AndroidHealthClinic

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
dan wil ie niet meedoen omdat hij loop odd haat :roflol:
 
Lol, dat is idd best ironisch als je het zo bekijkt :D (maar ik heb niets tegen loop onderdelen, doe gewoon liever zware wedstrijden dan wedstrijden als deze waar het meer op snelheid en uithouding aankomt ;) )
 
Lol, dat is idd best ironisch als je het zo bekijkt :D (maar ik heb niets tegen loop onderdelen, doe gewoon liever zware wedstrijden dan wedstrijden als deze waar het meer op snelheid en uithouding aankomt ;) )
ik haat ze wel,is vandaag nog eens bewezen :mad:
ik heb ook liever pure kracht zoals die oh medley en dl vandaag :)
 
Bij een OH medley op pure kracht, stel ik mij dan toch een medley voor waar elk gewicht nog 10-20kg zwaarder was op zijn minst :p

Nadeeltje aan gisteren, ik heb nu een raar gevoel aan een pees in mijn rechterhiel. Als ik de trap afstap, lijkt het alsof die pees ergens over schuift en voelt dat pijnlijk aan. Nuja niet echt pijnlijk, gewoon heel raar. Voor de zekerheid straks de farmers maar laten vallen en voor de rest zeer voorzichtig zijn met wat ik doe.
 
Event training op mijn eentje

Wat ik van gisteren overgehouden heb, is een pijnlijke pees in mijn hiel. Beetje voorzichtig mee zijn dus. Farmers leek me geen goed idee. Ik vermoedde ook dat mijn training wel zou lijden onder het gedoe van gisteren, plus ik had hoofdpijn. Dus heb ik beslist om enkel het belangrijkste voor deze training te doen: log en deadlift. Farmers was ook belangrijk maar zou me geen goed gedaan hebben.

Log
6x57,5kg
3x70kg
3x80kg
1x95kg (voelde licht, veel vertrouwen om te gaan reppen met 105kg)
1x105kg (2F, leg drive van niks en bijna volledig op armkracht, niet goed)
0x105kg (nope, met de vermoeidheid en pijnlijke pees ging dit niets worden)

Deadlift (autobanden)
aantal keer x 105kg (voelde alsof ik niet eens iets vasthad, tof :p)
3x145kg (dit voelde dan weer veel zwaarder dan 145kg zou mogen voelen..)
2x185kg
1x205kg (pffff)
0x220kg (op kniehoogte voelde ik mijn linker strap wat lossen, daardoor schrik dat als ik verder zou trekken ik accidenten ging krijgen, en gefaild. Had eerst nog gedacht om nog eens te proberen en te zien dat mijn straps zeker goed zitten, maar mijn pees had duidelijk genoeg van de training)

Ik had de hele training een verstevigend ding rond mijn enkel. Leek me een goed idee. Blijkt dat dat toch niet zo'n goed idee was. Tegen het eind van de training voelde mijn enkel heel pijnlijk, maar van zodra ik dat ding terug uitdeed, bleef van die pijn niets meer over. Toch maar zonder dat steunverband laten herstellen dus :) Op zich slechte training, maar het is goed om te weten dat ik vermoeid en geblesseerd toch 105kg kan logpressen en bijna 220kg kan autobanddeadliften :)
 
Pijn in de enkel is volledig over. Misschien dat ik bij het trainen er toch nog iets van merk, dus even voorzichtig blijven. Knieën voelen ook goed. Nu enkel mijn rechter onderarm nog die nog half ****ed is van die droogkast zaterdag de helft van de tijd met maar 2 of 3 vingers vast te hebben. Vanavond of morgen, te zien hoe ik me vanavond voel, terug trainen. Aangezien mijn log slecht gaat de laatste tijd, eens wat reps op 90kg maken om de groove terug goed te pakken te krijgen. Ik moet telkens veel te veel opwarmsets doen voor ik aan de zwaardere gewichten kan beginnen. Ik ben zeker dat ik zwaarder zou kunnen gaan als ik minder opwarmsets doe. Daar gaan we dus aan werken.
 
Goed dat je geen last meer hebt duder
 
I'm Wolverine!
 
Maakt niet uit, zolang ik lady Deathstrike maar kan krijgen!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
mja, ik zou eerder voor Mystique gaan :p
Dan kan ik krijgen wat ik wil
 
She's all yours!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Pijn in de enkel is volledig over. Misschien dat ik bij het trainen er toch nog iets van merk, dus even voorzichtig blijven. Knieën voelen ook goed. Nu enkel mijn rechter onderarm nog die nog half ****ed is van die droogkast zaterdag de helft van de tijd met maar 2 of 3 vingers vast te hebben. Vanavond of morgen, te zien hoe ik me vanavond voel, terug trainen. Aangezien mijn log slecht gaat de laatste tijd, eens wat reps op 90kg maken om de groove terug goed te pakken te krijgen. Ik moet telkens veel te veel opwarmsets doen voor ik aan de zwaardere gewichten kan beginnen. Ik ben zeker dat ik zwaarder zou kunnen gaan als ik minder opwarmsets doe. Daar gaan we dus aan werken.

Als je opwarmsets je PR's in de weg staan dan doe je iets fout in je opwarming
 
Probleem is dat ik al redelijk wat reps moet gedaan hebben voor mijn leg drive goed begint te komen voor zwaardere gewichten. Daardoor doe ik dus een te lange opwarming. Als ik minder opwarm, zal ik meer kracht in mijn schouders hebben bij de zware gewichten, maar gebruik ik te weinig leg drive.
Zaak is dus om te zorgen dat ik die leg drive ook met minder opwarmingssets optimaal kan doen, zodat ik EN legdrive EN onvermoeide schouders heb.
 
seg euhm... ik lees dat je wat 90 sets gaat doen voor de groove, maar als max 110 is, zou ik dit toch niet meer als opwarmingssets rekenen? :D of ben ik verkeerd? ???
 
90 gaat vrij vlot. Overhead oefeningen met leg drive zijn op dat vlak anders dan bv een squat of deadlift he. Het ene gewicht krijg je nog vlot boven je hoofd, en dan doe je er 5kg bij en lukt het ineens niet meer. Komt veel mentaal bij kijken en timing enzo.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven