MuscleMeat

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ziek. Is al veel beter nu, maar nog niet 100%.
Vanavond of morgen al eens een training proberen. Zal vooral conditie en lichte gewichten zijn maar goed.
Heb gisteren basketschoenen gekocht (demping aan de hielen + ze komen hoog genoeg om ook de enkels wat te ondersteunen), dus ik wil eens kijken of dat beter voelt aan mijn schenen bij yoke walk.
 
Squat training

3x5x140kg

Duidelijk nog niet 100% genezen. 140kg voelde veel te zwaar.
Vandaag ook beetje geprobeerd om terug te wennen aan een powerlift riem. Eerste 2 sets met riem gedaan. Onwennig, maar viel mee. Waar ik vooral last van had, was dat ik best wel misselijk werd van de druk op mijn core. Derde set daarom weer met de ouwe getrouwe elastische riem. Daarna gestopt met de training want het ging niet meer.
Hopelijk tegen donderdag gezond genoeg voor een nieuwe training.
 
Voelde me vandaag eindelijk nog eens in orde.

Bench training

Bench press
5x1x105kg (3de en 4de rep paused, ging goed, volume PR)
2x5x80kg (op snelheid)

Row met dunne log
5x90kg
5x100kg
5x110kg (heavy! beetje gecheat bij laatste reps)

Close grip bench press met fat bar
10x50kg
10x60kg
10x65kg (verzuring!!! verder niet veel gemerkt van die fat bar)

Reverse curls met fat bar
5x30kg
5x40kg
5x40kg (hier maakte de fat bar duidelijk wel een verschil, maar viel wel mee)

Face pull
3x10 blauwe band

Goeie training. Volgende week 115kg proberen bench pressen, wat een PR zou zijn.
 
dan moet je de riem iets minder strak doen, als ik die van mij te strak doe heb ik ook kotsneigingen :p
 
Kan niet, ik zit in het laatste gaatje :p
 
grotere riem kopen :D
 
Zou ik inderdaad eens moeten doen, maar fitness-seller verkoopt die riem niet meer :-/ K'zal Wauter eens moeten contacteren om dat eens te regelen :)
 
Zou ik inderdaad eens moeten doen, maar fitness-seller verkoopt die riem niet meer :-/ K'zal Wauter eens moeten contacteren om dat eens te regelen :)

belts te koop, belts te koop aan spotprijzen. Al diegene die geïnteresseerd zijn gelieve mij een pm te sturen:D
 
Zou je geen zaakje starten? :p
 
Zou je geen zaakje starten? :p

Ik verdien er toch niets aan, ik ben al blij als ik andere mensen die trainen kan helpen door ze deftig materiaal te geven dat een leven lang meegaat:)
 
Heb je ook roze belts?
 
Ik verdien er toch niets aan, ik ben al blij als ik andere mensen die trainen kan helpen door ze deftig materiaal te geven dat een leven lang meegaat:)
VALSE RECLAME! jij hebt al 3 belts naar de zak geholpen, levenslang my ass! :p
 
VALSE RECLAME! jij hebt al 3 belts naar de zak geholpen, levenslang my ass! :p

Zou het een toeval zijn dat jij die af en toe ook gebruikt:D? Steve heeft me verteld dat hij nog heeft voorgehad dat er zo'n pinnetje van een riem losschiet, ik moet juist de sjans weer hebben dat het bij mij twee keer is gebeurd en niet drie keer zoals jij zegt ;)
 
het is je 3e riem nu bedoel ik ;)
 
Event training @home

Opwarming: paar minuten touwtjespringen

Chain yoke
2x10m 130kg
10m 210kg
10m 210kg
10m 210kg
1m 250kg (te zwaar :p kon balans niet houden)
9m 210kg (snel)

Yoke voor het eerst met dempende schoenen gedaan (basketschoenen). Voelde veel beter aan mijn schenen. Ga ik blijven doen.

Log lift (dunne log)
opwarming: 20x20kg press met BB
opwarming: 5x60kg push press met BB
2x90kg (beide reps clean + press)
1x100kg (PR!!!!)

Nice!! Eindelijk die 100kg boven mijn hoofd gekregen. Het feit dat mijn triceps nog niet goed hersteld leken van donderdag, geeft me het vertrouwen dat ik dit nu met de IFSA ook moet kunnen. Bovendien was die 100kg wel zwaar, maar niet all out. Staat op film.

Conditie gedoe
schijf van 40kg oppakken, 10m lopen, draaien, 10m terug, schijf neerleggen, 10m sprinten, 10m terug, 5 keer herhalen.

Geen tijd bijgehouden ofzo, maar dit was moordend! Die laadrace op de newcomers cup gaat zwaar worden. Qua gewicht allemaal geen probleem, maar qua conditie... Proberen om dit voor de wedstrijd nog een paar keer te doen en hopelijk gaat het dan beter. Hier ook weer met de basketschoenen. Ik voelde mijn schenen deze keer wel, maar het was goed te doen. Denk niet dat ik hier de komende dagen last zal van hebben.

Weight for height
3 setjes van 3 worpen met kettlebell van 24kg. Beide handen gebruikt.

Elke set gefilmd om op techniek te letten. Ik denk dat het belangrijkste punt van verbetering op dit moment is om niet teveel naar achter te gooien. Ik had achter mij matjes gelegd. Als de kettlebell daar zou op landen, was het een goeie worp. Jammer genoeg zat ik de helft van de tijd ernaast :p Hoogte ook niet bijgehouden (zou niet weten hoe), maar was niet spectaculair.

Filmpjes:

Log 100kg:
http://www.youtube.com/watch?v=xDF8MgI5KWo
WFH 24kg:
straks of morgen
 
Nice ecto-log press :D
Nog wat meer explosiviteit zodat je minder hoeft na te drukken en dan komt het goed.

Maar merk je echt een verschil tussen barbell of zo'n log press? Persoonlijk merk ik erg weinig, behalve meer stabiliteit op zo'n logje, en als er dan opeens met een IFSA Log gewerkt wordt is het opeens stuk zwaarder. Vroeg me het af omdat ik het idee hebt dat je zegt ook 100kg IFSA kunt pressen omdat een ecto-log 100kg gelukt is. Bij mij is het eerder 105kg ecto-log en een moeizame 90kg op een IFSA qua vergelijking.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven