MuscleMeat

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Kleren kopen is verdomd lastig met je lichaamsverhoudingen als je traint :p

• Topic Starter Topic Starter
Press dag

Press
10x20kg
5x40kg
3x50kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg (volume PR) (beetje extra op techniek gelet, hielp veel)

Close grip bench
5x60kg
5x75kg
5x75kg
5x75kg (volume PR)

Incline bench
5x70kg
5x75kg
5x75kg (volume PR)

DB row
5x34kg
5x42kg
5x46kg
5x48kg (PR)
5x50kg (PR!) (laatste 3 setjes gefilmd om strictheid te checken, was veel beter dan ik verwacht had. Met wat meer cheat was ik nog steeds tevreden geweest :D)

Reverse barbell curl
10x20kg
10x25kg (PR)

Yes! Een nieuw curl PR! Gelukkig dat dat er was, anders was het een waardeloze training geweest.
Nee, ik had echt enorm veel energie en agressie vandaag tijdens de training, ging allemaal echt goed :) Zo mogen er nog meer volgen!

Filmpje 5x46kg, 5x48kg, 5x50kg db row
http://www.youtube.com/watch?v=c2GqdiSdCYg

Let vooral op de brute aflijningen in mijn quadzz.

Squat dag

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
5x125kg
5x125kg
5x125kg (volume PR) (best wel zwaar eigenlijk)

Front squat
3x100kg
3x100kg
3x100kg (volume PR) (met overschot eigenlijk)

Rack pull (met reverse groene bands)
5x140kg (lol super easy, die bands helpen best wel veel)
5x220kg
3x240kg
2x250kg (als ik er voor gegaan was had ik wsl nog wel 1 of 2 reps gehaald, maar ik heb me niet geforceerd. zou slecht moment zijn om iets te blesseren :) )

Zou ik op de wedstrijd ook bands mogen gebruiken? :D
Ik ga voor die deadlift zaterdag eens kort aan die bar trekken, en als ik me niet supersterk voel, ga ik er niet teveel moeite insteken. Beetje onozel om daar 60 seconden alle krachten uit mijn lijf staan te trekken voor niets, dan kan ik die krachten beter sparen voor de stones :)

Donderdag nog eens wat conditiewerk, en dan afwachten tot zaterdag!

Je begint goed sterk te worden :)

Thanks :) Er is echter nog heel veel werk voor ik in jouw buurt kom :D

Je bent toch goed op weg! ;)

Als die DL te zwaar blijkt te zijn ga ik toch wel de volle 60sec. gebruiken om er toch een rep uit te halen denk ik :D

Mja, mijn PR op ik denk iets hoger dan de wedstrijdhoogte, was 200kg met heel veel moeite (maandje geleden ofzo). Lijkt me dus niet dat ik op magische wijze zaterdag ineens 250kg kan :p

Conditiewerk

~12,5km fietsen op constante snelheid

Mijn zwaarste 12km ooit.. Toen ik vertrok was het lichtjes aan het druppen en het werd weer bewolkt na een tijdje zonnig geweest te zijn. Ik had gehoopt om voor de regen terug thuis te kunnen zijn, maar helaas. Toen ik een paar minuten weg was, begon het. De eerste 6km heb ik door regen (ik haat regen) en wind mogen rijden, met boven mijn hoofd donder en bliksem. En het was serieus aan het regenen. Ik had beter een duikbril opgezet, want er waren momenten dat ik echt weinig kon zien. Na een goeie 6km stopte het met regenen, maar ondertussen was ik wel al vrij uitgeput. Na ongeveer 8km begon dan ineens mijn rechter dij en bil te slapen.. Telkens als ik mijn tempo een beetje wou opdrijven, begon dat dan te tingelen en te steken, en werd ik bijna verplicht om vrij traag te blijven rijden. Een km voor einde kwam ik dan weer in de stad, waar ik af en toe moest stoppen voor lichten en auto's. Door af en toe van dat zadel te komen, kon mijn been dan weer wakker worden. Toen begon het natuurlijk weer te regenen.
Hou er dan ook rekening mee dat mijn benen nog een beetje vermoeid waren van dinsdag, dat ik een vrij zware fiets heb, en dat mijn banden half plat waren, en het plaatje is compleet.

Conditioneel viel het wel mee. Als training op doorzettingsvermogen kon het wel tellen.

Morgen rust, en dan is het uitkijken naar de wedstrijd van zaterdag. Ik verwacht laatste plaats, maar ik ga het beste van mezelf geven, dat ik het een week nadien nog voel!
Ben benieuwd. Van de vlaamse deelnemers ken ik alle namen wel. Van de walen alleen florent veldeman. Geen idee hoe die andere walen het gaan doen :)

Voorrondes sterkste man van België

Medley (tire flip 300kg 15m, duckwalk 150kg 15m)
best wel een zware band! Ik was nog redelijk goed bezig, ik denk dat ik 2 of 3 flips had (de meesten hadden er 6 nodig om aan de 15m te geraken) en toen lag ik ineens met mijn een been onder de band :-/ Waarschijnlijk mijn voet verkeerd gezet ofzo. Ik ben er dan maar wijselijk mee gestopt en heb wat ijs op mijn knie laten leggen, alhoewel er eigenlijk alleen wat vel af was. Met die duckwalk had ik sowieso niet ver gekomen, dus ik zou toch laatste geweest zijn.

Log lift
korte opwarming. Een clean en een paar stricte presses met 40kg, een clean en press met 80kg met (te) weinig legdrive. En dan voor echt:
-85kg (easy)
-90kg (ging ook nog vlot)
-95kg (2 keer moeten cleanen. Toen hij op mijn borst lag, werd het wat licht in mijn hoofd, dus pressen ging niet)
"IFSA rules". Bij een fail, moet je de volgende beurt sowieso met 5kg verhogen. Daarom ben ik met 85kg begonnen ipv 90kg zoals ik van plan was, om toch zeker dat al te hebben. Deze regel heeft bij een paar andere deelnemers voor problemen gezorgd. Ik heb bij deze proef 4 man achter mij kunnen laten.

Farmers walk (2x105kg 60m, 1 turn)
Ze hadden de afstand voor de fun verdubbeld en er een turn ingestoken, leuk :p Ik ben zo'n 10m ver geraakt, daarna kreeg ik de farmers nog amper gehoffen. 1 iemand geraakte niet gestart, voorlaatste plaats hierop dus.

Deadlift (240kg op reps)
Olympische stang met aan elke kant een traktorband van ongeveer 110kg. Zag er wel stoer uit. Paar cm hoger dan normale deadlift-hoogte. Ik heb er aan getrokken tot mijn hoofd bijna ging ontploffen, en toen ben ik gestopt. Geen beweging in te krijgen, ook niet verwonderlijk aangezien mijn PR hier ver onder ligt :p Ik was niet de enige die dit niet gelift kreeg. Gedeelde laatste plaats met 4-5 mensen ofzo.

Atlas stones (90-110-125-135-145kg op 1m30)
Lang gesukkeld om die steen van 90kg omhoog te krijgen. Uiteindelijk NET NIET er op gekregen. Jammer. Ik had gedacht dat die 90kg nog vrij goed ging gaan en dat ik deze situatie met 110kg ging hebben. Viel dus wat tegen.

Uiteindelijk voorlaatste plaats, voor Tim die na de tweede proef uitgevallen was met een nekblessure. Eerlijk gezegd, op beter kon ik niet hopen. Het was een leuke ervaring en een goeie motivatie om nu nog harder te trainen.

Ik heb Wim zien fotos maken, die zullen binnenkort wel op zijn blog verschijnen vermoed ik. Er waren ook mensen van de organisatie die filmden en fotos maakten, geen idee wat daar mee gaat gebeuren.

Je bent slimmer dan mij geweest op die log maat ;)

Je hebt goed je best gedaan, ik vond het wel eng toen je been onder die tire stak, dat is afvoeren dacht ik, ****ing karakter dat je hebt doorgestreden!

Juist wat vel van mijn knie, flauwe reden om te stoppen dus :p Ik moet wel toegeven dat hij iets zwaarder op mijn been woog dan mijn eigen band :D
Is nu wel een mooie blauwe plek aan het worden, en een grote :p
Ik geef je zo snel mogelijk nog es karma trouwens :D

Je hebt toch echt wel geluk gehad kerel, goede engelbewaarder die je hebt :D

Achja, mn benen zien ook niet uit, armen vallen nog goed mee, can't beat Bert on the warscars :D :D :D

Zoals het hoort :P

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

eek !

Ziet er eng uit. Erg druk was het niet lijkt het.

:eek: Howly crap, dat heb ik gemist blijkbaar.

Gelukkig goed afgelopen!

They call it the tire flip dance!

Jaloers? :p

Ja! :mad:

Natuurlijk niet, jwz, ze wou je zelfs te hulp schieten zei ze :cool:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven