XXL Nutrition

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Haha zeg dat wel :p Hopelijk maak ik de volgende keer weer zo'n sprong :D

Vandaag enorm stijve buik, het doet al pijn als ik gewoon rechtop sta :p Volgende training waarschijnlijk woensdag, tenzij ik morgen al weer normaal kan staan :)

ME Overhead

Push press met zware bands (~50kg) over schouders om de leg drive te vermoeilijken
10x20kg
5x40kg
3x50kg
3x60kg
1x65kg
1x70kg

Dips (tussen twee stangen die op de spotters lagen)
10x10kg
10x10kg
8x10kg
5x10kg (pff)

Pullover
10x32kg (te zwaar op de buikspieren die nog niet hersteld zijn van vorige training)

Staande flyes met bands
3x10

Chest supported row
1x70kg (hiermee ging ik mijn reps absoluut niet kunnen halen :) )
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Reverse curls
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Een training vol probeerseltjes...
Dat eerste was iets dat ik in een of ander artikel eens gelezen had. Leek me wel es leuk om te proberen. Het maakt de push met de benen wel een pak moeilijker. Maar echt fijn vond ik het toch niet, dit ga ik niet regelmatig doen.
Die flyes met bands wou ik ook eens proberen. De rom is beperkt, het eerste deel van de flye beweging had ik niet. Maar het werkte wel zwaar op de borst. Toch is dit ook niet iets dat ik veel ga doen.
Chest supported row was ook iets nieuw. Ook hier is de rom weer kleiner aangezien dat bankje in de weg zit. Maar op zich was het niet slecht.. Ik voelde het wel veel meer in de biceps dan in de rug, waarschijnlijk door dat laatste deel van de rom dat er niet is.

In feite niet slecht getrained, maar toch heb ik niet echt een bevredigd gevoel.

Filmpjes komen straks.

DE Squat

Box squat + bands (0-25kg) hoogte: ongeveer parallel
10x20kg
5x50kg
3x70kg
2x80kg
2x80kg
2x80kg
2x80kg
2x80kg
2x80kg (gefilmd om snelheid te checken)
2x80kg
2x80kg
2x80kg
2x80kg

Romanian deadlift
10x90kg
10x90kg
10x90kg
10x90kg

Snelheid van de boxsquat zat goed. Volgende keer 8 sets met 90kg, zal al zwaar beginnen worden denk ik.
Romanian deadlift was de eerste keer, voel je wel goed in de hamstrings :)
Daarna moeten stoppen. Ik had een soort spierkramp in de uiterste linkerkant van mijn onderrug, als het dat was. Ik voelde het in het begin van de training al heel lichtjes, maar het was negeerbaar, maar op dit moment was het niet uit te houden. Een hele tijd gelegen en gezeten maar het hielp niet. Noodgedwongen dus gestopt en met heel veel moeite alles opgeruimd. Nu dat ik 5 minuten op een stoel zit, is het ineens over ???

Boxsquat 6de set

http://www.youtube.com/watch?v=nM4hCmhe2qA

Is het niet de bedoeling om constant spanning te houden op die bands?

Bij de neerwaartse beweging hangen ze veel te slap...Denk dat dit niet zo efficiënt is.;)

Dunno. Het is maar een paar cm dat er eigenlijk geen spanning op zit dus ik weet niet of dat iets uitmaakt. Ik kan ze in het vervolg wel wat korter maken :)

Events

De training begon met slecht nieuws: er zat een scheurtje in mijn lichtste zandzak. Ik wou er toch even mee opwarmen, maar de zak van boven mijn hoofd laten vallen, was natuurlijk geen goed idee. De zandzak volledig onbruikbaar dus. Ik heb hier wel nog een paar lege reservezakken liggen, dus volgende keer vervang ik die wel.
Goed nieuws was dat mijn broer net op bezoek kwam op het moment dat ik ging beginnen, en die heeft dan meegedaan, wat de training meteen veel leuker maakte :)

Zandzak boven hoofd: opgewarmd met lichtste zak (~50kg), daarna zak van 60-70kg boven mijn hoofd gestoken. In feite telde het niet aangezien de zak nog een deel op mijn hoofd lag, maarja..

Sled pull: Ik wou beginnen met 2 zakken van 60-70kg + zak van 80-90kg op de slee, maar de grond lag toch net iets te glad daarvoor. Mijn voeten schoven gewoon uit en ik kwam nergens. Zak van 80-90kg er af gehaald, ging nog steeds niet. Uiteindelijk dan met 1 zak van 60-70kg op de slee, en dan maar voor snelheid gegaan.

Tire flip (220kg): 9 herhalingen gedaan. Techniek begint veel te beteren, nu moet ik mij wat op de snelheid richten. Vorig PR was 5 flips.

Farmers walk 2x70kg: 25m, drop, 15m. Dan even gerust en de laatste 10m gedaan. Vorig PR was 20m.

Medley: kruiwagen met zandzakken 10m, turn, 10m, daarna 3 tire flips. De eerste 10m was met 3 zakken (200-230kg), bij het draaien een zak verloren en met 2 zakken (120-140kg) verdergegaan. Niet echt gelet wat het gevoelsgewicht aan de handvaten was. Het was de bedoeling om tussen de kruiwagen en tire flip nog een duckwalk met zandzak te doen, maar dat ging niet echt. Dan maar besloten om een tire flip extra te doen :)

Ik ben tevreden van de training, ik heb duidelijk al goeie vooruitgang gemaakt tegenover de laatste keer. Het gaat nog goedkomen met mij :)
Ik was ook onder de indruk van mijn broer. Zijn niveau is vergelijkbaar met het mijne van enkele maanden geleden, en hij traint niet eens! Op zijn werk werkt hij met buizen van 200kg (sprinkler systemen) en dat werpt blijkbaar zijn vruchten af :)

Filmpje komt straks.

Lekkere events man :cool: Die tireflip gewoon op het gras gedaan?

Ik ben benieuwd naar het filmpje!

Kan je broer me zo een paar zware buizen bezorgen? :D

Jep gewoon op het gras, was geen enkel probleem :) Die sled pull was lastiger :D

Haha ik zal vragen dat hij er een paar pikt op zen werk :p

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0ErlqBvAsZA

Niet teveel letten op de prachtige kledij en intelligente commentaren :p

Aahzonen beer :eek:

Leuk filmpje wel :D

Haha :p Zeveren kunnen ze daar wel

Hahahaha, super filmpje bro'!!! :D

Heeft iemand toevallig een goed idee om die traktorband een beetje te verzwaren?
Ik dacht er aan om hem vol autobanden te steken, maar ik weet niet of dat zoveel gaat uitmaken? Ik dacht er ook aan om aan 2 kanten een zandzak er in te leggen, maar die gaan dan verschuiven of er uit vallen waarschijnlijk.

Ik zou dan toch voor zandzakjes gaan, die kun je misschien met bandijzer en bouten/moeren vastzetten

Ik heb al eens ergens gelezen dat ze de banden met water verzwaren maar hoe dat precies in zn werk gaat durf ik niet te zeggen...

Als ik begin zit er altijd water in van de regen, maar na enkele flips is het meeste er wel uit :p

DE MP

Speed MP met bands (12-32kg)
10x20kg
3x30kg (wat een gewichten :p)
3x30kg
3x30kg
3x30kg
3x30kg
3x30kg
3x30kg
3x30kg
3x30kg
3x30kg

Close grip bench
10x50kg (easy)
10x60kg
10x60kg
8x60kg

Incline bench
10x50kg
10x50kg
10x50kg
10x50kg

Pull up
8x
5x
5x
5x
5x
5x
5x
4x
4x
4x
(50 reps in totaal)

Grip heb ik gespaard aangezien die nog niet volledig hersteld is van zondag. Ook voelt mijn linkerpols niet zo geweldig, ik wil liever niet hervallen in die peesontsteking..

Speed mp ging heel vlot en snel.

Volgende zaterdag komen 2 jongens mee events trainen, dus dat wordt leuk :)

Lekker die MP ... je traint wel héél veel met bands hé?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven