XXL Nutrition

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ach was geen goeie dag, volgende keer doe ik het gewoon :p

Dat zijn de voordelen om klein te zijn he :D

Lekkere training, en idd, die deadlift komt nog wel ;)

Jep
Als ik de barbell van boven mijn hoofd op de vloer zou laten vallen met dat gewicht, denk ik dat ik bij de onderburen zit :p Het zijn hier zeer dunne vloeren.
Met geluidsoverlast voor 22u kunnen ze leven, als er stukken plafond naar beneden vallen, zal ik meer klachten krijgen :p

Daar passen insideout en ik nooit in :P

Idd jammer van die DL, komt er toch aan hoor!

Nette presses ;)

Ach was geen goeie dag, volgende keer doe ik het gewoon :p

Dat zijn de voordelen om klein te zijn he :D
Idd ja :)
Als ik pp wil doen moet ik het eerst gecleaned zien te krijgen :(

Of ik kan gewoon natuurlijk ook ff twee houders bijbestellen, maar ja :P

Elke keer moeten cleanen kan ook niet slecht zijn natuurlijk :p Maarja met cleanen en zwakke vloer heb ik al slechte ervaringen... (laten vallen en de elektriciteit viel 5 seconden uit :p)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een eigen huis, daar kan ik dan zoveel lawaai maken en zoveel gewicht laten vallen als ik maar wil :)

Vandaag nog es geprobeerd om de 180kg te deadliften, maar niet gelukt :( Jammer maar helaas. Vandaag geen zere knieën of andere excuses, dus ik zie niet in waarom ik het maandag/dinsdag wel zou halen, dus ik ga het hier bij laten voor dit jaar. Na het deadliften heb ik nog wat geëxperimenteerd met mijn bands. Zo heb ik er bv pullthroughs mee gedaan, wat best wel goed ging. Ook standing crunch gedaan maar dat was niets.

Goed dat was mijn laatste "gymtraining" dit jaar dus :) Volgend jaar zet ik de training weer volop in met deze keer een westside achtig schema, daar ga ik mij de komende weken op het gemak eens mee bezighouden.
Het kan wel nog zijn dat ik de komende weken nog een paar (kleine) event trainings doe. Ik ga volgende woensdag normaal een harnas en touw halen om truck pull te doen, dus als het uitkomt, wil ik dat meteen eens testen ook natuurlijk. Ik ga na het shoppen naar mijn oma, die een grote mobilhome heeft, dus het zou wel leuk zijn om die eens te trekken.
Volgende week zaterdag vertrek ik dan op skivakantie, dus daar zal ik ook wel genoeg beweging hebben.

Tot volgend jaar dus :p

Mijn eerste doelen zijn opgesteld. Deze doelen zou ik willen bereiken voor 1 mei. Ik begin weer met trainen op 5 januari, dus ik heb 4 maand. Ik weet niet dat ik alles ga halen, maar ik ga zeker weten alles doen om in de missie te slagen.
squat 170kg (160kg gaat niet lang meer duren)
deadlift 195kg (180kg gaat niet lang meer duren)
push press 95kg (momenteel 85kg)
Daarbuiten wil ik ook veel kunnen oefenen op techniek in de verschillende strongman events.

Ik zou graag meedoen aan de sterkste man van Sint-Job (C-klasse), maar ik twijfel of ik mijzelf tegen dan klaar ga krijgen.

Boomstam (max)
Nooit een log aangeraakt, maar ik wil er binnenkort wel een maken (al kan dat mss nog even duren). Zit niets anders op dan mijn clean & press nog te verbeteren, en dan bij iemand met een log wat op techniek te oefenen.

Powerstairs (120-140-155kg - 4 treden)
Hiervan ben ik vrij zeker dat ik het nu ook wel al kan. Snelheid is natuurlijk belangrijk dus daar wordt op geoefend :)

Cardeadlift (max of reps)
Hangt van het gewicht af, maar hier heb ik ook wel vertrouwen in

Vrachtwagentrekken (10.5ton - 20 m -vermoedelijk met harnas)
Ik denk niet dat ik dit al kan, maar ik ga overmorgen een harnas halen dus ik zal veel kunnen oefenen, en graag want het is een geweldige oefening :)

Wheelflip (275kg x 10)
10 is wel veel vind ik, dus mijn conditie zal in orde moeten zijn. Voor het gewicht heb ik minder schrik. Ik denk niet dat mijn eigen band veel minder weegt, en ik wil hem binnenkort verzwaren (volproppen met autobanden)

Timberwalk (2x85kg - 80m)
Momenteel geraakt ik slechts 5m ver met 2x70kg, dus dat wordt nog wel even oefenen. 2x90kg krijg ik al gehoffen, maar meer ook niet.

Medley: kruiwagen (20m - 160kg) duckwalk (20m - 120kg) Carflip (Fiat Panda)
Na die timbers zal mijn grip wsl niet geweldig meer zijn, dus die kruiwagen en duckwalk zouden dan ook wel eens moeilijk kunnen worden. De carflip lijkt me te doen.

Leuk man, waarom ga je niet een keertje meetrainen in Sint Job dan? Is te doen bij Wim Jammaer, die helpt je echt wel op gang en heeft veel materiaal thuis liggen. Kun je toch eens een log proberen enzo..

Hier zijn blog:
http://www.sterksteman.blogspot.com/

Als je wilt pm ik zijn gsm nummer even.

Als ik zou meedoen, wil ik daar zeker een paar keer gaan trainen. Alleen transport is voor mij een probleem. Ik heb geen rijbewijs (en met de fiets is het nogal ver :p), en ik weet niet of hij dicht bij een station woont (als daar al ergens een station is)?

Vanwaar ben je?

Turnhout
Ik heb even gekeken, met de bus doe ik er een uur over, wat best te doen is (ik ben erger gewend).
Dus begin volgend jaar zal ik wel eens kijken wat ik kan doen :D
Natuurlijk als iemand me kan komen halen die in de buurt passeert, is dat zoveel te beter :p

Lang geleden, tijd om de boel es te updaten :)

Vrijdag 26 december - Korte event training

Farmers walk
~50m 2x40kg
~50m 2x50kg
~20m 2x70kg (PR)
~20m 2x70kg
Daarna nog eens 2x90kg proberen heffen maar dat ging niet meer :)
Het "parcour" bestond uit een boog van ~25m. Dus 50m is 25m in tegenwijzerzin, draaien, 25m in wijzerzin.

Dan nog enkele keren de traktorband geflipt, maar niet bijgehouden hoeveel. Er zat veel pauze tussen de flips, het ging niet zo vlot als vorige keer.

Broer (13 jaar) met 2x20kg
P1000938.groot.jpg

----------------------------

Daarna niet meer getrained. Weekje gaan skiën enzo :)
Ik heb ondertussen veel gelezen over Westside, en een schema opgesteld. Er moeten nog wat veranderingen in komen, waar ik me vanavond wil mee bezighouden. De training zelf zal eind deze week beginnen. Vandaag of morgen ofzo al eens een training met lichte gewichten doen met squat, press, deadlift en row, om er weer in te komen.

Trouwens ook geen onbelangrijk nieuws:
Deelnemerslijst sterkste man van Sint-Job

-21 en/of -90kg

Yannick Van Roy 97kg
Bjorn Slagmeulders 64kg
Tim Boniver 80kg
Sven Foubert 82kg
Dominique Moonen
Marco Bouma 85kg
Kane Van Kerckhoven
Thoonen Bert 92kg
Sander de Graaff 102kg
Johan De Pauw 76kg :D

Ik twijfelde nog, maar gezien de snelle inschrijvingen, heb ik maar wat sneller beslist. En nu nog harder en beter trainen dan ooit, zodat ik ginder hopelijk toch een deftige prestatie kan neerzetten ^^
Eind januari, begin februari ga ik ook eens zien of het gaat om regelmatig bij Wim Jammaer te trainen, dat zal me ook wel helpen.

Gewicht deze ochtend: 76,1kg. De laatste keer dat ik me woog was dat 76,2kg, dus van een echt verlies kan ik niet spreken :) Aangezien ik nu weer goed kan eten in tegenstelling tot de afgelopen anderhalve week, verwacht ik de komende dagen wel nog een kleine boost. En nu op naar 80kg of meer :)

Nieuw schema komt binnenkort ;)

Nice farmers ;)

Cool dat je ook meedoet in st.job! Merchtem lijkt me ook wel een leuke wedstrijd voor je :)

Thanks. Aangezien ik de laatste keer veel moeite had met 5m met 2x70kg, ben ik wel tevreden met de vooruitgang :) Het is natuurlijk nog niet de 80m met 2x85kg die ze op de wedstrijd willen doen :p Maar ik kom er wel. De farmers walk is wel DE oefening op Sint-Job waar ik geen goed oog op heb.. De rest komt in orde.

Merchtem wil ik inderdaad ook meedoen, maar ik wacht nog af voor meer info over de oefeningen enzo.

Ik zie je wel op Sint-Job dan :D

Nice 2 X Johan @ Sint job :D

Succes.

Nice 2 X Johan @ Sint job :D

Succes.

Gelukkig in een aparte klasse :p Stel je voor, de verwarring :eek:
Jij ook succes :D

edit:
Voorlopige schema (kan mogelijk nog kleine wijzigingen ondergaan de komende dagen, maar ik denk dat het zo zal blijven en dat de wijzigingen zullen komen nadat ik wat ervaring met deze manier van trainen heb opgedaan).

Max Effort Squat/Deadlift
Deadlift, Squat, Good morning, of een variant van deze oefeningen - Opwarmen, triples, singles, maxen
Lower back/Hamstrings 4x10 (Glute ham raise, SL Deadlift, Romanian deadlift, pullthrough,...)
Abs 4x10 (Leg raise, dragon flag, push crunch,...)
Shrugs of achterkant schouders 4x10

Max Effort Overhead/Bench
Vorm van overhead of bench press, focus op overhead - Opwarmen, triples, singles, maxen
Triceps 4x10 (Close grip bench, dips,...)
Indien 1ste oefening een OH press was: Chest (DB Press, Flyes,...), Indien een vorm van bench press: Shoulders (1 hand DB press, Raises,...) 4x10
Back 4x10 (Rows, Pull up,...)
Biceps 3x10 (Curls he..)

Dynamix Effort Squat/Deadlift
Boxsquat 8-12x2
Lower back 4x10 (zelfde als dag 1)
Abs 4x10 (Side bend, Side deadlift, Saxon bend,...)
Calves 4x10 (Calve raise, 1 Leg calve jumps,...)

Dynamic Effort Overhead/Bench
Speed bench/MP 8-10x3
Triceps 4x10 (zelfde als dag 2)
Chest/Shoulders 4x10 (zelfde als dag 2)
Back 4x10 (zelfde als dag 2)
Grip 3x10 (Deadlift hold, plate pinch, wrist roller,...)

De bedoeling is om elke week gemiddeld 4 trainingen te doen, maar 1 daarvan kan een event training zijn (in het weekend). Rustdagen kan variëren. De ene keer zal ik 2 trainingen na elkaar doen, de andere keer zal er een dag tussenzitten. Een beetje zoals het me uitkomt, maar meer dan 1 dag rust ga ik zo weinig mogelijk laten voorvallen.

Opmerkingen zijn welkom :)

Ik heb ondertussen ook eens de weerstanden van mijn bands op verschillende hoogtes (squat bottom, top, MP top,...) getest en opgeschreven, dan weet ik dat ook weer :p

Als ik ermee begin, start ik een nieuw logje.

Laatst bewerkt:
schematje gepost (zie vorige post).
t'is vrij standaard, dus ik veronderstel dat het wel in orde zal zijn :o

Thanks. Aangezien ik de laatste keer veel moeite had met 5m met 2x70kg, ben ik wel tevreden met de vooruitgang :) Het is natuurlijk nog niet de 80m met 2x85kg die ze op de wedstrijd willen doen :p Maar ik kom er wel. De farmers walk is wel DE oefening op Sint-Job waar ik geen goed oog op heb.. De rest komt in orde.

Merchtem wil ik inderdaad ook meedoen, maar ik wacht nog af voor meer info over de oefeningen enzo.

Ik zie je wel op Sint-Job dan :D
Iedereen heeft wel een oefening waar ie minder goed in is ;)

Jij bent dus dienen Johan ;)

Ik zit waarschijnlijk wel bij de dikkertjes dan :eek: :D
:D zuigt hé
Zou ook liever bij de -90kg zitten, is iets realistischer, maar het is nu eenmaal zo. Dat wordt dus trainen, trainen, trainen en nog eens trainen. :thumbs:

Jij bent Stefan als ik me niet vergis? 1ste plaats in de deelnemerslijst, dat zal je toch moeten waarmaken he :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven