XXL Nutrition

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Squat dag

Squat
10x20kg
5x60kg
3x80kg
2x100kg
12x120kg (repout, PR)
11x120kg (repout met riem en knee wraps)

Rack pull (bar raakte de onderkant van mijn knieschijven nog net)
5x120kg
5x140kg
5x160kg
5x180kg
2x190kg
1x200kg (PR!)

Korte maar krachtige training, na deze 2 oefeningen had ik echt geen zin om nog iets anders te doen :p
Tijdens het opruimen ben ik er in geslaagd mijn pink tussen 2 schijven van 20kg te steken. Hij is nu half gevoelloos :-/

http://www.youtube.com/watch?v=Xi5avZDXTig

Good stuff

Ik heb de laatste dagen weer last van mijn pols waar ik enkele maanden geleden een peesontsteking aan had. Ik was van plan om vandaag te clean & pressen, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee gezien mijn pols al pijn doet van mijn stoel achteruit te trekken of water uit een fles te gieten. :p Even laten rusten dus.
Morgen ontvang ik normaal ook osteobolin-C, zou schijnt goed helpen voor pezen en gewrichten, dus ik ben benieuwd.

OL dag

Clean & push press
5x44kg
3x64kg
2x74kg
3x79kg (PR) (mwah.. mocht wel wat meer zijn.. maarja aangezien ik een paar weken geleden dit gewicht niet eens gecleaned kreeg, mag ik niet klagen he)
1x64kg (was de bedoeling om snatch te zijn, maar ik geraakte maar tot net boven mijn hoofd :p)

Jerk
3x64kg
2x74kg
1x84kg (2F) (k*tgedoe.. dit is mijn PR push press, dan zou je denken dat ik met een jerk toch wel wat meer haal. Maarja het springen wou bij dit gewicht niet echt lukken.)
5x64kg (nog wat oefenen om zo diep mogelijk te zakken)

Techniek bij de clean is weer iets verbeterd. Jerk gaat wel bij de lichte gewichten, bij zware gewichten wil het niet lukken en lijkt het meer op een push press waarbij ik toevallig een kleine split maak. Ik denk dat het deels ook komt doordat ik in die squat cage niet teveel opzij of teveel naar voor of achter mag bewegen, of ik bots tegen de randen. Maarjah buiten mijn cage heb ik dan weer niet genoeg plaats om een goeie split te maken. Jerk oefen ik in het vervolg tijdens event trainingen wel, buiten zonder cage.

Buiten dit alles, had ik vandaag eigenlijk gewoon echt weinig energie en ging het allemaal nogal moeizaam.
Pols heeft het goed gehouden wel. Die jerks voelden achteraf niet zo geweldig, maar ik heb er weinig last van nu.

Morgen beetje HIIT doen. Ik zit al weken te zeggen dat ik er mee ga beginnen, maar het komt er maar niet van :p

Ik doe overigens waarschijnlijk mee met de teamwedstrijd vrachtwagentrekken in den haag (samen met wauter). Het hangt er vanaf of ik vervoer kan vinden of niet :p

2x74kg clean & push press - 3x79kg clean & push press - 1x84kg jerk (2F) - en nog een fail met hetzelfde gewicht
http://www.youtube.com/watch?v=qJ9rMffnOCk

Conditiewerk

15 minuten fietsen aan een constante snelheid, goed tempo.
Daarna omgekeerd en in HIIT sT terug.

Ging aanvankelijk vrij goed. Na een paar intervalletjes moest ik er eentje onderbreken omdat ik me nogal licht in mijn hoofd begon te voelen en ik had geen zin om met die snelheid van mijn fiets te vallen. Na het volgende interval waren mijn benen helemaal verzuurd, zelfs op zacht tempo rijden was al redelijk pijnlijk. Gelukkig was ik bijna terug thuis.

Duidelijk dat ik dit niet meer gewend ben. Pijnlijk, maar goed. Dit moet ik meer doen :)

Vrijdag gaan we trouwens achter cement om een atlas stone te maken die hopelijk ongeveer 100kg zal wegen.

Leuk je ontmoet te hebben op het truckpullen in Den Haag. Was een relaxte dag. En mooi wat ervaring opgedaan.

Open Zuid-Hollands kampioenschap vrachtwagentrekken

Harnas pull
Ging wel goed vond ik. Ik vond dat we nog redelijk snel in beweging kwamen en we konden het tempo er goed inhouden. Een meter voor de finish begon ik al minder te trekken omdat ik dacht dat het al gedaan was. Ik denk echter niet dat het in de rangschikking een verschil gemaakt heeft. Laatste plaats hierop als ik me niet vergis.

Hand over hand
Ging op zich ook best goed. Helemaal op het einde was er echter een bultje waar de truck over moest, en enkelen voor ons waren daar al op vastgelopen. Wij jammer genoeg ook. Een centimeter voor de finish viel de truck stil en begon hij weer achteruit te bollen! We hebben nog eens al onze krachten gebundeld en nog een poging gewaagd om de truck vanuit stilstand over die bult te trekken, maar het lukte niet meer. Geen score dus I guess.

Resultaat, laatste plaats. Ik ben echter heel tevreden met de geleverde prestaties. De deelnemers waren heel sterk (Sarko Alberts, Alexander Moonen, Wim Jammaer, Jan Haaring,...) en zoveel slechter deden we het niet.
Er hing alleszins een heel aangename sfeer en het was weer een leuke ervaring :)

Wie ben jij mr chick in real life? Het was tof maar zwaar, ik moest met mijn magere 74 kilo tegen mannen opboksen die allemaal boven de 100 kilo wegen. Ik heb dat biervat toch maar even mooi 4 keer gestoten :p

Netjes bezig !

Zijn die events feitelijk overall class of zit je dan in -90kg class of dergelijke ?

In deze wedstrijd was het iedereen samen :p

Wie ben jij mr chick in real life? Het was tof maar zwaar, ik moest met mijn magere 74 kilo tegen mannen opboksen die allemaal boven de 100 kilo wegen. Ik heb dat biervat toch maar even mooi 4 keer gestoten :p
Mark, heb jullie in het begin gesproken. Toen ik woopy aan zijn lange haar (sanca style :D) herkende. Wij waren als laatste aan de beurt op ieder onderdeel. We deden ook voor het eerst mee.

Zal morgen eens kijken naar dat filmpje van jullie in harnas.

Laatst bewerkt:
Is goed :) Leuk je vandaag ook weer te ontmoeten :p

Deadlift dag

Deadlift
5x60kg
3x100kg
2x130kg
1x150kg
5x165kg (volume PR) (mooie ononderbroken set, viel me wel zwaarder dan verwacht)

Straight leg deadlift
5x100kg
5x110kg
5x120kg

Power shrug
10x120kg
10x120kg
10x120kg (gewicht was niets, ademhaling en warmte maakten me het wel moeilijk)

Side bend
10x46kg
10x46kg

De warmte viel mij enorm zwaar. Ik heb liters gezweet en was enorm snel uitgeput. Toch een goeie training kunnen neerzetten.
De bedoeling is om bij de deadlift elke keer 2,5kg toe te voegen en 5 reps te maken. Als dat niet meer lukt, maak ik 5 reps in verschillende sets maar blijf ik toch elke week nog verhogen, en zo wil ik naar een nieuw PR opbouwen.

Jullie techniek was stukken beter, lekker laag. Je kan goed zien dat Wauter diep is gegaan. Mooi man. Misschien zien we elkaar nog eens op een volgende wedstrijd.

Press dag

Strict press
5x20kg
5x40kg
3x50kg
2x55kg
5x57,5kg
5x57,5kg
5x57,5kg

Close grip bench
5x70kg
5x72,5kg
5x75kg

Incline bench
5x70kg
5x70kg
5x70kg

DB row
10x22kg
5x34kg
5x46kg
5x46kg
5x46kg (allemaal mooi strict tot minimale cheat)

Barbell curl
10x20kg (voelde weer niet prettig aan de polsen, wat een k*toefening ook)

Reverse barbell curl (voelt stukken beter)
10x20kg
10x25kg
10x30kg (wtf? vroeger had ik altijd genoeg aan een lege barbell voor curls, nu kon ik gemakkelijk verhogen. Ik heb ineens curl-kracht ofwat? :p)

Goeie training. Bij de press ga ik de komende weken telkens verhogen met 2,5kg en 3x5 doen. Kijken hoever ik raak.
Dit is trouwens de eerste training in maanden waar ik zonder wrist wraps gepresst heb, en ik had totaal geen last van mijn polsen! Een heel verschil met vorige week, toen ik waarschijnlijk heel dicht bij een nieuwe peesontsteking zat en ik een paar dagen met steunverband heb rondgelopen.

Laatst bewerkt:
Beenomtrek deze ochtend: 70cm :D

Squat dag

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
2x120kg
1x140kg
1x155kg (PR! en nog niet eens met heel veel moeite :D)
0x165kg (bij de start van de opwaartse fase wat naar voor gekanteld, waardoor ik niet meer omhoog geraakte)
0x160kg (bij het zakken al ging het al niet meer, teveel kracht verloren met die 165kg)

Rack pull (paar cm onder de knie, lastige hoogte om van te starten)
5x140kg
5x160kg
5x160kg
5x160kg (dit was moordend!)

Nice, nieuw squat PR! Had ik bij die 165kg stabiel gebleven, had ik het denk ik ook wel gehaald. 160kg mag de volgende keer zeker geen probleem zijn. Het zal alleen nog even duren voor ik het probeer, vanaf volgende keer ga ik weer rustig opbouwen.

filmpje komt later, youtube heeft niet veel zin.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven