XXL Nutrition

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik dacht dat de oefening iets met spiderlifts ofzoiets noemde :) Kreeg last van mijn onderrug ervan (jaar of twee geleden eens gedaan), zercher squats volgende keer eens proberen!

• Topic Starter Topic Starter
Spiderlifts? Nooit van gehoord :p
Het was eens leuk voor de afwisseling maar ik denk niet dat ik het veel ga doen :)

Gaat goed.

Valt het goed te doen in het strongman wereldje met een minder groot gestalte ?

Tja er zijn oefeningen waar je grote nadelen hebt, en oefeningen waar je een voordeel hebt.
Atlas stones zal ik in vele gevallen boven mijn hoofd moeten kunnen pressen bv, wat niet niets is :p Duckwalk heb ik 2 weken geleden voor het eerst geprobeerd, maar dat was ook bijna niet te doen.
Bij bv car deadlift heb ik dan weer een licht voordeel aangezien ik vergeleken met de groteren van hoger begin te heffen.
En dan heb je het grootste deel van de oefeningen, zoals bv farmers walk ofzo, waar het niet echt iets uitmaakt.

Event training

Squat met bar op paletten, pin squat dus in feite, ongeveer parallel
26 (ofzo) x 103kg

Tire flip
5x (geen conditie vandaag en band was superglad door regen, k*tgedoe)

Overhead medley 53kg fat bar, gasfles van ~40kg, zandzak van 60-70kg
fat bar - gasfles (en tijdens overhead, 10m stappen, dumba style :p) - zandzak fail - fat bar (alles vrij easy behalve die zandzak)

Viking press (zie foto)
15-20 reps (vergeten hoeveel juist, paar reps strict, hoop reps push press, en dan nog wat jerks)

Fat bar deadlift hold met 53kg, pronated
Tijd niet bijgehouden, viel goed mee desondanks natte bar, maarja is dan ook geen gewicht

Schijven gooien en vangen
Beetje spelen met 10kg :p Trainingsmaatje gooide schijven die ik moest vangen met 1 hand.

Weight for height met rugzak van 20-25kg (met 2 handen)
Verschillende keren gegooid, uiteindelijk ongeveer 3m gehaald, bevalt me wel.

Farmers walk
2x60kg 50m op ~30sec
2x90kg 5-6m (hoop vel kwijt :p volgende week heb ik wsl magnesium, PR tijd dan!)

Viking press: (is trainingsmaatje op de foto)
P1000999.groot.jpg

Lekker bezig geweest, originele vikingpress :D

Het was moeilijk om de band daar te krijgen wegens een grote zandbak die in de weg ligt, maar de oefening zelf was goed te doen, goed trainingsgewicht. Later kan ik eventueel nog schijven in de band klemmen ofzo om het zwaarder te maken, dus daar kunnen we wel even mee verder. Alleen geen flauw idee wat het totale gewicht is :D

Edit:
Mooie dag vandaag, en ik zit straks enkele uren alleen thuis en ik heb niets te doen. Dus ik ga zo meteen ff die tire flip overnieuw doen, aangezien ik daar gisteren niet echt tevreden van was :) Wel zien dat ik deftig opwarm, want benen en schouders zijn best wel stijf.

Laatst bewerkt:
Event training (deel 2)

Lichte opwarming: gasfles enkele keren cleanen en pressen

Tire flip
10 reps op ~1m40-1m50

Moet rapper kunnen, maarja ik had dan ook gisteren nog maar getrained :p

Ik ga zien dat ik tegen volgend weekend een paar kettingen heb, om dan in combinatie met de fat bar een soort van yoke te maken.

10 reps = nice :)

Hmmm, fatbar en chains om een yoke te maken... Ik weet niet precies hoe je het wilt doen maar het lijkt me dat alles dan volop gaat slingeren?!

Ik heb het even voor je uitgetekend :D

214v24h.jpg

Zal inderdaad wel redelijk slingeren vermoed ik. But that's the game of the yoke, isn't it? :D Lijkt me dat een normale yoke daarna alleen maar makkelijker zal zijn.
En wordt het niets, dan heb ik toch 2 kettingen om mee te trainen :)

De kettingen heb ik al, magnesium is ook aangekomen, net als een nieuwe riem :D
Dit weekend trainen we trouwens met 4 of 5, zal dus zeker leuk worden!

Anyway:

Overhead press dag

Reverse band military press
10x20kg (lichtste bands dubbelgevouwen)
5x50kg
3x60kg
1x70kg (2F)
0x75kg
1x75kg (blauwe bands erbij, ook dubbelgevouwen)
1x85kg
0x95kg ( + een hoop push presses snel na elkaar, maar keer op keer milimeters verwijderd van een lock out)

Close grip bench
5x70kg (hmm easy)
5x75kg
5x80kg (PR geloof ik)

Bench press
5x80kg
5x80kg
5x80kg

Pull up
5xBW
5xBW+2,5kg
5xBW+5kg
5xBW+7,5kg
3xBW+10kg

Hammer curl (elk hand afzonderlijk, 1 DB)
5x22kg (links beetje cheat bij laatste reps)
5x22kg (idem)

Band curls
10xblauwe band

De spanning op de bands was perfect, die stopte net boven mijn hoofd (daarboven hingen de bands slap), wat ook het punt is tot waar ik de bar krijg puur op leg drive, en waar ik meestal faal. Goede oefening voor de lock out dus. Desalniettemin had ik die 95kg toch graag gehaald. Zeker toen ik het met extra leg drive probeerde. Die lock out heeft dus duidelijk werk nodig!
Close grip bench press ben ik plots sterker op geworden na weken maar net die 3x5 met 70kg gehaald te hebben. Altijd leuk natuurlijk.
Die hammer curl, tja. Ik had geen zin om een barbell te vullen, en er lag nog een DB van 44kg en een DB van 22kg, dus heb ik gewoon die lichtste gepakt en op goede hoop beginnen curlen. Ging nog verbazend goed. Alleen wat een enorm k*tgevoel in de polsen! Ik weet niet, maar de enige biceps oefening waar ik geen last van krijg in mijn polsen, lijkt reverse curl te zijn. Denk dat ik me daar dus tot ga beperken.
Al bij al geen slechte training.

De training van vandaag rustig gehouden (= slechts 1 oefening), aangezien ik een beetje ziek ben en ik mijn herstel niet teveel in de weg wil staan.

Deadlift dag

Platform deadlift (op schijf van 40kg = ~4-5cm, voeten iets dichter bij elkaar dan ik gewend ben, aangezien die schijf ook niet oneindig groot is)
10x20kg
5x60kg
3x100kg
3x120kg
3x140kg
3x160kg
1x170kg (filmpje komt nog maar mijn pc lijkt er op te flippen...)

Niet slecht voor een zieke al zeg ik het zelf :) Misschien had 175kg ook nog gelukt maar het zou nipt geweest zijn.

Morgen ga ik een dagje thuis blijven om te herstellen, zodat ik er zaterdag bij de event training voor de volle 100% kan staan :)

Het filmpje is er geraakt!
http://www.youtube.com/watch?v=nKYFJwlj1QY
Tenzij je mijn "hele" voorbereiding wil zien, stel ik voor dat je een minuutje voortspoelt. Aangezien mijn pc zo moeilijk deed over het filmpje, heb ik het voorspel er niet uitgeknipt.

Nette lift

Beterschap ook ;)

Thanks :) Zal na een dagje wel over zijn vermoed ik, het ergste is vandaag gepasseerd ^^

We waren met 4 gisteren en het weer was prachtig. Leuke training!

Event training

"Overhead stuff"
Opwarmen met fat bar, echter die plooide tijdens de opwarming in 2.
Verder opgewarmd met de gasfles van ~40kg.
Dan van 1 helft van de fat bar een fat bar dumbbell gemaakt en daarmee gespeeld.30kg enkele keren en 40kg 1 keer gedrukt.
Bij het laten vallen is die ook geplooid, compleet nutteloos nu dus. Nu moet ik dus zo snel mogelijk voor vervanging zorgen.

Medley (4 zandzakken en biervat (30L gevuld met water) 10m dragen en laden op platform)
3 zakken geladen, biervat een klein stukje, zwaarste zak laten liggen. De rest kon dit wel. Conditie heeft dringend werk nodig.

Tire flip
6 flips vrij gemakkelijk.

Farmers walk (~12,5m, draaien, en terug) (iemand had schijven van 5kg bij waardoor we eens per 10kg konden verhogen)
2x50kg 25m
2x60kg 25m
2x70kg 25m
2x80kg 25m
2x90kg 12,5m (PR)
2x100kg enkel optillen (ook PR, en in feite nog vrij vlot)

Car pull met harnas
Enkele keren getrokken. Eerst zonder handrem, dan met de handrem op verschillende standen. Was leuk en zwaar. Het was een Volvo maar dat is ook alles wat ik er van weet :p

Hierna wou ik de yoke proberen, maar bij gebrek aan een bar, ging dat nogal moeilijk.

Viking press (met tractorband)
17 reps geloof ik.

Back lift (met viking press opstelling en 20kg schijf in de band geklemd)
22 reps? zoiets

We hebben met die schijf in die band ook eens een tire flip gedaan, was verassend veel moeilijker. Alleen jammer dat die schijf na 2 flips al loskwam.

Ik ga deze week ook eens beginnen met conditiewerk, want daar ga ik op sint-job serieus op falen anders.

http://www.youtube.com/watch?v=wj5QIFQJT58

Lekker bezig geweest, leuk filmpje, jammer wel van die medley

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven