MuscleMeat

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Net korte recovery training gedaan

Leg extensions
5x20 per been met lichtste bands

Leg curls
3x20 per been met lichtste bands

Benen waren gigantisch stijf, nu kan ik weer bodyweight squats uitvoeren :p

Is de DL op belgie maar 280 nu???? Damn, ik wou dat ik er dan toch moeite in had gestoken om te trainen :(

Nogal energieloze training vandaag

OL dag

Clean
5x45kg
5x45kg
5x65kg
5x65kg (easy, niet teveel moeite doen)

Push press
20x20kg (strict)
5x60kg
3x70kg (geen zin in reps, mss eens maxen dan)
1x80kg (nog vlotjes)
0x90kg
0x90kg
0x90kg

Geen zin meer.
Overmorgen mijn zinnen wat verzetten in Zevenkamp en daarna er weer vol tegenaan!

Sterkste man van Zevenkamp

Truck pull 7,6t 15m
Ik had waterschoenen aan, leek me evengoed als klimschoenen, goeie grip enzo. Slecht idee echter. Na een paar meter vloog mijn linkerschoen uit en iets verder volgde de andere, zodat ik het grootste deel op mijn kousen moest doen. De grip die je hebt met kousen is superslecht, dus versnellen zat er niet meer in, hooguit de truck op snelheid houden. Laatste of voorlaatste plaats hierop, en een groot gat in mijn linkerkous.

Farmers walk 80kg op afstand
Grote lompe dingen die tegen je benen stampten. Net voor de 20m lijn laten vallen dedju. Links weer. Laatste of voorlaatste plaats hierop.

Accutillen 18kg
Op voorhand een beetje gekeken hoe ik het zou vasthouden en een goeie manier gevonden. Op die manier 21 seconden ofzo kunnen vasthouden, wat voor mijn doen goed is. Gedeelde voorlaatste plaats (exact dezelfde tijd als een andere deelnemer :p).

Tire flip 200kg 8 flips
Eindelijk een proef waar ik een beetje goed in ben, tijd om punten goed te maken! De band was nogal groot uitgevallen en vrij slap (precies pudding), wat die lichte 200kg toch nog vrij moeilijk maakte. Toch vrij goed tempo kunnen houden en ergens middenmoot.

Log lift
De log woog leeg 85kg, maar dit voelde veel lichter dus het zou me niet verbazen dat hij iets lichter was. Begonnen met 90kg.
90kg easy
95kg easy (PR)
100kg clean lastiger maar ging wel (PR)
105kg clean moeilijk, press net niet hoog genoeg. Daarna kreeg ik hem niet meer gecleaned.
PR met 10kg, maar zoals ik al zei, hij woog leeg wsl geen 85kg.

Kruiwagen
8 zakken van 25kg inladen en zo rap mogelijk 20m, draaien, en 20m terug.
Ik stond hier een half punt voor op Wauter, die de kruiwagen bij het draaien laten vallen had. Ik moest dus gewoon zien dat ik sneller was, dus ik heb van zodra de kruiwagen een beetje instabiel werd hem even neergezet. Mijn tijd was niet geweldig, maar alleszins sneller dan Wauter. Woohoo.

Uiteindelijk voorlaatste plaats. Veel sterke deelnemers die gerust aan een hoger niveau wedstrijden zouden mogen meedoen. Zelf ook niet altijd even goed gepresteerd. Tja :)

2n9auzl.jpg

Truck pull 7,6t 15m
Ik had waterschoenen aan, leek me evengoed als klimschoenen, goeie grip enzo. Slecht idee echter. Na een paar meter vloog mijn linkerschoen uit en iets verder volgde de andere, zodat ik het grootste deel op mijn kousen moest doen. De grip die je hebt met kousen is superslecht, dus versnellen zat er niet meer in, hooguit de truck op snelheid houden. Laatste of voorlaatste plaats hierop, en een groot gat in mijn linkerkous.

ftkjg6.jpg

Zo man, hennig k*t van die schoenen zeg

Congrats met de log!!! Spijtig dat het einderesultaat een beetje tegenviel :o

Beetje squatten

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
3x120kg
2x140kg
1x150kg
1x160kg (PR!)
0x170kg (met knee wraps)

Box squat
3x60kg + blauwe bands doubled
3x60kg + lichtste bands doubled
3x90kg + lichtste bands doubled

Laatst bewerkt:
Beetje squatten zegt ie dan :eek:

Was toch weer een mooie dag, en idd er zaten in de top 4 kerels tussen die wel een heel stuk sterker zijn. Jammer dat er ook 5 niet kwamen opdagen.

En de dag erna meteen weer squaten, netjes!

Was toch weer een mooie dag, en idd er zaten in de top 4 kerels tussen die wel een heel stuk sterker zijn. Jammer dat er ook 5 niet kwamen opdagen.

En de dag erna meteen weer squaten, netjes!

Ik heb nu zaterdag een powerliftingwedstrijd dus ik vond wat squatten onder mijn max wel veiliger in woopy zijn rack, hij besloot dan maar ineens voor een PR te gaan :p

Haha, is hier inderdaad wel van toepassing :p

t6eazt.jpg

11b2ngh.jpg

21lncle.jpg

t9hyk7.jpg

zofe6w.jpg

Beetje squatten

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
3x120kg
2x140kg
1x150kg
1x160kg (PR!)
0x170kg (met knee wraps)

Box squat
3x60kg + blauwe bands doubled
3x60kg + lichtste bands doubled
3x90kg + lichtste bands doubled
Netjes, even een PR zetten net na de wedstrijd. Ik kan nog geen barbell in mijn nek leggen, mijn traps zijn nog steeds gaar van de wedstrijd. :D

Hehe.
Tja, desondanks mijn lage positie, had ik na de wedstrijd niet echt het gevoel dat ik iets gedaan had. Veel onderdelen die op snelheid of uithouding aankomen.

Jij ook mooie prestaties op de wedstrijd trouwens :)

Deadlift dag

Deadlift
5x60kg
3x100kg
2x140kg
1x160kg
3x177,5kg (volume PR)
2x177,5kg

Straight leg deadlift
5x120kg
5x120kg
5x120kg

Good morning
5x60kg
5x100kg
5x100kg

"Barbell Yoke" (barbell uittillen, 1m stappen, weer neerleggen is 1 rep)
3x200kg (niet gemakkelijk maar ging wel)
1x260kg (zwaar)
1x290kg (enkel uittillen)

Goeie training!
Deadlift ging goed. 3+2x177,5kg tegenover 3+1x175kg van vorige keer. Mooie vooruitgang dus. Volgende keer 3+3x180kg? :D
Straight leg deadlift was weer lang geleden. Samen met good morning een goeie manier om na je deadlifts je posterieure ketting helemaal te slopen.
Barbell yoke ook even gedaan om te kijken of ik ook maar enige kans heb met de yoke van de finale. 260kg was zwaar, maar het ging (alhoewel ik besef dat een echte yoke nog net wat anders is, aangezien dit niet schommelt). 290kg kon ik met veel moeite uittillen, maar een stap zetten was onmogelijk, ik stond aan de grond genageld. Een yoke van 320kg kan ik dus wel vergeten (ik had ook niets anders verwacht). Een yoke van 200kg zou realistischer zijn voor mij :p Als ik die yoke van 320kg kan uittillen, zou dat al een hele prestatie zijn.

Barbell yoke 260 - 290kg
http://www.youtube.com/watch?v=fLazci7y3bU

Press dag

Press (met deadstop)
10x20kg
5x40kg
3x50kg
5x57,5kg
5x57,5kg
5x57,5kg

Bench press
5x57,5kg
3x70kg
2x80kg
5x85kg
5x90kg
4x95kg (5F) (volume PR)

Pendlay row
5x60kg
3x80kg
5x90kg
5x90kg
5x90kg (niet zo moeilijk)

Reverse barbell curl
10x30kg
10x30kg
10x35kg

Mooi. Bench press gaat beter en beter. 4x95kg was weer een mooi volume PR. Mijn PR van 100kg gaat er aan! Zeker als ik binnenkort de bench press weer vooraan in mijn training zet. Doel is om tegen het eind van het jaar 120kg te drukken. Er is nog veel progressie mogelijk aangezien ik nog maar een paar weken terug met deze oefening bezig ben en het elke week beter en beter gaat, dus dat doel mag normaal geen probleem zijn.
Vrijdag nog squatten, en dan rust tot aan de finale van België.

Even gesleuteld aan mijn schema, dit is wat het waarschijnlijk gaat worden. Ik ga er vandaag nog een paar keer naar kijken maar ik denk niet dat er nog iets gaat veranderen. Morgen begin ik ermee.

schema.groot.jpg

Niet veel anders dan hiervoor. Af en toe wordt er eens een oefening veranderd (bij de assistance), laat ik er eenmalig eentje weg of voeg ik er eentje toe, speel ik wat met de reps en sets, maar de structuur blijft hetzelfde. Dit is een structuur waar ik nu al maanden mee werk en nog steeds goeie vooruitgang op maak, dus waarom die structuur veranderen.
Geen olympische lifts meer in mijn schema. Ik ben wel van plan om binnen een paar maand eens een week of 2-3 puur op olympische lifts te trainen. Naarmate het nieuwe wedstrijdseizoen dichterbij komt, ga ik die er wel weer insteken.
Uiteraard worden deze trainingen nog steeds gecombineerd met event trainingen.

Ziet erg basic maar solide uit!

Squat dag

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
2x120kg
5x137,5kg
5x137,5kg
5x137,5kg (volume PR)

Korte training. Mijn onderrug was nog niet hersteld van dinsdag, voelde ik tijdens de opwarming al. Ik had nog 100kg klaargezet voor een opwarmsetje voor frontsquats, maar bij het uitnemen voelde ik al dat het veel te zwaar was, dus ik heb de barbell maar gewoon teruggelegd. Daarna nog geëxperimenteerd met "lying knee raises met weerstand van bands aan het squatrek". 3x10 met 20s rust tussen de setjes. Ik voelde het meer in mijn hamstrings dan in mijn buikspieren. Ook niet mis, maar daar bestaan wel betere oefeningen voor. Ik wou eigenlijk gewoon die knee raises hangend doen met extra gewicht aan mijn voeten, maar het probleem is dat mijn voeten onderaan de grond raken, dus als ik er gewicht aanhang, gaan die de hele tijd tegen de grond slaan, wat niet praktisch is en ook niet erg gezellig is voor de onderburen.
Bij squat trouwens overgeschakeld op low bar. Bij mijn PR poging vorig weekend was het de eerste keer dat ik ooit low bar deed, en toen voelde het wel comfortabel. Nu voelde het niet zo goed, misschien omdat mijn bovenrug nog een beetje vermoeid was van woensdag. Bij een groot deel van mijn reps had ik het gevoel dat de bar ging wegglijden. Het letten op de bar was eigenlijk vermoeiender dan het gewicht zelf, waar ik niet zoveel problemen mee had. Ik ga in het vervolg toch ook maar squatten met mijn barbell die in het midden knurling heeft, ik denk dat dat ook een groot verschil maakt.

Anyway, korte training, maar ik heb de belangrijkste oefening tot een goed einde gebracht, dus okidoki.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven