AndroidHealthClinic

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Net een kort ongeplanned traininkje gedaan.

Power snatch
3x45kg
3x45kg
2x55kg
1x60kg
1x65kg
0x70kg (scheelde niets of ik had hem, zou een evenaring van mijn full squat snatch geweest zijn)

Front squat (explosief)
5x70kg

Overhead squat
1x70kg
2x70kg (3F)

Snatch ging goed. Als ik terug tot beneden kan zakken na de pull, kan ik mijn PR gemakkelijk verbreken. Volgende keer daar dus weer wat op werken. Daarna niet te gek meer gedaan en gewoon wat gespeeld met het gewicht dat al op de bar zat. 70kg was pittig om te overhead squatten :D

Morgen event training op mijn eentje. Planning is:
- sled pull hand over hand + sled drag (verzwaren tot ik hem zelfs met het touw rond mijn middel geslaan niet meer in beweging krijg)
- log lift (reps op 100kg, ik hoop op 3)
- tire flip (de band van 370kg rechtzetten en terug langs dezelfde kant laten vallen, die andere kant krijg ik op mijn eentje anders niet meer recht :p)
- yoke (op het gras ,2x7.5m telkens, proberen opbouwen tot 280kg)
- hooggooien met de 24kg kettlebell
 
Jammer dat je zo ver woont, anders kon ik komen meespelen :(
 
Ach, wat houdt je tegen :) Goed cd'ke op en rijden maar!

Actiefoto :p

33548ex.png
 
Goed MP3'ke dan eerder :P

Explosieve actie op die foto :hedbang:
 
Nice, die OH squat en ook een leuke home gym. Die squat ziet er trouwens ook niet makkelijk uit.
.
 
jump like you mean it!
 
lol,een barberll met een eigen willetje:D
jij heb dat blijkbaar net als mij,ook gefixt met 2 schijven langs het wiel?of zijn de openingen van die wielen ook 50 mm?
die oh squats ga ik ook eens proberen,ziet er zwaar uit:eek:
 
Nee, is met plakband gedaan :D
Gewoon stukjes plakband langs de binnenkant van die opening tot het past. Heb je direct weer wat extra demping ook. Enige nadeel is dat in de warmte van mijn veranda die plakband soms een beetje loskomt, maar met een beetje opnieuw aan te drukken is dat opgelost :)
En af en toe (om de 3-4 maand) eens een extra laagje plakband.
 
Weer niet mijn sterkste dag, toch getrained.

Event training @ home

Sled hand over hand + sled drag
50kg 8m + 8m
90kg 8m + 8m
130kg 2m
Damn, kreeg hier gewoon geen beweging in, op 1 haal na. Af en toe leek het touw ineens een klein stukje mee te geven (wat mijn spanning verpeste). Ik dacht dat het de knoop was die wat strakker kwam, en deed gewoon verder. Toen ik achteraf keek, bleek dat elke keer dat het touw "meegaf", er telkens een "vlecht" van het touw gewoon afscheurde. Het touw was zo goed als volledig doorgescheurd. Net niet mezelf door de homegym gekatapulteerd dus :) Tijd voor een nieuw touw!

Log lift (dunne log)
1x85kg
1x85kg
1x100kg (2F)
2x100kg (PR, 3F)
In het begin mijn banden te dicht tegen elkaar gezet, wat ervoor zorgde dat ik wel erg smal stond. Bij de laatste set mezelf wat meer ruimte gegeven zodat ik mijn normale stand kon gebruiken. Ging al beter, maar toch nog niet zoals het moest zijn. Op het filmpje is te zien dat ik een legdrive gebruik die zelfs voor een persoon met maar 1 been niet aanvaardbaar is. Maar soit, bij aanvang van de 3de rep was ik toch zo duizelig dat het met een goeie legdrive ook niet gelukt zou zijn. Volgende keer wat reppen met 85kg en proberen die legdrive er terug in te krijgen, en (de week) daarna de 105kg proberen!

Yoke (op het gras)
190kg 2x8m
240kg 2x8m
280kg 2m
190kg 6m (opvallend makkelijker dan de eerste keer)
Op deze yoke, die iets lastiger schijnt te zijn dan de nieuwe die Jimmy heeft, een PR. Vorige PR op deze yoke was 1m met 250kg :) Het gras met hier en daar een put maakte het er uiteraard niet gemakkelijker op. Maar het is nog te doen.

En dan maar gestopt, want echt veel te weinig energie. Heb hier al een uur of 3 over gedaan...

Filmpje van 2x100kg log en 240kg yoke
Seffes
 
Toch nog nette PR's neergezet :)
 
dat komt door dat pompwater:D
toch mooie pr's gezet voor je niet fit te voelen.:)
yoke op gras,amai,wel wat gevaarlijk voor blessures?(tenzij het mooi effen ligt.
ook niet echt gezond voor dat gras ook:p,maar je moet er wat meedoen he
 
had wel grappig geweest moest je naar achteren gevlogen zijn :p
 
dat komt door dat pompwater:D
toch mooie pr's gezet voor je niet fit te voelen.:)
yoke op gras,amai,wel wat gevaarlijk voor blessures?(tenzij het mooi effen ligt.
ook niet echt gezond voor dat gras ook:p,maar je moet er wat meedoen he

die pompen werken niet :( (anders zou ik er ook mijn potten magnesium niet open onder laten staan :p)
Ligt allesbehalve effen :p Maar met stevige botten die je goed aanspant, valt dat wel mee als je een beetje voorzichtig bent :) Lopen met gewicht zou alleszins niet verstandig zijn.
En het gras tja... Je zou eens moeten zien hoe het erbij ligt na een paar keer die slee te trekken :p
 
Status vandaag: kracht 90%, spirit 0%

Squat training

Squat
5x70kg
5x110kg
1x150kg
3x170kg (PR)
0x170kg

Front squat
5x110kg (pfoe, dat was een zware 100kg)
5x110kg (tijdens deze set besefte ik dat het 110kg was)
5x110kg (volume PR)

en dan nog wat abs en obliques met groene band.

Redelijke training. Bij de squat zat iets goed mis met mijn techniek, mijn evenwicht bleef niet op mijn hielen en schoof naar mijn tenen. Denk dat ik anders wat meer had kunnen doen. Geen idee hoe dat zo ineens kwam...
Front squat... vergeten dat de eerste schijven aan je bar 25kg zijn ipv 20kg, zo zet je PR's :p

Squat:
http://www.youtube.com/watch?v=jTB_Mul9qIs

Oja, niet letten op het ultra-motiverende muziekje :p
 
Laatst bewerkt:
Waarom draag je je gewichthefschoenen niet om te squatten?
 
Zou dat beter gaan? Zie op powerliftingwedstrijden de meesten ook platte schoenen dragen :dunno:
 
Is dat zo?
Ik draag altijd mijn gewichthefschoenen om te squatten.
Ben nog niks beters tegen gekomen. :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven