MuscleMeat

Zodroog's trainingslog

Lekker die supersets!! Ben ze van plan binnenkort ook door mijn training te gooien, pak je hiermee eigenlijk veel massa? Ik zie dat je veel hh doet en dan doorgaat met de andere oefening en ook veel hh. Ik weet dat je bij SS 2 oefeningen combineert maar is het ook de bedoeling om zoveel herhalingen te maken? Hoelang ben je eigenlijk van plan om met ss te trainen?

• Topic Starter Topic Starter
Lekker die supersets!! Ben ze van plan binnenkort ook door mijn training te gooien, pak je hiermee eigenlijk veel massa? Ik zie dat je veel hh doet en dan doorgaat met de andere oefening en ook veel hh. Ik weet dat je bij SS 2 oefeningen combineert maar is het ook de bedoeling om zoveel herhalingen te maken? Hoelang ben je eigenlijk van plan om met ss te trainen?

Ja ik maak veel hh voor maximale pomp. En met supersets doe je ook nog es een soort van 'voorvermoeien' zodat je de te trainen spiergroep maximaal aanpakt.
Meer hh stimuleert melkzuur in de spieren. Melkzuur stimuleert oa. weer de productie van groeihormonen.

Na deze week train ik volgende week ook weer zo en erna ga ik weer losse oefeningen doen met max 1 minuut rust tussen de sets en wat minder hh.

Ik weet ook dat je genoeg moet blijven afwisselen in oefeningen en trainingen voor maximaal resultaat en om 'gewenning' te voorkomen.

Ik heb btw vandaag rustdag.:D

Ja ik maak veel hh voor maximale pomp. En met supersets doe je ook nog es een soort van 'voorvermoeien' zodat je de te trainen spiergroep maximaal aanpakt.
Meer hh stimuleert melkzuur in de spieren. Melkzuur stimuleert oa. weer de productie van groeihormonen.

Na deze week train ik volgende week ook weer zo en erna ga ik weer losse oefeningen doen met max 1 minuut rust tussen de sets en wat minder hh.

Ik weet ook dat je genoeg moet blijven afwisselen in oefeningen en trainingen voor maximaal resultaat en om 'gewenning' te voorkomen.

Ik heb btw vandaag rustdag.:D

Maar is het niet zo dat als je veel hh doet dit spiergroei juist tegenwerkt? Want om meer hh te doen moet je het gewicht verlagen. Misschien dat setjes van 8-10 hh beter werken, gezien het een ss is volgt er direct een andere oefening. Voer je de supersets uit met bijv een compound en een iso oefening voor dezelfde spiergroep dan stimuleer je volgens mij ook meer aanmaak van melkzuur? (zit ff te brainstormen, kan zijn dat ik er compleet langs zit)

Laatst bewerkt:
Maar is het niet zo dat als je veel hh doet dit spiergroei juist tegenwerkt? Want om meer hh te doen moet je het gewicht verlagen. Misschien dat setjes van 8-10 hh beter werken, gezien het een ss is volgt er direct een andere oefening. Voer je de supersets uit met bijv een compound en een iso oefening voor dezelfde spiergroep dan stimuleer je volgens mij ook meer aanmaak van melkzuur? (zit ff te brainstormen, kan zijn dat ik er compleet lang zit)

Nee het werkt de spiergroei niet tegen. Ik doe het ook maar voor 2 weken, voor langere periodes zat het waarschijnlijk wel het geval zijn. De bedoeling is nu ook om een maximale pomp te krijgen. Het opzwellen van de spieren rekken weer de celmembramen op en die geven zo een signaal af om in omvang toe te nemen om ruimte te geven aan die pomp. Dat is om groei op langere termijn aan te moedigen. (aldus FLEX magazine)

oke interessant! Lijkt me ook een goed idee om dit door mijn schema heen te gooien voor 2 weken, alleen lijkt me de omschakeling naar een 'normaal 'schema lastig omdat je miss wel wat kracht gaat verliezen.

oke interessant! Lijkt me ook een goed idee om dit door mijn schema heen te gooien voor 2 weken, alleen lijkt me de omschakeling naar een 'normaal 'schema lastig omdat je miss wel wat kracht gaat verliezen.

Ik kan idd minder gewicht aan met supersets, maar dat heeft iedereen:D
En toch train ik voor mn gevoel misschien zelfs intensiever, dus ik hoop dat er minimaal krachtverlies zal zijn (duhh:o)

supersets zijn lekker, mega pomp!

Ik ben er vorige week mee begonnen, enkel biceps/triceps. Zaterdag weer knallen.

Week 12

Vandaag de hele dag een futloos gevoel gehad, of ik zo in slaap kon tieve. Maar ik moest wel m'n benen aanpakken nu! Ik heb noxipro van tevoren genomen en ik moet zeggen, voor mij werkt het:D

Warming up
10 min hometrainer

Leg extensions superset front squat
1x20x40 SS 1x12x48 (2dumbbells voor schouders)
1x20x40 SS 1x18x40 (2dumbbells voor schouders)
1x20x45 SS 1x20x40 squatrek nu vrij, dus:D

Reverse lunges Smith superset Squat smith
3x20x20 SS 3x20x20 (gewicht zonder stang)

Na deze 3 supersets was ik eigenlijk al dood op. Voor m'n gevoel zou ik makkelijk wat meer kilo's kunnen verplaatsen, maar m'n hart klopte met mach 10:rolleyes:
Die reverse lunges smith heb ik nooit eerder gedaan, tis een goeie oefening voor je ass zeg!:D

Sitting leg curls superset deadlifts
1x20x40 SS 1x15x60
1x20x40 SS 1x17x60
1x20x45 SS 1x20x60:D

Hammies! :p

Sitting calve raises superset Standing calve raises

1x35x20 SS 1x30x35
1x30x20 SS 1x30x35
1x30x20 SS 1x30x30
1x30x20 SS 1x20x20 helemaal op:rolleyes:

Met moeite door de training geworsteld maar ik vond dat ik nog wel wat extra leg extensions kon doen:
1x20x45
2x20x50

Ik had immers pussygewichten met squatten en lunges:mad:
Hopelijk merk ik snel verbetering aan m'n conditie, moordende trainingen dit.

---------- Toegevoegd om 20:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

supersets zijn lekker, mega pomp!

Ik ben er vorige week mee begonnen, enkel biceps/triceps. Zaterdag weer knallen.

Das idd knalle! Helemaal met supersets blijf je voluit beuken:D

Ow echt waar, ik had je koppie wel willen zien na die supersets op de benen! Dat moet afgemat zijn geweest...

Dus je hams kunnen op de barby nu..... haha

D'r moet toch meer gewicht op kunnen voor iemand van jou postuur!:o

Maar moet toegeven dat volumes draaien op je benen pretty killing is!

Supersets met benen heb ik nou echt nog nooit gedaan, ga het zondag eens proberen!:D

nette training:)

tjjjezus. Hoog volume man! Netjes netjes.

Ow echt waar, ik had je koppie wel willen zien na die supersets op de benen! Dat moet afgemat zijn geweest...

Dus je hams kunnen op de barby nu..... haha

Haha ik had aan 1 handdoek niet genoeg om al mn zweet op te vangen:D

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

D'r moet toch meer gewicht op kunnen voor iemand van jou postuur!:o

Maar moet toegeven dat volumes draaien op je benen pretty killing is!

Jah ik wilde ook wel maar het lukte niet!:(

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

Supersets met benen heb ik nou echt nog nooit gedaan, ga het zondag eens proberen!:D

nette training:)

Dankje:) En good luck:p

---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:32 ----------

tjjjezus. Hoog volume man! Netjes netjes.

m'n uithoudingsvermogen moet es flink worden opgekrikt:rolleyes:

Week 12

Vandaag de laatste training van deze week en dan 2 dagen rust.
Wederom en nog steeds 2 minuten rust tussen de sets, tussen de oefeningen iets meer.

Warming up
10 min hometrainer

Lateral side raises superset shoulder dumbbellpress

1x20x10 SS 1x20x10
1x20x10 SS 1x18x10
1x29x10 SS 1x18x10

gewicht is per arm

Upright row smith superset military press smith
1x20x20 SS 1x20x20
1x20x20 SS 1x20x20
1x20x20 SS 1x20x20

Ging niet zo goed, ik moest een paar keer 20 sec rust pakken in het 2e gedeelte vd superset.

Extra: Neckpress smith (ik zat er nou toch)
1x15x20

rustig uitgevoerd, beetje voor het gevoel erbij gedaan

Standing bent over lateral raises superset dumbbell shrugs
1x20x6 SS 1x20x28
1x20x6 SS 1x20x28
1x15x6 + 1x10x4 SS 1x20x28

Gewicht is per arm

Extra: Bent over lateral raises 1 arm superset face pull
1x15x8 SS 1x15x15

Sets en gewicht is per arm

En als afsluiter shoulder press machine
1x30x25 (handpalmen naar elkaar toe smalle grip)
1x30x25 (handpalmen naar voren brede grip)

De mouwtjes van m'n t-shirt waren na de training een stuk korter dan voor de training:D

Prettig weekend!

Nou je hebt je weekend meer dan verdient kerel!

Machtige weekje trainen geweest voor je.

cheers

Lekker getraind! prettig weekend kerel!:D

Ja idd ik bestelde voorheen een hoop supplementen waarvan je eigenlijk toch niks merkte.
Ik train nu 3x per week met een full body schema.
En de sportschool waar ik gister was heeft geen squatrek vandaar dus de smith.

mijn eet schema ziet er ongeveer zo uit:

07.00
3 eieren
300ml volle melk
schep whey
2 sneetjes muslibrood

08.00
bakkie koffie (zwart)

09.30
broodje gezond
500 ml volle melk

12.00
kip of vis met groenten

15.00
300 gr gemengde sla

18.00
banaan/appel
whey shake

21.00
500gr kwark met handje walnoten

De maaltijd van 18.00 wissel ik om met de maaltijd van 09.30 op trainingsdagen. (10.00 ga ik dan trainen)
Na de training drink ik naast megagrow ook een liter chocomel met whey.

Ik denk overigens wel dat ik wat meer moet gaan eten aangezien ik nogal een hongergevoel heb 's avonds.....

Volle melk vervangen door halfvolle. Kwark met walnoten voor et slapen gaan?? Hoe gezond walnoten ook zijn het bevat boordevol met kcal. Die kan je beter inplannen ergens in de middag ofzo (met cutten).

Volle melk vervangen door halfvolle. Kwark met walnoten voor et slapen gaan?? Hoe gezond walnoten ook zijn het bevat boordevol met kcal. Die kan je beter inplannen ergens in de middag ofzo (met cutten).

Das m'n oude voedingsschema;)
Volle melk omdat ik moeilijk in gewicht aankom en walnoten in mn kwark omdat ik anders met een knorrende maag wakker wordt:o

Ik zal mn huidige schema ook wel een beetje vooraan dit topic zetten/ouder vervangen

Terug
Naar boven