Deadlift training
Deadlift
5x60kg (en al meteen een hinderlijke pomp in mijn onderrug, joy)
3x100kg
2x140kg
3x180kg (4F)
3x180kg (volume PR tov 3+2x180kg, bij deze set had een 4de rep er misschien wel nog ingezeten)
5x100kg
Side bend
10x42kg (10 links + 10 rechts)
10x42kg
Pff, die pomp die ik elke keer krijg is heel irritant aan het worden. Tegenwoordig krijg ik die elke deadlifttraining, en het verhindert dat ik buiten de deadlift zelf nog een deftige training kan neerzetten. Heeft iemand tips om dit te verhelpen? Een paar trainingen hoog in reps gaan om te wennen aan verzuring ofzo? Of is dat naast de kwestie?
Anyway, het doel was 2x4 met 180kg, maar bij de eerste set zat die 4de rep er echt niet meer in. Bij de tweede set er even niet teveel bij nagedacht en mijn reps sneller na elkaar gedaan, en die set ging eigenlijk beter dan de eerste. Een 4de rep had er misschien nog wel ingezeten, maar ik wou me niet forceren. De setjes ook even gefilmd om techniek te checken, lijkt me in orde te zijn.
Ik heb btw al een mooie droogkast om de medley van de newcomers cup te oefenen (droogkast of wasmachine, wat maakt het uit). Mijn huidige zorgt regelmatig voor kortsluiting, dus ik denk dat ik beter eens een nieuwe zoek.
Filmpje van de deadlift (ik krijg tegenwoordig niets meer geupload op youtube, dus dan maar op deze manier):
[Link niet meer beschikbaar]
Damn, als ik het zelf zo bekijk, valt het me wel op dat ik de bar telkens extreem zacht neerleg

Wat ben ik toch lief voor mijn onderburen.