Training van gisterenavond. Fokking warm!
Press dag
Press
10x20kg
5x40kg
3x50kg
5x55kg
5x55kg
5x55kg
Bench press
5x55kg
5x70kg
5x80kg
5x85kg
5x90kg (volume PR)
Pendlay row
5x60kg
5x80kg
5x100kg
4x110kg (PR en volume PR) (4de rep begon ik te cheaten, dus gestopt)
Deadlift
10x110kg
10x110kg
10x110kg (DOOD!!!)
Elastische band kuiten gedoe (groene band)
Elke kant 3 setjes van 20 reps zonder pauze
Wat een warmte... Press ben ik teruggegaan in gewicht om nu op te bouwen met deadstop bij elke rep. 55kg was licht, alhoewel ik het tegen het einde toch goed begon te voelen met die deadstop.
Bench press blijft ook beter gaan. Bij de eerste rep van elke set gaat het zakken nog altijd wat stroef, maar daarna gaat het beter. Na mijn wedstrijden (binnen 2 weken dus) ga ik mijn schema nog eens wat aanpassen en weer meer aandacht aan die bench press geven. Mijn PR van 100kg gaat er dan in no time aangaan.
Pendlay row was weer maanden geleden, maar ging verrassend goed. Ik had verwacht dat 80kg al behoorlijk zwaar zou zijn, maar het vloog omhoog alsof er nog geen gewicht op de bar zat. 100kg was al zwaarder, 110kg teveel om 5 reps te halen. Volgende keer beginnen met 3x5 90kg en van daaruit opbouwen.
Daarna nog wat benen erbij gedaan. Stond niet op de planning, maar kwestie van die benen ook nog even wat werk te geven zodat ze tegen zondag niet "lui" geworden zijn. 3x10 met 110kg (wat toevallig nog op de bar zat van de pendlay row) leek mij een goed idee. Niet te zwaar en niet te licht. Het gewicht was inderdaad geen probleem, maar 3x10 deadlift met deze warmte was echt wel moordend! Ik denk dat ik bij deze oefening alleen een liter vocht heb uitgezweet.
Van de press en bench press heb ik wat filmpjes gemaakt om de techniek te checken. Zit wel goed denk ik, maar ik upload ze wel eens van zodra mijn computer thuis weer normaal werkt (valt elke 5 minuten gewoon uit).
Nu rust tot zondag (Merchtem).