Fitness Seller

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooie pr, probeer je rug wel goed mee omhoog te krijgen tijdens de lift.

Hee dat t-shirt komt me bekend voor.

• Topic Starter Topic Starter
Mooie pr, probeer je rug wel goed mee omhoog te krijgen tijdens de lift.

Hee dat t-shirt komt me bekend voor.

I know :) Nu gaat het nog, maar het moet inderdaad niet veel erger worden. Denk dat ik maar es wat meer good mornings moet doen ofzo.

Oja? Lag ineens in mijn kast, geen idee waar het vandaan komt :dunno:
Het is trouwens de kleinste XL die ik ooit gezien heb, of ik moet ineens zo buff geworden zijn :p

potige beentjes

Alleen jammer dat er behoorlijk wat vet op zit natuurlijk he :) Ben benieuwd wat er van overblijft als ik ooit eens cut.

Conditiewerk

10 minuutjes op constant tempo fietsen
10 minuutjes terug met intervals

Iets korter gehouden dan vorige keer, gezien mijn benen nog vermoeid waren van gisteren. De maximale snelheden lagen ook een pak lager. Desalnietemin heb ik meer intervallen kunnen doen, met minder trage stukken. Ook geen vervelende krampen of licht gevoel in mijn hoofd. De gemiddelde snelheid was zeker weten wel hoger dan vorige keer. Minder snelle sprints, maar snellere "trage stukken" die ook nog eens korter duurden. Toch al een verbetering dus.
Misschien dat ik zondag een beetje met het springtouw bij mijn ouders ga spelen.

Ik kan een tiental sprongen maken voor dat ik met het touw tegen mijn voeten of nek sla :p Maar oefening baart kunst ;)

Event training

Farmers walk
2x50kg 28m (1 turn) (easy)
2x80kg 10-15m (1 turn)
2x100kg 14m, 2 drops (PR) Na de 2de drop even nieuwe magnesium op mijn handen gedaan, daarna ging het weer goed, ik had nog wel een paar meter verder geraakt wsl.

Tire flip (220kg + 2 schijven van 20kg)
7 flips op 2 minuten (PR denk ik, 7 flips heb ik al gehaald, maar het duurde langer)

Hang (zo lang mogelijk blijven hangen aan pull up bar met extra 20kg)
40 sec ofzo, niet echt een geweldige tijd :)

Pull ups
4xBW+20kg (dik PR)

Fat bar clean & press
beetje opwarmen met 50kg
5x70kg op 1 minuut. Techniek trok wel op niet veel.

Daarna ook nog 2 keer het biervat gestoten, dat nu toch weer een paar kg zwaarder is. (Ik heb er vorig weekend wat overschotjes beton bijgekapt :) )

Tractor pull (5 ton) (harnas, geen touw)
Niet verder dan een paar cm geraakt. De ondergrond was nu nochtans veel beter dan de laatste keer, maar het blijft toch echt een zwaar ding. Met een touw erbij zou het denk ik wel gelukt zijn, maar ik vond zo meteen niets om het aan vast te maken.
We hebben dan ook eens geprobeerd om de start met hulp te doen, zodat we hem enkel in gang moesten houden, maar zodra de andere stopte met meeduwen, viel de tractor bijna meteen stil en zaten we weer vast.
Ik zal het nog eens moeten proberen als ik nog een pak sterker ben :)

Squat (op box, ongeveer parallel)
15x120kg op 50-60 seconden, nice!

Veel PR's, goeie training :) Overigens weer mijn wrist wraps niet nodig gehad, ik heb er eerlijk gezegd niet eens aan gedacht, zo goed hielden mijn polsen het :D

Ik heb nu trouwens ook een eerste "atlas stone", maar die is nogal klein en licht uitgevallen. Je kan er mee gooien :p

Filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=4DWQ5hp7c9w

Trainingsmaatje (Wauter):
http://www.youtube.com/watch?v=TiYO7niGn1g

Persoonlijk vond ik het een beetje tegenvallen, bij squat geraakt ik zelfs niet eens uit de palletten :s

Probeer de tire eens hoger te leggen, tot op je buik en dan je borst, en duw hem dan met de handen onderin om, gaat veel sneller dan imo

Zal het volgende keer eens proberen :)

OL dag

opwarming: zetels verdragen :p

Fat bar clean & jerk
5x50kg clean + 5x50kg jerk (beetje oefenen op techniek, ging goed vandaag)
2x60kg
1x70kg
0x80kg (wou maar niet lukken)
2x70kg

Keg press (~60kg ofzo) (eerste rep clean)
5x
5x
5x

Fat bar speed deadlift (blauwe band)
2x100kg
2x100kg
2x100kg
2x100kg
5 minuten regenpauze
2x100kg
2x100kg
2x100kg
2x100kg
2x100kg
2x100kg

Pull ups
10x
6x
4x
4x
4x
2x
(30 reps in totaal, 50 zat er echt niet in vandaag)

Farmers walk
2x40kg 56m, 3 turns

De training van zaterdag zat er nog goed in, vooral mijn grip liet het afweten. Na het verdragen van die zetels stonden mijn onderarmen helemaal hard :-/
De techniek van de clean ging vrij goed deze keer, in tegenstelling tot zaterdag. 80kg wou echter niet lukken.
Keg press ging wel, maar het is dan ook een vrij beperkte ROM natuurlijk.
Speed deadlift was enorm moordend in mijn benen! Moet ik meer doen.
Daarna begon de vermoeidheid pas echt toe te slaan (ik had ook nog maar 1 maaltijd binnen). De eerste set pull ups ging nog goed, daarna ging het snel bergaf. Bij die farmers walk had ik expres zo'n laag gewicht genomen om een beetje op uithouding te trainen, maar aangezien mijn onderarmen niet veel meer aankonden, heb ik dat niet lang volgehouden.

Maar toch toffe training, het zou wel leuk zijn als ik dat eens meer kan doen, zo wat events in mijn trainingen verwerken :)

Deadlift dag

Deadlift
5x60kg
3x100kg
2x130kg
1x150kg
0x167,5kg

WTF?! Bedoeling was 5x167,5kg, maar ik kreeg die bar niet eens los van de grond. Normaal zou dit gewicht geen probleem mogen zijn, laat staan dat ik het niet eens 1 keer omhoog krijg. Ik voel mij ook niet ziek ofzo, ik snap er echt niets van.
Eerlijk gezegd, mijn motivatie om te trainen was vrij laag vandaag, maar dat verklaart nog altijd niet waarom ik ineens zo zwak ben..
Ik ga maar even een paar dagen rusten tot ik voel dat ik er weer tegenaan kan. Echt bizar dit..

Deadlift dag (poging 2)

Deadlift
5x60kg
3x100kg
2x130kg
1x150kg
4x167,5kg (5F) (no straps ^^)

Straight leg deadlift
5x120kg (eerste 3 reps pronated)
5x130kg
5x130kg

Side deadlift
60kg 1xlinks 5xrechts

Ging al beter, al was ik duidelijk nog steeds niet helemaal hersteld. Jammer dat ik de 5 reps niet gehaald heb bij deadlift, maar dat maak ik volgende keer met 170kg helemaal goed.
Ik heb een blokje magnesium meegepakt van mijn "strongman tuin" naar mijn home gym. Het is nogal rommelig met mijn vast tapijt enzo, maar ik begon genoeg te krijgen van die straps. Ik zal dan wel wat regelmatiger stofzuigen. Wat merk ik nu, magnesium + knurling + mixed grip = supergrip! Als ik dat kan volhouden naar mijn max gewichten, zullen mijn straps binnenkort enkel nog ter decoratie van mijn home gym dienen (mss voor power shrugs als uitzondering).
Side deadlift wou ik eens proberen, maar beviel me niet echt. Het evenwicht is nogal beperkend. Bij het zakken, is er altijd wel een kant die sneller daalt dan de andere, die botst dan op de grond en gaat weer omhoog, waarna de andere kant ineens sneller zakt, enz... Nogal lawaaierig en inefficiënt. Maar soit, rechts ging, links ging niet meer omdat ik een pijntje had in mijn oblique.

Overigens heb ik (als caffeïne-maagd) eens een red bull gedronken voor de training, om te kijken wat het effect zou zijn. De smaak was niet slecht, al heb ik het niet voor bruis. Een kwartiertje boeren laten om die lucht uit mijn maag te krijgen, maar buiten dat heb ik er eigenlijk absoluut niets van gemerkt. Beetje flauw..

Volgende training maandag pas, hopelijk ben ik tegen dan eens 100% uitgerust :)

Zie net het filmpje... geweldig commentaar :lol:

Ik vreesde al dat het zoiets ging worden toen m'n zusje vroeg "mag ik filmen?" :p

Event training @ de Meir in Antwerpen (gisteren)

Super one handed farmers walk
beginnen met 0kg en elke kilometer 1kg erbij

Te klein tshirtje uitkrijgen
34,2 seconden

En dan afgesloten met een mc donalds bezoekje.

Besluit: weer 2 broeksmaten gestegen :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven