MuscleMeat

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Training vandaag:

Deadlift (op matjes van een kleine cm dik)
5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x160kg (straps, laatste rep met 140kg begon wat zweterig te worden en geen magnesium hier. Maakt me niet uit)
5x180kg (laatste rep zag ik sterretjes, maar viel eigenlijk nog wel mee)
1x200kg (2de rep fail, alhoewel die eerste rep ook nog wel meeviel)

Pull up
5xBW
5xBW
5xBW (en weg is de pump in de onderrug van de deadlift. Goeie combo :) )

DB Row
10x26kg
8x32kg
8x38kg
8x44kg

T-bar row (stomme oefening, maar de rest was even bezet)
10x50kg (+ bar)
10x50kg
10x50kg (niet zo zwaar)

Cable row
12x10/20
10x12/20
10x14/20
10x16/20 (veel cheat op het einde)
8x14/20 + 7x12/20 + 6x10/20 + 7x8/20 + 10x6/20 (ofzoiets. Vreemd gevoel toch. Je voelt dat het een belachelijk licht gewicht is, en toch valt het enorm zwaar)

Cable curl
8x15kg
6x15kg
8x10kg

Valt toch zwaar, na de deadlift nog een hele rugtraining willen afwerken...
Daarna afgesloten met een royal deluxe, grote friet en halve liter fanta.

Weer een aantal opvallende types in de gym. Bijvoorbeeld 2 kerels die aan het squatten waren in de smith (een schuine, lijkt me nog irritanter om in te squatten dan een rechte), MET kussentje, en daarover dan nog eens een dikke opgerolde handdoek. Zonder overdrijven was de diameter stof rond de barbell minstens 10cm...
Verder nog een sterke kerel, alleen jammer dat zijn schouders opvallend veel puisten hadden.

Morgen of zaterdag schoudertraining, zal nog zien hoe hij morgen voelt. Maar denk dat ik sowieso morgen een dagje rust neem. Kan dan zijn dat ik zaterdag thuis train. We zien wel.
Ik heb deze week ook nog wat verder naar mijn schema voor vanaf januari gekeken. Niet zo veel veranderd. De judo gaat niet door, gaat te lastig worden om te combineren. Verder al wat nagedacht over sets en reps. Bij de hoofdoefeningen blijf ik uiteraard zwaar gaan (al wil ik proberen zelden of nooit te maxen maar steeds minstens 2 reps te doen) maar bij de secundaire oefeningen wil ik wel een hoog volume houden. Kan alleen maar nuttig zijn. Verder heb ik 2 versies van de squat training gemaakt, omdat ik af en toe deze nog in de gym wil doen. Zo'n leg press, extension en curl toestel zijn best wel handig om na de squats je benen helemaal leeg te krijgen. Als ik thuis train, zal ik het doen met high rep front squats en stiff legged deadlifts.

Verder gaat ook mijn gewicht eindelijk weer omhoog. Nu ik terug een vast dagritme heb, gaat het veel beter om voldoende voedsel binnen te krijgen. En dan zit ik nog niet eens op mijn kcal niveau dat ik ooit had. Komt allemaal goed :)
 
5x180kg vpr?
die kerel met zn puisten zal aan de steroids zitten.
judo training zouden idd echte killers,goed voor de conditie maar zou moeilijk te combineren zijn met de trainingen.
wel aardige volume training telkens.
 
Die pomp in je onderrug heb je wel vaker als ik me niet vergis bij deadlift?
 
Ik heb soms zelfs een pomp in mijn rug tijdens het mountainbiken.
Op zo'n moment kan je die ook gerust missen.

Als je iets weet wat ertegen helpt???

edit: Zonder dat ik pull ups aan bomen hoef te doen uiteraard ;)
 
Laatst bewerkt:
Wim: Denk niet dat het een volume PR was, maar het zal alleszins lang geleden zijn.
Wauter: Heb ik vrij snel ja. Meestal doe ik dan wat lichte abs oefeningen tussendoor en heb ik er geen last meer van.
"Peter" (:p): lichte abs oefeningen, maar ik veronderstel dat dat lastig is als je aan het mountainbiken bent :p
 
Wim: Denk niet dat het een volume PR was, maar het zal alleszins lang geleden zijn.
Wauter: Heb ik vrij snel ja. Meestal doe ik dan wat lichte abs oefeningen tussendoor en heb ik er geen last meer van.
"Peter" (:p): lichte abs oefeningen, maar ik veronderstel dat dat lastig is als je aan het mountainbiken bent :p

:)
 
Ik kan me je echte naam zo meteen niet meer herinneren, maar ik weet wel nog dat het niet Peter is :p

edit: ik weet em weer :cool:
 
Laatst bewerkt:
Schoudertjes vandaag

Seated log press
opwarming met 2x10x12kg DB press
5x55kg
5x55kg
5x65kg
3x65kg
5x55kg

Fat DB press (1 hand per keer en geen leg drive)
10x22kg
10x22kg
10x22kg (zwaarder dan verwacht)

Side raise
8x12kg
8x12kg
8x12kg

Reverse flyes
10x12kg (te zwaar, zat teveel naar achter te trekken en zo deed mijn rug al het werk)
10x5kg plates (te licht, maarja weinig keuze tussenin)
10x5kg
10x5kg

Front raise (2 handen tegelijk)
10x22kg (met de fat DB die er nog lag van daarnet)
10x22kg
10x22kg

Triceps pushdown
3x15x vierdubbel gechokede blauwe band

Verzuring in de schouders moet toch echt de pijnlijkste verzuring zijn die er is...
 
Ik heb nog 1 week te gaan voor mijn abonnement in de gym afgelopen is. Daarna ga ik beginnen met mijn nieuwe schema. Enkel nog eens nadenken over een vervangende training voor de event training, aangezien ik daar pas in januari mee begin :)
Time to get strong again!
 
Beentjes vandaag.

45° leg press (er was er eentje aan het shruggen in het squatrek...)
12x50kg
12x100kg
10x100kg

Squat
5x100kg
5x120kg
5x140kg
5x150kg
5x160kg (ging nog vrij vlot. 7-8 reps hadden er wel ingezeten, maar ik wou niet te ver gaan gezien de bar heel onstabiel lag door zweethandjes, en ook aangezien ik geen spotters had. Waarschijnlijk de vlotste 5x160kg die ik ooit gedaan heb, tevreden dus :) )

45° leg press
10x200kg
8x250kg
8x250kg
8x250kg

Leg extension
10x10/20
10x12/20
10x14/20
10x16/20
10x18/20
10x20/20 (fullstack, hopla)

Leg curl
10x8/20
10x10/20
10x10/20
10x10/20

Calve raise op horizontale leg press
20x20/30
20x25/30
20x30/30 (iemand had dat zitje belachelijk dicht bij die plaat gezet, en ik vond niet meteen hoe ik dat moest verzetten. Met lege benen ff die fullstack uitduwen van zo diep was best pijnlijk :p)

Abs toestel
10x8/20
10x10/20
en nog een paar reps met die 10 blokken

Goeie training :) Volgende week beginnen met 3x5x150kg squat en van daar opbouwen.
Er was er vandaag zelfs eentje aan het deadliften in de gym! Deed een zware 160kg en dacht dan om een of andere reden dat 180kg ook nog wel zou lukken. Na 20 minuten voorbereiding, kreeg hij die dan nog geen millimeter van de grond, jammer :p Techniek trok wel op geen kl**** en met zweethandjes dan toch nog 160kg trekken, vind ik niet slecht.

Morgen of overmorgen borst + triceps. Vrijdag deadlift, enkel deadlift. Zaterdag dan eerste log press training van mijn nieuwe schema.
 
Heb je geluk dat je niet al te groot bent bij die calves raise in de leg press.
Vroeger in de gym moesten we dat zitje telkens van positie verzetten, mijn trainingspartner is zo'n 20cm kleiner dan mij. ****ing zwaar als groter persoon om helemaal bijeengekrompen in dat zitje te zitten en dan uitduwen :p
 
Ik zat nu toch ook met mijn knieën bijna tegen mijn schouders. Degene die dat zo gezet heeft, mag toch ook niet te groot geweest zijn dan :p
 
UB vandaag

Bench press (no arch)
12x20kg
5x60kg
5x80kg
5x90kg
5x90kg
5x90kg (ging goed!)

Incline DB press
10x26kg
10x32kg
10x32kg
10x32kg

Flyes (armen heel licht gebogen)
10x12kg (rechterschouder deed weer wat lastig, maar dat beterde naarmate de sets vorderden)
10x12kg
10x14kg
10x16kg
10x18kg
8x20kg (nice. nog even gedacht om de 22kg ook eens te pakken, maar het was genoeg geweest :) )

Close grip bench
8x60kg
8x60kg (pff, met zo'n opgeblazen borst valt dat toch tegen, gestopt)

Pendlay row
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg (vlotjes)

Lat pulldown
10x8/20
10x10/20
10x12/20
8x14/20
5x16/20
10x12/20

Goeie training weer. Heb de indruk dat nu ik terug zwaarder word, mijn kracht ook weer goed begint te stijgen. Dat belooft :)
Vanaf nu weer voor echt trainen. Wel voorzichtig blijven met die schouder.

De bezienswaardigheid van vandaag: een aantrekkelijke dame die hyperextensions aan het doen was, met een strak broekje en diepe decolleté :)
 
Deze week trouwens nog een geniale oplossing voor enkele problemen gevonden. Even toelichten.

Nu ik 2 logs in mijn verandaatje heb liggen, begint het daar stilaan toch behoorlijk krap te worden. Ik kan nog altijd alles doen, maar toch. Ik ben van plan om een soort van rek te laten maken waar ik mijn barbells verticaal kan inzetten, en een rek om het grootste deel van mijn schijven op te kunnen hangen, wat al veel zou oplossen. Maar het blijft krap worden. Ook heb ik de afgelopen weken/maanden af en toe 2dehands interessante toestellen zien staan (bv kabelstation), wat ik wel zou kunnen gebruiken, maar ik heb er gewoon de ruimte niet voor. Dus dat is dan wel jammer dat ik die moet laten gaan.
Ook mijn tuinhuis, waar mijn strongman materiaal staat, begint behoorlijk vol te zitten, en ik weet niet goed hoe ik dat ga doen als begin volgend jaar de atlas stones er bij komen. Bovendien is het niet handig om in een tuin atlas stones te doen. Sowieso ben je afhankelijk van het weer (natte stones zijn niet erg handig), maar belangrijker is dat al heel snel zowel de stenen als je onderarmen vol gras gaan hangen, en dan mag je je grip wel vergeten.

De oplossing voor dit alles:
Ik heb hier een garage, waar momenteel mijn fietsen, vuilzakken, en een hoop oude versleten kasten instaan, samen met nog wat rommel. De garage is volgens de vorige bewoners enkel geschikt voor een hele kleine auto, dus de kans zit er in dat als ik ooit een auto heb, ik die garage daar toch niet voor zal kunnen gebruiken.
Dus wil ik, als ik een van de komende weekends eens tijd heb, die garage volledig schoonmaken en leegmaken. Rommel weg, kasten weg, de vuilzakken een hoekje geven, idem voor de fietsen. En voila, homegym 2 is klaar om ingericht te worden!
Wat ik er zou inzetten:
- 1 van de 2 logs (de dunne waarschijnlijk)
- de vaste dumbbells (die ooit in de toekomst nog wel eens zwaardere vriendjes zullen krijgen)
- mijn verstelbare bankje dat ik nu toch zelden gebruik en in de weg staat
- atlas stones
- platform voor de stones
- eventuele 2dehands toestellen

Op die manier is er weer wat meer ademruimte in de veranda, maar wat belangrijker is: de stones kunnen dan binnen getrained worden! Altijd droge stenen :) Ook voor 2dehands toestellen die ik in de toekomst zou tegenkomen is dan ruimte, alhoewel ook niet teveel natuurlijk. Maar een kabelstation zou ik toch wel kunnen gebruiken, en eventueel een leg press als ik die ooit voor een goeie prijs zou vinden. Veel moeite is het niet om tijdens een training even naar de garage te gaan als ik iets met dumbbells ofzo wil doen, dus lijkt me een goeie oplossing :) Het zal dan waarschijnlijk nuttig zijn om een paar rubberen matjes bij te kopen, maar verder ga ik hier normaalgezien geen extra kosten aan hebben.
En dan is het daarna enkel de zolder nog die eens moet opgeruimd worden, maar die blijft sowieso homegym-vrij :p
 
Kort even gedeadlift (damn die bar en schijven waren ijskoud in de veranda :p)

5x60kg
3x100kg
2x140kg
2x160kg
2x180kg (no-magnesium PR!)
1x200kg (2F)

Damnit, had na de 180kg nog zitten twijfelen of ik voor een safe 2x190kg zou gaan of toch 200kg proberen, en mijn ego won het natuurlijk weer :p
Wel iets zeer interessants ontdekt, dat mijn lift-off veel zou kunnen verbeteren. Ik heb de 160kg en 200kg gefilmd, en beide in slow motion afgespeeld. Wat ik zie, is dat op het moment dat ik mijn pull begin, eerst een eindje met mijn schouders naar voor beweeg (en daardoor gaan mijn heupen ook al lichtjes omhoog), en pas als mijn schouders iets voor de barbell hangen, begint er beweging in de bar te komen. Dat wil dus zeggen dat in de tijd dat mijn schouders bezig zijn met naar voor te bewegen, ik een hele hoop energie zit te verspillen in een pull die helemaal niets oplevert. Volgende keer dus proberen om meteen in die positie mijn pull te beginnen. Met een beetje geluk maakt dat een heel verschil :)
Verder ga ik ook eens beginnen met deficit deadlifts.
 
Log press training

Log press (enkel eerste rep clean)
5x55kg
3x55kg
3x75kg
3x85kg
3x85kg
3x85kg (niet zo heel zwaar, maar toch zwaarder dan ik gewend ben, is dan ook een hele tijd geleden. Nu opbouwen :) )

BTN jerk
3x65kg
3x85kg
3x85kg
3x85kg (licht, maar vooral wennen om die bar terug op te vangen. Volgende keer zeker 10kg bij)

Seated log press
8x55kg
6x55kg (die laatste was gevaarlijk onstabiel)
1x55kg (van in het begin al onstabiel, dus best kappen :p)

Close grip bench
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Log clean
5x85kg
5x85kg
4x95kg (begon beetje teveel achterover te hangen dus gekapt. Conditioneel zwaar!)

Row
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Goeie training :) Wel veel :p
 
Laatst bewerkt:
Squat training

Squat
5x20kg
5x60kg
5x100kg
5x150kg
5x150kg
5x150kg (kreeg de bar niet in een goede positie op mijn rug, en leek alsof ik niet genoeg zuurstof kreeg. Dat maakte het nog vrij zwaar, alhoewel het voor mijn benen niet echt een probleem was)

Front squat
10x80kg
10x80kg
10x80kg (pff man, dit volume op front squats ben ik niet gewend, dodelijk :D)

Standing calve raise
15x160kg
15x160kg
15x160kg (weet niet wat zwaarder was, de bar zo lang op mijn rug houden en core strak houden, of de calve raises zelf)

Abs pulldown
3x10x blauwe band

Ik heb de indruk dat dat elektrisch vuurtje veel zuurstof opslokt. Toen ik na mijn squats de verandadeur op een kiertje open deed, ging alles al veel beter..
 
Mooie FrSQ. Doe ik je niet na, zeker niet na die backsquats.
Maar sterke benen zijn wel een rode draad in deze log.

En dat van dat vuurtje zit in je kop ;)
Hoewel warme lucht wel minder O2 bevat.
 
Goh weet niet, heb bij het deadliften ook ooit al eens last gehad van dat vuurtje (of die indruk had ik toch).
 
is het al beu in de gym?of te slecht weer om er heen tegaan?:)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven