Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
(schoulder dumbbell press). Is me sterkste spiergroep samen met borst.
Train altijd eigenlijk al zo:
Dag1 Borst + triceps (*5 oefeningen borst x 3-4sets daarna *6sets triceps)
Dag2 Rug + Bisceps (*5 oefeningen rug x 3-4sets daarna *6sets biceps)
Dag3 Schouders (*5 oefeningen x 3-4 sets. zijkant + voorkant. Achterkant pak ik met rug mee)
Dag4 Benen (hoeveel sets/oefeningen ligt eraan of ik last heb van me knie)
Om de dag 8 setjes buikspieren.
Ik post liever niet al me fotos hierzo ivm werk, maar als je er wat wil zien moet je me ff pm'en, net als wat andere al hebben gedaan)
wat ik me nu afvraag, ik heb hier eens een topic gepost waarin ik vraag of 20setjes per spiergroep veel is en dan zei iedereen dat ik overtrain, maar jij doet tog ook 20sets voor grote spiergroepen, weet nu niet meer wat ik moet gelove
Sukkels

Ja dank je, ik til net ff ruim me eigen lichaams gewicht verdeelt over 2 dumbbells(schoulder dumbbell press). Is me sterkste spiergroep samen met borst.
Maar het gekke is dat ik al me hele BB-carriere (die ene anderhalf jaar) last heb van me schouders. Moet echt oppassen met hoe ik dingen til, en moet vaak een schouder training halverwege afblasen omdat ik schreeuwende pijn in me schouders heb. En alsnog lopen ze voor op de rest![]()

Vrij logisch dat je last hebt van je schouders.. ik was precies als jij, te veel vooruitgang in korte tijd en ook zwaar schouders getraind.. toen ik op een gegeven moment last kreeg van mn schouders ben ik gewoon doorgegaan, want tja, ik was bijna de grootste van de sportschool, had een goed voedingspatroon.. dus ik wist het het beste... Tot t moment dat ik niet meer verder kon, chronische schouderblessure waar ik nu na 4 jaar nog steeds (in mindere mate) last van heb..
Je doet maandag borst, dinsdag rug, biceps, en dan woensdag schouders.. Eigenlijk overtrain je je schouders dus zwaar.. met borst train je je schouders al intensief, bij het trainen van je rug en biceps heb je ze ook nodig.. en dan komt t, woensdag ga je ze nog eens apart met 20 setjes pakken...![]()
Er zijn ook gasten bij mij op de sportschool komen zeggen dat ik teveel doe of beter iets anders kan doen! Maar wat ik dan denk is: als ze het zo goed weten, hoe kan het dan dat ik na anderhalf jaar trainen al 2 keer zoveel kilos heb gegained als hun hun in 4 jaar trainen....![]()
Dus ik zeg dan altijd heel arrogant terug: Ja ik weet het, jij bent ook stukke groter, komt denk daardoor!Sukkels
![]()
Zo ja vind je het logisch dat je sneller gegroeid bent dan die andere gasten die al 4 jaar trainen
IMO zou je natural met 4 jaar toegewijde trainingsjaren verder moeten zijn dan dit. Train zelf ook 6 jaar, maar 4 daarvan waren aankloten en modderen.
20 sets voor een grote spiergroep kan wel, alleen niet max. intensity.

Testosterone Nation - Shoulder Savers: Part I
Testosterone Nation - Shoulder Savers: Part II
misschien is dit handig voor je
Vind ik dus ook, het is geen arrogante opmerking.... Alhoewel, beetje arrogant moet kunnen toch![]()
Maar ik doe maximaal 20 sets, en als ik er echt 20 doe dan zijn die indd NIET allemaal max intensity!
Over dat kuren.....
@ 50dollar:![]()

Wat een onzin...waar zie jij dat hij ma borst doet, di rug en wo schouders? Hij kan zker niet woesdag rusten en donderdag schouders pakken ofwel?
Ik heb ook soms erge last van mn schouders...vooral tijdens mn kuur merkte ik het extreem. Af en toe moest ik gewoon stoppen met de training omdat mn schouders zo gepompt waren dat het pijn deed. En dit was soms al bij een borst training. Nu heb ik ze ff bijna 2 weken rust gegeven en het gaat weer lekker.
Check je pm ff botje...
IMO zou je natural met 4 jaar toegewijde trainingsjaren verder moeten zijn dan dit. Train zelf ook 6 jaar, maar 4 daarvan waren aankloten en modderen.
20 sets voor een grote spiergroep kan wel, alleen niet max. intensity.