Fitness Seller

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
SniperX

De sterkste man van Merchtem

Log lift
80kg op reps voor 2 minuten. Clean ging heel gemakkelijk. Press ging moeilijker maar ging wel. 4 herhalingen gehaald volgens de scheidsrechter. Ik was vrij zeker dat ik er 5 had, maar soit. Denk niet dat het een verschil maakte in de puntentelling, die ene rep. Met deze proef ergens halfweg het klassement.

Traktorduwen
Een traktor van 4,5t over 20m duwen. De beste techniek was blijkbaar om tegen 1 van de banden te duwen, dus dat deed ik dan ook. Ik was snel vertrokken, maar iets voorbij de helft begonnen mijn schouders enorm te verzuren en moest ik serieus doorbijten. Ergens achteraan het klassement hierop.

Slede trekken
Een boomstam van 190kg (ofzo?) over 20m trekken. Dat ding was enorm lastig om in beweging te krijgen, en na elke ruk viel hij meteen weer stil. Op de normale manier kreeg ik hem niet in beweging. Touw dus rond mijn middel geslaan en zo getrokken. Zo ging het wel, maar het koste me enorm veel kracht. Tot halfweg geraakt en toen was de tijd op. Voorlaatste hierop denk ik.

Hooggooien
Een autoband van ~8kg zo hoog mogelijk gooien. Ging heel goed bij mij. Ik had meestal maar 1 beurt nodig, soms 2 (maximum was 3 per hoogte). Eén voor één zag ik de andere deelnemers falen, tot we nog maar met 2 over bleven. Ik denk dat we nog zeker 5-6 beurten met ons tweetjes gedaan hebben voor het bij mij niet meer lukte. Bij de andere ging het nog steeds zonder veel moeite (of zo leek het toch), dus ik had sowieso geen kans om ervan te winnen. Toch 2de plaats, waar ik enorm tevreden mee ben :)

Conan's wheel
285kg, en dat ding schommelde! Ongeveer 3 kwart van een rondje gedaan, daarmee ergens achteraan in het klassement.

Autobuswielwandelen
Groot wiel van 120kg 20m heen en 20m terug. Het gewicht viel op zich nog mee. Het stappen was heel lastig. Ook een beetje onwennig aangezien je totaal niet zag waar je naartoe stapte. Ongeveer een meter of 2 voorbij het draaipunt laten vallen. Weer ergens achteraan hier.

Ijzeren bollen laden
70-90-110-130-140-150kg op 1m20-1m30 ofzo. 70 en 90kg ging vrij vlotjes. 110kg had ik bijna van de eerste keer er nog vrij snel op, maar bij het naar boven gaan, stampte ik ermee tegen mijn kin, waardoor ik hem liet vallen. Daarna was het een enorm gevecht om hem er nog terug op te krijgen, maar het lukte toch. Weer ergens achteraan.

Einduitslag: 5de van de 8. Heel tevreden van mijn prestaties. Op geen enkele proef laatste geworden denk ik, en met mijn hooggooien heb ik denk ik iedereen (inclusief mezelf) verrast :)

Geen idee of er foto's of filmpjes zijn. Als die er zijn, zullen die nog wel komen I guess.

Leuk verslag, gefeliciteerd met je 5de plaats!

proficiat hoor man ;)

Nette prestaties toch man :)

Dikke proficiat voor je hooggooi prestaties :thumbs:

Squat dag

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
2x120kg
5x135kg
5x135kg (gefilmd)
5x135kg (gefilmd) (volume PR)

Front squat
5x100kg
5x100kg (gefilmd)
5x100kg (volume PR)

Reverse band deadlift (groene banden)
5x180kg
2x220kg (easy nog, gefilmd)
0x250kg (1cm van de grond ofzo)

Squat ging weer goed. 2de set gefilmd en gezien dat de bar toch vrij hoog ligt. Bij de 3de set dan aanvankelijk met een smallere grip gestart om te kijken of ik hem zo lager kon leggen, maar hij lag eigenlijk op exact dezelfde plaats (lager voelde hij echt niet stabiel) plus ik had minder controle over het evenwicht van de bar, dus na de eerste rep even mijn handen weer wat wijder gezet en zo verder gedaan. Misschien lijkt het ook alsof de bar hoog ligt doordat ik van vrij laag film ofzo.
Ik voelde de squat toch serieus in mijn benen (wsl nog van Merchtem). Bij front squat was het de bedoeling om 3x3x115kg te doen, maar dat zag ik zo niet zitten dus heb ik setjes met wat meer herhalingen met 100kg gedaan. Ging nog vlotjes.
Reverse band deadlift was de eerste keer ooit. Het opstellen koste me meer tijd en moeite dan de oefening zelf. Nogal tricky om die bar te laden als er altijd 1 kant een meter hoger dan de andere kant zit. Ik wou doubles doen tot het niet meer ging, maar dat kwam sneller dan verwacht. Ook niet verwonderlijk, mijn benen waren al helemaal leeg.

Verandering in plannen trouwens. De bedoeling was om deze week enkel morgen een lichte training te houden, ivm de wedstrijd in Zevenkamp. Daarna dan ook nog wat rust en dan weer beginnen trainen. Nu is het zo dat met een beetje pech/geluk ik moet/mag meedoen aan de finale van België, en ook al zijn de proeven vrij onmogelijk voor mij en is er niet veel tijd meer, ik wil daar toch zo sterk mogelijk staan. Daarom ga ik dus nog 2 weken zo zwaar mogelijk trainen, gevolgd door een week rust om van die 2 weken te bekomen, en dan is het zover. Dat wil dus zeggen dat ik niet bepaald uitgerust op Zevenkamp zal staan, maar het is een vrij lichte wedstrijd dus ik denk (hoop) dat dat wel in orde komt, en zo belangrijk is die wedstrijd nu ook weer niet. Ik heb nog gedacht om me uit te schrijven, maar ik vind het een beetje stom om een wedstrijd af te zeggen omdat ik MISSCHIEN aan een andere ga meedoen.
Ook nog even 3 weken zo goed en zo veel mogelijk eten, zien dat ik alles binnenkrijg wat ik nodig heb, goed rusten,...
We zullen wel zien hoe dit afloopt...

Als ik heel eerlijk mag zijn dan vind ik de sterkste man van belgie (nu nog) niets voor jou, je zal er heel weinig aan hebben.

Ik ben het volledig met je eens :p

Tja misschien dat ik me op deze manier ipv 100% belachelijk, slechts 90% belachelijk ga maken :p Maar goed, ik hoop dat er niemand uitvalt en dat iedereen komt opdagen op de dag zelf.

Ivm die reversed band DL

Zou het niet beter zijn wanneer je in lock out postitie staat , de spanning van de banden nul is, heb je in mijn opinie meer aan. Is maar een voorstel hoor;) Bij mij is de spanning er al praktisch volledig af wanneer ik ongeveer net voorbij die knieen ben.

Anders nette trainingen.:cool:

Dunno. Een tijd geleden deed ik squats tegen bands en toen vertelden ze me dat het beter is om over de hele beweging spanning te hebben :p

Ik denk niet dat jij je hoeft te concentreren op reverse band deads. Ik heb gezien bij de barbeque bij jan dat uw lockout zeker sterk genoeg is. Jij moet meer werken op kracht/snelheid van de grond. (GM's, squats, speed deads,...) Meer heup en beenkracht = meer kracht van de grond = veel gains op je deadlift.

Nette training overigens. Uw front squat vorm is heel goed.

I know. Ik was eigenlijk al van plan om dat en rack pulls niet meer te doen, maar ik dacht om nog wat te oefenen op die deadlift van de finale. Maar eigenlijk is dat ook compleet zinloos want er is no way dat ik 300kg kan trekken :p

280... ;)

Ah het is verminderd. Maar 280kg lukt me evenmin :p Zonder platform moet ik er wel wat mee kunnen (270kg ging nog vrij goed voor 3 reps en er zat nog meer in). Maarja daar ben ik vet mee :)

I hear ya, vanaf de grond trok ik ook de 280 maar op de pallet is het voor mij ook (nog) niet te doen, maar ik ga er de volle 90sec. aan sleuren denk ik, 1 rep = 1 rep :D

Met straps trok ik trouwens ook de 240 op verhoging de zondag, zaten nog wel wat reps in denk ik, had ik beter op de voorrondes ook aangedaan, maarja, ben er nu toch bij :P

Ik zou al heel blij zijn met 1 rep op die 240kg, laat staan 280kg :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven