AndroidHealthClinic

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Mooi teken woopy... junipero ziet jou als een flinke bedreiging.

Uiteraard, laatste wedstrijd is hij van mij gewonnen (sterkste man van merchtem) Nu staat het 1-1 :D
 
Tellen we de voorrondes niet meer mee? :D

Nee, als je daar geen blessure had, had het spannend kunnen zijn, dus laten we het inderdaad op 1-1 houden :p
 
You wish :p

Sanca: websitejes maken, net als ik nu doe. Maar dan beter uiteraard.

Whuuut?! Lekker op uw lui kloten achter de pc zitten en waarschijnlijk verdien je dan nog eens zoveel als mij, man, man, man :roflol:
 
Zoiets :D En tussendoor eten is ook geen probleem enzo. Zal bij jou ook wel lastiger zijn :p
 
Wacht maar, het zal snel 2-1 worden :p
En misschien doe ik volgend jaar nog wel een wedstrijdje in Nederland, dan krijg ik misschien de kans om het 2-2 te maken :cool:
 
hey woopy,mss strijden we binnenkort eens tegen elkaar,leraar vs leermeester:D
maar kga me niet teveel illusies maken dan:p
 
Vanavond weer trainen, de energie ligt zich alweer op te stapelen.

Ik ben ondertussen ook al eens aan het kijken hoe ik wil trainen als ik begin volgend jaar weer met events begin. Een beetje samengooien wat ik van mijn trainingen van vorig jaar geleerd heb. Zo zijn 3 trainingen + 1 event training teveel voor mij als ik nog wat krachtwinst wil. Zorgen voor genoeg rust dus.
Ik zat te denken aan een explosiviteits dag met oa cleans, push presses en speed deadlifts. Een power dag met oa squats, good mornings, abs. En dan nog een event training.
De event trainingen zouden dan ook uit steeds dezelfde oefeningen bestaan (zoals yoke, farmers, log,...) met telkens 1 oefening op max gewicht, en de andere op volume/snelheid. En af en toe een medley erbij.

Soit, dit zijn mijn basis ideeën, ik begin waarschijnlijk pas eind januari weer, dus ik heb nog wat tijd om er over na te denken :)
 
Deadlift training

Deadlift
5x60kg (en al meteen een hinderlijke pomp in mijn onderrug, joy)
3x100kg
2x140kg
3x180kg (4F)
3x180kg (volume PR tov 3+2x180kg, bij deze set had een 4de rep er misschien wel nog ingezeten)
5x100kg

Side bend
10x42kg (10 links + 10 rechts)
10x42kg

Pff, die pomp die ik elke keer krijg is heel irritant aan het worden. Tegenwoordig krijg ik die elke deadlifttraining, en het verhindert dat ik buiten de deadlift zelf nog een deftige training kan neerzetten. Heeft iemand tips om dit te verhelpen? Een paar trainingen hoog in reps gaan om te wennen aan verzuring ofzo? Of is dat naast de kwestie?
Anyway, het doel was 2x4 met 180kg, maar bij de eerste set zat die 4de rep er echt niet meer in. Bij de tweede set er even niet teveel bij nagedacht en mijn reps sneller na elkaar gedaan, en die set ging eigenlijk beter dan de eerste. Een 4de rep had er misschien nog wel ingezeten, maar ik wou me niet forceren. De setjes ook even gefilmd om techniek te checken, lijkt me in orde te zijn.

Ik heb btw al een mooie droogkast om de medley van de newcomers cup te oefenen (droogkast of wasmachine, wat maakt het uit). Mijn huidige zorgt regelmatig voor kortsluiting, dus ik denk dat ik beter eens een nieuwe zoek.

Filmpje van de deadlift (ik krijg tegenwoordig niets meer geupload op youtube, dus dan maar op deze manier):
[Link niet meer beschikbaar]

Damn, als ik het zelf zo bekijk, valt het me wel op dat ik de bar telkens extreem zacht neerleg :p Wat ben ik toch lief voor mijn onderburen.
 
Ik deadlift de laatste tijd altijd hoog in de reps en moet zeggen dat mijn onderrug daar erg 'hard' van is geworden. Ik krijg daar nauwelijks meer een pomp van. Zelfs de dag erna zou ik zo weer vol kunnen deadliften terwijl ik voorheen dan een week bijna niet meer kon bukken.

Uitvoering van je deads ziet er netjes uit dus daar ligt het niet aan.
 
Toch maar es proberen dan. Ik zat er aan te denken om na mijn hoofdsetjes wat volume te maken met wat lichter gewicht (40kg er af halen ofzo). K'vind het raar dat ik hier vroeger nooit last van had. En ook nooit bij squats ofzo.
 
Ik doe:
Ma: Bench en Squats
Di: Rust
Woe: Deadlift
Do: Bench en Squat (1 van de 2 licht)
Vrij: Rust
Zaterdag: Events (Overhead of lower body)
Zondag: Rust

Als ik OH train op zaterdag dan is men bench licht. Omgekeerd voor squats en lower body :)
 
Je zet ze inderdaad heel liefjes neer.

Super in contrast met mij. De buurman komt al klagen terwijl ik nog met mijn opwarm sets bezig ben. :D

BTW ivm uw verzuring probleem. Gewoon wat highrep werk toevoegen. Doe highreps gm's met bands of highrep DL's na uw hoofdsets. Of probeer gewoon frequenter en met meer volume te deadliften. Worked for me.
 
Alright, will do :) Thanks.
 
Press training

Push press
20x20kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
2x90kg (lelijke reps, evenaring PR)
0x90kg (kreeg de bar niet meer gelanceerd, het voelde nochtans aan alsof ik nog veel kracht over had :-/)

Press
5x62,5kg
5x62,5kg
5x62,5kg (goed, evenaring volume PR)
1x70kg (PR!)

Gezien de teleurstellende push press, had ik geen zin meer om nog oefeningen te doen die zwaar zijn op het CNS. Besloten om een beetje te pompen met lichte gewichten, kwestie van mijn spieren te straffen voor de zwakheid.

Standing barbell triceps extensions
10x20kg
10x20kg
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Side raise
10x5kg plates
10x10kg plates
10x10kg plates

Front raise (links en rechts elk om beurt, elk 10 reps per set)
10x10kg plates
10x10kg plates
10x10kg plates

Voorovergebogen met plates reverse flyes
10x10kg (beetje te zwaar)
10x5kg
10x5kg
10x5kg

Press
10x40kg (****ing zwaar haha)
5x40kg
20x20kg (laatste reps op karakter, schouders echt leeg)

Alle setjes met minimale pauze ertussen.
En zo was het wel weer genoeg geweest :p Had moeite om mijn tshirt uit te krijgen omdat ik mijn armen nog met moeite boven mijn hoofd kreeg.
 
Sterke training man!
 
die presses is dat militairy press,ofzo of wat is het eigenlijk?
trainen tot je je armen niet meer kunt opheffen,zo hoort het!:p
 
Military press is iets stricter dan press. Laten we zeggen dat de press hetzelfde is als de military press, maar dan niet met je hielen tegen elkaar, en je kan wat meer bewegen met je heupen. Geen leg drive.
 
Squat training

Squat
10x20kg (ga ik in het vervolg overslaan, met die lege bar trekt mijn techniek toch op niets doordat ik hem de hele tijd naar boven duw)
5x60kg
3x100kg
2x140kg
5x155kg
5x155kg
5x155kg (volume PR, zwaar!)

Good morning (bij elke rep erop gelet om goed diep te gaan)
10x100kg
10x100kg
10x100kg (zwaar, wel exact wat mijn onderrug nodig heeft om sterker te worden)

Push crunch
10x60kg
10x60kg
10x60kg (schouders waren nog moe van vrijdag, ik moest moeite doen om de bar omhoog te houden :p)

Goeie training :)
3x5x160kg zal een serieuze uitdaging worden volgende week. Benieuwd of ik het zal halen!
 
Sterk :)

Die 3x5x160 gaat je lukken kerel, gewoon doen!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven