AndroidHealthClinic

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Pff k*ttraining

ME Squat

Squat
10x20kg
5x60kg
3x80kg
3x100kg
3x110kg
3x120kg
1x130kg
1x140kg
0x150kg (wtf)
0x150kg (wtf?)
1x150kg (goed moment om die nieuwe knee wraps eens te testen)
0x160kg (met wraps, ik kon het maar proberen he)

En daarna geen zin meer.
Pff 150kg squat kon ik op 20 oktober al, en nu lukt het niet meer. Die Westside is een hele leuke manier van trainen, maar ik heb het gevoel dat ik er veel meer aan heb om regelmatig zware gewichten in mijn nek te hebben bij de oefeningen waar ik dat ook wens. Die 150kg voelde nu belachelijk zwaar op mijn schouders doordat ik al lang dat gewicht er niet meer opgelegd heb. 130kg is het hoogste dat ik de laatste maanden op mijn schouders gehad heb.
Morgen heb ik de hele dag niets te doen, dus dan ga ik me eens bezig houden met te kijken hoe ik mijn vorige schema (waar ik best wel tevreden van was) kan combineren met dit schema. Deze manier van trainen bevalt me wel, het enige dat ik mis, is om regelmatig die zware gewichten te voelen, dus dat wil ik er weer in.

Filmpje van 150kg met wraps
http://www.youtube.com/watch?v=sQANapijlSs

jammer dat wsb voor jou ook weinig tot niks doet...

dat je nu knee wraps aan moet om een weight te pakken die je 20 oktober al zonder kon sucked inderdaad doggy balls man

Ben nu bezig met een nieuw schema op te stellen waar ik weer veel meer squat en deadlift, hopelijk kan ik daarmee dan snel de schade inhalen :)
WSB is iets om nog eens te proberen als ik op een veel hoger niveau sta.

Press dag

Push press
10x20kg
5x40kg
3x50kg
3x60kg
1x70kg
3x80kg (PR)

Close grip bench
5x70kg
5x70kg
5x70kg

DB bench
10x26kg
10x26kg
10x28kg (allemaal vlotjes)

Pull up
10x
7x
5x
5x
5x
4x
4x
4x
4x
2x
totaal: 50 reps

BB curl
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Ok, deftige training. Nooit eerder gerept met 80kg op push press, dus uiteraard een PR. Maar aangezien ik voor nieuwjaar al 1x85kg kon, is dat nu ook niet zo spectaculair. Volgende keer een beetje oefenen op de lock out, dan zal er rap een nieuw PR inzitten.
Pull up ga ik de volgende keer met wat minder volume doen, en wat gewicht toevoegen. Dat is ook weer lang geleden :)

3x80kg push press
http://www.youtube.com/watch?v=mbSIHqY1x7A

Deze ochtend trouwens 77,4kg op de weegschaal. Daarmee zit ik perfect op schema om tegen 1 mei 80kg te wegen, dus gaat goed :)

waarom WSB zo vlug afschrijven?

Probeer eens op ME dagen naar 2 RM, 3RM, 4RM toe te werken ipv die singles, ik bedoel maar wissel af. En zoek ook een degelijk assistance oef na je max effort oef. bv na Closegrip BP, een incline BP van 5*5 ofzo...en steek die er een week of 4 in.daarna roteren (heavy assistance), door bv een boardpress of (dumbbell)floorpress...en daarna afwerken met een oef. in de 8-12 reprange...

Ik merkte ook toen ik telkens naar die 1 RM wilde gaan dat ik na een paar maanden geen vooruitgang meer boekte, enfin, ik geef toe dat ik nog altijd aan het zoeken ben , en constant veranderingen aan breng maar dat maakt het ook "mooi" vind ik. Ik amuseer me er alleszinds mee. Alhoewel ik nu met een blessure zit...:o Mss dat ik na een tijd tot dezelfde conclusie kom maar momenteel geef ik het schema nog een tijdje de "kans" hehe enfin good luck wat je ook kiest;)

Inderdaad, ken maar weinig mensen voor wie WSB niet werkt. Wellicht dat je assistance oefeningen die je kiest voor jou niet echt de juiste zijn. Zoek de zwaktes in je big 3 en kies aan de hand daarvan je assistentie oefeningen.

Ik ga nu even met dit schema verder:

schema%2016%20(Strongman).groot.jpg

Zit ook genoeg variatie in enzo, ik zal me er ook wel mee amuseren :) De opbouw enzo komt voor een groot deel overeen met WSB, alleen is mijn eerste oefening vast (ik ga wel variëren in reps) en laat ik het speed-werk voorlopig achterwege. Echt WSB ga ik nog even houden voor als ik wat verder zit.

Deadlift dag

Deadlift
10x20kg
7x60kg
3x100kg
3x120kg
3x140kg
1x160kg (deadlift zonder straps PR)
3x170kg (heavy) (volume PR)

Hamstring raise
5x met mijn 2 lichtste bands + hulp van handen
5x met 1 band, een sterkere band
5x idem

Good morning
10x60kg
10x70kg
10x80kg

Push crunch
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Ik ben tevreden met mijn deadlift :) Ik denk dat 180kg nu wel moet lukken. Wat vreemd is: bij die 160kg zonder straps, gleed de bar bovenaan al bijna uit mijn handen. Echter heb ik in mijn laatste event training 163kg gedeadlift met een fat bar (zonder knurling), en ook van een centimeter of 2 dieper, en daar was grip het laatste van mijn zorgen... Iemand een verklaring? Beide mixed grip en zonder magnesium ofzo.

Bench dag

Bench press
10x20kg
5x50kg
3x60kg
3x70kg
3x80kg
1x90kg
1x100kg (evenaring PR) (traagste rep ooit :p)

Skullcrusher
10x20kg
10x25kg
10x30kg

One hand DB press (zonder leg drive)
5x28kg (zowel met links als rechts 5x dus)
5x28kg
5x28kg (ging allemaal veel vlotter dan verwacht)

Pendlay row
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg

Wrist roller
1,5x10kg

Plate pinch
links, rechts, links, rechts, links, rechts zonder pauze met 2 (dikke) schijven van 5kg

Het was letterlijk maanden geleden dat ik nog eens zwaar gegaan was op de bench press. De positie van mijn voeten en mijn arch waren niet meer wat ze geweest zijn, maar ik heb toch mijn oud PR kunnen evenaren, zelfs net iets vlotter dan de vorige keer toen mijn techniek wel in orde was. Als ik dit wat regelmatiger oefen, moet er dus in no time een dik PR te zetten zijn.
Wrist roller: 1 rep is 1 keer omhoogrollen en weer naar beneden rollen. Toen de schijf de 2de keer helemaal boven was, brak het touwtje :p Gelukkig zag ik dat al mijlenver aankomen, en stond ik op mijn bed :D Dan maar verdergegaan met plate pinch.

Filmpje komt wanneer youtube daar zin in heeft.

Ik heb sinds vandaag trouwens ook een harnas voor car (of andere voertuigen) pull :D Nu nog rap een stevig touw zoeken, en dan kan ik mij er zaterdag meteen eens mee amuseren.

Ik lees nu pas voor het eerst je log, maar leuk log en goed bezig :thumbup:

Event training

Beetje flauwe training, maarja die moeten er ook zijn...

Fat bar clean & press
Beetje opgewarmd met gewichten van 13 tot 53kg, met af en toe een snatch er tussen.
1x63kg (press zonder legdrive)
1x73kg (continental clean)
0x83kg (continental tot net niet op de schouders)

Farmers walk
25m 2x60kg (opwarming)
4-5m 2x90kg met 3 drops ofzo. Ging echt voor geen meter...
100m 2x60kg met 2 drops. Goeie snelheid wel maarja...

Tractor pull met harnas
Tractor van 5 ton op zeer oneffen en vrij gladde ondergrond. Eerste keer 5cm ofzo.
Daarna een touw erbij gehaald, dan heb ik hem een paar meter kunnen trekken tot hij in een putje kwam waar ik hem niet uitkreeg. Daarna nog een paar keer geprobeerd, maar geen beweging meer in te krijgen + grip was helemaal vermoeid waardoor ik niet deftig meer aan het touw kon trekken.

Sled pull met harnas
Ging in feite nog lastiger, het gras was zeer glad. Uiteindelijk een snelle 10m met een zakje van 60-70kg op de slee

Medley
~35m duckwalk met een farmer van 90kg + 1 tire flip. Echt slecht eigenlijk...

Farmer deadlift
0x(2x110kg)
5x(2x90kg) tjah

Volgende training betere resultaten hopelijk :)

http://www.youtube.com/watch?v=unqC8A8oNso

http://www.youtube.com/watch?v=tY_Q-nZbREY

Laatst bewerkt:
Nog een laatste filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=HRK663GHx2Y

Goeie snelheid, p*ssy weights :) De pauze na de eerste drop was niet zo lang, om een of andere reden was die gast gestopt met filmen :p

Straks lekker squatten :D

Squat dag

10x20kg
5x60kg (what the.. zelfs dit voelde al relatief zwaar...)
3x80kg
3x100kg
3x120kg
3x130kg
3x130kg
3x130kg (volume PR)

Uit het rack nemen (mini ROM dus)
10x200kg
5x280kg
5x280kg (wel lekker :p denk alleen niet dat ik er 1 stap mee zou kunnen zetten zonder dat mijn core het begeeft, had het een yoke geweest :D)

Romanian deadlift
5x100kg
5x100kg
5x100kg

Dragon flag
10x
9x (gefilmd)
10x

2de set dragon flag
http://www.youtube.com/watch?v=E2umH7SjzjA
Ik mag mijn lichaam nog wel iets rechter houden en iets dieper zakken zo te zien :)
Btw, check hoe helder dit filmpje is :D

OH Press dag

Pin press (bar op hoogte van mijn wenkbrauwen)
10x20kg
5x40kg
3x50kg
3x60kg
3x70kg
0x80kg
1x75kg
0x80kg
4x70kg

Close grip bench
5x70kg
5x70kg
5x70kg

DB Bench
10x28kg
10x30kg
10x32kg

Pull up
5xBW
5xBW+5kg
5xBW+5kg
5xBW+5kg

Cheat curl
5x40kg

BB Curl
10x20kg

Reverse Curl
10x20kg

Jammer dat de events een beetje tegenvielen Woopy, volgende keer beter, leuk toch dat je een tractor ter beschiking hebt ;)

Nice speed op deie farmers man :D

Thanks :) De tractor is van de buurman, maar die maakte er geen probleem van :)
Binnen 2 weekends (28 feb) ga ik eens gaan trainen bij Wim Jammaer, ben benieuwd wat dat gaat geven :D

Deadlift dag

Deadlift
10x20kg
5x60kg
3x100kg
3x120kg
1x140kg
1+4x160kg (eerste rep zonder straps, daarna op 10-20 seconden straps aangedaan en verdergedaan)
5x160kg (volume PR)

Rack pull (15cm, nog goed onder de knie)
5x160kg

En toen viel de elektriciteit uit...
Vanalles geprobeerd om die weer in gang te krijgen, ouders gebeld om te zien of die nog ideetjes hadden, maar geen oplossing te vinden. Tegen dat ik bij dat besluit kwam, waren we weer 30-45 minuten verder, dus de trainings groove was er wel een beetje uit. De gewichten enzo liggen nu nog allemaal in het midden van de kamer, aangezien ik het niet echt zag zitten om dat in het donker op te ruimen, en deze ochtend had ik daar ook geen zin in.
Deze ochtend naar de huisbaas gebeld, en die ging een elektricien contacteren.

Weet je trouwens dat het enorm saai is als je s'avonds geen elektriciteit hebt? Je hebt geen tv, geen computer, je ziet niets dus je kan ook niets lezen ofzo, het enige dat je kan doen is in de zetel zitten, nog een shakeje drinken, en gaan slapen...
K*tgedoe :p

Deadlift dag

Deadlift
10x20kg
5x60kg
3x100kg
3x120kg
1x140kg
1+4x160kg (eerste rep zonder straps, daarna op 10-20 seconden straps aangedaan en verdergedaan)
5x160kg (volume PR)

Rack pull (15cm, nog goed onder de knie)
5x160kg

En toen viel de elektriciteit uit...
Vanalles geprobeerd om die weer in gang te krijgen, ouders gebeld om te zien of die nog ideetjes hadden, maar geen oplossing te vinden. Tegen dat ik bij dat besluit kwam, waren we weer 30-45 minuten verder, dus de trainings groove was er wel een beetje uit. De gewichten enzo liggen nu nog allemaal in het midden van de kamer, aangezien ik het niet echt zag zitten om dat in het donker op te ruimen, en deze ochtend had ik daar ook geen zin in.
Deze ochtend naar de huisbaas gebeld, en die ging een elektricien contacteren.

Weet je trouwens dat het enorm saai is als je s'avonds geen elektriciteit hebt? Je hebt geen tv, geen computer, je ziet niets dus je kan ook niets lezen ofzo, het enige dat je kan doen is in de zetel zitten, nog een shakeje drinken, en gaan slapen...
K*tgedoe :p

Sucky sucky kerel !

Al met al toch goede training neergezet de laatste tijd. 160 zonder straps
DL'en is best wel aardig qua grip :thumbs:

Bwah ik zal pas blij zijn met men grip als ik al mijn deadlifts zonder straps kan doen :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven