Beste leden.
Vele jaren geleden ben ik begonnen met fitness. Vele jaren heb ik wat op een apparaat lopen rotzooien. Na wat tijd kocht ik fllink wat kilo's losse gewichten, verschillende stangen en een bank er bij waar je ook kan squatten, optrekken enz. Op mijn voeding lette ik niet echt.
Ik vond het fijn bezig te zijn en dat was genoeg. Hierna heb ik een periode echt serieus getraind, met voedingsschema. Ik al iets teveel, kreeg flinkere armen maar toch ook wel wat vet op de (onder)buik.
De afgelopen 2 jaar heb ik vooral gereisd en vele uren onregelmatige diensten op de taxi gereden. Er werd weinig (soms vele maanden lang helemaal niet) gesport en het eten stelde al helemaal niks voor. Een half jaar Zuid-Amerika doet een vegetariër niet goed. (ik eet geen vlees, vis, normale kaas enz...)
Nu ben ik net begonnen aan mijn eerste echte baan, krijg ik structuur in mijn week en vind ik dit het moment weer serieus te gaan sporten (en eten) en dit zonder obsessief bezig te zijn.
Sinds de lagere klassen van de middelbare school heb ik problemen met mijn rechter schouder. Bij een verkeerde beweging lijkt het net alsof de schouder bijna uit de kom ligt en heb ik er zo een week ontzettend veel last van. Ik denk dat ik bij veel oefeningen onbewust mijn schouder probeer te ontlasten waardoor ik de beweging niet correct uitvoer. Als ik naar mijn foto's kijk zie ik duidelijk dat ik niet symmetrisch ben. Wat is jullie opinie hierover? Iemand dezelfde ervaring?