XXL Nutrition

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Trainingssessie 697

Thanks. :)

Vandaag was het wat minder.

Front squat
3*3*80kg
3*100kg
3*110kg
6*120kg RPR
Zit wel meer in, maar had al veel last van mijn rug bij 100kg. Daarom ook geen back-off sets gedaan.

Belt squat
10*80kg
10*100kg
10*120kg
10*140kg
Het zou waarschijnlijk goed zijn om hierop te focussen de komende weken.

Leg curl (+ mini band)
4*12*20kg
{superset}
Strap bar calve raise (+ average bands)
3*20*100kg

Pull-up
10*BW
7*3*(BW+25kg)

Sit-up
2*20*(BW+10kg)

(stretchen)

Trainingssessie 698

Log lift (1 clean)
4*70kg
3*80kg
2*90kg
(belt aan)
1*100kg
2*105kg (3F)
2*105kg (3F) VPR
Klein VPR. Weliswaar alles push press, vs. jerks vorige keer (lang geleden). Vooral problemen met evenwicht. Toch wel een schril contrast met de 5*100kg van vorige week...

Plate front raise
3*10*20kg
{superset}
Band face pull
3*30*mini band

(stretchen)

Trainingssessie 699

Belt squat
10*80kg
3*10*130kg
Voor het geval ik nog enige twijfel had over de aanwezigheid van mijn quads, dan heb ik die twijfel bij deze volledig weggeveegd.
icon_eek.gif
icon_tongue.gif
Good stuff.

RDL
10*60kg
(double light bands)
2*8*60kg
Zo gemakkelijk, maar zelfs dit voelt al slecht in mijn rug... Ben nochtans maar net tot onder de knie gegaan, ipv tot halverwege mijn schenen. Hopelijk kan ik hier toch weer snel weer mee beginnen.

Chin-up
5*BW
3*(BW+25kg)
2*3*(BW+50kg)
Moeilijker dan verwacht.

DB sit-up
16*10kg
Bij één set gehouden, want dat voelde niet goed.

Daarna nog vier sets van tien BW wide stance box squats gedaan met een dubbele mini band rond mijn knieën.

(stretchen)

Fix die rug eens makker !

Professionele hulp ? Heeft mij ook al vaker geholpen, Bert was ook te koppig en zit nu al 2 jaar vast ...

Professionele hulp ? Heeft mij ook al vaker geholpen, Bert was ook te koppig en zit nu al 2 jaar vast ...
Je vorige reactie heeft me aan het denken gezet. Morgen bel ik voor een afspraak bij een osteopaat die me een vorige keer ook geholpen heeft. :)

Trainingssessie 700

(heupbuigers stretchen)

Press
5*40kg
5*50kg
4*60kg
3*70kg
1*80kg
2*1*90kg

Push press
(belt + wrist wraps)
5*90kg
5*105kg

Press
3*70kg

(stretchen)

Duidelijk niet hersteld, dus niet zwaar gegaan op press. Bedoeling was wat niet al te zwaar volume te maken op push press, maar mijn linker front delt had het gehad. Dus het hierbij maar gelaten.

Beter, we moeten natuurlijk volgend seizoen lekker samen kunnen strijden :D
Yep, dat is zo. :) Ik zou echt opnieuw willen beginnen squatten en deadliften om wat massa te bouwen in mijn benen en mijn rug heel sterk te krijgen; en zou ook heel graag wekelijks events trainen...

Ik heb zaterdag een afspraak bij een osteopaat om mijn rug eens te laten checken. Hopelijk weet die een manier om het probleempje sneller van de baan te krijgen. :)

Trainingssessie 701

Eergisteren heb ik Steve Loncke om raad gevraagd aangaande mijn rugblessure. Vooral omdat ik gewoon wil voorkomen dat ik dit soort dingen blijf voorhebben. Meteen kreeg ik een hoop tips en info, zowel aangaande omgaan met blessures, als plannen van training, techniekwerk, etc. De komende tijd ga ik dus (veelal voor lower body stuff) wat nieuwe dingen implementeren, of oude dingen op een nieuwe manier proberen. Dat wil niet zeggen dat je hier nooit meer retarded dingen zal lezen - want ik blijf zeer bescheiden bedeeld met gezond verstand
icon_mrgreen.gif
- maar de verhouding slechte ideeën:goede ideeën zou toch wel gevoelig moeten dalen.
icon_smile.gif

Belt squat
10*80kg
3*10*135kg
Tegen het einde van de tweede set viel één van de blokken waar ik op stond om. Het duurde even eer ik mezelf wist te bevrijden, maar toch de set kunnen afmaken.
icon_smile.gif

Dikke pump.
icon_tongue.gif

Band GM
30*light band
(arched back)
30*average band
2*20*average band
40*light band

DB row
2*10*40kg
Pff, strict om mijn rug te sparen. Niet leuk. Dus gestopt.

Ab pull-down
20*light band
3*15*(light + mini band)

Pull-up rep-out
26*BW
Ok; niet slecht. Ben wel zeker dat ik over de 30 kan gaan als ik af en toe wat op reps oefen. Maar dat ga ik toch lekker niet doen.
icon_tongue.gif

(stretchen)

Nice. Eindelijk nog eens een LB training waarbij ik het gevoel heb iets gedaan te hebben.

Extra trainingssessie

Vanavond slee en gewichten in de auto geladen en naar een nabije parking gereden voor wat sled dragging.

Een aantal trips gedaan met 40kg (dat zegt natuurlijk niks
icon_tongue.gif
); afwisselend voor- en achteruit. Dan afgesloten met rear delt stuff en high flies met een lege sled. 20' non-stop bezig geweest.
Daarna nog wat plancks gedaan.

BW vanochtend: 110,2kg (+0,8kg)

BOOM! Boven de 110kg. Op naar de 115.

Trainingssessie 702

(stretchen + core)

DE bench press (+ double mini bands)
9*3*60kg (3 grips)

Paused close grip bench press
1*80kg
1*100kg
1*120kg
1*140kg
1*155kg
3*3*125kg
Lang geleden dat ik nog paused deed, dus even wennen. Hiertoe telkens extra lang gepauzeerd.

Seated DB press
10*20kg
50s*20kg
4*20s*20kg
Wat timed sets geprobeerd, maar dat viel nogal tegen.
icon_tongue.gif
Dikke verzuring.

Ahola hammer curl
10*20kg
9*20kg
8*20kg
7*20kg
6*20kg
5*20kg
4*20kg
3*20kg
2*20kg
1*20kg
Afwisselend links/rechts, zonder de DB neer te leggen.

(stretchen + core)

You missed a lot of fun today :(

Trainingssessie 703

You missed a lot of fun today :(
Ik weet het. Hopelijk kan ik al met de volgende meedoen.
De laatste maanden (en eigenlijk daarvoor ook al) héél veel fun gemist door - omwille van blessures - geen event trainingen te kunnen meedoen. Toffe hobby, die ik niet kan beoefenen. :p

Anyway, wel getraind vandaag.

(stretchen + core)

Belt squat
10*80kg
2*10*140kg
20*160kg
Als Jezus moest sterven voor onze zonden, dan mijn quads ook!

Leg curl (+ mini band)
3*10*20kg
Dan gestopt wegens last in mijn rechter hamstring. Eergisteren een all-out sprint gedaan (maar de hond kon nog volgen
icon_sad.gif
), die niet alleen mijn rug voor 24u onleefbaar maakte, maar ook enkele kleinigheden in een hamstring en een glute kapot trok.
icon_tongue.gif

(veel core en stretching shizzle)

Wide grip pull-up
2*10*BW
20*BW

Na de belt squat voelde mijn rug verdacht veel beter. Een gigantische verschil. 't Is te zien hoe dit evolueert. In ieder geval ben ik met volle teugen aan het genieten van pijnloos zitten, pijnloos stappen en pijnloos bukken.
icon_smile.gif

holy ****, 20x160kg

hoe doe je die belt squat? kun je eens filmen?

Vroeg ik me ook af, de enige belt squat die ik 'ken' is zo een machine van op YouTube van bij joe defranco. Ben ook nieuwsgierig

Terug
Naar boven