Fitness Seller

Gesloten Trainingslog Deurbelz

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Ja, maar vind het lastig op te lossen. Voel ook dat ik hoofdzakelijk met mijn rug deadlift, heb er echter nooit last van. Heb je tips waar het aan kan liggen? Gewoon kwestie van zwakke onderrug ?
 
je zal dit vast al wel doen
maar voor je begint te liften eerst goed voorspanning geven, dwz chest vooruit en lats aanspannen, als je dit goed doet komt er al een beetje wat beweging in de bar, dan de lift inzetten met je benen.
je heupen zitten ook nog vrij hoog, misschien eens proberen iets dieper te ''zitten'', dan maak je het bovenstaande ook wat makkelijker.
 
Heb filmpje nog eens paar keer gekeken en online beetje vergeleken. Denk dat mijn probleem is dat de barbell te dicht tegen mijn schenen aan zit, mijn rug is vrijwel horizontaal. Als de barbell wat meer richting tegen gaat zou heupen ook lager moeten komen. Woensdag maar eens proberen.
 
Vandaag cardio dag en nog even de chin ups van gisteren ingehaald.
7 min amrap submaximal sets: 33 totaal. Dit keer EMOM gedaan en blijf dit even doen. Zit er wat meer structuur in. Eerste set was 9 reps, bijna 10 reps dus :D

Daarnaast stond hiit op het programma. Every 2 minutes x 20 minutes, sprint 30 seconds. Heb er helaas maar 5 kunnen doen. Was na de 5e compleet dood en hartslag ging bijna niet meer omlaag. Voelde me erg dizzy.
 
Training maandag 3-12-2018 GPP Endurance 2.2

Voelde me gaar

Deadlift (1@8, 5@8x3)
Nadat Ano_071120 mij vorige keer wees op mijn bolling met de deadlift probeerde ik in warming up al beetje te spelen met techniek door heupen lager te krijgen. Stang lag iets meer van m'n schenen af.
1x165@9
Had erna last van mijn rug, niet ernstig maar voel het licht met bukken.
Heupen zijn wel iets lager en heb het idee dat bolling minimaal is, maar toch schoot het hierbij een beetje in mijn rug.
Ook laatste dagen beetje onderzoek naar gedaan waar het aan kon liggen, en denk dat het komt doordat ik in verhouding lange benen heb t.o.v. mijn torso en ik redelijk lang ben. Hierdoor moet mijn rug wel horizontaler zijn dan bijvoorbeeld iemand die in verhouding korte benen heeft. Ik heb wel een paar keer online sumo deadlift als vervanging gezien voor langere mensen met lange benen, dus ik speel een beetje met het idee.

Toch nog een setje geprobeerd
5x140@7,5
Voelde toch niet helemaal lekker meer dus maar er mee gestopt

Medium grip bench press (8@6, 8@7, 8@8x3) Normale bench press middelvinger op ring, nu pink
8x70@5,5
8x75@7,5
8x77,5@8
8x77,5@8
8x77,5@9

Nog 8 min emom chest supported rows ivm ontlastig rug.
 
ziet er al veel beter uit dan in je vorige filmpje, maar als je je lift begint activeer je eerst je onderrug en dan je bovenrug, dit moet eigenlijk andersom,
probeer eerst je bovenrug goed op spanning te zetten, chest up, schouders naar achter en je lats indraaien, in combinatie met goed bracen, zorgt dit ervoor dat die onderrug recht blijft.
je lengte is inderdaad geen voordeel
 
Dankjewel voor de tips. Zal het volgende keer proberen om eerst bovenrug op spanning t e krijgen. Ik ga ook proberen iets wijder te staan, kijken of dit helpt.

Training 6-12-2018
Gisteravond nog even cardio gedaan volgens schema. 30 min op goed praat tempo rpe @6. Eerste keer halfuur lopen sinds laaaaange tijd. Dus probeerde ook rustig aan te doen.

157d4px.jpg
 
Training vrijdag 7-12-2018 GPP Endurance 2.3

Energielevel: -10
Korte nacht gehad, maar kon training niet verplaatsen aangezien ik morgen geen tijd heb om te trainen.

