MuscleMeat

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Ik had alleen last van shin splints toen ik op mn zwaarst was. Dat is je lichaams manier om te zeggen dat je te dik bent.
 
Kan ook iets inzitten :D
 
Korte deadlifttraining

Deadlift
5x100kg
5x100kg
3x140kg (straps)
1x170kg
1x190kg
0x190kg (tot iets onder de knie, bij het in positie komen al helemaal misselijk van de druk op mijn buik)
1x190kg (tshirt uitgedaan = iets frisser want het was daar goed warm + paar mm meer ruimte tussen buik en riem)

En daar heb ik het dan maar bij gelaten. Voor het eerst in tijden nog eens met straps gedeadlift. Mijn grip was geen zak waard, die 100kg kon ik al amper houden. Ook mijn onderrug was duidelijk nog niet fris, het is een wonder dat ik die 2 reps met 190kg al heb kunnen maken.
Het was duidelijk beter geweest om nog een dag rust te nemen, de training van zondag was zwaar en zat er nog goed in.
Donderdag of vrijdag nog eens snatchen, waarschijnlijk een van de laatste keren voor ik op clean overschakel.
 
netjes dat je hem wel erop krijgt

ik had wel wat meer spektakel verwacht, kun je het de volgende keer wat spectaculairder doen? :)
 
Ik zal de volgende keer even neervallen en een minuutje blijven liggen :)
 
Ik zal proberen.
 
Zodat niemand anders het hoeft te doen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
volgende keer helm dragen?:eek::p
goed dat je er hem alsnog opkreeg!
 
Laatst bewerkt:
is maar goed dat je geen korfbal doet :P
 
De verhuis komt ook dichter en dichter :D
Dit weekend trekken de huidige bewoners eruit, het weekend erna kan ik dan mijn stuff erin zetten. Dan mogelijk nog een aantal dagen bij mijn grootouders blijven en s'avonds alles in het nieuwe huis in orde gaan zetten maar nog niet wonen, en vanaf het weekend daarna zou alles in orde moeten zijn en kan ik hopelijk ook mijn strongman trainingen daar doen.
Ik ben er eergisteren nog eens langsgereden met de fiets. Op een kleine 100m is een verlaten parking waar ik perfect de loop onderdelen zal kunnen trainen. Thuis in de tuin en garage dus de onderdelen waar je niet te veel moet voor rondlopen, en dan met een aanhangwagen of stootkar ofzo de yoke, farmers en schijven een eindje verder rijden :) Of als er genoeg mensen komen trainen gewoon elk iets pakken en zo naar daar :D

Hoop dat ik dan weer wat mensen kan vinden die regelmatig willen meetrainen, denk dat ik hier ergens een topic zal maken als het zover is met alle info + foto's ofzo. En afhankelijk van de opkomst nog 1 of 2 keer per maand bij Jimmy gaan trainen.
 
De verhuis komt ook dichter en dichter :D
Dit weekend trekken de huidige bewoners eruit, het weekend erna kan ik dan mijn stuff erin zetten. Dan mogelijk nog een aantal dagen bij mijn grootouders blijven en s'avonds alles in het nieuwe huis in orde gaan zetten maar nog niet wonen, en vanaf het weekend daarna zou alles in orde moeten zijn en kan ik hopelijk ook mijn strongman trainingen daar doen.
Ik ben er eergisteren nog eens langsgereden met de fiets. Op een kleine 100m is een verlaten parking waar ik perfect de loop onderdelen zal kunnen trainen. Thuis in de tuin en garage dus de onderdelen waar je niet te veel moet voor rondlopen, en dan met een aanhangwagen of stootkar ofzo de yoke, farmers en schijven een eindje verder rijden :) Of als er genoeg mensen komen trainen gewoon elk iets pakken en zo naar daar :D

Hoop dat ik dan weer wat mensen kan vinden die regelmatig willen meetrainen, denk dat ik hier ergens een topic zal maken als het zover is met alle info + foto's ofzo. En afhankelijk van de opkomst nog 1 of 2 keer per maand bij Jimmy gaan trainen.
ik kom zeker nog eens trainen,maar wel vanaf september
 
Aan de kanten van Aalst/Gent was het zeker hé? Das dik 2u rijden voor me :sad:
 
Snatch training

Snatch
2x5x45kg reverse curl (clean durf ik het niet te noemen :p) & press
2x45kg
2x45kg
1x55kg
1x55kg
1x65kg
1x65kg
1x70kg (deze keer met goede techniek dus PR!)
0x75kg
0x75kg

Chain yoke press
5x50kg
5x60kg
5x70kg (easy wtf)
2x80kg

Press
0x70kg

Goeie training.
Bij snatch wat aanpassingen gedaan. Het belangrijkste is dat ik nu op mijn botten gesnatched heb. Deze hebben een hiel ipv een platte zool. Het effect was enorm te merken in mijn techniek! Doorbuigen na de pull ging veel makkelijker. 2de verandering is dat ik nu start met mijn schouders VOOR de bar, ipv er boven of er achter als bij een deadlift. Lijkt ook te helpen.
Zoals je in het filmpje zal zien, was ik blij met mijn 70kg. Niet zozeer om het gewicht, maar omdat de techniek perfect aanvoelde. Daarna even getwijfeld om 75kg te proberen, en uiteindelijk toch maar gedaan. Na de eerste poging dacht ik dat ik lang niet hoog genoeg kwam. Meteen het filmpje bekeken en gezien dat het eigenlijk niets scheelde of ik had hem. Dan nog maar eens geprobeerd, proberen er echt in te geloven. Voelde nu alsof ik maar halfweg geraakte, maar op film zag ik dat het weer hoger was dan het voelde, deze keer echter niet hoog genoeg. Deze komt er binnenkort dus zeker aan!

Chain yoke press was raar. Ging heel vlot. Mijn press PR is 70kg van iets voor nieuwjaar, en hier deed ik zonder moeite 5x70kg en daarna 2x80kg. Daarom dus toch even 70kg press geprobeerd om te kijken of die echt zoveel verbeterd was, maar dat ging niet. Kwam het doordat mijn schouders genoeg hadden, of is chain yoke press gewoon makkelijker? Ik weet het niet, maar ik vind het wel raar.

http://www.youtube.com/watch?v=cXDp805tSds
 
Nice die snatch, nice catch en full squat !

Die oh press same height als gewone press?

Raar heb vorige week 70 chain yoke overhead gepresst en was redelijk zwaar, maar strict kan ik veel meer. Omgekeerd dan u.
 
mooie snatch woopy!

wat moet ik me voorstellen bij een chain yoke press?
 
ik vermoed dat hij een chain yoke dan gaat pressen ipv mee lopen :P
 
zo simpel? ik zag toffe constructies ala de savickas press van sanca voor me :(
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven