MuscleMeat

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Deadlift training

Deadlift
5x60kg
3x100kg
2x140kg
1x180kg
3x190kg (volume PR met mijn 1RM :D)
0x190kg (te nonchalant)

Hex bar deadlift (kleine 5cm hoger dan barbell-hoogte)
5x103kg
5x143kg
5x183kg
3x213kg
0x233kg (te lang rust genomen, groove weg)

Nice! Bij mijn deadlift deze keer extra veel aandacht aan techniek besteed. Vooral mijn rug extra hol trekken (of toch proberen, echt hol zal hij niet geweest zijn maar wel rechter dan anders) en niet te traag laten zakken. Voelde meteen stukken beter, en ik had geen last meer van de hinderlijke pomp! Na mijn deadlift kwam de pomp er wel weer aan, vooral tijdens het laden van de hex bar, die wat lastig deed. Maar lang niet zo hinderlijk als de vorige weken.
Anyway, het doel was 2x2 met 190kg (wat tot nu toe mijn 1RM was). Na 2 reps had ik zo iets van "dit viel nog wel mee" en besliste ik om er nog eentje te proberen. Die derde rep was moeilijk, maar lukte! Bij de tweede set zat ik er dan mee in mijn hoofd dat het gewicht wel meeviel en ik met 2 reps ook al tevreden zou zijn, en daardoor een beetje nonchalant begonnen en 5-10cm boven de grond gefailed. Ach met 1 set van 3 reps ben ik ook al heel tevreden :D 200kg volgende week is in the pocket!
Daarna mijn hex bar nog eens bovengehaald en een beetje mee gespeeld. 213kg viel nog wel mee. Dan nog wat hoger willen gaan, maar door er mijn schijven van 10kg nog bij te hangen, was er geen plaats meer voor de sluitingen. Dan dus een beetje creatief geweest door een paar bands rond de schijven te doen, en opgelost. Daarmee wel een veel te lange rustperiode gehad, dus ging niet meer.
Ik was dan nog van plan om high rep good mornings te doen, maar ik had echt geen zin meer.

Anyway, filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=JYwKxYlnPqQ

Laatst bewerkt:
goeie dl's,die 200 kan idd geen probleem meer zijn,mss zit er zelfs 210 in.
die hex bar wat doel geeft dat?wist niet dat je daar 20kg meer kunt meepakken

Volgens de calculators op het net zou mijn max nu 201kg zijn, ik ga dus niet hopen op 210kg :p Maar goed, dat zien we volgende week wel.
Hex bar legt meer de nadruk op de quads, wat denk ik wel nuttig kan zijn voor mijn liftoff. Doordat de handvaten in een handigere positie staan en naast je lichaam ipv ervoor (zoals bij farmers), doordat de bar niet uit je handen kan rollen, en ook doordat hij in dit geval hoger komt, kan dat wel behoorlijk wat schelen :) Ik had wel meer dan 3 reps gekund zelfs, maar wou me nog wat sparen om zwaarder te gaan.

kan toch ook uit je handen rollen toch?

Hij kan er uit glijden, maar rollen zie ik niet echt gebeuren, is fysisch gewoon niet mogelijk :p
Een gewone barbell kan in je handen naar beneden rollen, vandaar ook dat je sterker bent met mixed grip dan met gewone grip (bij mixed grip zou de bar in 2 verschillende richtingen tegelijk moeten draaien om er uit te rollen). Hier staan de handvaten naast elkaar en zijn ze verbonden. Om te rollen, zou de andere kant met gewichten en al dus spontaan naar boven moeten "vallen", wat niet mogelijk is :p

eerst 3x190 en dan 190 failen? Als ik het filmpje zie zou er nog wel een 4e rep inzitten. Je moet jezelf wat meer opfokken en volgende keer gewoon 2x4x doen !

4de had misschien inderdaad nog gelukt, maar dan wel met een veel te bolle rug, en dat vermijd ik liever als het geen max poging is :)
Bij de 2de set was ik gewoon veel te nonchalant begonnen met het idee van "het maakt me niet uit of ik deze 2de set nog goed doe of niet, ik ben toch al tevreden". Geen goeie mindset natuurlijk :)
Ach, volgende keer beter :)

Nice deads, komt weer helemaal goed zo te zien.

Press training

Push press
10x20kg
5x60kg
3x70kg
1x80kg (2F :-/)
1x80kg
0x90kg (wtf... paar keer opnieuw geprobeerd maar ging echt niet)

Press (blauwe doubled reversed bands, gewicht op schouder ~0kg, vanaf neus-voorhoofd het volle gewicht van de bar)
0x90kg
0x80kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
4x70kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x65kg
5x65kg

Geïmproviseerd achterkant schouders trainen met doubled blauwe band
10x
10x
10x
10x
10x

En toen had ik genoeg gehad.
Push press sucks, lijkt wel alsof ik de groove kwijt ben. Ik ga vanaf volgende keer beginnen trainen op push press zonder dipje na de leg push. Is volgens mij minder beïnvloedbaar door goeie/slechte dag, en gaat denk ik meer carry-over hebben op de log.
En ja, als de eerste oefening van mijn training slecht gaat, dan resulteert dat in op-het-moment-zelf-verzonnen trainingen :p Dat, ofwel stop ik dan gewoon uit frustratie. Ik heb een hele hoop van die presses gefilmd, maar achteraf gezien lijkt het me niet zo interessant dat ik de moeite ga doen om ze in 1 filmpje te gieten en te uploaden..

Jammer mate, wel dik elastieken volume erachter

raar he,zeker als je een loglift van 95kg hebt.
ging zaterdag ook voor een pr op de dl en bp,maar ben er rap mee gestopt,te vermoeid.:(

Squat PR dag

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
2x140kg
1x160kg (vanaf deze set met knee wraps, om ze al gewend te zijn tegen dat ik zwaar ga)
1x180kg (PR+15kg, easy :D)
1x190kg (PR+25kg, veel meer zat er niet in, alhoewel als ik het filmpje bekijk dat ik zou zeggen dat er nog 5kg in zat, maar zo voelde het niet)

Niet veel over te zeggen, heel tevreden uiteraard :D Het is nu voldoende om volgende week 200kg te deadliften om mijn totaal van 500kg te halen :)
Meteen na het PR mezelf even in ondergoed gewogen, de weegschaal toonde 86,6kg. Komt neer op 2,2xBW.

Filmpje 180kg + 190kg
http://www.youtube.com/watch?v=OW8LUKA9S1o

Sterk!

Damn :eek: nice squat!

nice!

Misschien een domme vraag maar zou je hem zonder wraps ook gehaald hebben of niet?

Sterke squats man! Welke schema heb je gevolgt dat je zomaar 25 KG op je 1rm wint?

• #1.000
Misschien een domme vraag maar zou je hem zonder wraps ook gehaald hebben of niet?

Zonder wraps gok ik op 180kg.

Basiclove: Gewoon de laatste weken 3x5 zitten doen en elke week er 5kg bijgedaan. Sinds ik even gestopt ben met events trainen, lijkt het wel alsof de gains die ik het afgelopen jaar had moeten maken ineens allemaal tegelijk komen :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven