XXL Nutrition

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
nice squat, hoelang train je nu feitelijk al?
 
Uhm.. dat moet nu ongeveer 3 jaar zijn. Eerste jaar, jaar en half, stelde wel niet veel voor :p
 
Event training

Farmers
Enkele keren met 2x40kg gelopen, enkele keren met 2x50kg. Geen echt zware gewichten of lange afstanden, 10m, draaien en terug, zoiets. Ik deed dit vooral om te oefenen op het draaien, maar dat was geen echt succes. Bij het draaien heb ik de voorkant van de buitenste farmer naar binnen gedraaid, zoals ik dat steeds zie op filmpjes, maar toch bleven de farmers na de bocht verder draaien, waardoor ik steeds even moest stoppen omdat ik niet meer vooruit kon stappen... Als iemand hier tips voor heeft, zijn die zeer welkom.
Daarna nog eens geprobeerd met 2x70kg. Ongeveer 5m gestapt, moeten laten vallen, 10 seconden rust, en terugdragen. Geen excuses voor, het zal ooit wel beter gaan :D

Traktorband fun
Eerst enkele keren (10?) zo explosief mogelijk de band gehoffen. Ik had gehoopt van hem toch een beetje omhoog te kunnen gooien en misschien hem op die manier zelfs eens te kunnen flippen, maar dat was een beetje te optimistisch :D
Daarna er gehurkt gaan onderstaan en enkele keren (15?) gepushed, military press style. Ging eigenlijk veel te easy.
Daarna nog wat geoefend op techniek. Gewoon net niet rechtzetten, laten vallen en opnieuw beginnen. De techniek ging heel vlot, ben ik tevreden van.

Car hand over hand + car push
Touwtje gehangen aan de jeep (dit als ik me niet vergis) en trekken maar! Ik zou het gewicht kunnen opzoeken, maar dat zou niets zeggen. Het was heel lichtjes bergaf, zodra de jeep in beweging kwam ging het vanzelf (om een idee te geven: mijn kleine zusje van 9 jaar kreeg hem na niet zo lang trekken ook in beweging en tot bij haar). Aan de andere kant stond de handrem op (niet bij mijn zusje :D), wat het dus weer moeilijker maakte. Dusja wat nu de weerstand is, is nogal moeilijk te zeggen, maar ik heb me alleszins kunnen moe maken :) 2 keer 10 meter (van uit de garage tot op het einde van de oprit) getrokken en meteen daarna teruggeduwd.
Ik wil de volgende keer de buurman zijn traktor wel eens proberen :D
 
Laatst bewerkt:
mijn kleine zusje van 9 jaar kreeg hem na niet zo lang trekken ook in beweging en tot bij haar

Damn, ze heeft aanleg man :eek: :roflol:

Vind het wel cool om je events telkens weer te lezen hier, lekker bezig, als je de kans krijgt, volgende keer voor de tractor gaan!
 
Ik moet toegeven dat ik er wel even stond van te kijken :D
Ze is best stevig gebouwd voor haar leeftijd, maar het is en blijft een 9 jarig meisje natuurlijk :p
Niet bepaald goed voor m'n ego :D
 
Pff ik heb het gevoel dat ik (weer) ziek aan het worden ben, heb dan ook een k*ttraining achter de rug.

Pull

Deadlift
10x20kg
5x60kg
3x100kg
5x120kg (nog pronated, maar de laatste rep kon ik nog maar nipt vasthouden, dus hierna mixed grip)
3x130kg (5F) (wtf?! doe ik nog maar eens opnieuw dan)
5x130kg (dat is al beter, maar het koste me toch veel te veel moeite...)

Row
5x60kg
2x85kg (5F) (... **** it, als zware gewichten niet lukken, doe ik wel pull ups tot ik er bij neerval)

Pull up
10x
10x
8x
6x
5x
5x
4x
4x
4x
4x
4x
3x
3x
3x
3x
1x (dat moet volstaan denk ik zo)

Ik voel me nu wel gezonder dan voor de training. Hopelijk heb ik er morgen geen last meer van.
 
Het trok weer op geen kloten

Push

Military Press
10x20kg
5x40kg
5x40kg
5x50kg
5x50kg
1x55kg
1x60kg (mogelijk military press PR, ik weet het niet zeker)
0x70kg (push press) (onmogelijk, opnieuw)
1x70kg (toch nog gelukt, maar met veel moeite)

Incline bench press
5x60kg
5x65kg
5x65kg
0x80kg (laat maar al)

Hopelijk voel ik mij tegen vrijdag beter, anders laat ik de benentraining vallen. Ik kan beter rusten dan nog een nutteloze training te doen.
 
Pull

Deadlift
10x20kg
5x60kg
3x100kg
5x120kg
5x120kg
1x130kg
1x140kg
1x150kg (evenaring PR no-straps-deadlift, maar ging allemaal toch nogal moeilijk. Nachtje overslaan in het weekend heeft dan blijkbaar toch z'n gevolgen...)

Row
5x60kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg (ging heel vlot, dankzij enkele tips in dit artikel, vooral het gedeelte over het "krommen van de bovenrug".)

Pull up
10xBW
10xBW
5xBW
5xBW (vanaf nu elke keer een totaal van minstens 30 reps tot ik het in 3 sets kan)

Shrug
10x100kg
10x110kg
10x110kg

En nu op tijd gaan slapen en wat rust inhalen :)
Binnenkort ook nog eens wat prutsen aan mijn schema. Wat oefeningen vervangen en wat met de reps spelen. Ik wil bv al een hele tijd eens de zercher lift in mijn schema steken. Heeft vast een goeie invloed op atlas stones en zandzakken heffen.
 
Ik vind het anders aardige trainingen ;)
 
Thanks
Blijkbaar heb ik jou ook onlangs al karma gegeven :p
 
Ik vind het anders aardige trainingen ;)

+1

Jij gaat bij chinnen/pullups voor 30 reps, fijn idee maar bij mijzelf deden 50 reps per sessie echt wonderen, misschien voor jou ook wel...;)
 
Kan ik natuurlijk ook eens proberen :D

Ik ga mij deze week sowieso bezighouden met mijn schema eens wat te wijzigen, dus ik zie wel wat ik er mee doe :) Mezelf kennende begin ik er vandaag nog mee :p
 
Kan ik natuurlijk ook eens proberen :D

Ik ga mij deze week sowieso bezighouden met mijn schema eens wat te wijzigen, dus ik zie wel wat ik er mee doe :) Mezelf kennende begin ik er vandaag nog mee :p

Give it a try, you'll like it :D

Ik ben benieuwd naar je schema ("zuchtend" moet zelf ook eens aan de gang)
 
Push

Seated military press (eerste keer, bleek toch iets moeilijker te zijn dan staand :) )
10x20kg
5x40kg
5x50kg
5x50kg
1x55kg
1x60kg (crappyest form ever)

Incline bench press
5x60kg
5x65kg
5x70kg
0x80kg
1x80kg (vreemd, vroeger ging dit makkelijker)

DB bench press
10x26kg
10x28kg
10x30kg

Flyes
10x22kg
10x22kg

One arm db press
10x22kg (laatste 2 reps rechts met legdrive moeten doen)

Ik had een beetje last van mijn rechterschouder vandaag. Maar toch deftige training.
 
Eerste versie van aangepast schema dat ik vanaf volgende week ga volgen:

PULL
Deadlift (opwarmen, deadlift of variant, niet hoger dan 5 reps)
Pendlay Rows 3x5
Pull Up 50x verdeeld over zoveel sets als nodig
Dumbbell Row 3x10
Power Shrug 3x10
Incline Prone Curl 3x10 (ditte, lijkt me leuk, als het me niet bevalt, back to reverse curls)
Hangs 3x (grip afmaken)

PUSH
Overhead Press (opwarmen, push/military/seated military press,... niet hoger dan 5 reps)
Incline Bench Press (2x5, eventueel singles tot max)
DB Bench Press 3x10
Flyes 3x10
One Arm DB Shoulder Press 3x10
Close Grip Bench Press 3x10
Triceps Extension 3x10 met bands
Side Raises 3x10

LEGS
Squat (opwarmen, squat of variant, niet hoger dan 5 reps)
Leg Press (niet hoger dan 5 reps) (op deze manier)
Lunges 3x10 per been
Front Squat 3x15-20
Good Morning 3x10-15
Calve Raise 3x10-15
Push Crunch 3x10
Side Bend 3x10

Net zoals hiervoor is dit meer een richtlijn dan een vast schema. Op de eerste oefeningen wordt regelmatig gemaxed maar niet elke week ofzo. Ik ga ook niet telkens alle oefeningen doen, de volgorde kan al eens wijzigen, de reps kunnen al eens wijzigen,... Telkens een beetje aanvoelen wat ik op die dag nodig heb om goed getrained te hebben en om vooruitgang te maken :)
In de weekends doe ik meestal nog event training.
Ik ben er voorlopig wel tevreden mee, dus ik denk niet dat er tegen volgende week nog iets zal aan veranderen.
Ik ben benieuwd wat de hogere reps bij de legs training zullen doen.
 
Ziet er een goed schema uit
 
Van die leg press maak ik sowieso een filmpje :D Heeft wat weg van een circus act, maar in een power cage kan er volgens mij weinig foutlopen :)
 
Van die leg press maak ik sowieso een filmpje :D Heeft wat weg van een circus act, maar in een power cage kan er volgens mij weinig foutlopen :)

Ik zie nu maar net de foto, heb ik ook al eens aangedacht, is pretty damn hardcore, wel leuk dat jij proefkonijn wilt spelen :D
 
Legs (eerste training met het aangepaste schema)

Leg Press (een van de setjes gefilmd maar ik weet niet meer hetwelk :p alleszins minstens 100kg zo te zien)
10x20kg
5x60kg
5x80kg
5x90kg
5x100kg
5x120kg
5x120kg
1x140kg
1x160kg

Squat
5x100kg
5x100kg
5x120kg
1x140kg

Front Squat
15x60kg

Good morning
20x60kg

Calve Raise
15x140kg
15x140kg

Die leg press is best leuk :D Bij de eerste sets was het nog wat zoeken naar het evenwicht, maar bij de laatste setjes begon dat wel goed te zitten en kon ik ook goed diep gaan. Zoals je in het filmpje kan zien, ging de bar af en toe wat scheef enzo, maar hij is toch geen enkele keer gevallen. Het evenwicht is veel moeilijker dan ervoor te zorgen dat de bar niet valt, dat laatste gaat eigenlijk vanzelf. Ik heb alleszins gemerkt dat het het best gaat als je de bar recht boven je gezicht houdt (niet doen zonder rack dus :D). Die 160kg was nog niet mijn maximum, maar ik heb het daar maar bij gelaten voor een eerste keer :)
Ik maak nog wel es een nieuw filmpje met een beter evenwicht :D
Voor de rest moet ik nog wennen aan de hoge reps bij de andere oefeningen. Conditioneel was het heel zwaar voor mij. De volgende trainingen zal ik het wel langer volhouden hopelijk :)

Filmpje

http://nl.youtube.com/watch?v=MUwgGBiet8o
 
:roflol:
Geweldig filmpje :p ziet er echt geweldig uit !
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven