Fitness Seller

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.203
Ik heb wat last aan mijn schenen en kuiten, waarschijnlijk van oa de car push en yoke van zondag. Schokjes vinden ze niet leuk. Maar soit, er moet getrained worden.

Snatch enzo

Snatch (knee sleeves rond kuiten om ze warm te houden)
5x20kg gooiwerk zonder techniek om schouders warm te krijgen
3x45kg
3x45kg
2x55kg
2x55kg
2x55kg
2x55kg
2x55kg (5x2 dus, heel waarschijnlijk volume PR)

Toen moest ik nog push pressen, maar mijn schenen begonnen al aardig pijnlijk aan te voelen. 60kg was duidelijk genoeg druk, maar eigenlijk moest ik 3x5 met 72,5 doen. Om de schouders toch deftig te trainen, wat meer setjes gedaan dus.

Push press (met mini leg drive)
10x20kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg (knee wraps rond mijn kuiten)
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg (10x5 dus, zal ook wel volume PR zijn)

Damn, mijn schouders waren LEEG! De laatste sets waren echt pijnlijk, maar het is goede pijn! :D Een extra set zou echt niet gelukt zijn.

Ivm mijn schenen/kuiten weet ik niet of het wel zo verstandig was om te snatchen. We zien wel wat het de komende dagen geeft. Als ik er zondag nog last van heb, zal ik de loop-onderdelen bij Jimmy moeten overslaan.

Ik ga ook eens moeten uitkijken naar nieuwe autobanden. Het ijzer van die die ik nu heb begint helemaal om te buigen (van de schokken gok ik?) en ik vrees dat op een goede dag de banden er gewoon gaan afspringen. Niet handig dus.

2n8oci1.jpg

ik heb gisteren ook een snatch gedaan,techniek trekt echt op geen kloten bij mij.:p
al die sets?is daar een reden voor?:eek:
en die banden,kun je gewoon nie wat overplooien met een tang ofzo,of wat tikken tegen geven met een hamer?
zou toch wat kosten gespaard zijn.
zorap zullen ze er niet afvliegen hoor:p

• #1.205
Staat in mijn uitleg waarom ik zoveel sets deed :) Schenen deden pijn, dus een deftige push met de benen geven ging niet. 60kg is dan weer geen uitdaging voor mijn schouders om gewoon 3x5 mee te doen, dus gekeken hoeveel sets ik kon maken en halfweg mijn doel op 10 sets gezet :)
Mja, als ik ze terugplooi, wordt dat ijzer er allesbehalve sterker op natuurlijk en komt het nog zo snel terug zoals het nu is. Gewoon nieuwe zoeken en deze als reserve houden. Autowielen zijn nu niet het moeilijkste om gratis te vinden.

Staat in mijn uitleg waarom ik zoveel sets deed :) Schenen deden pijn, dus een deftige push met de benen geven ging niet. 60kg is dan weer geen uitdaging voor mijn schouders om gewoon 3x5 mee te doen, dus gekeken hoeveel sets ik kon maken en halfweg mijn doel op 10 sets gezet :)
Mja, als ik ze terugplooi, wordt dat ijzer er allesbehalve sterker op natuurlijk en komt het nog zo snel terug zoals het nu is. Gewoon nieuwe zoeken en deze als reserve houden. Autowielen zijn nu niet het moeilijkste om gratis te vinden.
je hebt 2 maal gelijk,khad een beetje te rap gekeken:p
en idd,genoeg banden met velgen te vinden denk ik

• #1.207
Squat training

Squat
5x60kg
5x60kg
3x100kg
0x140kg (harde riem geprobeerd, beviel me echt niet)
2x140kg (elastische riem)
5x155kg
4x155kg
1x155kg (pff)

Front squat
4x60kg
5x90kg
5x90kg
5x90kg

Good morning (gestrekte benen)
10x60kg
10x60kg
10x60kg

One hand dumbbell deadlift
5x70kg (per hand)

Pff, viel me tegen. Eind vorig jaar heb ik zonder al teveel moeite 3x5x155kg gesquat, en nu was het enorm zwaar. Bij de eerste set zag ik achteraf op het filmpje dat de barbell scheef op mijn schoudes lag. Niets van gemerkt tijdens de set, dus maakt niet uit. Bij de tweede set had ik vanaf rep 1 al twee haarslierten in mijn mond. Is nogal lastig om dan echt diep in te ademen, ik wil niet stikken ofzo. Moet dringend eens een stuk van dat haar af... En dan bij de derde set was mijn energie duidelijk op. Ik kon mezelf ook niet meer goed opladen ofzo. Nog een tweede rep geprobeerd maar gefailed. Volgende keer opnieuw proberen, misschien gaat het dan beter.
One hand DB deadlift is trouwens zwaar :p

Van de schenen overigens zo goed als geen last meer, maar ik blijf toch voorzichtig voor zondag.

Eerste twee setjes squat + one hand db deadlift:
http://www.youtube.com/watch?v=6HVAd50tfjM

Het is raar dat je je elastische riem beter vind als je harde. Bij de harde is het makkelijker om je buik ergens tegen uit te zetten.

die 1hand db deadlift,is dat puur voor de grip ofzo?
heb dat eens gedaan met een 50kg barbell,ook niet simpel

heb jij een 70kg db?

• #1.211
Ik heb er zelfs 2 :p Wel de eerste keer dat ik ze voor iets anders gebruik dan om mijn bands aan vast te maken :) Vooral gekocht voor db rows, maar al een tijdje geen db rows meer gedaan.

@strong: nee want ik heb straps aan :p was voor mijn obliques eens goed op hun donder te geven, en het heeft gewerkt.

@wauter: die harde verschuift en dan geraakt mijn vel ertussen enzo. Plus ik kan minder diep ademhalen lijkt het. Misschien gewoon een kwestie van gewenning. Die elastische plakt aan mijn buik dus verschuift niet, en als je die genoeg aanspant, geeft dat meer dan genoeg druk.

Ik heb er zelfs 2 :p Wel de eerste keer dat ik ze voor iets anders gebruik dan om mijn bands aan vast te maken :) Vooral gekocht voor db rows, maar al een tijdje geen db rows meer gedaan.

@strong: nee want ik heb straps aan :p was voor mijn obliques eens goed op hun donder te geven, en het heeft gewerkt.

@wauter: die harde verschuift en dan geraakt mijn vel ertussen enzo. Plus ik kan minder diep ademhalen lijkt het. Misschien gewoon een kwestie van gewenning. Die elastische plakt aan mijn buik dus verschuift niet, en als je die genoeg aanspant, geeft dat meer dan genoeg druk.

Je elastische riem zal nooit kunnen tippen aan de harde ;)

• #1.213
Dat een harde meer spanning geeft ga ik ook niet ontkennen. Maar je zou nog verschieten hoeveel spanning dat elastisch ding kan geven, dat is meer dan genoeg voor mij. Op zevenkamp had ik die riem door jou laten aanspannen (zelf kan je altijd minder spanning maken dan als iemand anders het doet met zo'n dingen), en ik heb hem toen iets losser moeten maken want ik kon bijna niet meer ademen :p

Dat een harde meer spanning geeft ga ik ook niet ontkennen. Maar je zou nog verschieten hoeveel spanning dat elastisch ding kan geven, dat is meer dan genoeg voor mij. Op zevenkamp had ik die riem door jou laten aanspannen (zelf kan je altijd minder spanning maken dan als iemand anders het doet met zo'n dingen), en ik heb hem toen iets losser moeten maken want ik kon bijna niet meer ademen :p

Strongmen is anders dan powerliften. Bij een powerlifter moet alles tight zitten, een strongmen moet nog bewegingsvrijheid :)

heb ook zo een elastische,en zoals woopy zegt,ideaal om mee te squatten,want een harde duwt teveel tegen uwen buik.
die db dl ga ik volgende week ook eens proberen,maar dan wat lichter:p

Laatst bewerkt:
  • #1.216
Tja tis vooral dat die verschuift dat me stoort, werkt meer tegen dan dat het helpt :p Nochtans het is niet dat ik hem harder kan aanspannen.
Ge zult me es les moeten geven in het dragen van een riem :p

als je je riem strak genoeg doet verschuift die niet zenne ;)

• #1.219
als je je riem strak genoeg doet verschuift die niet zenne ;)

Maar dat lukt dus niet :p Om hem een gaatje verder te krijgen, zal ten eerste iemand anders op me moeten staan en er aan trekken, maar dan kan ik niet meer ademen en echt sterk squatten zit er zonder adem toch ook niet in :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven