AndroidHealthClinic

XtM045: Beats Rippetoe

Is er ook geen smith?(waar de stang vast zit tussen een soort van geleider)

Ik zou eerst gewoon een split schema doen of UB/LB op kracht en dan over een aantal maanden pas rippetoe gaan doen. Je bent net begonnen, kijk nou eerst maar of je het vol kan houden en of het iets voor je is.:exactly: + het feit dat je niet kan squatten

Schema UB/LB

Workout A
Bench Press
Incline Dumbbell Press/Incline Dumbbell Flyes
Pull Ups
Barbell Rows
Lat Pulldown
evt. Shrugs

Workout B
Deadlift
Leg Press
Leg Extension
Leg Curl
Calf Press(@ Leg press machine)
Abs eventueel

doe alles 4x6 ongeveer.

Ene week ABA andere week BAB

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Is er ook geen smith?(waar de stang vast zit tussen een soort van geleider)

Ik zou eerst gewoon een split schema doen of UB/LB op kracht en dan over een aantal maanden pas rippetoe gaan doen. Je bent net begonnen, kijk nou eerst maar of je het vol kan houden en of het iets voor je is.:exactly: + het feit dat je niet kan squatten

Schema UB/LB

Workout A
Bench Press
Incline Dumbbell Press/Incline Dumbbell Flyes
Pull Ups
Barbell Rows
Lat Pulldown
evt. Shrugs

Workout B
Deadlift
Leg Press
Leg Extension
Leg Curl
Calf Press(@ Leg press machine)
Abs eventueel

doe alles 4x6 ongeveer.

Ene week ABA andere week BAB

Ik weet alleen niet waar ik pull ups kan doen in onze gym, moet ik toch eens vragen ??? De rest hebben we ook behalfe Leg Press

Enja, er is een smith. Wat is daarmee ?

Daar kan je toch in squatten en optrekken kan je er ook aan, als het echt niet anders kan. :)

Daar kan je toch in squatten en optrekken kan je er ook aan, als het echt niet anders kan. :)

Ja optrekken kan, maar hoe wil je hierin squaten ?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en ze zeggen ook dat je hier standing calf raises kan doen.

Leg me deze 2 dingen uit en rippetoe is binnenkort

zie geen plaatje?

[.img]link[./img]

puntjes weg

Deadliften kan er dus ook mee maar los is zeker beter ?

Ben ongeveer even lang maar weeg toch eeb krappe 10kg meer. wil gaan bulken tot de 80 kg deze winter en dan volgend jaar na de cutfase er bijstaan als een baas. Ga je zeker volgen!

Deadliften moet natuurlijk los he

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay of Bent over Rows (of power cleans)
**2x8 Chin -ups (aanbevolen als je de cleans doet)

Dus je wilt zeggen dat dit niet zwaar is voor een beginner ?

En volgens mij doet niemand in mijn gym deadliften en/of squaten en al die dingen. Volgens mij doen die alles met dumbbells en niks met barbbells. En dan kom ik gelijk binnenlopen met dit schema :p
Zwaar? De oefeningen maken het niet zwaar, het is het gewicht dat je pakt dat zwaar is.
Gewoon met HEEL weinig gewicht beginnen, het is misschien niet leuk om bv maar met 20kg te benchen, maar je moet ervoor zorgen dat de techniek goed is. Begin gewoon met weinig gewicht, en zorg dat de techniek goed is en er is niets ongezond aan..

En dan? Ik ben ook bij de enige in myn sportschool die het doet, maar die andere die volgen gewoon op wat die fitnesscoachen hun geven, gewoon de makkelijkste oefeningen. Wacht maar binnen een jaar tot jij sterker en groter bent, dan zullen ze opkijken dat jij zo'n oefeningen doet...

Laatst bewerkt:
Hhe, oke :)
Ik zal dalijk eens squatten daar ^^

Denk wel dat ik vandaag wat rustiger moet aan doen met me arm spieren want net onder mijn oksels ongeveer als ik dan me arm boven me hoofd houd voel ik spierpijn ofzo :S

Nja squatten lukt daarmee wel alleen dan bench press moet ik ff mee opletten. Vorige keer dat was maandag was het heel druk is altijd op maandag dus die bankdruk was telkens bezet. Op het einde kon ik hem eindelijk doen maar toen kwam ik nog maar net op de 20kg omdat me spieren al moe waren van de rest.

En ik heb eindelijk kwark van 450 gr :)
Zoo heerlijk is dat :o

En ga je dan rippetoe volgen?
Deadlift gaat in de smith maar is veel beter los.

Ik ga morgen eens squatten :)

Je kan big 3 in smith doen maar is gewoon wat minder zwaar.
je hoeft niet veelte corrigeren enzo.
waneer begin je Rippetoe?

Je kan big 3 in smith doen maar is gewoon wat minder zwaar.
je hoeft niet veelte corrigeren enzo.
waneer begin je Rippetoe?

umh denk woensdag want morgen ga ik eerst vanalles uittesten zodat ik woensdag echt direct kan beginnen :)

Wat raden jullie aan hoeveel sets/reps ?

Ik heb trouwens beetje last van me lies, kan ik dan gewoon squatten ?

Sets en reps staan toch aangegeven bij Rippetoe ?
3x5 voor de meeste oefeningen, dacht 1x5 voor deadlift en 2x8 voor dips/chin ups.

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing (dumbbell) military press
3x5 Dumbbell Bent-over Row

Dit word mijn workout van rippetoe dan, zou dit goed zijn ?

Ik ga nu Zondag, Woensdag en Vrijdag fitnessen.
Ik ga dalijk workout A doen, en de verdeling word

ABA
BAB
ABA
etc.

Deze oefeningen zijn genoeg om me lichaam te trainen of zou ik gewoon nog wat losse oefeningen erbij doen als ik tijd heb ? Bv chest press ?
Ik weet niet, maar als dit genoeg is voor me lichaam te trainen vind ik het ook goed. Kort en krachtig ^^

En me bulk schema gaat goed, vooral als ik na school ga :) Dips en chin-ups misschien dat ik die erbij doe.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven