Fitness Seller

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
als je nog eens thuis gaat trainen laat dan eens iets weten ik zou graag nog eens komen trainen samen met mijn trainingsmaat

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.582
Dit weekend verhuis ik. Het weekend daarna train ik bij Jimmy. Het weekend daarop is het laatste weekend voor de voorronde. Ik zou dan liefst bij Jimmy trainen, maar hij had plannen om naar Merchtem te gaan kijken. In dat geval train ik dat weekend thuis (in Welle) op zaterdag en ga ik zondag ook naar Merchtem gaan zien.
Na de voorronde zullen de meeste trainingen bij mij thuis zijn.

• #1.583
Moet net lukken dat mijn opa een hele voorraad balkjes van verschillende diktes en lengtes heeft liggen op zijn oprit. Dat free rack in de tuin komt dus ook in orde :p

tof!
het kan gebeuren dat ik mss ook naar merchtem ga kijken,het valt nog mee van afstand.
ga jij niet?het ligt niet ver van je deur he;)

• #1.585
Hangt er vanaf of er zondag bij Jimmy training is of niet ;) Het weekend voor de voorronde ben ik liever aan het trainen dan dat ik met een hotdog aan een hekje naar een andere wedstrijd sta te kijken.

veel eten is ook goe:D,maar daarna rust nemen he:p

• #1.587
Clean training

Clean
3x45kg
2x65kg
1x75kg
1x85kg
1x95kg (evenaring PR)
0x105kg
2x85kg

Jerk
5x60kg
3x80kg
1x90kg (en op dit gewicht begint de durf dus mee te spelen. Dook er totaal niet onder, maakte slechts een mini split en moest de helft nog uitpressen)

Press
3x5x60kg

Pendlay row
3x5x105kg

Face pull
2x20x blauwe band

Elke set cleans gefilmd en in slow motion bekeken. Aan de techniek is nog veel werk. Elke rep was een hoge power clean gevolgd door een front squat. Die fail op 105kg had er geen moeten zijn. De bar kwam hoog genoeg, maar ik dook er gewoon niet onder. Daar moet de komende weken dus veel op geoefend worden. Enkel de laatste rep met 85kg begon er een beetje op te lijken.
Wel positief dat ik mijn PR dat ik in augustus helemaal op het laagste punt moest gaan halen nu met een power clean kon. Naarmate mijn techniek betert, zullen de gewichten dus de hoogte ingaan. Andere techniekfouten: te weinig explosiviteit en ik boog mijn armen al net iets voor de second pull.
De jerk moest noodgedwongen in mijn rack. Dat is hoog genoeg, maar dat gevangen gevoel helpt echt niet. Normaal moet je bij een jerk al straffe toeren uithalen om de bar op je hoofd te krijgen. Echter als ik fail in dit rack, kan de bar iets raken en onverwachte botsingen maken. Vertrouw ik dus van geen kanten, en dat toont zich in de zwaardere gewichten. Zal goed zijn als ik dat homemade free rack heb.

Laatst bewerkt:
Dit weekend verhuis ik. Het weekend daarna train ik bij Jimmy. Het weekend daarop is het laatste weekend voor de voorronde. Ik zou dan liefst bij Jimmy trainen, maar hij had plannen om naar Merchtem te gaan kijken. In dat geval train ik dat weekend thuis (in Welle) op zaterdag en ga ik zondag ook naar Merchtem gaan zien.
Na de voorronde zullen de meeste trainingen bij mij thuis zijn.

laat maar weten wat je doet dan zien we wel of we komen ofniet

De explosiviteit van je komende gewichtheftrainingen zal je goed van pas komen bij strongmen. Ik zie alleen één probleem als je ooit wedstrijden wilt gaan doen en dat is je BW:)

• #1.590
Daar doe ik wel iets aan als strongmen niet meer mijn "hoofdsport" zou worden (wat niet snel zal gebeuren wsl). ;)

• #1.591
Ik ben vorig weekend dus verhuisd en sinds zondagavond woon ik daar ook. Zo goed als alles is ondertussen verhuisd, enkel nog veel werk om alles op zijn plaats te zetten en op te kuisen natuurlijk.
1 nadeel is dat ik er nog geen internet heb tot 26 mei (hopelijk). De komende weken zal er dus weinig geblogd worden hier.

Gisteren alleszins, gewapend met mijn camera, een techniektraining voor clean & jerk gedaan. Elke set gefilmd, in slow motion bekeken, en de volgende set de techniek aangepast waar nodig. Wat gisteren verbeterd is, is dat ik nu iets boven parallel de bar vang (met zwaardere gewichten hopelijk dieper) ipv in quarter squat positie zoals vorige keer, en het gestrekt houden van mijn armen tot aan de second pull. Jerk ging wel goed. Ben ook niet zwaarder gegaan dan 85kg.

Gezien de gewichten bij clean en snatch momenteel nog beperkt worden door techniek ipv kracht, en dus niet heel zwaar zijn op mijn lichaam, kan ik hier snel van herstellen. Daar wil ik dan ook handig gebruik van maken door op "rustdagen" af en toe zo'n techniektraining te doen.

Vanavond deadlift training. Proberen om wat reps te maken met 180kg.
Vanaf vrijdag komt hardrocker regelmatig eens meetrainen. Zal toch ook wel een mentale boost geven om met iemand te trainen die op ongeveer hetzelfde niveau zit :)

• #1.592
Foto's van de verhuis + nieuwe homegym:

6gct92.jpg

4l6ikj.jpg

16lbfxh.jpg

xx1dt.jpg

yce8x.jpg

Zo'n 500kg aan schijven, en dan tel ik het gewicht van de barbells, dumbbells, log etc niet mee :p Tractorbanden, yoke en nog wat kleiner spul moeten nog verhuisd worden.

Amai ziet er nice uit, en die 70 db's :eek:

Ga je morgen nar Jimmy ?

• #1.594
Jep.
Kan ik eventueel nog eens met jou meerijden vanaf St Niklaas? :p Scheelt mij een uur reistijd.

Is goed, 14u45 station dan.

• #1.596
Zal er zijn. Bedankt ;)

nice speelgoed heb je daar liggen man!

Ziet er allemaal goed uit! Maar waar is het bier in de koelkast???

genoeg gewicht heb je daar :O

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven