Fitness Seller

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Go for the 6-pack!

• Topic Starter Topic Starter
Mijn bankje gaat wel veel minder decline dan dat op die afbeelding, dus mijn ROM is ook wel een pak kleiner ;)

Bench press training

Bench press
10x20kg
5x60kg (beetje geëxperimenteerd met het op spanning brengen van mijn arch, maar uiteindelijk toch bij mijn getrouwe manier gebleven)
3x80kg
2x90kg
4x100kg
3x100kg (eerste rep had ik mijn ademhaling verdoet, onderaan ademde ik doodleuk uit, tweede rep zat ik te laag op mijn borst, geen geweldige set dus :) )
3x100kg (het leek bij de 2de rep al alsof ik zou failen, ik weet nog altijd niet hoe ik 3 reps geforceerd heb) (volume PR btw)

Pin press (5cm boven borst)
5x80kg
5x80kg
5x80kg (damn, zwaarder op mijn triceps dan ik verwacht had, ze waren echt dood!)

Overhead triceps extensions
20x blauwe band
20x blauwe band
20x blauwe band (ik heb een vermoeden dat deze verzuringssetjes er voor iets tussenzitten dat ik bij mijn bench press toch kan doorduwen terwijl ik het gevoel heb dat ik ga falen, kan dat?)

DB row (strict)
10x22kg (belachelijk licht :p)
5x42kg
5x50kg
5x52kg
5x54kg (PR) (bij links kreeg ik bij de laatste reps gripproblemen, daardoor wat cheat gebruikt. Bij hogere gewichten toch maar met straps beginnen)

Tijdens de bench press is mijn elektriciteit 3 keer uitgevallen. Bij de derde keer merkte ik dat mijn droogkast enorm warm stond, dat was dus de oorzaak. Wel niet bevorderlijk voor de concentratie :p
Volgende week reppen met 105kg. Sowieso PR, aangezien ik nooit zwaarder dan 100kg gebenched heb! Ik hoop dat het mentaal niet te zwaar wordt :)

zware db rows!
ben een benieuwd naar uw 1rm op de bench dan,zal wel rond de 120 zijn zeker?
ik moet eind vd maand 100 halen:mad:

Ik hoop het, dat is mijn doel tegen eind dit jaar, en dat is niet lang meer :)

Die spotters komen een paar cm onder mijn borst. Als ik fail, laat ik mijn arch zakken en beweeg ik de bar richting keel (die komt belange zo hoog niet als mijn borst :p) en dan ligt de bar op de spotters en kan ik er met een beetje gewriemel wel vanonder glijden.

Die spotters komen een paar cm onder mijn borst. Als ik fail, laat ik mijn arch zakken en beweeg ik de bar richting keel (die komt belange zo hoog niet als mijn borst :p) en dan ligt de bar op de spotters en kan ik er met een beetje gewriemel wel vanonder glijden.

1 RM zal iets van een 112,5 zijn gok ik :(

Nice trainingen!

kriebelt het nog nie om terug events te trainen?:)

Neuh :) Ik maak momenteel hele goeie vooruitgang op mijn gymlifts, dat is ook wel weer even leuk.

Deadlift training

Deadlift
5x60kg
3x100kg
2x140kg
5x170kg (volume PR)
5x170kg (volumeder PRder!)

Band good morning
20x blauwe band
20x blauwe band

Nice! Deadlift kracht lijkt terug te zijn. Ik had echt niet gedacht om 2x5 te halen, 2x4 leek me al heel mooi. Voor de allerlaatste rep moest ik wel elk beetje kracht uit mijn lijf persen. Misschien een beetje overdreven hier. Achteraf zeker een kwartier moeten liggen/zitten voor de spieren in mijn onderrug weer op een normale en pijnvrije manier mijn bovenlichaam konden rechthouden. Volgende week staat 180kg op het menu, kijken wat ik daar mee kan. 2x5 verwacht ik hier al helemaal niet, en ik ga er na die zware rep van daarnet ook wel op letten dat ik mij niet overhef. We willen geen blessures :) Positieve is wel dat mijn onderrug (volgens mij) recht bleef, ik merkte geen bolling, dus het was echt puur de spier die wat overbelast werd en niet mijn wervels :) Volgende week wel filmen kwestie van een beetje zekerheid te hebben.

edit:
Btw, na de zware sets lichte duizeligheid nog steeds, maar niets vergeleken met wat het de laatste weken was ;)

Laatst bewerkt:
Nice deadlift!
5 x 2 of 3 x 3 met 180?

Plan was 2x4 proberen, als dat lukt. :)

Sinds ik gestopt ben met wekelijkse event trainingen, gaan mijn kracht en lichaamsgewicht in sneltempo omhoog. De afgelopen 3 weken ben ik 2,7kg aangekomen. Momenteel 85,1kg op nuchtere maag. 85kg was mijn doel voor nieuwjaar :p

fatty :p

Periodiseer jij dan ook je strongman trainingen zoals je dat bij je gym trainingen doet?

Kheb momenteel een soort winterstop voor event trainingen he. Kan ik mij eerst wat concentreren op gymkracht. Eind januari/begin februari begin ik weer.

...en trainen in de regen is toch niet leuk :p

90kg voor het eind van't jaar!

Periodiseer jij dan ook je strongman trainingen zoals je dat bij je gym trainingen doet?

Ik hoor van alle kanten waaien dat het beter is nu volop op de gym te concentreren en tegen januari/februari de events terug optenemen

Ik merk wel dat het in de gym beter gaat qua krachtgains nu de events minder zijn geworden en de zin in events word ook elke dag weer sterker :D

Wat ik zelf merkte van de paar event trainingen die ik heb gedaan was dat deze extreem zwaar belastend waren. Dit stond de progressie van mijn gym trainingen in de weg.

Nu periodiseer ik mijn gym trainingen. Dwz dat ik de primaire lifts het zwaarst train en de ondersteundende oefeningen meer op volume. Daarnaast las ik om de zoveel weken een deload in.

Als ik nu kijk naar de event trainingen dan train ik alle onderdelen op volle intensiteit. Dit is voor mij not done, 3 a 4 events vol knallen met meerdere setjes is slopend. Ik ga binnenkort een schema samenstellen waarbij ik per event training 1 of 2 onderdelen als primair aanstel en de rest op volume draaien met een lagere intensiteit.

Hoop dat je me nu wel begrijpt. :D

Je kunt ook eventtraining in je gym verweven, zeker handig als je nog niet gewend bent aan de onderdelen

Dan doe je bv bij je OH training log, bij benen timbers, bij rug stones oid, tire bv kan ook uitstekend dienen voor algemene warmup voor je gymtraining imo

Ik zit er al lang aan te denken om het zo te doen maar op de log en af en toe loads na het komt er maar niet van :o

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven