XXL Nutrition

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.941
Deadlift training

Deadlift (vs blauwe band, over de eerste schijf van 20kg aan elke kant over de barbell gespannen en gaan opstaan)
5x60kg (zonder band)
5x60kg (vanaf hier met band)
3x100kg
3x140kg
2x160kg (volume PR met hook grip. Onderaan geen last, bovenaan leek het alsof mijn nagels er gingen uitgerukt worden, dus hierna met mixed grip)
2x180kg (tot hier alle sets met riem, lelijke lockouts maar geen hitch)
2x180kg (geen riem, mooie lockouts)

Farmer hold
3 keer met 2x105kg

Abs pulldown (superset met farmer hold, pauze tussen de sets niet meer dan wat nodig is om in positie te komen)
3x10x blauwe band

Pullthrough
3x15x blauwe band

Goeie training :)
De band bij de deadlift gaf onderaan niet zoveel extra spanning (hooguit 10kg?) maar bovenaan toch behoorlijk wat. Deze vorm van deadlift enkel nog maar ooit eens lang geleden bij speed deadlifts gebruikt, dus wist niet goed wat ik er moest van verwachten. Ik had op voorhand gegokt dat 1x180kg wel mooi zou zijn, maar heb er toch 2x2 kunnen mee doen en dat was niet all out :) Ik denk dat 200kg er ook inzat, maar dat zou een hele lelijke lift geweest zijn, dus niet geprobeerd.
Hook grip gaat ook beter en beter. Onderaan bij de 160kg was het geen enkel probleem, maar naarmate de bandspanning steeg, werd het behoorlijk wat pijnlijker. Ik denk dat ik 180kg (zonder bands) nu ook hook grip moet kunnen nemen. Nog even zo verderdoen en ik kan mijn max pogingen met hook grip doen, zou mooi zijn :)
Konstantinovs style gaat ook goed nu. Ik vind heel gemakkelijk de juiste houding nu. Onderrug is nu even recht als hij vroeger altijd was, en bovenrug bol (al mag dat nog altijd boller).
Door mijn cut spant mijn riem niet meer zo belachelijk veel, dus nog eens gebruikt. Ging goed, behalve vanaf de 180kg. Toevallig het gewicht waar ik ben overgeschakeld op mixed grip. Ik blijf er dus bij, mixed grip en belt gaan bij mij niet samen :p
Pull through was ik niet meer van plan eigenlijk. Cd liep ten einde en ik had zin om te stoppen. Ik zei tegen mezelf "als er nog een liedje komt, doe ik nog pull throughs". Natuurlijk stond er nog een bonus track op de cd, dus toch maar gedaan :p

Hmm, behoorlijk wat commentaar geschreven... :p

• #1.942
Wekelijkse meting:

Gewicht: 86,9kg
Buik: 92cm
Been: 70,5cm
Arm: 38cm

Dit weekend een beetje teveel gejunked. Daardoor zelfde gewicht als vorige week (zaterdagochtend had ik nog 86,0kg). Toch wel anderhalve cm buik er weer af, dus niet helemaal negatief. Maar toch beetje stricter worden dus. Beetje opvolgend hoe het de komende dagen gaat en eventueel volgende week nog wat kcal schrappen indien nodig. Nu ik terug zonder werk zit, is mijn dagelijkse ritme er ook wat uit, dus dat helpt ook niet.

Wekelijkse meting:

Gewicht: 86,9kg
Buik: 92cm
Been: 70,5cm
Arm: 38cm

Dit weekend een beetje teveel gejunked. Daardoor zelfde gewicht als vorige week (zaterdagochtend had ik nog 86,0kg). Toch wel anderhalve cm buik er weer af, dus niet helemaal negatief. Maar toch beetje stricter worden dus. Beetje opvolgend hoe het de komende dagen gaat en eventueel volgende week nog wat kcal schrappen indien nodig. Nu ik terug zonder werk zit, is mijn dagelijkse ritme er ook wat uit, dus dat helpt ook niet.

Als je zonder werk zit heb je toch al de tijd van de wereld om te eten op de momenten die je wilt en wat je wilt?:)

Als je zonder werk zit heb je toch al de tijd van de wereld om te eten op de momenten die je wilt en wat je wilt?:)
denk dat dat juist het probleem is,mss meer eten uit verveling?
woopy hoe doe je de meeting?buik ingetrokken of ontspannen?borst opgespannen of ontspannen?

• #1.946
Als ik nergens naartoe moet, ga ik al gemakkelijker eens langer slapen, en dan is van bij de start van de dag mijn ritme al om zeep :p

Buik ontspannen. Borst heb ik voor zover ik weet nog niet gemeten :p

• #1.948
Vandaag events van Liedekerke eens gaan proeven..

Log lift
opwarming met 40, 60, 80kg
2x90kg (ging lastig, volgens mij omdat ik van meneer de cameraman tot 3 keer toe magnesium moest nemen en in mijn handen klappen en al dat stof op de duur op mijn adem zat :p)
2x100kg (vrij vlot :))

Surprise onderdeel (stond nog niet 100% vast)
ging zwaar

Toen kwam Joeri met een axle af waarvan hij het gewicht niet wou zeggen met de uitspraak "als ge die kunt, zijt ge ne straffe". Moest ik dus proberen uiteraard, aangezien axle ook een vrij goed onderdeel is van mij. Ik mocht hem niet met mixed grip nemen, gelukkig was de bar vrij ruw dus lukte het overhands ook wel. Wel gecleaned, maar niet kunnen uitpressen en grote blessurekans toen ik hem op een rare manier achter mij dropte. Gelukkig niets aan overgehouden. Achteraf bleek hij 100kg te wegen, wat vreemd is aangezien ik al 4x100kg gedaan heb. Waarschijnlijk door de voorgaande log.

Farmers
2x100kg, nog geen 10m en met veel drops. Klotefarmers die de hele tijd tegen mijn benen sloegen. Grip viel op zich mee. Ik hoop dat ik er op de wedstrijd niet teveel punten op verlies.

Zware voorwerpen gedoe
Kruis, ovum en grote velg. Ging op zich allemaal wel. Nu was het 10m, op de wedstrijd 20m. Gaat zwaar op mijn adem pakken die dingen. Als dat maar goedkomt.

Hercules hold
niet zo lang vastgehouden. Is dan ook absoluut mijn onderdeel niet. Op de wedstrijd ga ik door tot mijn vel er af scheurt, maar nu was dat niet de bedoeling :) Goeie grip op die handvaten wel.

Goede log.
Ik zou trouwens die axle van Vlaanderen niet als uitgangspunt nemen voor je trainingen of iets, geloof er niks van dat die 100kg was :p
Of had je op een andere axle al 4x100 gedaan?

• #1.950
Nee inderdaad, die voelde idd lichter :p Maar thuis heb ik toch ook al 2 of 3 keer 100kg gedaan, weet het niet meer precies.

beloofd een zware wedstrijd te worden zo tezien,was er al een cameraploeg?:p

• #1.952
De vader of schoonvader van Tino als ik me niet vergis. Maakt films als hobby en wou eens van zoiets een film maken. Geen idee of hij op de wedstrijd zelf ook gaat zijn, maar zou uiteraard wel fijn zijn.
Verschillende keren schijven op sleeves steken, riem aandoen, magnesium pakken, in positie komen voor bepaalde oefeningen, farmers nog een extra keer oppakken om te laten vallen. Geeft een extra dimensie aan de training wel :p

• #1.953
Vandaag was het dan de sterkste man van Liedekerke. Een wedstrijd volledig buiten de planning, en waarvan enkel het eerste onderdeel me lag en de andere 5 onderdelen absoluut niet. Ik ging er dus heen met het plan om te scoren op de log lift en voor de rest gewoon mijn best te doen zonder verwachtingen.

Log lift
last man standing, beginnen bij 60kg. Per 10kg verhogen en vanaf 80kg per 5kg. Eén nadeel, je mocht geen beurten overslaan. Mijn hoop op een nieuw PR was dus al bij voorbaat weg.
60kg (snatch)
70kg (snatch)
80kg (strict)
85kg (strict)
90kg (vanaf hier beetje de leg drive laten wennen)
95kg (begon al serieus moe te worden...)
100kg (2 keer moeten pressen)
105kg (zwaar)
110kg (nope, kracht op)
Slopend op deze manier... Gedeelde eerste plaats met 3 mensen (ik, Koef en Domie), damnit :p

Farmers walk (2x100kg 40m met 1 turn)
gaat de laatste tijd echt slecht bij mij, dus niet teveel verwachtingen. Ik ben net voorbij het streepje van Andy gekomen (30m ongeveer?), voorlaatste plaats dus.

Truck pull (bestelwagen, 20-25m, vrij stijl bergop)
begonnen met veel te kleine stapjes. Het gewicht viel veel beter mee dan verwacht, desondanks de helling. Als ik van in het begin grotere stappen had genomen, had ik wsl sneller gegaan. Door als 2de te moeten starten kwam ik daar natuurlijk te laat achter. Op het laatste nog een lastig stuk, maar toch kunnen eindigen. 4de laatste als ik me niet vergis.

Laadrace (3 voorwerpen van 90-100kg over 20m op een tafeltje leggen)
lege gasfles was lopen. Ovum van 90kg beetje tijd verloren met het in positie brengen, lopen ging nog redelijk. Dan het kruis van 100kg, ook hier weer tijd verloren met het op te pakken, snelheid naar de tafel was niet geweldig, maar een tijd ergens in de middenmoot. Conditie is slecht bij mij, maar toch boven verwachting kunnen lopen. Jammer van de trage pick-ups.

Hercules hold (100kg in elk hand)
joepie, weer grip. Die was vooral nog niet leeg na de farmers en truck pull en is vooral niet mijn slechtste kant :p Toch boven verwachting goed kunnen doorbijten, met de nodige doodskreten. Op het einde durfde ik zelfs niet loslaten omdat de handvaten zo diep in mijn handen zaten dat ik vreesde dat mijn vel er zou afkomen als ik losliet. Gelukkig is dat niet gebeurd :p Ook hier weer middenmoot, wat ver boven verwachting was.

Conan's wheel (200-280kg, was niet zo duidelijk :p)
ik had dit maandag al gedaan en toen viel het mij enorm zwaar. Beste dat ik toen deed was 3 kwart rondje. Ik pakte dat ding nu op, en het voelde verrassend licht, ik snapte het even niet goed voor ik begon met stappen. Nochtans was het gewicht zeker weten hetzelfde als maandag. Goed tempo kunnen maken (mede dankzij de goede loopschoenen) en net voor het einde van het 2de rondje gestopt. Qua kracht had ik nog over, maar bij elke stap had ik iets minder adem en mijn hoofd stond op ontploffen. Ook hier weer middenmoot denk ik.

Eindresultaat: 7de van de 12.
Aangezien dit een wedstrijd was waar 5 van de 6 onderdelen me niet lagen, mag ik hier best tevreden over zijn :) Het meest tevreden ben ik over de hercules hold. Een onderdeel waar ik echt rotslecht in ben, maar ik heb hier voor het eerst echt kunnen doorbijten, en ik vond de pijn eigenlijk wel heerlijk :) Ik wil nu thuis ook zo'n ding :D
Ik weet alleszins waar ik volgend jaar veel ga op werken, en dat is grip, looponderdelen en conditie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Good job :)

netjes resultaat, gefeliciteerd

Voor mij voelde het met betere warmup en betere rust ik zeker de 110 kon pakken.

En gij dus ook !

was men verplicht om met de 60kg te starten?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven