Voorrondes sterkste man van België
Medley (tire flip 300kg 15m, duckwalk 150kg 15m)
best wel een zware band! Ik was nog redelijk goed bezig, ik denk dat ik 2 of 3 flips had (de meesten hadden er 6 nodig om aan de 15m te geraken) en toen lag ik ineens met mijn een been onder de band :-/ Waarschijnlijk mijn voet verkeerd gezet ofzo. Ik ben er dan maar wijselijk mee gestopt en heb wat ijs op mijn knie laten leggen, alhoewel er eigenlijk alleen wat vel af was. Met die duckwalk had ik sowieso niet ver gekomen, dus ik zou toch laatste geweest zijn.
Log lift
korte opwarming. Een clean en een paar stricte presses met 40kg, een clean en press met 80kg met (te) weinig legdrive. En dan voor echt:
-85kg (easy)
-90kg (ging ook nog vlot)
-95kg (2 keer moeten cleanen. Toen hij op mijn borst lag, werd het wat licht in mijn hoofd, dus pressen ging niet)
"IFSA rules". Bij een fail, moet je de volgende beurt sowieso met 5kg verhogen. Daarom ben ik met 85kg begonnen ipv 90kg zoals ik van plan was, om toch zeker dat al te hebben. Deze regel heeft bij een paar andere deelnemers voor problemen gezorgd. Ik heb bij deze proef 4 man achter mij kunnen laten.
Farmers walk (2x105kg 60m, 1 turn)
Ze hadden de afstand voor de fun verdubbeld en er een turn ingestoken, leuk

Ik ben zo'n 10m ver geraakt, daarna kreeg ik de farmers nog amper gehoffen. 1 iemand geraakte niet gestart, voorlaatste plaats hierop dus.
Deadlift (240kg op reps)
Olympische stang met aan elke kant een traktorband van ongeveer 110kg. Zag er wel stoer uit. Paar cm hoger dan normale deadlift-hoogte. Ik heb er aan getrokken tot mijn hoofd bijna ging ontploffen, en toen ben ik gestopt. Geen beweging in te krijgen, ook niet verwonderlijk aangezien mijn PR hier ver onder ligt

Ik was niet de enige die dit niet gelift kreeg. Gedeelde laatste plaats met 4-5 mensen ofzo.
Atlas stones (90-110-125-135-145kg op 1m30)
Lang gesukkeld om die steen van 90kg omhoog te krijgen. Uiteindelijk NET NIET er op gekregen. Jammer. Ik had gedacht dat die 90kg nog vrij goed ging gaan en dat ik deze situatie met 110kg ging hebben. Viel dus wat tegen.
Uiteindelijk voorlaatste plaats, voor Tim die na de tweede proef uitgevallen was met een nekblessure. Eerlijk gezegd, op beter kon ik niet hopen. Het was een leuke ervaring en een goeie motivatie om nu nog harder te trainen.
Ik heb Wim zien fotos maken, die zullen binnenkort wel op zijn blog verschijnen vermoed ik. Er waren ook mensen van de organisatie die filmden en fotos maakten, geen idee wat daar mee gaat gebeuren.