XXL Nutrition

Wordt er gediscrimineerd in grote steden in clubs, disco's?

Hahaha, stap jij wel eens zo'n commerciële tent binnen builder? Dat lijkt me dus echt the wrong man on the wrong place hé. Ben je daar ook niet gewoon een beetje uit je element :roflol:

Een 'beetje'? whahaha, als ik knetterdronken sta te dansen wordt het echt leuk...
Neh, idd niet mijn habitat zeg maar :D Maar af en toe moet je, entree betalen, luisteren naar k*therrie waarbij om de 30 seconden een nieuw nummer voorbij komt, rondlopen in een tent vol slecht opgemaakte paradepaardjes om tussen een schijnbare volksverhuizing aan de bar een klote getapt biertje te bestellen.

Grote groepen vragen erom. Jamer dat de positievelingen eronder moeten lijden.
Gewoon een controle systeem ontwikkelen, waar de hele horeca in NL aan mee werkt.
1x problemen, 1 maand nergens naar binnen.
2x problemen, 3 maanden nergens naar binnen.
3x problemen, 1 jaar nergens naar binnen.
4x problemen, 10 jaar nergens naar binnen.

Misschien dat iedereen er dan mee op houd om een gezellige stapavond te vergallen!

Goed idee. Geregistreerd passysteem oid. Heibel? Pas kwijt. Hopla.
Ben bang dat horeca Nederland gaat roepen dat de overheid voor de kosten moet opdraaien en de overheid het tegenovergestelde roept.

Onder andere grootspraak, maar ik denk niet dat jij weet waar je over praat
Het moment dat iemand zoiets tegen je zegt, wil je hem gewoon kapot maken, gewoon helemaal kapot

Maar dit komt omdat het een impuls is, en je als je niet door woede bezeten bent zoiets niet zou denken.
Op dat moment begreep ik ook waarom sommige kogels afvuren op portiers
Waarom denk je immers dat dat gebeurt
Ik zeg toch ook niet voor niks, ik ben blij dat er niks ie gebeurt en dat ik mezelf kon beheersen
En iedereen die zegt dat hij niet iets heeft meegemaakt waarbij hij een ander persoon gewoon kapotmaken is schijnheilig want dat gaat er bij mij echt niet in

Zeker heb ik dat idee wel gehad. Maar niet omdat ik ergens niet naar binnen mocht. T doet er niet toe wat de reden daartoe was, maar laat ik zeggen dat het zich tot een vergalde stapavond verhoudt als een tank tot een scootmobiel.

Ik denk dat dat toch wel per persoon verschilt

Zeker en op basis van fysieke uiting van dergelijke ideeën definieren we 'misdadigers' & 'normale mensen'.

Wat?
En dat is een reden om me te weigeren, actie reactie
Ik heb verder nooit een ruzie of zelfs een opstootje heb veroorzaakt in een club?
Alsjeblieft zeg, praat niet alsof je me kent

Het is idd een achterlijke reden. Terug naar de apartheid jongens, het is zo'n mooi Nederlands woord.
actie reactie wil helemaal niet zeggen dat dergelijke acties te verwachten zijn. Je intellect is meer dan groot genoeg om eventuele gevolgens daarvan in te zien. Daarom heb je je wss ook ingehouden...

Ik ben eens geweigerd omdat 'kazen' niet welkom waren.

Mja, kan zijn dat ze dan m.n. de beschimmelde varianten bedoelen? :D

Systeem met pasjes, zoiets als een strafpunten systeem op rijbewijs. Is het vol dan krijg je een jaar toegangsverbod. Is meteen dat gezeik over discriminatie gedaan en heb je een mooi controle systeem. En zoveel kan dat niet kosten.

Dat is een goed idee.

Ja, ik zeg alleen wat ik toen op dat moment dacht en kon/wou doen
Ik heb dan ook de keuze gemaakt om het niet te doen
Kijk gelijk al die zielige hypocrieten en schijnheiligen hiero dan gelijk moord en brand roepen

Het moment dat iemand zoiets tegen je zegt, wil je hem gewoon kapot maken, gewoon helemaal kapot

Maar dit komt omdat het een impuls is, en je als je niet door woede bezeten bent zoiets niet zou denken.
Ik zeg toch ook niet voor niks, ik ben blij dat er niks ie gebeurt en dat ik mezelf kon beheersen
En iedereen die zegt dat hij niet iets heeft meegemaakt waarbij hij een ander persoon gewoon kapotmaken is schijnheilig want dat gaat er bij mij echt niet in

Als je dit werkelijk denkt/voelt op dat moment, is het volkomen gerechtigd dat ze jou de toegang tot die tent hebben ontzegt.

Mij is de toegang tot een bepaalde tent ook wel eens ontzegt, boeien, gewoon naar de volgende tent. Alleen jammer voor de uitbater, die loopt weer extra omzet mis.......

Ze hadden gewoon bij de grensovergang dit deurbeleid moeten voeren:D (Grapje jongens!!!!!!)

Ja jij bent een blanke hollander, nooit last van gehad he
Nu begin je ons ook te discrimineren, weetjewel hoe moeilijk het is voor een blanke tegenwoordig in deze multiculturele samenleving? beetje begrip aub
Kijken hoe je praat als je vaak discriminatie meemaakt, voor een hele lange tijd
Met je simpel, maar dan weer ook
kan er geen touw aan vast knopen
Hoe kan je waarde aan iers hechten waar je geen ervaring mee hebt
Als iemand een biertje of een drankje zou omstoten zou ik niks doen, zelfs niet als het express zou gebeuren, gewoonweg omdat ik geen ruzie wil om zoiets onbelangrijks
Maar als die persoon een drankje zou omstoten en daarbij een discriminerende opmerking zou maken, gegarandeerd dat ik op zn hoofd zou gaan inbashen
Ken eigenlijk niemand die dat niet zou doen, zo over je heen laten lopen wat jij blijkbaar wel zou doen
Je zou ook proberen zulke opmerkingen weg te lachen. Ik krijg ook vaak genoeg de groeten van een of andere Anna (vraag je welke is het anna bool terwijl ik nooit gebruik). Maar ik denk dan altijd dat ie wel jaloers zal zijn, zou jij ook kunnen doen.

Echt je begint lachwekkend te worden met je uitingen en je voldoet perfect aan het beeld dat velen tegenwoordig hebben van jongeren uit de Marokkaanse groep. Vooral zo doorgaan, lekker schoppen en je groter voordoen dan je bent. Grote knul.

Ik ben 1,90 zou een beetje raar zijn als ik me nog groter zou voordoen he :D

Ze moeten dat woord discriminatie eens uit de wet schrappen voor bepaalde situaties of voeg er uitzonderingen aan toe.

Bij het minst geringste zingen ze allemaal discriminatie in canon...

Ja, ik zeg alleen wat ik toen op dat moment dacht en kon/wou doen
Ik heb dan ook de keuze gemaakt om het niet te doen
Kijk gelijk al die zielige hypocrieten en schijnheiligen hiero dan gelijk moord en brand roepen

Je hebt idd gekozen om het niet te doen. Lijkt me heel verstandig overigens, temeer omdat een portier in elkaar rossen met een loden pijp niet fantastisch staat op een CV... :D

Maar dat je 'begrijpt' dat mensen kogels afvuren heeft iig een absurde ondertoon.
Als jij ziet dat je zusje verkracht wordt, tja DAN kan ik er ook inkomen dat je een mes tussen z'n ribben port op - als je een 'dikke gun' in je handen hebt - je de trekker een paar keer over haalt.
Maar een portier doodschieten omdat je ergens niet naar binnen mag oid...
Nee, dat is 'nothing short of totally pathetic' bro, wat de reden ook is.
Hoezeer vooroordelen ook gegrond zijn op BS, door zulke acties worden ze op zo'n moment alleen maar versterkt.
Operatie geslaagd, maar de patient is overleden.

Mischien is het idd pathetic builder en heb je gellijk, maar het is wel wat ik dacht toen

• Topic Starter Topic Starter
Systeem met pasjes, zoiets als een strafpunten systeem op rijbewijs. Is het vol dan krijg je een jaar toegangsverbod. Is meteen dat gezeik over discriminatie gedaan en heb je een mooi controle systeem. En zoveel kan dat niet kosten.

Als Belg zijnde ligt het misschien anders. En dat is juist precies de aantasting van het concept en de sfeer waar ik op doel.

Hier in A'dam zijn er idd wat clubs waar zo'n plastic rechthoekig flapje gewoon niet nodig is omdat die hun deurbeleid mogen en willen bepalen, vind ik dan tenminste.

Ik ken genoeg kaalkopjes (uiteraard!) en witte Nederlanders die gewoon moesten gaan wieberen bij de drempel. Veel meer dan niet Westerste. Gewoon omdat ze binnen niet horen wat betreft de invulling. Alleen zullen zij die objectie met discriminatie niet maken.

Ben zelf nog nooit geweigerd en dat heeft niet eens zozeer met kleding, komaf te maken of wat dan ook, wat decent en je houding en blik bij aanvang daar draait het om. En als ik dan soms in de wachtende rij kijk, zie ik er zat die terecht mogen omkeren, en dan zijn ze nog verbaasd ook.

groepjes allochtonen komen er bijna nergens in, goede ontwikkeling in mijn ogen hoewel natuurlijk discriminatie. Laten we het drastische maatregelen noemen voor een drastisch probleem.

Ja jij bent een blanke hollander, nooit last van gehad he
Kijken hoe je praat als je vaak discriminatie meemaakt, voor een hele lange tijd
Met je simpel, maar dan weer ook
Hoe kan je waarde aan iers hechten waar je geen ervaring mee hebt
Als iemand een biertje of een drankje zou omstoten zou ik niks doen, zelfs niet als het express zou gebeuren, gewoonweg omdat ik geen ruzie wil om zoiets onbelangrijks
Maar als die persoon een drankje zou omstoten en daarbij een discriminerende opmerking zou maken, gegarandeerd dat ik op zn hoofd zou gaan inbashen
Ken eigenlijk niemand die dat niet zou doen, zo over je heen laten lopen wat jij blijkbaar wel zou doen

Ik begrijp wel dat als je jarenlang gediscrimeerd wordt je ontzettend agressief word. Alleen is het de vraag of de discriminatie jouw eigen perceptie is, of de werkelijkheid.
Bovendien kun je niet ontkennen dat er groepen marokkanen in Amsterdam zijn die je echt niet in je club wilt hebben. Voor een gemiddelde portier lijken alle marokkanen op elkaar dus moet jij, de goede ga ik maar van uit, onder de slechte leiden. Het is voor een portier simpelweg vaak een te groot risico.

En iedereen word wel eens zo agressief dat het door je hoofd spookt om diegene 'kapot' te maken. Echter is het de vraag of je werkelijk van plan bent om het te doen, of daadwerkelijk zelfs GAAT doen.
Dus in die zin begrijp ik jouw gevoelens wel.

Ik begrijp wel dat als je jarenlang gediscrimeerd wordt je ontzettend agressief word. Alleen is het de vraag of de discriminatie jouw eigen perceptie is, of de werkelijkheid.
Bovendien kun je niet ontkennen dat er groepen marokkanen in Amsterdam zijn die je echt niet in je club wilt hebben. Voor een gemiddelde portier lijken alle marokkanen op elkaar dus moet jij, de goede ga ik maar van uit, onder de slechte leiden. Het is voor een portier simpelweg vaak een te groot risico.

En iedereen word wel eens zo agressief dat het door je hoofd spookt om diegene 'kapot' te maken. Echter is het de vraag of je werkelijk van plan bent om het te doen, of daadwerkelijk zelfs GAAT doen.
Dus in die zin begrijp ik jouw gevoelens wel.

Jij bedoelt straatratten die gewone mensen op straat winkels en trams lastigvallen
Gelieve mij daar niet mee te associeren

Jij bedoelt straatratten die gewone mensen op straat winkels en trams lastigvallen
Gelieve mij daar niet mee te associeren

Ik associeer jou dus juist niet hiermee, zoals je kunt lezen. De gemiddelde portier wel. Het hele probleem is dat de gemiddelde portier nu eenmaal niet erg genuanceerd denkt.

Terug
Naar boven