Fitness Seller

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.181
Verder heb ik 2 versies van de squat training gemaakt, omdat ik af en toe deze nog in de gym wil doen. Zo'n leg press, extension en curl toestel zijn best wel handig om na de squats je benen helemaal leeg te krijgen. Als ik thuis train, zal ik het doen met high rep front squats en stiff legged deadlifts.

Ik heb nog 1 week te gaan voor mijn abonnement in de gym afgelopen is. Daarna ga ik beginnen met mijn nieuwe schema. Enkel nog eens nadenken over een vervangende training voor de event training, aangezien ik daar pas in januari mee begin :)
Time to get strong again!

Dit :)

• #2.182
Kleine edit in de training van vorige zaterdag. Blijkbaar heb ik 10kg meer gebruikt op de BTN jerk dan ik toen dacht. Altijd fijn zo'n ontdekking :p

• #2.183
Deadlift
5x70kg
3x120kg
3x160kg
3x180kg (zonder magnesium PR)
3x180kg (met magnesium)
2x180kg (magnesium + riem, 3F, volume PR, jammer van die laatste rep maar wel tevreden :) )

Abs pulldown
3x10x blauwe band (onderaan seconde vasthouden)

Wrist roller (met blauwe band rond sleeve van barbell)
2x5kg plate
2x10kg plate
1x24kg kettlebell
1x24kg
1x24kg (damn, pijnlijk maar nice)

Bij deadlift mijn techniek aangepast. Zoals ik vorige keer al zei, heb ik de gewoonte van teveel naar achter te hangen, waardoor als ik begin met trekken, ik eerst mijn houding iets naar voor moet corrigeren alvorens de bar in beweging kan komen. Nu begin ik dus meteen in die houding, en het voelt alleszins toch wel een pak beter aan. Het voelt nu tenminste niet alsof het eeuwen duurt voor de bar in beweging komt. Ik ga trouwens ook stoppen met zware sets zonder magnesium te proberen, want het verkloot mijn lockout wel een beetje :p
Wrist roller op deze manier was leuk. Vooral met die kettlebell. Die woog genoeg om tot op de grond te komen, en ik moest al even rollen alvorens hij omhoog kwam. In het begin bouwt de weerstand dus langzaam op. Fijn, en pijnlijk :D
Verder had ik na de deadlifts geen zin meer in vermoeiende oefeningen, maar ik heb alleszins toch een mooi volume kunnen maken dus ben tevreden van de training :) Elke training wat meer proberen doen en dat komt goed.

heavy wrist trolling!

en die deads dan pronated? want je hield niet van mixed? sterk

• #2.185
Neenee, mixed :p

• #2.186
zyeon7.jpg

:roflol:!!!

tis eerder van "hij nen bqq naar mijne kop smijten,no way":D

nvm

Laatst bewerkt:
  • #2.190
Log press training

Log press (enkel eerste rep clean)
3x55kg
3x55kg
3x75kg
3x90kg (zie comments)
3x90kg
3x90kg (volume PR)

BTN jerk (of ik kan het beter BTN push press noemen)
3x65kg
3x85kg
3x95kg
3x95kg

Press
10x55kg
9x55kg
7x55kg

Close grip bench
10x60kg
10x60kg (hierbij gelaten, de verzuring in mijn front delts werd me net iets te pijnlijk :p)

BB Row
10x55kg
10x55kg
10x55kg
10x55kg
10x55kg

Goeie training. Log was leuk. Mijn eerste set van 90kg viel me zwaar tegen. Ik dacht namelijk dat het 87,5kg was, en had me dus ook voorbereid op een easy 3x3. Bij natelling bleek het echter 90kg te zijn. Als je daar dan nog bijtelt dat ik het gewicht van de log + sluitringen met bijna 3kg afrond naar beneden, is dat toch al een redelijk verschil :p De 2 overige sets, waarbij ik het gewicht dus wel correct in mijn hoofd had, gingen zonder al teveel moeite. Maar toch vanaf nu opbouwen met 2,5kg per training, zoals de bedoeling was :p
BTN jerk ging ook goed, al stelt mijn second dip niet echt iets voor, dus daar valt nog veel uit te halen. Sowieso was dit geen zwaar gewicht. Nog steeds meer moeite met het opvangen van de bar dan met het eigenlijke pressen, al ging ook dit al beter dan vorige week :) Kleine noot aan mezelf wel: niet BTN jerken voor een spiegel!!! Ik stond met mijn gezicht richting verandadeur, die dienst deed als spiegel doordat het buiten donker was. Telkens als ik die bar terug naar beneden zag komen met hoge snelheid richting mijn hoofd, kreeg ik een schrik-reflex, die ervoor zorgde dat het opvangen niet altijd even pijnloos was :p
Verder enkel nog te melden dat ik geen log cleans gedaan heb, vanwege een pijntje in mijn linker erector, dat ik al had vanvoor de training. Daar wil ik dus toch even voorzichtig mee zijn. Ik denk niet dat ik er donderdag (squat training) nog last zal van hebben.

Laatst bewerkt:
  • #2.191
Woopy zei:
Even een eindbalans:

Squat: 150kg -> 190kg (40kg vooruitgang! nu wel met knee wraps en dat was bij die 150kg niet het geval)
Bench: 100kg -> 110kg (10kg vooruitgang, niet zo spectaculair..)
Deadlift: 175kg -> 200kg (25kg, wel ok)
Push press: 85kg -> 95kg (10kg, ook niet spectaculair)

Over de vooruitgang in mijn lower body mag ik denk ik niet klagen. Mijn presses moeten duidelijk wel veel beter kunnen. Hopelijk kan ik dat in het nieuwe jaar goedmaken :)

Dit was vorig jaar. Dit jaar helaas wat minder spectaculair.

Squat: 190kg -> 200kg
Bench: 110kg -> 120kg
Deadlift: 200kg -> nog steeds 200kg (220kg met straps en zonder schoenen, 200kg kan ik ondertussen vrij vlot maar nog niet zwaarder gedaan)
Push press: 95kg -> ??? (lang geen push press meer gedaan, maar mijn gewone press is ondertussen 90kg, dus dat geeft een idee)

Andere dingen:
Yoke: 220kg 15m -> 300kg 9m
Log: 90kg -> 110kg
Axle: 1x80kg -> 4x100kg
Tire flip: kansloos op 370kg -> vlotte 2x370kg
Conan's wheel van Joeri: 3 kwart -> 2 rondes

Het mag wel duidelijk zijn dat mijn vooruitgang bijna uitsluitend naar events en overhead gegaan is. Op squat, bench en deadlift is quasi geen vooruitgang gemaakt. Gezien mijn doelen, is dat op zich natuurlijk niet erg, en ik ben ook zeer tevreden met de vooruitgang die ik dit jaar op de events gemaakt heb. Maar toch zou het fijn zijn als ik binnenkort wat PR's op squat en deadlift kan neerzetten :) Maar goed, ik ben nu terug goed vertrokken met mijn gymtrainingen, dus dat komt helemaal in orde.

Specifieke doelen voor volgend jaar heb ik niet. Gewoon algemeen sterker blijven worden op de events. Ik hoop wel stiekem op een log van 130kg+ :D Tijdens mijn laatste wedstrijd (Liedekerke) was de bedoeling om een vlotte 110kg te doen gevolgd door een poging op 115kg of zelfs 120kg, wat me realistisch leek. Door de opbouw van het onderdeel is dat niet kunnen lukken, maar het zat er denk ik wel in. Daarom denk ik wel dat 130kg voor volgend jaar haalbaar moet zijn, ook nu ik meer focus op de log ga leggen.
Verder wil ik wat snelheid in mijn looponderdelen (farmers en yoke) krijgen, want dat stelt op dit moment niet veel voor. Met een 300kg yoke vlot 20m kunnen lopen zou een mooi doel zijn voor dit jaar.
Het grootste doel voor volgend jaar blijft sowieso om in de finale te geraken, al zal dat niet gemakkelijk zijn aangezien er heel waarschijnlijk een hoop sterke atleten van 2008 terug op het toneel zullen verschijnen, en die zullen in tussentijd ook wel niet stilgezeten hebben. Maar we gaan er voor :)

waarom tel je die 220kg deadlift dan niet als winst? zonder schoenen maakt toch niet uit.
en straps mag ook gewoon bij strongman.

verder zal je oh push press ook wel op 120+ zijn nu gok ik, als je log al 110 is.
verder toch nette progressie gemaakt op events

• #2.193
In dezelfde omstandigheden als dat vorig deadlift PR, lift ik nog steeds hetzelfde. Een PR maken door 5cm van de rom te halen (zonder schoenen en deadliften met de vingertippen) kan iedereen :)

Deadlift altijd zonder schoenen man. Wanneer je een jaar sport verlies je weer wat profiel onder je schoenen en sta je 1mm lager. Dus **** zelfde omstandigheden. ;)

• #2.195
K'heb nieuwe schoenen :p

Post niet te serieus nemen. Woopy moet niet zeuren over omstandigheden en de 220kg gewoon als pr tellen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven