Fitness Seller

Youri Strongman Log

Thanks voor het filmpje. Was ook benieuwd. Alleen nog zo'n "belt connection" fixen.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor het filmpje. Was ook benieuwd. Alleen nog zo'n "belt connection" fixen.
Ik had toevallig alles liggen wat ik nodig had. Het was wel een beetje zoeken. Maar kan nu tenminste 'squatten' zonder mijn rug te belasten.

Het probleem is dat er niet veel meer dan 160kg op kan. 170kg gaat de max zijn.

Dus zeker voor jou, Ziyed, zou dit niet ideaal zijn. Jouw quads zijn zonder enige twijfel veel sterker dan de mijne. Jij zal zeker +200kg nodig hebben. Met gewone schijven gaat dat waarschijnlijk gewoon niet passen, hoe je zo'n set-up ook zou maken. Als je PL-competitieschijven kan gebruiken, kom je er waarschijnlijk wel.

Belt squat machines werken meestal met een lever of met katrollen. Moet niet zo moeilijk te maken zijn, maar sowieso erg groot.

cool, dit zou ik ook kunnen doen met mijn deadliftblocks en dan cablerow+dipbelt.

Na de examens een proberen... :p

Ik had toevallig alles liggen wat ik nodig had. Het was wel een beetje zoeken. Maar kan nu tenminste 'squatten' zonder mijn rug te belasten.

Het probleem is dat er niet veel meer dan 160kg op kan. 170kg gaat de max zijn.

Dus zeker voor jou, Ziyed, zou dit niet ideaal zijn. Jouw quads zijn zonder enige twijfel veel sterker dan de mijne. Jij zal zeker +200kg nodig hebben. Met gewone schijven gaat dat waarschijnlijk gewoon niet passen, hoe je zo'n set-up ook zou maken. Als je PL-competitieschijven kan gebruiken, kom je er waarschijnlijk wel.

Belt squat machines werken meestal met een lever of met katrollen. Moet niet zo moeilijk te maken zijn, maar sowieso erg groot.

Ziet er grappig uit ja, maar had me iets anders voorgesteld.

Thx... I guess :p

Heb het eigenlijk afgekeken van een sterke kerel op het oude IronAddicts-forum... jaren geleden. Die deed het op dezelfde manier: op blokken, schijven tussen de benen, en cage vastnemen voor evenwicht.

Haha bedoelde grappig als in creatief, niet stom of raar :p

Idd. heel creatief.

Aight. :D

En ik maar denken dat belt squats gewoon squats met een riem waren... Maar toch sterk.
Ook grappig hoe je bij de 3x155 bench op je youtube kanaal als een adhd'er tekeer gaat wanneer je op de bench gaat liggen. Sterk man.

Extra trainingssessie

Nogmaals sled dragging. Deze keer iets meer gedaan. Afgesloten met een walk waarbij ik een dubbele miniband tussen mijn knieën spande. Om de glutes wat meer aan te spreken. Het werkt.
icon_tongue.gif

Daarna nog core-werk, stretchen en band curls.

Trainingssessie 704

Training @Laurens' Crib
Ripped Laurens & Bulckie Glenn in tha house

Bench press
3*3*80kg (3 grips)
3*90kg
2*3*100kg (3 grips)
(paused en wide grip)
1*120kg
1*140kg
1*160kg
3*3*130kg
160kg ging moeilijk dan nodig was; maar best goed aangezien ik op verplaatsing was. Niet dat Laurens' materiaal niet goed is (integendeel
icon_tongue.gif
), maar mijn bankje is beter.
icon_mrgreen.gif

Seated straps suspended press
{warm-up}
1*80kg
2*90kg RPR
9*70kg
Glenn failde op 90kg en haalde 8*70kg. Vandaar.
icon_tongue.gif

Blij met dit PR. (ben altijd blij met PRs
icon_smile.gif
) Een suspended bar pressen

voelt goed.

Dumbbell row
10*25kg
10*45kg
2*10*65kg
Alles behoorlijk strikt omwille van mijn rug. Bij de laatste set dan toch iets wat schever gezet in mijn rug (gewoon door druk te zetten eigenlijk). Geen pijn, maar een 'doof' gevoel; waarschijnlijk een geknelde zenuw. Had hier sinds gisteren al last van (ipv pijn, dus goed
icon_smile.gif
), maar dit voelt/voelde toch weer wat intenser.

Triceps cable push-down
10*30kg
2*10*50kg
5*50kg
Nice pumpz! Heerlijke oefening. Ongelofelijk dat Laurens al dit materiaal heeft.
icon_mrgreen.gif

Dan nog zitten spelen met grippers (ik kreeg de 300lbs niet dicht.
icon_sad.gif
CoC 2 ging wel). Zo moet ik me toch ook eens een setje aanschaffen. Uiteindelijk 3 uur daar geweest.
icon_tongue.gif
Was heel leuk.

------

Diabetes-update: ik ben momenteel "Dr. Bernstein's Diabetic Solution" aan het lezen. Een extreem waardevol boek, dat ik beter meteen bij mijn diagnose had aangeschaft. Ik weet dat er geen diabeten zijn onder 'mijn lezers', maar mocht je iemand kennen met diabetes (type I, type II, LADA, zwangerschapdiabetes, prediabetes, ...) dan kan je dit boek zeker aanraden.
Anyway, de door dr. Bernstein (zelf al ca. 65 jaar een type I diabeet) voorgestelde oplossing komt grotendeels overeen met mijn aanpak (en quasi niet met de huidige aanpak vanuit de medische wereld
icon_tongue.gif
), maar niet helemaal. Het grootste verschil zit 'm in het feit dat de kwaliteit van bloedsuikercontrole rechtstreeks afhankelijk is van hoeveel koolhydraten je eet. Daarom raadt hij een zeer laag-KH dieet aan (ca. 30g/dag met alleen KH uit groenten; for life), wat zeer logisch is, en niet haalbaar als je +100kg wil wegen; laat staan als je ooit 400kg wilt deadliften... Ik heb simpelweg veel meer insuline nodig voor herstel/weight gain.
Anderzijds wens ik niet (lees: NOOIT!) te lijden aan de typische complicaties van diabetes, waarvan er veel zijn. De diverse symptomen gaan van gevoelloze plekken in de voeten, over impotentie, vertraagde maagleging, chronische vermoeidheid, tot een langzame en pijnlijke dood sterven. Eender van die complicaties gaan me te ver en wil ik in mijn leven niet meemaken. En dat vereist een zeer goede controle van de bloedsuiker. In afwachting van een geneeswijze voor diabetes (en dat zou nog wel eens erg lang kunnen duren), moet ik het dus doen met wat moeder natuur en de Belgische overheid mij willen geven: gezond verstand en injecteerbare insuline van hoge kwaliteit.

Derhalve ben ik momenteel erg bezig met het beramen van plannen, het hele gebeuren proberen te begrijpen en te experimenteren. Hoewel mijn huidige bloedsuikercontrole wellicht behoorlijk goed is t.o.v. die van de meeste type I-diabeten, heb ik nog grote stappen te zetten, en dat zal niet gemakkelijk zijn. Momenteel ga ik hieraan werken terwijl ik mijn BW verder opduw tot 115-120kg. Daarna plan ik te cutten (zal niet moeilijk zijn in mijn situatie), wat niet alleen interessant is voor de zichtbaarheid van mijn abs, maar ook voor de controle van mijn bloedsuiker.
Teneinde mijn eerstvolgende grote doel te bereiken (haemoglobineA1c van 6% naar 5% brengen), dien ik volgende dingen te doen:

1) meer regelmaat in mijn leven brengen (indeling van de dag en maaltijden);
2) een derde soort insuline-analogon te pakken krijgen (binnen een maand heb ik mijn volgende afspraak bij de dokter);
3) een aantal experimenten uitvoeren met mijn huidige twee insulinesoorten en met die derde soort;
4) 24/7 mijn eyes on the price houden en nooit laks worden qua controle van mijn bloedsuiker.

Verder zoek in naar een antwoord op de vraag: waarom is mijn insulinesensitiviteit lager dan gemiddeld, ondanks mijn (ver) bovengemiddelde spiermassa en mijn gemiddelde vetpercentage? Spiermassa is normaal één van de belangrijkste positieve factoren in insulinesensitiviteit.

De reden dat ik dit in mijn blog schrijf, is 1) omdat het relevant is voor mijn training en 2) omdat dit alles opschrijven me helpt om alles op een rijtje te zetten. Bovendien kan ik op deze manier in de toekomst teruggrijpen naar mijn huidige gedachtengang.
icon_smile.gif

Toffe training Youri!

Interessant stukje over je diabetes. Hoop dat je hierin progressie blijft maken.

Toffe training Youri!

Interessant stukje over je diabetes. Hoop dat je hierin progressie blijft maken.
Ik denk dat er zeker ruimte is voor verbetering. En daar ga ik gebruik van maken. :)

Trouwens nog iets vergeten te zeggen: als mijn trainingen niet erg zwaar waren - of als ik te lang wacht na mijn training met eten - dan is de hoeveelheid insuline die ik nodig heb voor mijn maaltijd vaak minder voorspelbaar.
Het is daarom waarschijnlijk interessant om een training te eindigen met een paar insane pump sets. Ben benieuwd wat ik daarvan ga maken. :p

Trainingssessie 705

Getwijfeld of ik zou gaan trainen omdat mijn rechterheup één en al opgespannen gevoeligheid is (gewoon een ****ing zenuw waar iets tegen duwt, maar het is NON-STOP), maar Laurens heeft me over de streep getrokken.
icon_smile.gif
Bovendien hoopte ik dat belt squats - net zoals vorige keer - alles lekker recht zouden trekken en de *pijn* zouden laten verdwijnen. Dat bleek echter ijdele hoop...

'DE' belt squat (+ average band)
5*5*80kg
5*100kg
5*120kg
5*140kg
5*160kg
Een average band over mijn nek (zat ca. een halve meter voor mij vast aan de grond). Ze gaf niet veel, maar toch beter dan niks.
icon_smile.gif

Leg curl (+ mini band)
10*10kg
7*10*20kg
Bij de zevende set kreeg ik plots de indruk dat ik veel sterker werd. Maar bij nader onderzoek bleek de band eraf te liggen. Ben dan maar gestopt.

Chin-up
5*BW
10*5*(BW+20kg)
Easy game. Had geen zin om zwaar te gaan.

Afgesloten met stretchen en licht core-werk dat mijn rug half toeliet. Planks e.d. geven momenteel even teveel druk.

Uiteindelijk voelt mijn rug nu toch gevoelig beter dan voor de training, hoewel nog steeds erg vervelend. Hopelijk betert het vannacht nog.

Nog geen pump sets; kon het niet opbrengen (+ kan momenteel maar weinig oefeningen door voor LB). Dan maar wat minder eten...

BW vanochtend: 111,3kg (+1,1kg)

Hoe is het met de rug? We verwachten je int kort bij krachteam kempen!

Hoe is het met de rug? We verwachten je int kort bij krachteam kempen!
Vandaag een pak beter; toch trainen gisteren was een good call. :D Wel staan mijn heupen nog altijd wat scheef en zijn de meeste bewegingen gevoelig. Maar de permanente pijn is (voorlopig?) verleden tijd. :)

Gisteren hier even met Raf over gepraat op FB. Het gaat waarschijnlijk over een slipped disc; en dat heeft hij ook ooit gehad. Dus ik heb nog toekomst. :p

Ondertussen proberen elke dag wat voor de core te doen. Daarnet nog eens het hoofdstuk 'The Indomitable Core' gelezen in 'Infinite Intensity' van Ross Enamait. Ben een beetje boos op mezelf dat ik de laatste pakweg 2 jaar gedacht heb dat sit-ups en crunches e.d. wel genoeg zouden zijn om de core sterk te houden. Terwijl ik vroeger verschillende keren per week dragon flags, ab rolls, Russian twist, etc. deed. Core is vanaf nu één van mijn trainingsprioriteiten.

Het is mogelijk dat het herstel hiermee stevig versneld kan worden (is niet zeker). Dus misschien kan ik binnen een paar weken alweer meedoen. Maar het blijft afwachten.

Dé nummer 1 corebuilder is en blijft natuurlijk de yoke ;)

Of bij de frietjes extra sauce vragen !

Terug
Naar boven