Woopy zei:
Even een eindbalans:
Squat: 150kg -> 190kg (40kg vooruitgang! nu wel met knee wraps en dat was bij die 150kg niet het geval)
Bench: 100kg -> 110kg (10kg vooruitgang, niet zo spectaculair..)
Deadlift: 175kg -> 200kg (25kg, wel ok)
Push press: 85kg -> 95kg (10kg, ook niet spectaculair)
Over de vooruitgang in mijn lower body mag ik denk ik niet klagen. Mijn presses moeten duidelijk wel veel beter kunnen. Hopelijk kan ik dat in het nieuwe jaar goedmaken
Dit was vorig jaar. Dit jaar helaas wat minder spectaculair.
Squat: 190kg -> 200kg
Bench: 110kg -> 120kg
Deadlift: 200kg -> nog steeds 200kg (220kg met straps en zonder schoenen, 200kg kan ik ondertussen vrij vlot maar nog niet zwaarder gedaan)
Push press: 95kg ->

(lang geen push press meer gedaan, maar mijn gewone press is ondertussen 90kg, dus dat geeft een idee)
Andere dingen:
Yoke: 220kg 15m -> 300kg 9m
Log: 90kg -> 110kg
Axle: 1x80kg -> 4x100kg
Tire flip: kansloos op 370kg -> vlotte 2x370kg
Conan's wheel van Joeri: 3 kwart -> 2 rondes
Het mag wel duidelijk zijn dat mijn vooruitgang bijna uitsluitend naar events en overhead gegaan is. Op squat, bench en deadlift is quasi geen vooruitgang gemaakt. Gezien mijn doelen, is dat op zich natuurlijk niet erg, en ik ben ook zeer tevreden met de vooruitgang die ik dit jaar op de events gemaakt heb. Maar toch zou het fijn zijn als ik binnenkort wat PR's op squat en deadlift kan neerzetten

Maar goed, ik ben nu terug goed vertrokken met mijn gymtrainingen, dus dat komt helemaal in orde.
Specifieke doelen voor volgend jaar heb ik niet. Gewoon algemeen sterker blijven worden op de events. Ik hoop wel stiekem op een log van 130kg+

Tijdens mijn laatste wedstrijd (Liedekerke) was de bedoeling om een vlotte 110kg te doen gevolgd door een poging op 115kg of zelfs 120kg, wat me realistisch leek. Door de opbouw van het onderdeel is dat niet kunnen lukken, maar het zat er denk ik wel in. Daarom denk ik wel dat 130kg voor volgend jaar haalbaar moet zijn, ook nu ik meer focus op de log ga leggen.
Verder wil ik wat snelheid in mijn looponderdelen (farmers en yoke) krijgen, want dat stelt op dit moment niet veel voor. Met een 300kg yoke vlot 20m kunnen lopen zou een mooi doel zijn voor dit jaar.
Het grootste doel voor volgend jaar blijft sowieso om in de finale te geraken, al zal dat niet gemakkelijk zijn aangezien er heel waarschijnlijk een hoop sterke atleten van 2008 terug op het toneel zullen verschijnen, en die zullen in tussentijd ook wel niet stilgezeten hebben. Maar we gaan er voor