Bench Press (1@8, 5@8x3) tng
Leek nergens op vandaag, was hartstikke wankel. Kreeg spanning niet goed op.
1x97,5@7
1x102,5@8
3x5x87,5@8
Mag hopen dat het kwam door moeheid, anders zou het wel heel teleurstellend zijn als tng bench press zelfde is als voor the bridge.

Lowbar beltless Squat (8@8x3)
8x95@7
8x100@7,5
5x102,5@Kreeg steek in knie, gelijkt gestopt

8 min amrap pull up EMOM
33 total

Myo reps tricep pushdown

Walk of shame richting uitgang :headbang:
 
Laatst bewerkt:
Gewicht: 89,4
Taille: 78cm

Training 10-12-2018 GPP Endurance 3.1

Squat (1@8, 5@8x)
Voelde weer niet heel lekker in de warming-up vandaag
1x135@7,5
1x140@8,5
Hier bij gelaten voor vandaag. Singles voelde wel goed, maar heb het idee dat mijn knieën squatten niet erg lekker vinden laatste tijd in combinatie met hardlopen. Hopelijk een kwestie van gewenning.

Overhead Press (1@8, 5@8x3)
1x65@8
5x57,5@8,5
5x55@8
5x55@8,5

7min chin ups amrap submaximal sets emom
33 total

Tricep pushdown myo reps
 
Laatst bewerkt:
Training 12-12-2018 GPP Endurance 3.2

Weer futloos. Na vandaag ook besloten om weekje rust te nemen van krachttraining. Achteraf gezien had ik het misschien eerder moeten doen. Even teruggerekend heb ik vanaf eind augustus zonder trainingsdagen te skippen getrained. Libido is al aantal werken -10, geen idee of dit een rol speelt.

Deadlift (1@8, 5@8x3
1x165@9 (geen grip??)
5x140@8

Medium Grip Bench Press (8@8x3)
8x77,5@8
8x77,5@8

Nog wat cable rows

Dus ga volgende week vrijdag verder met het schema. Zal tussendoor nog wel wat lichte cardio doen, maar geen krachttraining.
 
Laatst bewerkt:
Als je inderdaad meerdere trainingen meldt dat je weinig fut hebt of dat het niet lekker gaat (zonder duidelijke andere externe factoren), is een deload wel op zijn plaats. Raar dat jij 3 maand tussen deloads laat, bij mij is dat 5 weken :p.
Als je aan je deadlift vorm werkt, doe je dat beter niet op te hoge intensiteit; hoe hoger de intensiteit hoe groter je techniekverval (stating the obvious). De beste manier om op techniek te trainen (grofweg, discutabel) is 5x3 aan 80-85%.

Je trekt zo te zien meer op je rug dan op je benen; wat ik soms aanraad is om je in te beelden dat je het gewicht niet gewoon naar boven maar ook en vooral naar achteren wil trekken, en dus continu het contact met je benen en de bar behouden. Ik zou niet te snel opgeven en het zeker niet te snel op je lengte steken hoewel die niet in je voordeel speelt (maar je armen zullen dan ook langer zijn bvb).
 
Je hebt helemaal gelijk met deadliften. Moet even niet zo bitchen en ego aan de kant zetten. Werd beetje gefrustreerd dat deadlift zo uit verhouding is.

Heb niet eerder gedeload omdat het wel lekker. Had nergens last van o.i.d. Maar heb nu echter al weer veel zin om te beginnen weer. Ik ga vandaag weer rustig halfuurtje hardlopen. En wil morgen of woensdag krachttraining weer oppakken.
 
Vandaag toch weer begonnen met krachttraining. Werd wakker met wat vocht onder knie volgens mij, maar maakt niet uit.
Gewicht: 88,8.... :o Gewoon in mijn rustweek minimaal 3000-3100 kcal gegeten, heb amper wat actiefs gedaan. Aankomende weken even mini-bulken (kijken hoe ik ga op 3500 kcal), komt ook goed uit met feestdagen. Wil toch in de 90-91kg range blijven.

Training 18-12-2018 GPP Endurance 3.3

Bench Press (1@8, 5@8x3)
1x97,5@7,5
1x102,5@8,5
5x87,5@8
5x85@8
5x85@8

Beltless Squat (8@8x3)
8x105@7,5 Ugh, viel zwaar. Qua kracht ging het super makkelijk, maar volledig buiten adem van bracen.
8x102,5@7,5
8x100@7

Squatten voelde erg lekker, maar was erg vermoeiend qua adem. Vooraf 2x15 TKE's gedaan, geen idee of het helpt. Ga het er wel even in houden, kan geen kwaad in ieder geval.

7min Lat pulldown

Redelijk tevreden over training weer. Zie wel beetje tegenop om 3500 kcal te eten op redelijk 'cleane' wijze. Hou niet zo van carbs, moet er 490g van eten:(.
 
Laatst bewerkt:
Als je inderdaad meerdere trainingen meldt dat je weinig fut hebt of dat het niet lekker gaat (zonder duidelijke andere externe factoren), is een deload wel op zijn plaats. Raar dat jij 3 maand tussen deloads laat, bij mij is dat 5 weken :p.
De schema's van BBM hebben low stress weken ertussen, dat werkt prima en eigenlijk beter dan een normale deload.
 
De schema's van BBM hebben low stress weken ertussen, dat werkt prima en eigenlijk beter dan een normale deload.

Klopt, maar ik was zo eigenwijs om ze te skippen aangezien ik me prima voelde al die tijd. Ga ze vanaf nu gewoon weer trouw volgen :D
 
Klopt, maar ik was zo eigenwijs om ze te skippen aangezien ik me prima voelde al die tijd. Ga ze vanaf nu gewoon weer trouw volgen :D
Aha! Betrapt! :D

Maar ik herken dat inderdaad, soms is wat minder stress gewoon nodig.
 
Training 20-12-2018 GPP Endurance 4.1

Vandaag laat op de avond getrained. Had sinds lange tijd nog spierpijn in mijn benen van afgelopen training. Merkte dit vooral qua explosiviteit met de squat.

Squat (1@8, 4@8x4)
1x140@9 oops. Voelde wel super stabiel, maar al mijn squat reps waren enorm traag vandaag.
4x122,5@9
3x115@8,5
Hierbij maar gelaten :D Reps voelde wel lekker, maar zonder snelheid voelde alles zwaar.

Press (1@8, 4@8x4)
1x65@10 :o
4x55@8,5
4x52,5@7,5
4x55@8
4x55@8,5

Chin ups emom 7min
33 total

Nog wat triceps werk

Ondanks dat het qua kracht niet veel soeps was vandaag. Wel lekker getrained op late avond. Volgende keer weer beter. :wl:
 
Training 22-12-2018 GPP Endurance 4.2

Deadlift (1@8, 4@8x4)
Vandaag proberen te focussen op houding. Ano_071120 stelde voor om eerste onderrug op spanning te zetten en dan lats. Ik dacht dat dit hetzelfde was :> Dus dit keer bracen -> chest up -> lats -> pull/push
1x150@7
1x157,5@8
4x140@7
4x145@8
4x140@9
Voelde goed, maar volgens schema moet ik stoppen als ik boven voorgeschreven RPE uitkom. Ga ik maar eens opvolgen :p
Wat nog wel beter kan is stang dichter bij mijn lichaam houden. Komt soms te ver van mijn lichaam af. Zal volgende keer weer filmpje posten, was het nu te druk voor.

2ct Paused Bench Press (6@6, 6@7, 6@8x3)
6x70@5,5
6x75@7
6x77,5@7,5
6x80@8
6x77,5@8
Voelde goed.

Wat dumbbell rows

Myo reps bicep curl

Wel goed gevoel over gehouden na training.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor cardio zit er eigenlijk verwerkt in de Endurance template?
 
1x pw hiit, 1x pw 30-35 min hardlopen op rpe 6 en 1x intervallen lopen van 4min rennen rpe 8 - 2min rust, 3+ rondes.

Maar vind ik niet echt interessant om te loggen :p
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven