Vandaag naar healthfactor gym geweest in Aalst. Goeie gym. Squatrek, dumbbells tot 50kg,.. Had de indruk dat er wel niet zoveel schijven waren, maar aangezien de meesten toch toekomen met 20kg mag dat geen probleem zijn.
Bedoeling was vandaag om rug wat te pompen, maar heb de indruk dat dat niet zo makkelijk is bij mij...
Begonnen met cable row (de barbell die voor rows en deadlifts enzo bedoeld was, was bezet, dus even flexibel zijn), 2 setjes opwarming, 3 werksetjes, allen 10 reps.
Dan bb row, blijkbaar al goed zwaar gegaan op dat kabelding want 3x10 reps vervolledigen met 60kg viel tegen, beetje schaamtelijk

Kan er ook aan liggen dat ik niet gewend ben om hoger dan 5 reps te gaan, want de eerste 7-8 reps waren telkens heel easy.
Dan nog 5 à 7 sets van 10 reps op de pull down met opbouwend gewicht.
Dan DB row. Daar bij 5 reps gehouden maar wel redelijk wat setjes. Als ik het me goed herinner 26kg, 30, 34, 36, 40, 50kg. Die 50kg zonder straps of magnesium was nog niet zo vanzelfsprekend, maar aangezien er een groepje allochtonen een wedstrijdje "wie kan de 38kg dumbbell opheffen" aan het doen was, voelde ik me toch verplicht om die 50kg db even te gebruiken.
Daarna nog wat db curls proberen doen, maar zelfs met 12kg trok mijn uitvoering op geen zak meer, dus daar heb ik het dan maar bij gelaten.
Wetende dat mijn rugtraining de afgelopen weken/maanden uit 1 oefening van 3 sets bestond, of soms zelfs helemaal niets, is dit dus best wel een hoog volume voor mij. Toch geen enkel teken van verzuring of pump in mijn rug. Wel lichtjes in mijn biceps en grip, maar dat viel ook wel mee. De kracht ging er wel snel uit, dat wel. Mss als het wat begint te wennen, dat ik er wat meer zal van voelen, want nu heb ik het gevoel dat ik niets gedaan heb
Maarja was wel leuk.
Alhoewel er redelijk wat volk was (een klas), toch geen absurde dingen gezien of vreemde uitspraken gehoord. De typische dingen zoals met z'n allen gaan curlen, dat wel, maar van een klas die verplicht met meneer de turnleerkracht moet gaan "fitnessen" kan je dat ook wel verwachten. Bij de andere gymbezoekers was er zelfs iemand een ander aan het leren deadliften!