Voorronde sterkste man van België
Medley: yoke 300kg 25-30m + farmers 100kg 25-30m
De yoke tot ongeveer 5 meter voor de meet gekregen met 5-6 drops. Hij voelde zwaar. Ik had gehoopt om toch nog een eind met de farmers te kunnen lopen, maar goed, ik heb een groot deel deelnemers achter me kunnen laten hiermee, dus tevreden. PR ook!
Log
100kg - easy!
110kg - eerste press beetje uit balans, meteen een tweede press en die lukt ook! PR op de IFSA log!
120kg - we waren met 3 die 110kg gehaald hadden. Ik was niet van plan om een derde beurt te nemen, maar in dit geval moest ik toch tenminste proberen. Vlotte clean maar ik stond op mijn benen te trillen dus geen serieuze press poging gedaan. De rest failde ook, dus gedeelde 1ste plaats met 3 man.
Na dit onderdeel had ik een derde plaats gedeeld met Stefan.
Conan's wheel
net geen anderhalf rondje met naar men zegt ~250kg. Vanaf ongeveer 3 kwart rondje was mijn adem volledig weg, dus blij dat ik nog tot hier geraakt ben. Ergens in de middenmoot geëindigd hiermee.
5de of 4de na dit onderdeel denk ik.
Deadlift
200kg - easy
220kg - vrij zwaar al
Geen 3de poging meer gedaan. 240kg zou puur een verspilling van krachten geweest zijn. Helaas had ik op de 220kg in het eindresultaat enkel het gezelschap van Dirk op een gedeelde laatste plaats, dus veel punten verloren. Tot nog steeds 5de plaats hier met 1 punt voorsprong op Stefan (en de rest zat ook op enkele punten verschil).
Atlas stones
1m70-80kg - van de eerste keer er op, goed
1m60-90kg - idem, goed
1m50-110kg - thuis kon ik hem er na het schouderen gewoon opleggen, wou ik hier doen maar het was hier toch een paar cm hoger, dus ging even bijna mis, maar daarna er toch ook goed opgekregen
1m40-125kg - pas, aangegeven dat ik hem niet meer zou proberen (ging niet lukken), weggestapt, toen begon iedereen te roepen dat ik nog moest proberen en ze gaven aan dat ik nog 10 seconden had. Meer voor de show dan iets anders er nog even gaan aanstaan, maar niets meer mee gedaan.
Eindresultaat: 6de plaats van de 11 en dus door naar de finale!
Zeer tevreden van dit resultaat

Overal ongeveer naar verwachting kunnen presteren. Enkel het conan's wheel had beter gekund, maar goed

Filmpjes komen straks of morgen.