AndroidHealthClinic

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.601
Event training bij Jimmy

Medley
opwarming: even de yoke van 280kg terugzetten waar hij stond -> 2m, PR! moest wel 5m zijn maar soit.
tire flip 6x310kg + yoke 280kg 2m. Goed.

Power stairs
4x100kg + 4x150kg + 1x200kg -> PR
100 en 150kg gingen vlot. Beetje geroepen voor 200kg en hem er eigenlijk nog onverwacht snel opgekregen. Energie voor de 2de (hogere) trap was wel weg.

Log
3x90kg
Flauw. Reps gingen vlot, goed tempo. 4de rep tegen kin gestampt en gemist. Energie weg.

Farmers walk
2x105kg 25m -> PR!
Deze keer snelheid kunnen maken en dat verbeterde mijn afstands PR met 10m. 3 kwart van de bocht gemaakt en daar was het gedaan. Ik hoop op de voorronde 1 lengte te kunnen maken die ik vermoed 30 of 35m zal zijn.

Stones
80kg op 1m70 -> 3 fails, langs voor proberen pressen
80kg op 1m70 -> paar fails en dan via de schouder er op + 90kg op 1m60 paar fails
80kg op 1m70 -> via de schouder en van de eerste keer er op + 90kg op 1m60 paar fails
Via de schouder zal dus het makkelijkst zijn op de voorronde :p

goed getraind!
en leuke speelkamer ook,allemaal schijven van fitnesseller?
ben van plan over te schakelen naar 50mm

• #1.603
De meeste wel ja.

• #1.604
Squat training

Squat
5x100kg
5x100kg
3x140kg
3x165kg
3x165kg
3x165kg (volume PR)

Front squat
5x100kg
5x100kg
5x100kg

Good morning (vanaf chains)
10x100kg
10x100kg
10x100kg

Squat lockout (bovenin vasthouden)
3x240kg (1ste keer even vastgehouden, dan nog 2 reps lockout zonder vasthouden, voelde licht)
1x280kg (vrij lang kunnen vasthouden)
1x280kg (minder lang, deze set gefilmd en bleek 16 seconden te zijn)

Goeie training.
Squat was persen, maar voelde alsof er nog wel wat inzat. Volgende keer 3x3x170kg moet lukken! (al zal dat pas binnen 3 weken zijn)
Front squat was zwaar maar snel.
Good morning was doodgaan.
De lockouts als assistance voor de yoke, voelde lekker.

• #1.605
Voorronde sterkste man van België

Medley: tire flip 6x310kg + yoke 20m 280kg
Tire flip vrij snel kunnen doen, dan op het gemakje naar de yoke gestapt om te kijken wat ik daar nog mee kon. Even slecht gestart en daardoor na een halve meter al een drop. Terug opgepakt en ergens tussen de 5 en 10m gestrand. PR voor mij, dus tevreden. Niet zo heel veel punten op gepakt maar toch minstens 5 mensen ofzo achter mij? (17 deelnemers)

Log: 90kg op reps
5 reps gemaakt. Fluitsignaal toen ik aan de 6de wou beginnen. PR, maar te weinig benen gebruikt. Anders had ik er mss sneller nog eentje kunnen doen. Maar goed, hier wel wat punten op gehaald.

Power stairs: 100kg + 150kg + 200kg 4 treden
100 en 150kg gingen er snel op. De eerste trede van 200kg ging ook nog goed, maar de 2de trede is een stuk hoger dan die eerste. 2 of 3 keer getild en geschommeld, maar ik kwam gemakkelijk 3cm of meer tekort. Nog wat sterker worden zodat ik die op mijn benen kan leggen om hem er op te kantelen dus :) Gedeelde plaats met een aantal mensen.

Farmers walk: 2x105kg op afstand, keerpunt na 20m
Het doel was om voorbij het eerste keerpunt te komen, omdat ik wist dat er een hoop gingen opgeven na 1 lengte en de bocht niet meer zouden maken. Ongeveer 5m voorbij het keerpunt geraakt en daar laten vallen. Geen PR, maar wel tevreden. Achteraf dacht ik eraan dat mijn houding volgens mij niet 100% in orde was, maarja, volgende keer op letten. Hier ook niet bijzonder veel punten op gepakt maar weer allesbehalve laatste.

Stones: 80kg, 90kg, 110kg, 125kg, 135kg op 1m70 tot 1m30
Vanwege een hevige regenbui was er even twijfel of het wel zou doorgaan, maar toen de regen stopte zijn we er snel aan begonnen. Jimmy vertelde me dat ik op dit moment 7de stond en dus geselecteerd voor de finale als ik die plaats kon houden. Yannick en Stefan zaten echter vlak achter me. (ik snap niet hoe ik voor Yannick, Stefan en Bert geraakt ben aangezien ze volgens mij op alle proeven behalve elk mss 1 beter gedaan hadden, maar goed dat zien we wel als alles op realdutchpower staat). 2 pogingen nodig gehad om die 80kg op 1m70 te krijgen. Met dank aan David die me aangaf dat ik veel dichter bij het platform moest gaan staan. Dan 2 mislukte pogingen met de 90kg, waar ik wsl weer te ver van het platform stond. Daar moet ik dus aan werken, want theoretisch gezien zou ik de eerste 4 stenen er kunnen opkrijgen. Hier dus enkel de mensen verslaan die er geen enkele steen opkregen (wat er toch een aantal waren).

Eindresultaat: 9de plaats = 2de reserve voor de finale. Doel was om een reserveplaats te halen, dus mission accomplished :)
Voor mezelf een goeie wedstrijd gedraaid. Ik vind het raar dat ik voor Bert geëindigd ben, maar zoals gezegd, dat zien we wel als alles op realdutchpower staat.

Proficiat éh Woopy, je doel is bereikt, zonde van die paar zaakjes.

strakke prestatie. Inderdaad wat weinig reps op de 90kg voor jouw doen.

• #1.609
Foto's door mijn moeder: [Link niet meer beschikbaar]

Buiten ikzelf staan ook Jan, Youri, Yannick, Florent en onze Schot er op :)

Wooooooooopyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!

• #1.611
Binnen een kleine 2 uur komt hardrocker naar hier voor een deadlift training. Ik voel nu al dat het niet veel zal voorstellen :p

That's the spirit :rolleyes:

Komop, je hebt nog een kleine 2u op je opteladen, ga desnoods een powernapke doen maar just shut up and lift like a mother****

Binnen een kleine 2 uur komt hardrocker naar hier voor een deadlift training. Ik voel nu al dat het niet veel zal voorstellen :p
speel snel wat biefstukken,en een paar shakes binnen verdomme!:mad::p

---------- Toegevoegd om 14:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

That's the spirit :rolleyes:

Komop, je hebt nog een kleine 2u op je opteladen, ga desnoods een powernapke doen maar just shut up and lift like a mother****
idd,ik had van training daarnet ook niet veel van verwacht maar toch een pr-ke gezet:)

• #1.614
Vergelijkingsfoto van zaterdag :D

24eunic.jpg

Anyway:

Deadlift training

Deadlift
5x60kg
5x100kg
3x150kg
1x170kg
3x185kg (misschien had er nog een rep ingezeten, maar mijn rug begon te bollen bij die laatste rep dus gestopt)

Snatch pull
5x100kg
5x110kg
5x110kg (en bij de laatste rep begaf mijn grip het na de second pull en knalde de bar hard tegen mijn bovenbenen en viel ik omver :p)

Kettlebell swing
3x20x24kg (worp na de laatste rep)

Abs band pulldown gedoe
3x10x blauwe band

Bench press (omdat hardrocker dat aan het doen was en ik toch al klaar was)
20x70kg
12x70kg

Goeie training. Mijn volume PR op deadlift is 3x190kg, dus ik zit bijna terug op niveau.
Voor snatch pull was die 110kg eigenlijk net iets te zwaar om nog goed op de explosiviteit te kunnen werken, dus volgende keer weer wat zakken.

Laatst bewerkt:
nogal geluk dat je je niet blesseerde,mss straps gebruiken?
wat heeft uwen maat er vanaf gebracht met de deadlift?

• #1.616
Bwa, bij zo'n snatch pull komt de bar niet zo heel veel hoger dan bij een deadlift, dus het "gevaar" valt best wel mee :) Daarbij lijken straps bij een snatch grip mij niet zo handig.

Voor hem was het een squat training. Zijn broertje trainde wel mee, en die deed 150kg deadlift. 2de keer ooit dat hij een deadlift doet, en hij weegt geloof ik -75kg. Vond ik toch wel opmerkelijk :p

zeg,ik heb en vraagje,die belt die je gebruikte bij de voorrondes,waar haalde je die?ik zag dat er meerdere waren,die zo een belt hebben,was goren-grijs dacht ik.
heb dringend eens een nieuwe en steviger nodig.
sterke familie precies:p

• #1.618
Je moet eens naar een powerlift wedstrijd gaan, daar verkopen ze altijd wel zo'n dingen :) Of op sommige strongman wedstrijden ook wel, al die stand van NRG center er staat.

"Snatch training"

Begonnen met snatch en daarna snatch balance. Ik ga zelfs de gewichten niet typen, want het was te belachelijk voor woorden. Zelfs bij 55kg durfde ik niet eens aan de second pull beginnen, was precies of ik had 100kg aan de bar hangen. De balance ging al niet veel beter. Durf = 0 vandaag. Snap niet goed hoe dat zo ineens kan.

Toen was ik het grondig beu en heb ik mijn 220kg tire gepakt en daar 3x10 mee gedaan. Conditie kreeg het zwaar te verduren.

Volgende week dinsdag deze training nog eens opnieuw proberen.

doe je die kb swings met 1 of 2 handen?

• #1.620
Twee

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven