De sterkste man van Merchtem
Log lift
80kg op reps voor 2 minuten. Clean ging heel gemakkelijk. Press ging moeilijker maar ging wel. 4 herhalingen gehaald volgens de scheidsrechter. Ik was vrij zeker dat ik er 5 had, maar soit. Denk niet dat het een verschil maakte in de puntentelling, die ene rep. Met deze proef ergens halfweg het klassement.
Traktorduwen
Een traktor van 4,5t over 20m duwen. De beste techniek was blijkbaar om tegen 1 van de banden te duwen, dus dat deed ik dan ook. Ik was snel vertrokken, maar iets voorbij de helft begonnen mijn schouders enorm te verzuren en moest ik serieus doorbijten. Ergens achteraan het klassement hierop.
Slede trekken
Een boomstam van 190kg (ofzo?) over 20m trekken. Dat ding was enorm lastig om in beweging te krijgen, en na elke ruk viel hij meteen weer stil. Op de normale manier kreeg ik hem niet in beweging. Touw dus rond mijn middel geslaan en zo getrokken. Zo ging het wel, maar het koste me enorm veel kracht. Tot halfweg geraakt en toen was de tijd op. Voorlaatste hierop denk ik.
Hooggooien
Een autoband van ~8kg zo hoog mogelijk gooien. Ging heel goed bij mij. Ik had meestal maar 1 beurt nodig, soms 2 (maximum was 3 per hoogte). Eén voor één zag ik de andere deelnemers falen, tot we nog maar met 2 over bleven. Ik denk dat we nog zeker 5-6 beurten met ons tweetjes gedaan hebben voor het bij mij niet meer lukte. Bij de andere ging het nog steeds zonder veel moeite (of zo leek het toch), dus ik had sowieso geen kans om ervan te winnen. Toch 2de plaats, waar ik enorm tevreden mee ben
Conan's wheel
285kg, en dat ding schommelde! Ongeveer 3 kwart van een rondje gedaan, daarmee ergens achteraan in het klassement.
Autobuswielwandelen
Groot wiel van 120kg 20m heen en 20m terug. Het gewicht viel op zich nog mee. Het stappen was heel lastig. Ook een beetje onwennig aangezien je totaal niet zag waar je naartoe stapte. Ongeveer een meter of 2 voorbij het draaipunt laten vallen. Weer ergens achteraan hier.
Ijzeren bollen laden
70-90-110-130-140-150kg op 1m20-1m30 ofzo. 70 en 90kg ging vrij vlotjes. 110kg had ik bijna van de eerste keer er nog vrij snel op, maar bij het naar boven gaan, stampte ik ermee tegen mijn kin, waardoor ik hem liet vallen. Daarna was het een enorm gevecht om hem er nog terug op te krijgen, maar het lukte toch. Weer ergens achteraan.
Einduitslag: 5de van de 8. Heel tevreden van mijn prestaties. Op geen enkele proef laatste geworden denk ik, en met mijn hooggooien heb ik denk ik iedereen (inclusief mezelf) verrast
Geen idee of er foto's of filmpjes zijn. Als die er zijn, zullen die nog wel komen I guess.