen als truck pull.
- ja vandaar dat ik die training maandag OF dinsdag doe. Maar ik ben ook van plan die OH op zaterdag niet te zwaar te doen, dus denk dat dat wel goedkomt.
- youtube ;)
- de eerste weken zal dat inderdaad zwaar worden. Daarna moet dat wel goedkomen. Judo belast de benen wel, maar niet in die mate dat je de dag erna niet kan squatten. Zal sowieso even afwachten zijn of die judo niet teveel interfereert. Als ik na enkele weken merk dat het niet goed gaat komen, stop ik ermee.
Als alles gaat zoals geplanned, zal mijn conditie volgend jaar beter dan ooit zijn :) Is wel belangrijk want dat is dit jaar een van mijn grote struikelpunten geweest. Bij onderdelen op brute kracht deed ik het telkens best goed, maar ik verloor telkens punten op medleys, laadraces, onderdelen op reps en nog van die lollige dingen.

hetzelfde hier,maar conditie is nooit mn beste punt geweest,ben ook al wat ouder om strongmanneke te spelen:(
ik denk dat je je rug ook wel zult voelen,na judo,en vooral je armen,maar die heb je toch niet nodig om te squatten:p
boks/kickboksen zou ook een goeie conditietraining zijn,touwtje springen enzo:p
indertijd moesten we voor de onderarmen,met zo een wristroller 5min na elkaar staan draaien:eek:,kan ook goed van pas kome voor strongman
en veel sit- en pushups:zweet:nie normaal
 
[/B] hetzelfde hier,maar conditie is nooit mn beste punt geweest,ben ook al wat ouder om strongmanneke te spelen:(
ik denk dat je je rug ook wel zult voelen,na judo,en vooral je armen,maar die heb je toch niet nodig om te squatten:p
boks/kickboksen zou ook een goeie conditietraining zijn,touwtje springen enzo:p
indertijd moesten we voor de onderarmen,met zo een wristroller 5min na elkaar staan draaien:eek:,kan ook goed van pas kome voor strongman
en veel sit- en pushups:zweet:nie normaal

34 is toch nog niet oud man :p
conditie daar kan je aan werken (al zijn er leukere dingen natuurlijk)
 
34 is toch nog niet oud man :p
conditie daar kan je aan werken (al zijn er leukere dingen natuurlijk)
we zullen binnen 6jaar eens klappen:p
voor strongman begint het al te tellen,werd op de NCC conditioneel genoeg afgetroeft door die jonge gasten:mad:
haat conditiewerk:mad:
 
Ik vind dat je alles mooi hebt gepland, goede doelen gesteld.
Nu nog in de praktijk brengen succes ermee
 
ik heb judo gedaan, samen met powerliften/strongman.
op het begin is het redelijk goed te combineren, maar na een tijd loop je gewoon leeg.
zou het niet aanraden maar het is jouw keuze!
 
Ander moet je de raad van je vader opvolgen en met de fiets naar je toekomstige job rijden:D
 
Ga ik zeker doen
 
Viking bikeride in the offseason :D
 
Als ik nu een zeil op mijn fiets monteer en met de wind mee rijd, zal ik alleszins goed vooruit komen :)
 
Training vandaag: 2x190kg en 1x190kg deadlift.
De hele tijd duizelig, zelfs na mijn eerste opwarmsetjes.. Bij de eerste werkset verloor ik dan ook de hele tijd mijn grip. En die 4de rep zat er echt niet meer in.
Niet echt goed, aangezien ik eind vorig jaar al 3x190kg in 1 set gedaan heb. Had er nu misschien nipt ingezeten als ik mijn grip niet telkens verloor.

Denk dat ik op de PL wedstrijd dezelfde gewichten als mijn squat ga nemen. 180 - 195 - 205kg

Dinsdagochtend trouwens nog eens gewogen. De weegschaal zei 82,9kg. Die 82,5kg voor de wedstrijd komt in orde.
 
cutten gaat goed zo te zien,van hoeveel kom je 89?op enkele weken is dat netjes.
raar van die deadlift,aangezien je pr 220 is.
krachtverlies door het cutten zal het wel niet zijn zeker?want je squat verloopt wel goed.
straks squat je nog meer dan je deadlift:p
enkel deadlift gedaan?
 
Mijn PR met schoenen en zonder straps is nog steeds 200kg hoor... En dat zijn de enige omstandigheden waarin een deadlift PR mij interesseert. Ik ben er veel mee als ik met straps 220kg kan trekken als ik dat op een PL wedstrijd niet kan.

Maar goed, ik kan het positief bekijken en zeggen dat ik desondanks dat ik lichter ben dan eind vorig jaar en in slechte omstandigheden trainde toch nog steeds ongeveer even sterk ben. Als ik binnenkort (binnen iets meer dan 1 week) terug ga eten, zal de kracht wel snel omhoog gaan.

Enkel deadlift ja, gezien de duizeligheid.
 
mn 210 was zonder schoenen,zonder straps,kga me binnenkort ook straps aanschaffen.
ja op pl-wedstrijden is dat niet toegelaten zeker?
wist niet dat dat zoveel kon schelen.
dus je cutte eigenlijk enkel voor die wedstrijd dan?.dacht dat je ging voortdoen tot het terug strongman seizoen is:p
 
Cutten is niet leuk :) Alhoewel ik er niets voor gelaten heb, alleen overal kleinere porties.
Maar zal leuk zijn om terug meer energie te hebben en minder ziek te zijn... Zit momenteel met een keelontsteking, het is zo altijd wel iets.
 
Woopy zei:
Vandaag start de cut! Ik ga proberen om alles hier in mijn log wat bij te houden.

Gewicht op nuchtere maag: 89kg
buikomtrek: 96cm
arm: 39cm
been: 72cm

Op naar de -82,5kg tegen 21 november :)

Gewicht: 81,7kg
buik: 90,5cm
arm: 37.5cm :(
benen: 69cm :(

Ik heb foto's gemaakt ook, maar ik zie er eigenlijk absoluut geen verschil op. Enkel bij mijn benen zie ik licht verschil. De moeite dus niet om te posten.

Dat het maar rap morgen is, dat ik weer kan eten :)
 
Vandaag BK powerliften van de Nabba.
Bij de weging 81,2kg. Missie geslaagd dus (om onder de 82,5kg te zitten) en lichter dan ik lange tijd geweest ben. Volgens het BMI zelfs niet eens meer obees!

Squat
180kg easy
195kg doorduwen maar ik had nog wat over
205kg fail, iets meer startsnelheid en ik had hem kunnen halen

Bench
100kg het rek was net iets te hoog om uit te nemen, waardoor ik veel spanning verloor, zelfs al kreeg ik de halter aangegeven. Moeilijke rep. Kleine kramp in rug door de arch
110kg close grip uitgenomen en laten helpen door de mensen aan de sleeves, en zo herpakt. Ging beter. Toch nog moeilijk. Kramp in rug weer, dus hierbij gelaten.

Deadlift
180kg easy
200kg zwaar
205kg tot net onder de knie

De squat was fijn. Orhan Billican was bij de eerste beurt de enige die zwaarder dan mij pakte (en hij pakte dan ook maar liefst net geen 2 keer mijn gewicht). Daarna stopte hij, waardoor ik bij de overige twee beurten steeds het zwaarste gewicht van de hoop had. Is wel fijn :p 205kg gefailed, maar toch 2de plaats na Orhan (in absolute gewichten dan, die wilks score interesseert me geen drol). Kan ik dus niet ontevreden mee zijn :)
Bench is mijn ding niet. In tegenstelling tot bij de squat, zat ik hier bij de lichtere gewichten. Na de 2de beurt gekapt omdat ik telkens kramp in mijn rug kreeg van de arch. Ik gok dat het vochtverlies om aan mijn gewicht te komen er veel mee te maken had, ook al dronk ik genoeg. Meer dan 110kg had waarschijnlijk toch niet gelukt.
Dan deadlift. Hier zat ik weer bij de zwaardere gewichten, maar er zaten er bij de eerste beurt toch een aantal voor mij. Deadlift is dan ook mijn sterkste punt niet :) 180kg ging heel vlot, daarom meteen naar 200kg gegaan en daarbij al meteen de meesten ingehaald. In de derde beurt haalden nog 4 mensen de 200kg, en 1 persoon haalde 202,5kg (over Orhan gaan we zwijgen :) ). Ik had 205kg opgegeven en mocht de afsluitende lift van de wedstrijd maken. Had ik hem gehaald, had ik weer een 2de plaats na Orhan, maar dat deed ik jammer genoeg niet. Gedeelde 3de plaats met 5 mensen dus.

Bij de prijsuitreiking werd er onderverdeeld tussen junioren, senioren, veteranen, internationalen, vrouwen, mannen,... Van de 8 senioren was ik de 3de. Ben ik wel tevreden mee :) Had mijn bench meer in verhouding geweest, had ik zeker 2de geweest. Om eerste te worden moet ik eerst mijn lifts maar eens verdubbelen denk ik :)

Verder heb ik gemerkt dat er uit mijn knee wraps nog heel veel te halen valt. Wauter had ze eens omgebonden, en dat was toch net een tikkeltje strakker dan ik gewend ben. Met 140kg in mijn nek geraakte ik niet dieper dan een quarter squat. Als ik met die spanning kan leren omgaan, denk ik dat er heel snel tientallen kilo's bij kunnen.
Daarnaast ben ik ook tevreden om met dit lichte lichaamsgewicht dezelfde kracht te hebben als toen ik bijna 90kg woog. Mijn squat en deadlift zaten op deze wedstrijd tegen de 2,5xBW. Zou leuk zijn als ik dat ratio kan aanhouden als ik terug zwaarder word :)

Het mag, vind ik, trouwens ook gezegd worden dat ik 1 van de weinigen was die zonder suits lifte :)

Filmpje hou ik me morgen wel eens mee bezig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven