- Waardering
- 3.887
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 82kg
Deadlift training
Deadlift (vs blauwe band, over de eerste schijf van 20kg aan elke kant over de barbell gespannen en gaan opstaan)
5x60kg (zonder band)
5x60kg (vanaf hier met band)
3x100kg
3x140kg
2x160kg (volume PR met hook grip. Onderaan geen last, bovenaan leek het alsof mijn nagels er gingen uitgerukt worden, dus hierna met mixed grip)
2x180kg (tot hier alle sets met riem, lelijke lockouts maar geen hitch)
2x180kg (geen riem, mooie lockouts)
Farmer hold
3 keer met 2x105kg
Abs pulldown (superset met farmer hold, pauze tussen de sets niet meer dan wat nodig is om in positie te komen)
3x10x blauwe band
Pullthrough
3x15x blauwe band
Goeie training
De band bij de deadlift gaf onderaan niet zoveel extra spanning (hooguit 10kg?) maar bovenaan toch behoorlijk wat. Deze vorm van deadlift enkel nog maar ooit eens lang geleden bij speed deadlifts gebruikt, dus wist niet goed wat ik er moest van verwachten. Ik had op voorhand gegokt dat 1x180kg wel mooi zou zijn, maar heb er toch 2x2 kunnen mee doen en dat was niet all out
Ik denk dat 200kg er ook inzat, maar dat zou een hele lelijke lift geweest zijn, dus niet geprobeerd.
Hook grip gaat ook beter en beter. Onderaan bij de 160kg was het geen enkel probleem, maar naarmate de bandspanning steeg, werd het behoorlijk wat pijnlijker. Ik denk dat ik 180kg (zonder bands) nu ook hook grip moet kunnen nemen. Nog even zo verderdoen en ik kan mijn max pogingen met hook grip doen, zou mooi zijn
Konstantinovs style gaat ook goed nu. Ik vind heel gemakkelijk de juiste houding nu. Onderrug is nu even recht als hij vroeger altijd was, en bovenrug bol (al mag dat nog altijd boller).
Door mijn cut spant mijn riem niet meer zo belachelijk veel, dus nog eens gebruikt. Ging goed, behalve vanaf de 180kg. Toevallig het gewicht waar ik ben overgeschakeld op mixed grip. Ik blijf er dus bij, mixed grip en belt gaan bij mij niet samen
Pull through was ik niet meer van plan eigenlijk. Cd liep ten einde en ik had zin om te stoppen. Ik zei tegen mezelf "als er nog een liedje komt, doe ik nog pull throughs". Natuurlijk stond er nog een bonus track op de cd, dus toch maar gedaan
Hmm, behoorlijk wat commentaar geschreven...
Deadlift (vs blauwe band, over de eerste schijf van 20kg aan elke kant over de barbell gespannen en gaan opstaan)
5x60kg (zonder band)
5x60kg (vanaf hier met band)
3x100kg
3x140kg
2x160kg (volume PR met hook grip. Onderaan geen last, bovenaan leek het alsof mijn nagels er gingen uitgerukt worden, dus hierna met mixed grip)
2x180kg (tot hier alle sets met riem, lelijke lockouts maar geen hitch)
2x180kg (geen riem, mooie lockouts)
Farmer hold
3 keer met 2x105kg
Abs pulldown (superset met farmer hold, pauze tussen de sets niet meer dan wat nodig is om in positie te komen)
3x10x blauwe band
Pullthrough
3x15x blauwe band
Goeie training

De band bij de deadlift gaf onderaan niet zoveel extra spanning (hooguit 10kg?) maar bovenaan toch behoorlijk wat. Deze vorm van deadlift enkel nog maar ooit eens lang geleden bij speed deadlifts gebruikt, dus wist niet goed wat ik er moest van verwachten. Ik had op voorhand gegokt dat 1x180kg wel mooi zou zijn, maar heb er toch 2x2 kunnen mee doen en dat was niet all out
Ik denk dat 200kg er ook inzat, maar dat zou een hele lelijke lift geweest zijn, dus niet geprobeerd.Hook grip gaat ook beter en beter. Onderaan bij de 160kg was het geen enkel probleem, maar naarmate de bandspanning steeg, werd het behoorlijk wat pijnlijker. Ik denk dat ik 180kg (zonder bands) nu ook hook grip moet kunnen nemen. Nog even zo verderdoen en ik kan mijn max pogingen met hook grip doen, zou mooi zijn

Konstantinovs style gaat ook goed nu. Ik vind heel gemakkelijk de juiste houding nu. Onderrug is nu even recht als hij vroeger altijd was, en bovenrug bol (al mag dat nog altijd boller).
Door mijn cut spant mijn riem niet meer zo belachelijk veel, dus nog eens gebruikt. Ging goed, behalve vanaf de 180kg. Toevallig het gewicht waar ik ben overgeschakeld op mixed grip. Ik blijf er dus bij, mixed grip en belt gaan bij mij niet samen

Pull through was ik niet meer van plan eigenlijk. Cd liep ten einde en ik had zin om te stoppen. Ik zei tegen mezelf "als er nog een liedje komt, doe ik nog pull throughs". Natuurlijk stond er nog een bonus track op de cd, dus toch maar gedaan

Hmm, behoorlijk wat commentaar geschreven...