MuscleMeat

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Inderdaad. Een kg verschil vind ik al veel, maar dit is belachelijk gewoon. Denk alleen niet dat ik na 3 jaar ofzo nog moet gaan klagen bij hen...
Maar soit, nu mijn bar weer beter in balans zal zijn, vermoed ik dat de oefeningen toch ook weer wat vlotter zullen gaan, wat dan weer positief is. Ben al blij dat ik die 100kg heb kunnen drukken met 6kg onbalans :p Plan was 2x100kg en dan kijken of mijn PR van 110kg al lichter voelde, maar soit. Next time.
 
dat is wel een redelijk verschil van gewichten toch.
ik denk dat enkel olympisch plates tot op de gram juist wegen.
dat het een halve kg scheelt tot daar aantoe.
maar dat 2 schijven van 20kg 3,5kg schelen kan echt niet.
uw weegschaal kan ook wat afwijken,maar dat 2 schijven zoveel schelen ligt daar niet aan natuurlijk.
mn schijven van 20kg wegen 19,5kg,maar stang weegt 11kg,dus als ik 50kg bencht klopt dat wel ongeveer
en dan zou men daar kopen,omdat het wat goedkoper is,je ziet dat men soms beter af is met wat duurder materiaal.:)
voor de rest,niet te stijf van zondag?:p
 
Laatst bewerkt:
Neuh valt wel mee, heb ook maar 3 oefeningen gedaan he (yoke met dat leeg ding een paar keer rustig gelopen, telt niet echt :p).

Ik heb veel problemen gehad met Helisports toen ik mijn materiaal daar bestelde (6 maand voor ik alles eindelijk had), en nu ontdek ik dit nog eens. Ik bestel daar nooit van mijn leven nog iets, de prijs mag nog zo goed zijn.
 
Mwoa, mn rack komt ook van daar en daar ben ik wel tevreden over, al was er ook een foutje bij de levering maar dat hadden ze 's anderdaags al rechtgezet
 
ik heb anders ook al goede dingen gehoord/gelezen van helisport,maar alle meningen verschillen he.tis idd ook te zien wat je koopt wss.
vraagje:is er een verschil tussen pendlay rows en gewone barbell rows???
 
Sanca: ik heb ook mijn rack van daar, en dat is inderdaad top. Het is vooral Helisports zelf waar ik problemen mee heb. Als dan ook nog eens blijkt dat ze mij 17,5kg verkopen voor de prijs van 20kg...
Als je dan ook 6 maand hebt moeten wachten op je materiaal, waarbij 6-7 leveringen geweest zijn waarvan geen enkele volledig of correct was. Ik heb ook steeds zelf (naar Nederland) moeten bellen om te vragen hoe het geregeld ging worden, anders hoorde ik weken niets.
Dit is geen mening, dit is een hele slechte ervaring die ik niet meer herhaald wil zien ;)

Strong: Bij een pendlay row leg je de barbell na elke rep terug op de grond, zoals in het laatste filmpje dat ik gepost heb waarin ik rows doe.

Door de weersomstandigheden ga ik vanavond nog niet mijn log en fat bar gaan halen (misschien morgen). Vanavond dus deadlifttraining (en die domme schijven vermijden).
 
Laatst bewerkt:
Door de weersomstandigheden ben ik nog niet achter log en fat bar kunnen gaan. Dat zal voor zaterdag zijn. Ik denk er aan om ook mijn farmers en biervat mee te brengen en die ook in mijn schema te verwerken (farmers voor 3 sets van 10m bv en opbouwen, en biervat voor conditiewerk, lopen enzo, zie laadrace NCC).
Binnenkort eens zien hoe ik dat allemaal er in ga steken :)

Deadlift training

Deadlift
5x175kg (volume PR)

Good morning (pins op navelhoogte)
3x5x80kg

Pin squat (navelhoogte)
5x80kg
3x140kg (easy)
0x180kg (rug had geen zin meer)

Opwarmsetjes zijn niet vermeld (nogal zinloos vind ik :p).
De 5de rep deadlift was heel zwaar en met lichte hitch. Ik denk niet dat ik volgende keer de 5 reps met 180kg ga halen, maar we gaan er toch voor :)
Pin squat had ik ineens zin in, maar mijn lichaam niet meer :)
 
Leuk logje om door te lezen. Best wel veel gebeurd de laatste week.
Alleen k*t van je schenen.
 
Hey lang geleden :p Ik lees jouw log ook nog regelmatig eens :)

Schenen heb ik niet echt meer last van. Als ik snel moet stappen voor een bus ofzo voel ik het nog wel lichtjes, dus zware yoke/farmers zou nog steeds geen goed idee zijn. Maar dit weekend sowieso geen event training, dus zou tegen volgend weekend helemaal in orde moeten zijn.
 
Hey lang geleden :p Ik lees jouw log ook nog regelmatig eens :)

Schenen heb ik niet echt meer last van. Als ik snel moet stappen voor een bus ofzo voel ik het nog wel lichtjes, dus zware yoke/farmers zou nog steeds geen goed idee zijn. Maar dit weekend sowieso geen event training, dus zou tegen volgend weekend helemaal in orde moeten zijn.

Nice.
Er was nochtans tot begin dit jaar geen zak meer te zien. De laatste tijd wel terug serieus wat massa en kracht gepakt met nieuw trainingsschema en GOMAD ;)
 
Ik zit hier aan te denken:

2wd6p9f.jpg


Squat training: niet veel veranderd, buiten zercher squat ipv front squat. Deze zal ik met de fat bar doen.
Bench training: geen verandering
Deadlift training: na de deadlift 3x10m farmers. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan :p Ik heb bewust voor een korte afstand gekozen, omdat het op deze manier beter in een gym-training past. Farmers op afstand/snelheid kan ik genoeg tijdens de echte event trainingen oefenen. Dit is puur voor kracht. Na deadlift en farmers zal ik niet veel energie meer hebben, dus daarna nog lichte hypers en wat abs werk. Het lastigste zal nog worden dat ik na mijn deadlift al mijn 20kg schijven naar buiten moet beginnen dragen... Maarja, ik ben van plan om sowieso mijn tijd te nemen tussen de deadlift en de farmers.
Clean & Press training: Push press vervangen door log lift 3x3 (enkel eerste rep clean, of misschien zelfs vanuit het rack?). Daarna nog press 3x10. Het is best lang geleden dat ik meer dan 5 reps gedaan heb op de press, dus denk dat het wel eens goed zal zijn.

Als ik op een niet-trainings-dag wat energie teveel heb, ga ik wat keg runs, touwtjespringen,... doen. Ik verwacht binnenkort ook een 24kg kettlebell, daar kan ik dan ook wat weight for height mee oefenen op die dagen.

Ik heb nog wel wat tijd om hier over na te denken. Alle feedback is in tussentijd meer dan welkom :)
 
ga je dan eventraining bij u thuis doen ipv bij je ouders?
of ga je nog enkel trainen bij jimmy?
 
Enkel nog bij Jimmy waarschijnlijk (tot ik verhuis rond april). Bij mijn ouders kan ook nog altijd. Er staat nog een yoke, 2 traktorbanden, fat dumbbell, biervat, zandzakken, wat schijven,...

Toegevoegd aan de homegym:

Farmers (staan buiten en het minimumgewicht is 50kg, dan valt het gewicht dat ik van binnen naar buiten moet dragen wel mee. Je ziet op de foto ook de 10m die af te leggen valt):
296242.jpg


Paaltjes voor chain yoke:
8vvt52.jpg


Kettingen voor chain yoke (te kort om voor bv good mornings of savickas press te gebruiken):
11awv4j.jpg


Fat bar:
2crx93n.jpg


Dunne log:
28wp0yr.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoe heb je die fatbar gemaakt? ziet eruit als een barbell met 100kg tape rond :D
 
Gewoon een waterleidingbuis :p Die tape is tegen de gladheid, zoals je bij jouw bar hebt. Grip is 1 ding, maar als dat ding zo glad is dat hij gewoon wegglijdt, dat is ook de bedoeling niet imo :p Soort van vervanging voor knurling dus.
Hij weegt inclusief sluitingen iets van een 10kg.
 
Ondertussen ontdekt dat ik toch chain good mornings of savickas press kan doen :D Ik heb nog 2 sluitingen gevonden. Daardoor moet ik mijn ketting niet meer dubbel vouwen over het rack om ze te gebruiken. 2 sluitingen per ketting. 1 lusje bovenaan het rek, en 1 lusje rond de barbell. Op die manier zijn mijn kettingen meer dan lang genoeg. Bij het omhooggaan komt zo ook de ketting een stukje mee, dus krijg je daar ook weer effect van (al valt dat wel mee, als ik bij lockout 5kg meer heb zal het al veel zijn).
Vanavond meteen die savickas press eens uitproberen :)
 
moet ook maar eens gaan zine naar zo een ding:p
 
Mooi speelgoed :)
 
Zonet nieuw gearriveerd in de home gym:

28vx3rb.jpg

156py84.jpg


Links de nieuwe bank, rechts die die ik al had.
Afmetingen: 110cm lengte, 25cm breedte, 42cm hoogte.
Goed stevig kussen waar je deftig je schouders kan inzetten.
Ik was al lang op zoek naar een stevige flat bench met goede afmetingen. Nu kwam ik deze tegen voor 50 euro tweedehands. Geen moment getwijfeld uiteraard :)
Mijn oude bank is ten eerste te hoog (je ziet het verschil wel duidelijk op de foto, en het voelt nog veel duidelijker, ik ben echt niet gewend om zo laag te liggen :D) en doordat die verstelbaar is, verliest die ook een groot deel van haar stevigheid. Dit zal mijn bench press zeker ten goede komen.
Nu moet ik enkel nog beslissen wat ik met de oude ga doen. Verkopen is een optie, maar misschien dat ik binnenkort incline log press wil proberen (ik heb gehoord dat dat een goeie is) dus dan heb ik die wel nodig natuurlijk. Voorlopig gewoon ergens opzij zetten dus waarschijnlijk.
 
Een hoop nieuw materiaal in mijn homegym, motivatie genoeg dus om een goeie training neer te zetten!

Press training

Snatch
5x2x60kg (volume PR)

Push press (opwarming voor log aangezien die 85kg leeg weegt)
5x60kg

Log press (eerste rep clean)
3x3x85kg

Savickas press (eerste keer)
3x5x50kg (veel zwaarder dan verwacht, maar dit gewicht viel wel mee)

Pull up
3x5xBW

Reverse BB Curl
3x20x20kg

Goeie training.
Snatch ging heel vlot. Techniek zat heel snel goed. Bij de laatste rep van de laatste set even uit balans, maar kunnen redden en eens mooi naar de camera gelachen :) Die laatste set was er voor mijn autobanden trouwens teveel aan. Ik laat de barbell vallen, en ik hoor een "pssssssst" geluid uit beide banden komen. Toen het stopte was bij beide de helft van de lucht er uit :p Gelukkig komen ze toevallig morgen (wat een timing) 4 nieuwe autowielen brengen. Ik moet er dan wel nog iets van schijven ofzo aankrijgen voor ik ze kan gebruiken, hopelijk lukt dat op tijd.
Log press ging ook vlot. Ik had tijdens de verhuis hem al 2 keer zonder opwarming even gepressed, dus ik had er ook wel vertrouwen in :) 2 keer een rep gehad die failde door techniek (teveel naar voor geduwd), maar daar heb ik me verder niets van aangetrokken en hem gewoon even opnieuw gedaan. Volgende week hetzelfde proberen met 90kg, zou mooi zijn.
Dan savickas press, dat was een nieuwe. Even zoeken voor die kettingen goed te krijgen. Ik dacht even op te warmen met 50kg, maar dat viel al meteen vies tegen :p Uiteindelijk zonder veel problemen toch 3x5 kunnen doen daarmee.

Filmpje 1ste en 5de set snatch, 3 sets log press, 1ste set savickas press
http://www.youtube.com/watch?v=z_G2_L_7Ibs
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven