XXL Nutrition

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
nice pr en goeie techniek ook:thumb:
press=militairy press?

Nice snatches man! Daar heb ik me eigenlijk nog niet aan 'durven' wagen

Wel appart van die chainyoke presses, het is misschien omdat het zwaartepunt anders ligt :dunno:

Denk dat het ook qua stabilisatie moeilijker is omdat die chains mee bewegen en dus het gewicht ook niet stil blijft.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.564
Het filmpje van de 5x70kg en de 2x80kg van gisteren, kwestie van wat duidelijkheid te scheppen :)

http://www.youtube.com/watch?v=P1RJxqthPjs

Heb het nog eens nagewogen, en de gewichten kloppen nochtans wel. Mss omdat het gewicht al wat in beweging is, dat het makkelijker is om de opwaartse beweging te starten? Weet het niet...

Ik eis een wetenschappelijk onderbouwde verklaring :mad:

Idd weird ****ing shit dat je zo meer kan pressen

• #1.567
Denk dat ik bij de volgende wedstrijd vraag of ze de gewichten aan mijn log via kettingen willen bevestigen ipv gewoon op de sleeves :D

• #1.568
Event training bij Jimmy

Power stairs
6x100kg (op 1 trap en telkens ook weer afladen, idem voor volgende lifts)
6x150kg (vrij vlot nog wel)
0x200kg (kreeg hem amper een paar cm los)
6x150kg
0x200kg (mij laten overhalen om nog eens te proberen, beetje kwaad gemaakt, een cm ofzo tekort gekomen)

Log lift
3x70kg
4x90kg (ging vlot, qua kracht had ik nog wel 1 of 2 reps gehaald, maar begon helemaal weg te draaien dus gestopt, volume PR wel)
2x90kg (3F, te snel die 3de rep willen doen, laten vallen, niet meer verder gegaan)
0x90kg (gedaan :p)

*regenpauze*

Farmers walk
2x105kg 15m ofzo (slecht, niet meer verdergegaan want had schrik om eelt er af te scheuren)

Stones op 1m30
3x80kg (allemaal in 1 beweging)
3x80kg (laatste 2 reps hem op borst gelegd en gepressed, 1ste keer vrij hoog, mogelijk genoeg voor die 1m70)
2x90kg (2de keer geschouderd, kracht om hem vandaar te pressen was er niet meer)
110kg steen was nat, dus niet geprobeerd en verder gegaan
1x125kg (PR!! Heffen ging nog, op de knieën leggen moeizaam, op de paletten heffen ging wel, hoe verbeter ik dat deel ???)
0x125kg (net niet op knieën gekregen, daarna nog amper los te krijgen)

Goeie training. Tevreden van log en stones. Farmers was weer zwak. Mijn PR met dit gewicht is 20m ofzo, maar dat haal ik de laatste weken niet meer...

Laatst bewerkt:
Good train! Jammer van die 200 blok, ik was er rotsvast van overtuigd dat je hem ging halen! Die farmers zul je toch nog aan moeten werken...

125 erop nice !

Zien dat ik volgende week die er ook op leg :fire:

jammer dat je die stone pr 2 weken terug niet haalde he:p
proficiat man!
en die powerstairs moeten wel cet geweest zijn om te doen,hoe hoog zijn die tredes ongeveer?

• #1.572
weeral je lengte in je nadeel:p

Ik durf er geen geld opzetten maar volgens mij zijn de powerstairs standaard 40cm

• #1.575
Ik zit al een tijdje te denken om dit jaar na het strongmanseizoen eens een powerliftwedstrijd te doen. Echter de laatste tijd is mijn interesse in het gewichtheffen sterk aan het groeien (vandaar de regelmatige snatches, geweldige oefening), dus denk dat ik ipv powerlifting mij eerder op gewichtheffen zal richten.

Daarom binnenkort ook nog eens wat wijzigingen aan mijn schema aanbrengen. Niet 100% op gewichtheffen gericht natuurlijk, strongman blijft nog altijd mijn nr1 prioriteit, maar toch meer dan nu.

Huidige schema bestaat uit 4 dagen:
Squat
Bench
Deadlift
Snatch/Clean

Elke week 2 zo'n trainingen en 1 strongman training.

Zal ik waarschijnlijk vervangen door:
Squat
Clean
Deadlift
Snatch

Dat wil dus zeggen: elke week 1 LB training (squat of deadlift), 1 gewichtheftraining (clean of snatch, en hier ook UB oefeningen bij als assistance), 1 strongmantraining (kan je wel zien als zware FB training).

Op deze manier heb ik elke week training op brute kracht, explosiviteit en strongman techniek. Denk dat dat wel goed moet komen.

Ben momenteel nog volop informatie aan het verzamelen, oa specifieke oefeningen (heb al een hoop nieuwe oefeningen ontdekt), hoe ik die zal verdelen en welke sets/reps ik zal gebruiken. Een van de komende dagen eens het nieuwe schema gaan opstellen.

gewichtheffen is geweldig. zou het zelf ook wel willen als ik niet zo stijf en angstig zou zijn om onder de stang te duiken :P

• #1.577
zyatsx.png

Week 1: squat en clean (en events)
Week 2: deadlift en snatch (en events)

Clean en snatch bewust niet omgewisseld, om niet de 2 zwaarste dagen op dezelfde week te hebben.

Bij squat dag terug fronts ipv zerchers, diep en explosief uitvoeren.
Clean dag: Beginnen met clean of variant, dan jerk, dan wat UB stuff.
Deadlift: snatch pull als assistance. Zal zowel voor mijn dl (is soort van platform dl qua diepte) als voor snatch goed zijn denk ik.
Snatch: beginnen met snatch of variant, dan snatch balance (zie youtube) of OH squat, dan weer UB stuff.

Opmerkingen zijn welkom.

Plan is ook om binnenkort de snatch & clean trainingen in Olympic Gent te gaan doen, kwestie van wat mensen met ervaring naar mijn techniek te laten kijken. Moet alleen nog eens zien hoe ik dat ga plannen en hoe ik er ga geraken enzo. Moet wel regelbaar zijn. Gewichthefschoenen zijn ondertussen ook besteld.

Als ik verhuisd ben wil ik in de tuin ook een soort van free rack maken, zoals dit hier:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jerken buiten de cage zal veel leuker zijn :p

• #1.578
Squat training

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
3x130kg (5 minuten geprobeerd om nieuwe riem aan te krijgen, kreeg hem door de stijfheid niet tot het laatste gaatje en het voorlaatste gaatje zit te los. Uiteindelijk opgegeven en de oude riem maar aangedaan)
1x150kg
3x160kg
3x160kg
3x160kg (laatste rep wsl maar net parallel, volume PR)

Front squat
3x100kg
1x110kg
1x120kg (mogelijk PR)
1x130kg (PR, 140kg zat er niet meer in, dus niet meer geprobeerd)

Good morning vanaf chains
10x100kg
10x100kg
10x100kg (volume PR, kapotgaan!!! Zowel hamstrings, kont als onderrug volledig leeg)

Goeie training.

Looking good

woopy the weightlifter?:wl::D
ik was ook van plan zo een free rack of een cage te maken in hout,veel goedkoper,en ben houtbewerker geweest,dus ik heb nog veel gerief liggen.:)
en dan max squatten met autowielen,zodat ik het gewicht kan laten stuiteren als ik het niet meer kan houden.
nieuwe farmers en een yoke(in ijzer dan)komen er ook aan:)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven